Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 539
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 539

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàØåðáåò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ivanstefanov

Êîðèäîðúò áåøå äúëúã, äúëúã…
È îòëÿâî, è îòäÿñíî ñòàè, ñòàè…
È âúâ âñÿêà îò òÿõ õîðà, õîðà…
Îòäîëó èìàøå îùå íÿêîëêî êîðèäîðà, à ïúê îòãîðå íå ãè çíàåø êîëêî ñà.

Ìíîãî íàðîä. È âñå ó÷åíè, âñå ñ ãîëåìè òàïèè. Òóê ðàáîòåõà, àìà êîé êàêâî ïðàâåøå ñè çíàåõà â ñúñåäíèòå ñòàè, ïî êîìøèéñêè. Òàêà ñè è ïðåñêà÷àõà íà ãîñòè. Òó â òàÿ ñòàÿ, òó â îíàÿ, òó ñ ïîâîä, òó áåç ïîâîä. Òî ïîâîä âèíàãè ñå íàìèðàøå. Íàé-÷åñòî ñòàâàøå ïðîñòî äà ñå óáèå ñêóêàòà. Äîñòàòú÷íî áåøå äà ñå ðàçáåðå, ÷å øåôîâå-òå ñà èçëåçëè. È çàïî÷âàøå åäíî ÷åðïåíå, åäíî ïèéâàíå, åäíè ïðèêàçêè è îòèäå, òà ñå íå âèäÿ…
Äî ñðåä íîù!
Äî òîãàâà, çàùîòî òèÿ ÷àðîâíè ìèãîâå çàïî÷âàõà ñëåä îáåä. Çàùîòî ñëåäîáåäíîòî âðåìå íå å çà ðàáîòà! Òî ñè å îò áîãà äàäåíî çà ïî÷èâêà, çà äðÿìêà. Àìè, ÷å òî è æè-âîòíèòå ïî òîâà âðåìå ñïèðàò äà ïàñàò è ñè ïîëåãâàò, è äà ïðåæèâÿò, è äà ñè äðåìíàò. À è ÷îâåêúò, íàëè è òîé ñè å âñå ïàê æèâîòíî. Òà, â òàêèâà ìèãîâå, à, íÿêîé ñå ïðîçÿë è à, äðóã ñå ïðîâèêíàë:
- Àáå íå çàêúñíÿõìå ëè?
Çà áðîåíè ìèíóòè íÿêîÿ ïî-ãîëÿìà ìàñà ñå î÷èñòâà è îòòóê, îòòàì, îò òîÿ øêàô, îò îíîâà ÷åêìåäæå, îò ÷àíòè, îò ïëèêîâå, ñå çàèçìúêâàò, òó òîâà, òó îíîâà, àìà âñå çà õàïâàíå è çà ïèéâàíå.
- À, íàçäðàâå!
Ïîâîäúò è ïðè÷èíàòà ñå óòî÷íÿâàõà ïî êúñíî, àìà äà-ëå÷ íå âèíàãè. Òîÿ íàðîä îò äåòñêèòå ñè ãîäèíè, îò ïèî-íåðñêàòà îðãàíèçàöèÿ áåøå çàêîäèðàë â ñúçíàíèåòî ñè ëîçóíãà – “Âèíàãè ãîòîâ!”. È ãî ñïàçâàøå. Íèêîé íèêîãî íå îùåòÿâàøå. Âñåêè íîñåøå êàêâîòî èìà è êàêâîòî íàé-äîáðå ïðàâè.
Òóê ñå äàâàõà íàé-êîìïåòåíòíèòå îöåíêè íà òðóøèè, íà ðàêèè, íà âèíà è ðàçáèðà ñå è íà æåíèòå. Äåòî ñà ãè ïðàâèëè äå. Ïîõâàëèòå íå ñå ïåñòÿõà. È, àêî ðåàëíî ïîã-ëåäíåì, òèÿ õîðà æèâååõà çà òèÿ ïîõâàëè. Äà íå òè õàðå-ñàò òðóøèÿòà, äà ÿ îáÿâÿò çà ñêàïàíà, òîâà îçíà÷àâà äà èçãîíèø æåíà ñè. À àêî íå òè õàðåñàò âèíîòî, ïî äîáðå ñêî÷è îò ïðîçîðåöà. Àìà òàêèâà ñëó÷àè íÿìàøå. Òóê âñè÷êî ñå õàðåñâàøå è âñè÷êî ñå ëèêâèäèðàøå. Ëèêâèäè-ðàõà äîðè è øàðàíúò íà Ïåøî ìàêåòèñòà. Òîé áåøå êðàñ-òàâ ðèáàð. Íå ñå ïðèáèðàøå îò ðåêèòå.
