Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 776
ХуЛитери: 0
Всичко: 776

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАндантина 42.
раздел: Романи
автор: vitoriovitalis

42. Вербовка

          Двамата мъже сядат на една дъсчена маса, покрита с бяла покривка.
Поръчват си по тройка кебапчета. Гарнитурата е зелена салата с репички. Келнерът носи две халби запотена бира. Чукат се и отпиват от пяната.
          Разговорът започва със спомени за доброто старо време. За Учителя, за годините след Есенната Революция... Тогава Гора беше изпратен от центъра в окръг Белвил, за да координира борбата срещу бандитите. И двамата дължат живота си един на друг. И двамата знаят много един за друг.
          През зимата групата вървеше по билото на планината. Сняг до колене. Отпред Карис проправяше пъртината. Зад него извикаха нещо, но той не го чу. Тогава Гора се хвърли на гърба му и го събори. Когато изуменият Карис надигна глава, в снега на метър от него започнаха да се появяват дупки. Една до друга, една до друга... После дойдоха и гърмежите. В долината от няколко черни точки проблясваха изстрели. Другите сътрудници вече бяха залегнали по командата на Гора и отвръщаха на бандитите.
          Вечерта преспаха при някакви колибари. На сутринта Гора не можа да стане от леглото. Тресеше го. Цялото му тяло беше покрито с кървави отоци и петна. Дървеници. Тогава пък Карис реквизира катъра на домакините. Завърза столичанина върху него като наръч дърва и го свали в Сана. Предаде го на фелдшера - бащата на Роза, и се завърна в планината при останалите.
          Двамата имат и други спомени, за които не обичат да говорят. От дума на дума, идва ред на политиката. Гора говори кратко, ясно и логично. Карис го слуша с отворена уста.
          Първият на Континента допуска крупна стратегическа грешка. Тласка нещата към съюз с богата Америка, вместо с беден Китай. Оттук тръгва реставрацията. Буржоазията постепенно надига глава. Едноличният режим я устройва напълно. Но пролетариатът се готви за нов удар. Революцията трябва да продължи. Здравите сили на Континента са добре организирани и скоро ще се задействат.
          У нас положението е аналогично. Народът повярва и даде аванс на Тот. Но той го прахоса. Новата буржоазия се е развихрила навсякъде. Много хора в армията, специалните служби, интелигенцията са недоволни.
Необходима е промяна, съгласувана с Континента. Ще се върви с китайските другари, ще се възстановят революционните порядки, ще има ново ръководство на Партията и държавата...
          Полковникът кима. Да. Трябва да се действа. Той познава хора в Белвил и окръга, които мислят по същия начин. Организация е необходима, нищо друго.          Тогава Гора му възлага първите задачи. Трябва внимателно да започне работа с офицерите от Сигурността. Доверява му името на човек от щаба на Трета армия, разквартирована в Белвил. Той ще е връзката с центъра на заговора.
Покрай Кинефикацията, Карис има контакти с по-интелигентните хора. Трябва да се опипа внимателно почвата сред тях. Има и запалени младежи, отвратени от надигащите се буржоазни вълни. Трябва да се видят и те. За конспирацията не е необходимо да се напомня. Въпреки че движението срещу режима на Тот е всенародно, винаги е имало и провокатори. Борис е с нас. Той отива неслучайно посланик в Китай. Това е важна политическа мисия - с оглед на бъдещето развитие.
          Карис наистина е въодушевен. След толкова години летаргия, ето че не е забравен. В главата му се въртят най-различни идеи, той сякаш се е подмладил. Гора го оставя с колата на трамвайната спирка преди Централна гара.
В купето на влака за Белвил Карис задрямва. Явява му се Учителят. Той е весел и изглежда учудващо добре за възрастта си. Закачливо размахва пръст, после му маха с ръка.


Публикувано от valka на 25.11.2009 @ 17:51:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   vitoriovitalis

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:32:03 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Андантина 42." | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.