Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 466
ХуЛитери: 5
Всичко: 471

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana
:: migolf
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛили и Мелиха
раздел: Разкази
автор: na_de

Голямата е Мелиха, а малката е Лили. Иди ги разбери какви са! Цигани? В никакъв случай...Е, може би, но от богатите! На каката Мелиха направиха сватба за чудо и приказ! Нямаше още петнадесет, когато я ожениха.
Това и беше втория път. „Първият път, госпожо - разказва ми малката Лили – го краднаха на Баргас. Ама после си го вземехме. И на кака нищо му нямаше! Ама тя, госпожо, не го искаше това момче и затова...” „Ами като не го искаше – питам я аз – защо я дадоха вашите?” „Да хванем мястото – отвръща убедено Лили – момчето има голяма къща, госпожо!”
Вторият път пак я краднали, ама този път в Махалата. Купили на младоженците всичко: ланци, пръстени, плазма и пълно обзавеждане. Но и там малко се задържала. Младоженецът продал златото, уж да си платят тока... Ядосала се майката на Мелиха, казала: „Аз не седя на кожен стол за сто лева, а той ще седи!” И бащата отишъл и си взел плазмата и стола. Взели си, разбира се, и Мелихато. Ядосало се сега пък и момчето и довело този път то булка от Баргас.
И сега момчето има булка, а Мелихато си е у дома, ядосва се Лили.
И двете са красавици. Но колкото Мелиха е тиха и скромна, толкова Лили е самонадеяна и отракана.
Жива артистка. Както се смее, изведнъж може да започне да плаче – сълзи като градушка валят от лицето и, а после изведнъж спира и се усмихва дяволито. С едното око сълзи рони, с другото намига! Косата и, хубава, кестенява, стига до кръста. Винаги е център на внимание. Огнян цяла година плака за нея, защото имала гадже от българската паралелка. И още десет други има, госпожо! – казват децата от класа. А Лили само загадъчно се усмихва.
А на 31 март и на нашата улица изгря слънце! „Песен на моя майчин език”. Празникът на училището! Нашата Лили бе звезда и пя пред публика, сама, а после и в дует с Оги!
Браво, викат и децата от класа, пя като истинската Лили, ти си звезда! Дребничкият Краси, както винаги, критичен, отбеляза: „Той е много грозен! „Аз им казвам: „ТЯ е на седемдесет и две години и пее!” А Краси, ядосан, не си оставя магарето в калта: „Мойто баба е на седемдесет и две години беше и умря!”
Но всички в Махалата знаят, че истинската певица в това семейство, е Мелиха. Тя е по-мургава от Лили, слабичка, грациозна, с маслиненочерна коса. Симпатично, чаровно момиче.
И тя, още като ученичка, пееше хубаво, но се беше явила и на конкурси в София. Родителите и, хора с възможности, с пари, с хубава кола, я заведоха в Русе, в звукозаписно студио. Платили за записа и си тръгнали. Приели Мелиха в звукозаписното студио, била в Русе цяла седмица, а след това се върнала с диск.
Представяте ли си? Първата истинска певица, излязла от пловдивската махала, гордост за целия град! Взела майка и диска и хукнала да се похвали на комшиите. Та може ли иначе! Били готови да черпят наред и да съберат всички, но Мелиха ги спряла: „Ще ме чуваш, майко, мене, но няма да ме виждаш!” „Е, как така?”- не разбрала майка и. „Така – отвърнало момичето – ще „пее” друга, а пък ще пускат моя глас...”
Такъв бил договорът. Дали на Мелиха десетина диска само. Това и било наградата.
Уж исках да ви развеселя малко, а ето накрая какво се получи. Стана ми тъжно, когато чух тази история. Сега, като я разказах, пак се натъжих. Навярно и вие. Както казват в едно телевизионно предаване: такъв е животът!
Но понеже не искам това да е края, ето още нещо: „Сега, госпожо – казва ми устатата Лили – Мелихато пак ще отива на училище! „Как съм могла, вика, да напусна училището?!” Само че – продължава – не го искат кака ми на училище, ще отива само на изпити! И така ще минава в други класове...”
Дано успееш в живота, Мелиха!
А за малката Лили никак не се притеснявам! Каквато е оправна още отсега, лелите в училище за нея викат: „Ще си пусне свекървата в пералнята и ще я изкара суха!”


