Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 845
ХуЛитери: 5
Всичко: 850

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБожието милосърдие
раздел: Разкази
автор: Slon-Madrigal

С изключение на жената, която се разплака, екзекуцията протече съвсем нормално. Началникът на надзирателите беше уверил Джим, че момчетата се професионалисти и те си бяха такива.
Разбира се, щеще да бъде по-комфортно без прозореца за зрителите, но и това се търпи.
Джим Смучипръсти вече нямаше търпение екзекуцията да свърши. Всичките тези процедури, които я предшестваха само го дразнеха и бяха чисто шоу за зрителите. Това му напомни начина, по който той самият бе убивал - виртуозно, красиво, като замръзнала театрална сцена. Чисто изкуство.
Тези хора знаеха ли колко коства на човек да превърнеш нагона си в изкуство? възмущаваше се Джим и си спомняше как всичко трябва да се удържа, да се моделира, да се търси и да се дебне,да се потърпи и да се изчика, докато се намери подходящ ден, подходяща светлина, подходящи дрехи, оръжие и прочие?
Затова Джим Смучипръсти беше признал пред съда само шест убийства. Сам ги отведе до мястото, където държеше един от труповете, защото още не бе измислил неговата постановка. А всъщност имаше и още - там, край магистралата. За тях, разбира се, не бе признавал, защото не беше нужно. За какво да се разстройват съдебните заседатели? Напролет край магистралата ще избуи гъста, тъмнозелена трева, ще нацъфтят макове и равнец.

На разпитите и на изслушванията го питаха многократно дали се разкайва за стореното. В такива моменти го обхващаше бяс, който му бе трудно да сдържа, затова винаги навеждаше глава и казваше, че не знае, че не е мислил за това. Без малко да го вземат за умопобъркан, адвокатът му така се беше въодушевил от идеята, но в крайна сметка психиатърът не се хвана.
А какво да им каже той? Че няма за какво да се разкайва? Че според него в смъртта няма нищо за разкайване? Защото самата смърт е нищо...
Животът е всичко, приятели, животът- искаше да им каже Смучипръсти. Никой, разбира се, не го попита за майка му. Тя не присъстваше нито на разпитите, нито в съда. Защото от няколко години майка му лежи там, край магистралата, почива си заедно със своите псалми и с твърдата вяра, че той, Джим, нейният непрокопсан син най-сетне ще получи Божието възмездие.

"Джим, ти ли уби кучето, Джим? Идиот , защо го уби?Ще останеш тук, затворен, докато не ми кажеш, че съжаляваш, дано да те застигне Божието възмездие!" Джим беше прекарал толкова години, заключен в гардероба, че мнозина наистина го мислеха за луд и дори свикнаха с това.А когато си заключен в гардероб можеш да чустваш единствено как светът около теб се върти и се променя, а ти си оставаш на същото място и чакаш, чакаш, чакаш... Един ден Джим все пак избяга, но добрият полицай го хвана и го предаде на майка му, за доброто на всички - както каза той.
И Джим зачака. Онова, което майка му не знаеше за него, единственото нещо, което не знаеше, беше, че той умееше да чака. Изчака достатъчно, после сам я занесе нежно до дълбокия трап и я спусна вътре съвсем внимателно. Беше я облякъл с най-хубавата й рокля, не забрави да сложи вътре и псалмите, и малко цветя. Изглеждаше спокойна и най-сетне усмирена.
Съседите го гледаха с недоверие, хвърлиха малко пръст на ковчега и си тръгнаха. "Тя беше твърде добра жена" каза пасторът, а всички останали си мислеха, че той не е заслужавал такава майка.

Оттогава минаха години. До майка му лежаха всички онези, които така приличаха на нея - едната имаше синьо - сивите й очи, другата - бемка в свивката на коляното, а имаше и едно момиче, което носеше очила със същите рамки като на майка му.
Но сега там растат макове и равнец .
Всичко е тихо, спокойно и Бог навярно отдавна е простил.

Джим рядко мислеше за майка си, защото мисълта за гардероба и тъмнината му бе непоносима, но пък често мислеше за оново място край магистралата. Това беше, докато чакаше отказът на молбата за помилване да мине по обичайния ред. Надзирателите на смъртниците бяха учтиви, пък и той не създаваше проблеми, та и никой не се занимаваше особено с него. Джим им беше благодарен и понякога дори му се искаше да им разкаже за отнова място.Това го човъркаше, не му даваше мира и той се принуди да започне нощем да чете книги от библиотеката, тъй като не можеше да спи добре въпреки сносната храна. Четеше безразборно - Фройд, фантастика, тийнейджърски романи.

На сутринта преди екзекуцията му предложиха да се изповяда и причести. Джим им отвърна "Глупости" и отново се зае със закуската си.

Джим Смучипръсти умря от смъртоносна инжекция бързо и почти безболезнено. "Професионалисти" - помисли си за последен път той и зачака.
Някъде под него зрителите на екзекуцията набързо се разотидоха.
Надзирателите освободиха тялото от коланите и го сложиха на количка, за да го изнесат .
Залата утихна, а после стените внезапно се стопиха.
Джим се намиреше сред безкрайно поле, осеяно с макове и равнец. Небето беше ослепително синьо, без нито едно облаче. Нямаше звук, нямаше вятър.

Напразно чака Джими Смучипръсти цяла вечност. Полето си остана все така пусто, светло и безкрайно.


Публикувано от Administrator на 17.12.2009 @ 21:13:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Slon-Madrigal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:47:51 часа

добави твой текст
"Божието милосърдие" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.