Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 782
ХуЛитери: 5
Всичко: 787

Онлайн сега:
:: sofia_air
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАндантина 77.
раздел: Романи
автор: vitoriovitalis

77. Инспекция


Генерал Джу е на инспекция в района на Трета армия.
С него е новият главен инспектор на войската – генерал Ано. Генерал Пери е под пара.
От зори са на крак. Оглед на отбранителните съоръжения по южната граница. Стрелби в танковата бригада, разположена в дефилето на Голямата жълта река. Преглед на документацията. Накрая – тактически занимания в белвилския гарнизон. Капнали са от умора.
Привечер сядат да вечерят в една малка заличка на Офицерския дом. Това е масивно, но кокетно здание, строено преди Войната. Върху измазаната в бяло фасада почти не личат изпъкналите букви на надписа – На падналите герои. Под него са изписани годините на войните. Без последната. Може би, защото не е съвсем ясно – спечелихме ли я, или не ? Отстрани гледат страшно статуите на най-великите северни крале – мъже с еднакви физиономии, но навлечени от неизвестния скулптор в различни модели ризници и шлемове.
Новият окръжен партиен секретар – Крас, приветства сърдечно и се здрависва с генералите при пристигането им в заличката. На другите офицери от групата се сервира на открито – в градината.
Днес заведението е затворено за обикновени посетители. На входа е окачена табелка – Мероприятие. Но и без това ресторантът не е от посещаваните. Няма музика, работи до десет часа вечерта, и обстановката е малко казионна и скучна. Пък и белвилските дами не го считат за достатъчно изискано.
Мъжете се хранят мълчаливо. Огладнели са. Пият бързо по една малка ракия със салата и преминават на добре изстудено бяло вино. Най-сетне генерал Джу се обляга на стола.
- Секретарят Тот поръча да ви информирам за посещението на Първия в нашата страна. То премина изключително успешно. Дадена беше много висока оценка за политиката на Партията и Правителството. Ние сме фактор за стабилността на целия Остров. Заслуга за това има и нашата славна армия. - Всички поклащат глави в знак на съгласие. Джу побутва с показалец мустаците си нагоре и продължава тежко:
- Непосредствената опасност от световна война засега е избягната - благодарение на решителните действия на Континента при последната криза. Но бдителността трябва да бъде повишена. Нашата страна придобива стратегическа важност и предизвиква интереса на всички Велики Сили. Възможни са провокации, както и активни целенасочени действия срещу нас. В тази сложна международна обстановка ролята на кадрите нараства извънредно много. Големи са и изискванията към тях. Времето е такова. - Джу прави пауза и изведнъж казва тихо:
- Континентът ще започне още от тази година да ни превъоръжава с най-модерна бойна техника.
Генерал Пери възкликва театрално. Другите го поглеждат завистливо, че ги е изпреварил с реакцията си. Джу е доволен от ефекта на своите думи:
- Ние с генерал Ано тепърва ще анализираме резултатите от инспекцията заедно с останалите колеги. Но отсега е ясно: Трета армия е здраво звено в системата на Националната Сигурност и Отбрана. Наздраве !
Обстановката край масата се разведрява. Висшите офицери на държавата преминават на не толкова сериозни теми. Крас се опитва да направи добро впечатление на могъщия фаворит на Секретаря. Мъжете се разглеждат и опознават.
Генерал Джу е необикновена личност. Завършил е Богословския факултет на Университета. Но зарязва духовната кариера, за да се отдаде на борбата. По време на Войната е командир на бунтовническия отряд, в който е бил самият Тот. Той е спокоен, уравновесен планинец с широки разбирания и интереси.
Генерал Ано е рано посребрял слаб мъж със стоманено сиви очи. Той повече мълчи и слуша внимателно. Не яде и не пие много. Мистериозен човек.
Окръжният секретар изгаря от амбиция и не може да го скрие. Той е от новото поколение партийни кадри с няколко дипломи в джоба, едната от които задължително е от Континента. Тръгнал е от малко селце със смесено население, сгушено в дебрите на Ила планина. И ето до къде стигна ! Още, още !
Всички познават Пери като добряк и човек на живота. Но той е стара лисица. На голяма сватба и на важно съвещание никога не изказва мнението си. Младшите офицери и войниците обичат своя Мечо. Той е едър и червендалест мъж, който се запъва, когато трябва да се изкаже на официалната трибуна. Но с това става още по-симпатичен на публиката.
Той имаше сериозен разговор с напористата си съпруга преди пристигането на столичните генерали. Госпожата хвърли възглавницата по него :
- Ти, старо магаре ! Заради тебе ще изгния в тази глуха провинция ! Кога ще се размърдаш ?
Всъщност зад добродушната външност на дебелия, изглеждащ муден генерал се крие хладнокръвен и опасен воин. Тот знае отлично това. Никой от командирите на останалите армии не може да се сравни с Пери. Подчинените му го обожават и го гледат в очите като един човек. Ако той реши да действа - за 24 часа страната ще бъде в ръцете му. Кой може да го спре ? Трета армия противостои на най-силния противник на Острова – страшния Юг. А и много континентални генерали са се напивали като свине, когато са гостували в Белвил. Кой знае със сигурност за какво са си говорили с Пери ?
- Да пием за нашите жени ! – предлага тост инспектираният генерал. - Всички гръмко се разсмиват и вдигат чаши. Този Пери !


Публикувано от aurora на 12.01.2010 @ 16:14:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   vitoriovitalis

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:30:22 часа

добави твой текст
"Андантина 77." | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.