Âåäíúæ õâàíàë åäèí îãðîìåí øàðàí. Òîëêîâà ãîëÿì, ÷å äà íå ïîâÿðâàø. Çàòîâà è ãî ãëåäàõà, è ãî îïèïâàõà, çàùîòî îò Ïåøî âñè÷êî ìîæåø äà î÷àêâàø. Äå äà ãî çíà-åø äàëè íå å íàïðàâèë ìàêåò è òàêà äà ãî å íàøàðèë, ÷å äà ëàïíåø âúäèöàòà. À ïúê, à, ñè ÿ ëàïíàë è äîêàòî ñè æèâ ùå ñè ìåçå â óñòàòà íà òèÿ çåâçåöè. Òà çàòîâà îïèï-âàõà. Íÿìà ëúæà, íÿìà èçìàìà. Øàðàí è îñâåí ÷å ãîëÿì, èñòèíñêè. Òàÿ îöåíêà ñïàñè øàðàíà îò èçÿæäàíå è Ïåøî ãî ïðåïàðèðà. Ðàçöåïè ãî, ðàçïðà ãî, êèñíà ãî â ðàçëè÷íè âîíÿùè ïðåïàðàòè, èçñóøè ãî è ãî îêà÷è íà ñòåíàòà.
Ðåëèêâà.
Ñòîÿ òàì, èìà íÿìà äåñåòèíà ãîäèíè. Çàïðèëè÷à íà åãèïåòñêà ìóìèÿ. Îò ïðàõîëÿê è ìðúñîòèÿ ïîëåïíàëà ïî íåãî, âå÷å íå ñå ïîçíàâàøå êàêâà ðèáà å.
Âèäÿõà ìó ñìåòêàòà åäíà íîù ïî ìàëêèòå ÷àñîâå. Ñâúðøèëî ìåçåòî, à èìàëî îùå âèíî. Äà îòèäàò äà âçåìàò íÿìà îòêúäå, íàâñÿêúäå çàòâîðåíî, à ïúê è êðàêàòà èì ïîäêîñåíè. È ñå ñåòèë íÿêîé çà øàðàíà íà Ïåøî. Ñåòèëè ñå è ìó âèäåëè ñìåòêàòà.
Íÿêîëêî äíè ñëåä òîâà ïëþåõà, è íàëÿâî, è íàäÿñíî è ñå æàáóðåõà ñ êàêâî ëè íå, çàùîòî âîíÿõà íà ïîðîâå.
Ñëåä òîÿ ñëó÷àé áàáà Ìàðà ÷èñòà÷êàòà ñè çàêëþ÷âà-øå äæàïàíêèòå. Íå çíàåø êàêâî ìîæå äà ãè ñïîëåòè.
È òàêà ñè âúðâåøå îò ãîäèíà íà ãîäèíà, îò ñëåäîáåä äî ñëåäîáåä. Íèêîé íèêîãî íå îùåòÿâàøå. Äíåñ çà åäèí, óòðå çà äðóã. Ïèíòèè è ñêðúíäçè íå èçäúðæàõà íà òîÿ ðèòúì.
Àìà Øåêåðà èçäúðæà. È êàæè-ðå÷è öÿëà ãîäèíà. Ôè-çèîíîìèÿòà ìó ëè, èìåòî ìó ëè íè ïîäëúãàõà. Òî è òÿ, è òî áÿõà ñëàäíèêàâè è ëåïêàâè. Êàæè-ðå÷è öÿëà ãîäèíà, íèêîãà è íèùî íå äîíåñå. Êàðàøå íà àâàíòà. Ïîäõâúðëÿ-õà ìó óæ íà ìàéòàï, òà äà ñå äîñåòè, àìà íå. Çàïî÷íàõà äà ñå õâàùàò íà áàñ ìîæå ëè íÿêîé äà èçìàìè Øåêåðà äà ïî÷åðïè, ïà ìàêàð è åäíà ëèìîíàäà. Íèêîé íå ìîæà äà ñïå÷åëè áàñà. Áÿõà åäèíîäóøíè, ÷å íà Øåêåðà â äóïåòî ìó è ïèðîí íå ìîæåø äà âêàðàø. Âçåõà ãî íà ìåçå, ïî-äèãðàâàõà ãî, íî òîé ñè êàðàøå íà àâàíòà. Èìàøå íþõ íà êó÷å è ñå âìúêâàøå ùîì ìàñàòà ñå çàðåäè.
Ïîñëå, òîâà âå÷å íå ïðàâåøå âïå÷àòëåíèå. Íàâëåöè êîëêîòî èñêàø. Áÿõà ñå îòêàçàëè îò áàñà, êîãàòî òîé ãè øàøíà. Áåøå ìàëêî ïîçàêúñíÿë è âëåçå, êîãàòî íà ìàñàòà ãðàäóñúò ñå áåøå äèãíàë.
Âëåçå è çà øàø íà âñè÷êè, èçìúêíà îò ÷àíòàòà ñè åäíà ïîëîâèí ëèòðîâà áóòèëêà, ñ íåùî æúëòåíèêàâî, è ñ âåëè-÷åñòâåí æåñò ãî ñëîæè íà ìàñàòà.
- Äíåñ ÷åðïÿ àç!
