Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 455
ХуЛитери: 3
Всичко: 458

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрден на обраните круши
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Благодаря на Яна Кременска за идеята

     Хубаво щеше да е да започна така: Родена съм като птица и затова мама и тате... ама няма да е верно. Това да не е разказче?! Нали поне малко от малко трябва да има достоверност – автобиография е най-накрая.
     Истината е, че съм се родила самотна. И самотна си отраснах. То и името ми едно такова.... Казвам се Първолета. Лети, за тези, които трудно го смилат. Първолета съм, щото нашите са ме чакали твърде дълго и все са се надявали да поведа хорото, така да се каже, че да им се напълни къщата с деца. Ама не било писано. То от една страна и по-добре, че нямам братя и сестри, че като познавам нашите какви са символисти, нищо чудно брат ми да е Вторник, а сестра ми – Опашчица. Родителите ми нямаха много време всъщност да правят символистични пакости с децата, пардон – с детето си, щото се оказали прекалено заети с кариери и личен живот. То е едно да обичаш детето си, съвсем друго е да го отглеждаш – силна досада. И мълчаливото изчадие адово с големите бузи било скоропостижно изпратено при баба на село да се отглежда – общо взето – само. Не че баба не ме е обичаше, напротив – умираше за мен. Аз за нея – също. Просто нямаше време, горката, от толкова кърска работа. Все някой трябваше да се грижи за прехраната на семейството, нали? И аз така си и отраснах – самотна. Я при покрай гъските на поляната на край село, я сгушена в короната на някое дърво, като котка, която дебне птички, я заспала под някой чемшир, както съм се крила да чета книжки на сянка. Тя, баба, че много си ме обичаше, така си е, ама това четенето на книжки го нямаше за много почтено занимание. Добре, че се разписах след като се спомина, де. Щото то като нямаш високо мнение за четенето, какво ли ще имаш за писането. То сега, да ви кажа, не че се хваля, ама ще ме издават, значи. Моя книга ще бъде отпечатана и ще се продава в книжарниците, и... И ми се обажда редакторът: „Гледай сега, така и така ще се излагаме, ама поне напиши нещо като автобиография. Няколко реда, хората да знаят коя си, каква си, ти знаеш как. Айде!” Та затова сядам, значи, и пиша. Ей го – на! Само дето умът ми не го побира като как да го напиша, като сама не знам коя съм.
     Пробвам от сутринта да се разбера, да го кажа с няколко думи – нали толкова пишат на гърба на книжката, до снимката на автора. Обаче ми идват пороища от приказки – такава съм, онакава съм, това ми се е случило, онова ми е грабнало фантазията. Винаги правя така, когато няма какво да кажа. Или пък не ми се иска да го кажа. То пък хората какъв зор имат да знаят коя съм? Обаче във всяко изречение някак се натрапва думата „сама” във всевъзможни производни, синоними и прочие. Много бързо се изморявам. От хората. Всеки има някакви претенции, аз пък – нали съм Първолета – първа дотичвам да ги удовлетворявам. Обаче и първа си обирам крушите. Дума да няма – в това съм силна! Мно`о силна! Аз всъщност не бързам да си обирам крушите, щото ме е страх. Копнея си понякога за споделяне. Ама от онова, истинското. Дето те изпълва и се чувстваш цял! Макар че сама се чувтвам най-цяла. А и не че не съм пробвала – това със споделянето, де. Проблемът при мен е, че подушвам краищата много преди да се появят изобщо. И освен това много мразя неприятностите. Мразя караници, сцени, сълзи, размазан грим – мани, мани. Ужас! Ще взема да се преместя в някой непристъпен пущинак и да основа монашески орден.
     Например Орден на обраните круши! Ще приемам само бегълки. Такива дето ги е страх да загубят самотата си, с която са се сраснали. И затова бързат да си оберат крушите всеки път, щом се очертае нещо сериозно на хоризонта.


Публикувано от viatarna на 17.02.2010 @ 23:22:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.6
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:28:06 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Орден на обраните круши" | Вход | 7 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орден на обраните круши
от anonimapokrifoff на 18.02.2010 @ 08:50:19
(Профил | Изпрати бележка)
Ще имаш сериозно количество почитателки, че защо не и почитатели - обирането на крушите по-скоро е мъжки специалитет. Но тогава какво ще стане със самотата?


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 18.02.2010 @ 10:51:44
(Профил | Изпрати бележка)
Да, бе - мъжки специалитет! При всичкото ми уважение към теб, Анониме, ама не четеш ли статистики? Че хората отдавна откриха, че жените са тези, които бягат от обвързване вече. Пък и отдавна е ясно, че мъжете са по логиката, а жените по интуицията - сиреч те първи надушват кога е време да си обере човек крушите:))))))))) А самотата, тя е вътре в теб, Анониме! Не е страшно да ти е самотно, когато си сам, страшно е да ти е самотно, когато си заобиколен с хора, а още по-страшно е, когато тези хора би трябвало да са ти близки!

]


Re: Орден на обраните круши
от sonnic на 18.02.2010 @ 08:12:41
(Профил | Изпрати бележка)
Скъпа ми Първолетке, включи още един член към ордена. Идвам с крушовица, гроздова и лопушанско вино. Палатка и чувал си имам.

Разказчето ти ми хареса с тънката ирония и умението да покажеш тъжното като смешно.

Поздравления!


