Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 660
ХуЛитери: 6
Всичко: 666

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛястовичето
раздел: Произведения за деца
автор: HariMarSui

Дядо Коледа беше доволен. Празникът премина. Подаръците бяха раздадени. Елените вече сънуваха полета над земята. Джуджетата спяха. Вече можеше и той да се приготви за заслужена почивка. Тогава чу чукане по прозорчето. Имаше някой отвън. Кой ли ще е в този късен час?
Дядо Коледа отвори и на ръката му кацна малко, премръзнало лястовиче.
- Ти пък от къде се взе? Загуби ли се, миличко?
- Че се загубих, загубих се. Нали всички ята летят с водач, а аз летя самичко и нямам водач, летял съм в обратната посока, както разбирам. Но не съжалявам. Не съм получило нищо за Коледа, като подарък, например.
- Е, стопли се и ще получиш цяла купичка със зрънца. - весело му каза добрият старец- Ще ми разкажеш и за патилата си. Знаеш, че си лястовиче, нали?
- Не зная. Нямаше кой да ми каже. Всички птици един ден са отлетели. Не забелязах кога. Нали никой, никога и мен не забелязваше? Бях толкова малко и без майка...- тъжно, много тъжно говореше лястовичето.
- От сега ще е добър и весел животът ти, щом си тук.- утеши го дядо Коледа. - Сега си почини. Имам за тебе къщичка. Разполагай се. Лека нощ.
Сутринта ранобудното птиче, нали лястовичките са едни от най- ранобудните птици, запрелита над джуджетата и ги събуди. Малко сърдиди се събудиха, но като видяха кой е виновникът, се развеселиха.
И така всеки ден лястовичето будеше дома. Пееше песните си. Радваше с присъствието си всички.
Един ден попита дядо Коледа:
- Как ще разбера кога започва пролетта? Трябва да се върна там от където тръгнах. Трябва да дочакам ятата лястовици.
- Ще разбереш. Не се тревожи за това. - усмихна се старецът- Слънцето ми известява това винаги. Изпраща ми лъч и разбирам, че трябва да ускоря приготовленията за Коледа. Така, че няма да закъснееш. Ще пристигнеш навреме.
Времето минаваше бързо. Слънчевият лъч дойде. Блесна силно, силно. Огря цялата къща. Тъжно беше на всички, че ще се разделят с лястовичето, но и се радваха за него. Нали щеше да намери своите? Пък и свой дом да изгради. Да отгледа потомство...
Дядо Коледа и джуджетата имаха своите занимания, но то щеше да им липсва. Много щеше да им липсва. Обичаха го.
Птичето се сбогува и полетя.
- Лек път, приятелю. Не ни забравяй! Лек път...


Публикувано от alfa_c на 09.12.2009 @ 09:20:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Произведения за деца

» Материали от
   HariMarSui

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:06:01 часа

добави твой текст
"Лястовичето" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.