Îêîëî ìàñàòà îíåìÿõà. Øåêåðà ÷åðïè! Êàòî ñå îêîïè-òèõà çàïî÷íàõà äà ðàçïèòâàò.
- Çà êàêâî áå, Øåêåð? Äà íÿìàø ìúæêî? Äà íå ñè óäàðèë êüîðàâîòî? Äà íå ñè ñïå÷åëèë îò òîòîòî?
È òúé íàòàòúê, è òúé íàòàòúê….
À Øåêåðà ìúë÷è! Ìúë÷è, íî ñè ëè÷è, ÷å åäâà ñå ñäúðæà äà íå ðàçêàæå. Ùå ñå ïðúñíå îò íàïðåæåíèå. Àìà íåêà è íèå äà ñå èçïîòèì.
Îòâîðèõà íåãîâàòà áóòèëêà è ÿ ðàçëÿõà ïî ÷àøèòå. Òî ñàìî ïîêðèõà äúíàòà èì, àìà íåéñå. Øåêåðà ÷åðïè!
- À, ñåãà êàæè, Øåêåð! Êàæè è äà ïîëååì. ×å òî òðÿá-âà äà å ÷óäî ñòàíàëî.
Øåêåðà ïîïðèìèãà, îêàøëÿ ñå è íàé-ïîñëå çàïî÷íà:
- Íàé-ïîñëå ãî ñïå÷åëèõ! Òîâà áåøå ïîñëåäíîòî äåëî. Ìíîãî ñå ïðîòî÷è àìà ãî ñïå÷åëèõ. Íåêà ñå ïóêíàò îò ÿä.
À, ñåãà äå! Íèêîé íå áåøå ÷óë Øåêåðà äà ñå ñúäè çà íåùî ñ íÿêîãî èëè íåãî äà ñúäÿò. Òîé ñè áåøå åäíà äðåá-íà ìèæòóðêà. Ïîêëàíÿøå ñå íà âñåêè è âèíàãè íà ëèöåòî ìó áåøå çàëåïåíà øåêåðåíà óñìèâêà. Áîæà êðàâè÷êà. Òî äðóãî çà íåãî ïî÷òè íå çíàåõìå. Áàùà íÿìàøå. Ïî÷èíàë îòäàâíà. Æèâååøå ñúñ ñåñòðà ñè è ìàéêà ñè. Òÿ ãî áåøå îòãëåäàëà è òÿ ãî áåøå èçäúðæàëà äà ñëåäâà. È òîëêîâà!
- Êàêâî äåëî áå, Øåêåð? Ñ êîãî ñè ñå ñúäèë?
- Ñ äúðòàòà è ñåñòðàòà. Àìà ãè îñúäèõ. Ùå ñå îïèòâàò äà ìå ëúæàò, àìà íà ìåí òèÿ íå ìèíàâàò. Êúùàòà å ìîÿ. Ìèíàëàòà ãîäèíà ãè îñúäèõ. Îñòàíà äà ðàçäåëèì ïîêúù-íèíàòà, àìà òå èíàò. Íå ùàò. Ïîñëå ñà ðàçáðàõìå, àìà îñòàíà ñàìî ìèâêàòà. Àìà äíåñ ïðèêëþ÷è âñè÷êî. Îñú-äèõ ãè è ìèâêàòà å ìîÿ.
Íÿêîé ñå îêîïèòè îò âöåïåíåíèåòî.
- Êàêâà ìèâêà áå, Øåêåð?
- Êóõíåíñêàòà, êîÿ! Ïî ïðàâî ñå ïàäàøå íà ìåí. À òå íå ÿ äàâàò. Äà îñòàíåëà çà òÿõ.
- È êàê, âñè÷êî ñè âçåë? Àìè òå êúäå ùå æèâåÿò?
- Òå äà ñè ìèñëÿò. Àç ñè âçåìàõ ìîåòî.
Áåøå ñòàíàëî ñúâñåì òèõî. Ñàìî èãëè÷êàòà íà ãðàìî-ôîíà, îòäàâíà ñòèãíàëà äî êðàÿ, ñòúðæåøå îòâðàòèòåëíî.
Ïðúâ ñå îêîïèòè Ïåøî. Ñâàëè ðúêàòà ñè, â êîÿòî äúðæåøå ÷àøàòà, ïðèñåãíà çà øèøåòî íà Øåêåðà, âçå ãî è ìíîãî âíèìàòåëíî èçëÿ ÷àøàòà â íåãî è ãî ïîäàäå íà Øåêåðà.
- Äðúæ! Äà íå ñòèãàìå äî ñúä. È òîâà å òâîå.
Îòèäå äî âðàòàòà è ÿ îòâîðè.
Òîÿ äåí ñâúðøèõìå ìíîãî ðàíî. Íà ìàñàòà îñòàíà è ìåçå íåäîÿäåíî, è âèíî íåäîïèòî.
Íå âúðâÿõà ñëåä øåðáåòà, êîéòî ïèõìå.


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 21.02.2010 @ 10:12:08 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ivanstefanov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 06:42:29 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Øåðáåò" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.