Публикувано от Administrator на 09.04.2010 @ 12:46:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   na_de

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 18:39:58 часа

добави твой текст
"Лили и Мелиха" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лили и Мелиха
от Hely на 15.04.2010 @ 14:39:16
(Профил | Изпрати бележка) http://hel.blog.bg/
Ще се научи Малеха да чете договорите и всичко ще потръгне!
А Лили всякак ще се справи! ;)
Поздрави!


Re: Лили и Мелиха
от na_de на 15.04.2010 @ 23:12:15
(Профил | Изпрати бележка)
Нали се сещаш за какви договори става дума ?
На ти ....еди си какво и пито-платено.
А Лилянка ли!?.....Две мнения тук няма, тя ще се оправи за петима наведнъж и отгоре им ще мине. Краят е много ясен- огън момиче:)))
Благодаря, Hel , че поспря! Леда вечер!

]


Re: Лили и Мелиха
от sineva на 09.04.2010 @ 15:07:38
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина ми стана мъчно за Мелиха.
Но ще успее, сигурна съм.
А за малката, ти си сигурна, Наде!
Много харесах, истинска си е и вълнуват тези човешки съдби.
А то е и заради майсторското ти пресъздаване на образите.
Здравей!:)))))


Re: Лили и Мелиха
от na_de на 09.04.2010 @ 15:22:56
(Профил | Изпрати бележка)
Хубави деца, хубави образи!
Заслужават хубава съдба!
Никой не си избира своята общност, а тяхната е много колоритна и волна,! Но ....и там търсим човешкото, и съм сигурна, че го има !
)))): Здравей и от мен!!!

]


Re: Лили и Мелиха
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 10.04.2010 @ 10:27:47
(Профил | Изпрати бележка)
Такъв е живота - за едни баща, за други пастрок...Няза смисъл от натъжаване - по-скоро от примиряване.
Поздрави, Наде!


Re: Лили и Мелиха
от na_de на 10.04.2010 @ 11:39:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря,че сподели мнение! Че е такъв,/живота/ няма спор.
И защо ли някак по български си приемаме нещата такива, каквито са! Кротичко и безшумно, пък дано ни дойде отнякъде и нещо по- добро.
Вътрешния бунт само, си мисля аз, дали ни решава проблемите- нямам предвид битовизмите?

Чакай, че нещо много се задълбах !
А все пак е края на седмицата:)))
Поздрави и на теб, Влади!))
Усмихнато да ти е!)

]


Re: Лили и Мелиха
от mariniki на 23.04.2010 @ 00:09:53
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
истинско...
в този тъжен живот има и надежда...
разказът ти носи много надежда...чудесен е.


Re: Лили и Мелиха
от na_de на 23.04.2010 @ 00:34:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, радвам се да го чуя,mari!
Така е , надежда за Надеждата ! Но в много случаи остава в черни краски и някак си встрани от самите нас !
Поздрави!

]


Re: Лили и Мелиха
от diva_voda на 15.05.2010 @ 19:16:04
(Профил | Изпрати бележка)
:) Хубаво разказваш, с много любов, поздравявам те!


Re: Лили и Мелиха
от na_de на 15.05.2010 @ 23:48:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Поздрави и от мен!

]


Re: Лили и Мелиха
от rajsun на 02.06.2010 @ 14:29:10
(Профил | Изпрати бележка)
!:)))
Такъв е животът и така се разказва)))
Бъди!


Re: Лили и Мелиха
от na_de на 02.06.2010 @ 16:55:54
(Профил | Изпрати бележка)
Да, такъв е животът...за съжаление...
Здравей и от мен!

]