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 18.02.2010 @ 10:44:25
(Профил | Изпрати бележка)
Соня Александрова да не би да е ОНАЗИ Соня Александрова, дето аз си я спомням от 1996/1997? Чак като стана въпрос за лопушанско вино, ми просветна!
Сонче, ти си веднага след Яна в списъка - нарамвай палатката и в петък в 11 в общината у Лопушна да ти се порадвам!

]


Re: Орден на обраните круши
от sonnic на 18.02.2010 @ 11:21:12
(Профил | Изпрати бележка)
Същата съм и съм в същата община, но не съм сигурна дали ти си моята Ели - софиянката от Липен? Дано не греша. Напиши ми нещо повече на "лични бележки"
Там съм!

]


Re: Орден на обраните круши
от diva_voda на 18.02.2010 @ 05:21:48
(Профил | Изпрати бележка)
... палатка да си нося ли? ... на първо време като гледам, май ще се наложи:)))
И няма да има нужда да чета или слушам историите ти от нета, ще си се посмеем истински:))
п.п. прати депеша кога да обирам крушите! :))))


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 18.02.2010 @ 07:44:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ква палатка, сестро? Ще си търсим пещера - уют, комфорт, екология - т`ва-он`ва. Кой ще ти разпъва палатката? Там се приемат мъже само на батерии:))))))))))))))

]


Re: Орден на обраните круши
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 18.02.2010 @ 05:10:26
(Профил | Изпрати бележка)
Хай тъй, майко Апостолицио!
Първолета - като всяка първескиня и тя)
Не е лошо за втори път да й се обясни, че ако от първия път обирането не става, не е чак толкова страшно.)
За обирането на крушите сезони няма, ама тя да не тича първа, а да остави, който си има круши да си ги обира.
Имам още една-две идеи, които се споделят обаче над крушова)


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 18.02.2010 @ 07:45:43
(Профил | Изпрати бележка)
Напрауууу - харесА ми това "майко Апостолицио":))))))))))))))))))
Давай идеите, че съвсем ми умря извънкласната работа:)))))))))))

]


Re: Орден на обраните круши
от Black_dog на 19.02.2010 @ 15:22:23
(Профил | Изпрати бележка)
На зла круша - зъл прът! ;))


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 19.02.2010 @ 20:12:19
(Профил | Изпрати бележка)
Де тоя прът - няма вече пръти, като някогашните, Догииииии, няма:))))))))))))

]


Re: Орден на обраните круши
от sia на 27.02.2010 @ 10:55:21
(Профил | Изпрати бележка)
"Копнея си понякога за споделяне. Ама от онова, истинското. Дето те изпълва и се чувстваш цял! Макар че сама се чувствам най-цяла. А и не че не съм пробвала – това със споделянето, де."

Неуспехът започва, когато престанеш да опитваш, чух някъде...
Това за търсенето на истинското споделяне... аз няма да
бягам, преди да съм разтворила докрай ръце... е да, боли,
ако не те прегърнат... но нали животът е за смелите...

Прегръщам те, Ели!


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 27.02.2010 @ 21:41:31
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Сиа! Сърдечно благодаря!

]


Re: Орден на обраните круши
от ortega (dobrinah@.es) на 25.03.2010 @ 21:00:02
(Профил | Изпрати бележка)
блазе ви че имате сливи ние като имаме банани и краставици какво да правимтавим с тах. ама ще ти каша че вие там си друсате сливите когато си искате , защото и хлаба и ножа е у вас . да да.

]


Re: Орден на обраните круши
от ortega (dobrinah@.es) на 25.03.2010 @ 21:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
блазе ви че имате сливи ние като имаме банани и краставици какво да правимтавим с тах. ама ще ти каша че вие там си друсате сливите когато си искате , защото и хлаба и ножа е у вас . да да.

]


Re: Орден на обраните круши
от ortega (dobrinah@.es) на 25.03.2010 @ 21:00:06
(Профил | Изпрати бележка)
блазе ви че имате сливи ние като имаме банани и краставици какво да правимтавим с тах. ама ще ти каша че вие там си друсате сливите когато си искате , защото и хлаба и ножа е у вас . да да.

]


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 26.03.2010 @ 07:00:13
(Профил | Изпрати бележка)
Това не го разбрах?! Честно!

]


Re: Орден на обраните круши
от Markoni55 на 09.03.2010 @ 16:01:39
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм за "ОТБРАНИТЕ КРУШИ" и за кюстендилския почин ВСЕКИ ДА СИ ДРУСА СЛИВАТА!!!

Хубав разказ си написала пак. Много те бива.


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 10.03.2010 @ 07:22:01
(Профил | Изпрати бележка)
Е, не! Пак ли поединично да си друсаме сливите? Все се надявах поне един мъж да се впусне на помощ в тази деликатна операция, ама не би!:)))))))))) Добре направиха хората, че измислиха батериите;)
Благодаря ти!

]


Re: Орден на обраните круши
от ortega (dobrinah@.es) на 28.03.2010 @ 18:13:18
(Профил | Изпрати бележка)
МАРКОНИ ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ СТРАХОТНИ СТЕ. .

]


Re: Орден на обраните круши
от ortega (dobrinah@.es) на 28.03.2010 @ 18:13:22
(Профил | Изпрати бележка)
МАРКОНИ ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ СТРАХОТНИ СТЕ. .

]


Re: Орден на обраните круши
от apostolicia на 01.04.2010 @ 08:27:44
(Профил | Изпрати бележка)
Аха, просто спам, разбрах.

]