Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 0
Всичко: 851

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБяла Тишина
раздел: Романи
автор: patladjancho

2 откъс от " Бяла тишина"
И тъй като с Кони не откриха абсолютно нищо съществено за картината на италианската художничка, в петък Марси реши да излезе по- рано от работа и да посети отново онова малкото антикварно магазинче, от което с Катрин я бяха купили. Взе такси, щеше да стигне по- бързо. Даде адреса и то я откара в малкият квартал близо до индустриалната част в края на града.
Когато стъпи на тясната, не асфалтирана и кална уличка огледа дългата редица от магазинчета, наредени едно до друго. Погледна към визитката с адреса, което все още държеше в ръката си, не напълно сигурна, че точно това беше мястото. Първият и единствен път, когато бяха идвали тук с Катрин беше преди повече от два месеца, а сега мястото й се стори не точно същото.
- Изчакайте ме тук, моля! – подвикна на шофьора на таксито през прозореца на предната врата и се отправи на долу по улицата, спирайки пред всеки един от магазинчетата по отделно.
Подмина един мебелен и един за риболовни и туристически стоки. Следващият беше празно помещение отдавано под наем. Спря се пред остъклената витрина на съседният до него като в първият момент й се стори, че не е това, което търсеше. Пред погледа й попаднаха кристали, книги за духовно лечение, съновници и чуждоезична литература. Не се реши да влезе, убедена, че не е същият магазин. В този, който търсеше, нямаше вуду елементи и подобни шантави неща. През стъклото можеше да види младо момиче, на около седемнадесет- осемнадесет с дълга, черна коса до кръста, украсена цялата със сини кичури, с черен лак за нокти, множество обеци по лицето и силен тъмен грим, издокарана в рокля излязла направо от шейсетте, да й се усмихва подканващо иззад щанда.
Но тъй като номера беше същият, Марси отвори врата и влезе. Звънчето над вратата звънна. Вътре беше изключително студено, като в хладилник. Тя се приближи до момичето и извади от чантата си снимките на картината, които бе направила миналата седмица.
- Добър ден. Купих тази картина не отдавна от вашият магазин. Струва ми се. – Марси й подаде снимките. Момичето ги взе и ги погледна, но не каза нищо. - Интересува ме дали имате някаква информация за нея. Нещо, което да ми помогне да разбера нещо повече.
Момичето продължи да мълчи, все още гледайки надолу.
- Единственото, което знам е, че е нарисувана от италианска художничка. – продължи Марси. – И тъй като я купих от тук, си мислех, че вие бихте могли да ми кажете нещо повече за нея. От къде сте се сдобили с тази картина?
Момичето гледа снимките още няколко замислени секунди, вдигна очи към Марси за кратко и отново ги заби надолу в снимките като продължи да мълчи.
- Е, ще ми кажете ли? Знаете ли нещо?
- Не! Вървете си! – протегна ръка и й върна снимките.
Марси ги взе объркана от грубостта й и ги пусна обратно в чантата си най- отгоре. Нямаше го приветливото усмихнато лице, когато влизаше.
- Този магазин вече не е същият. Както виждате тук не се продават вече нито картини, нито антики.
- Разбирам, че вие не можете да ми помогнете. Но жената, която работеше тук миналият път, когато купих картината…
- Тя също не може да ви помогне.
Марси реши, че това е един разговор, който момичето определено искаше да избегне.
- Тогава, дали бих могла да я потърся за да говоря с нея…
- Не! - От яростното и уплашено лице насреща й, тя започна да осъзнава грешната посока на разговора.
- Имате ли адреса й или нещо подобно…
- Не можете да говорите с нея. Тя е мъртва. Онзи луд човек уби нея и съпругът й.
Тръпка, която нямаше нищо общо с ниската температура в магазина, пробяга по нея. Стомахът и се сви на две в предчувствието, че имаше нещо много лошо в това да е тук. Уплаши се, че можеше изведнъж да покаже своята неуравновесеност. Трябваше да се маха. Концентрира се да подтисне любопитството си, като се опита да убеди себе си, че от тук не може да се научи нищо повече. Няма смисъл да се задълбочава. Въпреки това тревогата, дори и да звучеше доста надалеч в съзнанието й, беше там.
- Вижте! – каза момичето, - Не мога да ви помогна с никаква информация. Съжалявам. Нова съм и от скоро съм тук. Не знам какво точно се е случило с предните собственици, но ако искате съвет от мен- не ви е нужно да знаете. Просто си вървете.
Марси не направи нищо. Страхуваше се да настоява прекалено като задава още въпроси. Просто реши да я послуша и заотстъпва назад към вратата. Излезе и се затича към таксито без да се обръща назад.


Публикувано от viatarna на 25.03.2010 @ 13:07:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   patladjancho

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:04:10 часа

добави твой текст
"Бяла Тишина" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.