Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 0
Всичко: 859

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаШпионаж (из спомените на Джимо)
раздел: Хумор и сатира
автор: Zvon

Gens Una sumus

Преди две години с Томски снимахме филм за троянската сливова. Документален. Имахме сценарий и за игрален, но актьорите, които можеха да превъплатят достойни сливовари и сливопиви, вече не бяха сред живите. А и новите млади актриси бяха далеч от красотата на троянската слива. Замръкнахме близо до вилата на о.з. полк. Любчо Михайлов, последният заместник-шеф на научно-техническото разузнаване, наш приятел и УКВ гостоприемник.
Започваше да снежи и целият Троянски балкан потъваше в белота и тишина. Любчо се зарадва на неочакваната среща и скоро седяхме около игриво припукващата камина. Кротко подреждахме пъзела от спомени, когато на двора се чу пръхтене на кон и някой потропа на вратата. След минута домакинът се върна в стаята с жълт пакет на DHL. Вътре имаше писмо и бутилка Hennessy X.O. По старато означение за дълголетие на коняка, броят на звездите й щеше да е повече от сбора от звездите на пагоните на всички в стаята. Любчо напълни чашите, отпихме.

- 17 на 12 за мен. Сър Алекс се предава на 42-я ход. Бутилката е доказателство за това.

Погледнахме ме го с недоумение.

- С полковник Алекс Крейгън за първи път се видях през 1963 г. - заразказва полк. Михайлов. Славни години! Не минаваше и месец без да разменяме заловени шпиони на прочутия “Чекпойнт Чарли” в Берлин. Там се запознахме, а след това многократно се срещахме из западно-берлинските ресторанти. Оказа се, че и двамата сме шахматисти. Така започнаха нашите партии кореспонденски шах. Шпионите сме като шахматистите - Gens Una sumus. Загубилият винаги изпраща бутилка Хенеси.


Гарваните

- В края на 60-те години научно-техническото ни разузнаване бе отрупвано със задачи, така както пролетта отрупва троянската слива с нежни цветове - продължи да си припомня Любчо. Електроника, комуникации, биотехнологии, химия, фармация... Шпионирахме без прекъсване и без да си задаваме въпроса дали това е морално или не. Когато си беден, подобни мисли за излишни. Спомням си, че наш сътрудник ни извести за нов сорт пшеница с уникални качества, селектиран в опитното поле на Saint Denis, съвсем близо до Париж. Достъпът до него бе меко казано ограничен. Охраняваха го военни и жандармерия. Търговските преговори за покупка на семена от този сорт се провалиха. Исканата цена бе отблъскващо висока, три пъти над цената на белите трюфели. Тогава на търговското аташе – наш колега с чин майор - му хрумна чудесна идея. По професия той бе орнитолог и отглеждаше в двора на посолството гарвани. Хранеше ги, а те го слушаха и му се подчиняваха. След една седмица полети до Saint Denis вече имахме около 40 кг. от безценните зърна. А на 14-и юли един гарваните се бе отклонил от маршрута и прелетял над булевард "Шанз-Елизе". Върнал се с ордена “Кавалер на почетния легион", навярно откраднат от разсеян зрител на военния парад.


Рибите

През 70-те години съветските стратегически подводници все още бяха значително по-шумни от американските и това ги правеше лесно откриваеми - разказваше Любчо, унесен в спомени. Твърде ефективна се оказа американската система SOSUS*, предназначена за акустично засичане на подводници. Хидрофонните станции на SOSUS опасваха западното и източното крайбрежие на САЩ. Системата улавяше сигнали с мощност акустичен ват от разстояние няколко хиляди километра. Специален софтуер премахваше паразитните морските шумове - викове на китове и делфини, шум от търговски кораби, взривове от търсене на нефт и т.н. За съветските подводници бе изключително трудно да се промъкнат незабелязано на ракетен обсег до брега. За това успяхме да им помогнем с едно почти гениално решение. Наш агент бе успял да достави от Япония рецепта за суши и няколко живи риби от вида Arothron hispidus. Рецептата отиде за стола на ЦК, а рибите - в института по океанология на БАН. Те бяха специална селекция на института по военна ихтология в Куре. Лесно се приспособяваха във всички морета, имаха подчертано стаден инстинкт, а шумът от винтовете на риболовния траулер им действаше както лампа на нощна пеперуда. Ето какво направихме. Рибите захранвахме с хранителна добавка - извлек от добруджански боб с изоблие от сложните захари стахиоза и рафиноза. При тяхното разграждане от чревната флора, като страничен продукт се образува изобилие от газове: водород, въглероден двуокис и метан. Размерът на тези риби бе такъв, че звукът който се получаваше при неминуемото отделяне на газовете имаше същата акустична картина както тази на шумовете от съветските подводници. Първите опити направихме в Черно море - бяха окуражаващо успешни. А след това флотилиите на ДСО „Океански риболов“ и Атлантическия риболовен флот на СССР потеглиха към американското крайбрежие по планиран от адмирал Кузнецов строй. Трюмовете на корабите бяха пълни с тонове бобена храна, а зад тях послушно плуваха пасажите от Arothron hispidus. При навлизане в зоната на действие на SOSUS, по сигнал от командването на операцията, започваше захранване на Arothron hispidus с бобената добавка. След 44 минути всички съветски наблюдателни пунктове регистрираха задействане на силите на САЩ и НАТО за борба с подводници.


SOSUS - SOund SUrveillance System


Публикувано от valka на 16.12.2009 @ 14:19:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Zvon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:54:19 часа

добави твой текст
"Шпионаж (из спомените на Джимо)" | Вход | 5 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от anonimapokrifoff на 16.12.2009 @ 14:53:44
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох и някои от предишните публикации. Впечатляващ изказ.


Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от Zvon (ndi1705@yahoo.com) на 16.12.2009 @ 15:04:26
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че тексът се е понравил. Най-добри пожелания!

]


Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от Silver Wolfess на 16.12.2009 @ 15:05:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Публикуваш в "Хумор и сатира", а всичко изглежда толкова достоверно, а и комично в същото време.
Аплодисменти!


Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от Zvon (ndi1705@yahoo.com) на 16.12.2009 @ 15:13:03
(Профил | Изпрати бележка)
Така е и в живота - всичко изглежда достоверно и комично. А е хумор и сатира до последния дъх ... Поздрави!

]


Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от Silver Wolfess на 16.12.2009 @ 15:24:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
До последния дъх си е "Сълза и смях" бих казала, но по-добре да го приемаме на смях.
Е, в другата пиеса може да ни дадат друга роля.

]


Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от kristi на 16.12.2009 @ 15:36:18
(Профил | Изпрати бележка)
И да вземеш да кажеш на Джимо и други спомени да разкаже, щото аз приседнах си тук - чета, подсмихвам се... уютно ми е! :))



Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от ElToro на 17.12.2009 @ 08:17:03
(Профил | Изпрати бележка)
Не, това не е коментар!
Това е възхищение от Вашата журналистика, Вашата сила, Вашия живот!
Весели Коледни празници!


Re: Шпионаж (из спомените на Джимо)
от kathy на 17.12.2009 @ 23:56:22
(Профил | Изпрати бележка)
....Не минаваше и месец без да разменяме заловени шпиони...
..Шпионирахме без прекъсване:-) :-) 0(*|*)o :-)