Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 517
ХуЛитери: 7
Всичко: 524

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦигански работи
раздел: Нъ чис бългЪрски
автор: apostolicia

Брей, кви жени, бе! Ма то не жени, а натамии, синь огин да ги изгори! От них не можеш да се доредиш ни до докторо, ни до кмето. Све пред вратите нги висат!
Ама я знам ква а работата. Докъде докторо не запре да кладе кюмбе у чакалната зимъска, нема да се излекува тава население. Има да си виси пред вратата му, докъде не изпролетее – така, де, нема да си арчат дръвата дом! Те, и буба ти Петра – цела зима седе при докторо кръвното да й мери. Човеко се беше пищисал от ньойно чудо. Страх га да не умре, що свето ша се затръка. А вчера а гледам на чешмата тръка нещо, свила се надве и варка ли – ау! Викам: „Дубър ден, бабо Петро, кво праи сино ти Гьошко, огин да го изгори, от Коледа още има да ми дава дваесе лева, а но стана Великден?”, а она се подсепна така: „Вчера – кае – го заклахме, те виж - мием му чирвата!” Бре, чумата да а тръшне и бабичка! Нали кръвно имаше, нали щеше да мре, па ягне заклали за Великден. Мене ако питаш, требе на ушен да оди, дека а глуха, като пенюга, не само да седи на жежко при докторо да си мери кръвното!
Па и цигани се навъдиа, не е ти у памет. У наше село от по преди имаше сал две цигански къщи и они не бъбреа цигански. Кротки такива, гледат си имотец, чисто дръжат – що ние нали сме све музевири, нашийо двор моа да се зарине от боклуци, ма ние у циганскийо гледаме и нги викаме пустиняци, та жените нги све с метлата одеа. Само къде са чърни като къклици, иначе разлика никаква. Ама се спомина циганката на Шумко, та он се повтори. Циганин без жена закъде е?! Зема една – макьо, не е ти у памет. Оди като онова къде души пилетата, цел ден деби къде курниците. Ората зеа да приказват. Думат на Шумко да си свие невестата, да не праи пакос, а он мирва като пръднал и не писка. Праи се, че не чуа, дако имаше уши - от едното сал - две земнени паници пача да напраиш. Добре, ама и он даде фиря полани и като се потопорчи едно население. Циганката сбра родата си и пропище горната маала. У две стаи се сбраа седемнаесе души без дечоро. Кое за къде си е – иначе работат здраво. Кой кво имаше за горенеье из дворо, разчистиха. Кой имаше кьопава патица – изедоа. И кокошките се изучиа чък. Буба ти Петра имаше една, къде целата маала се сбираше да а прибере вечер – бега и се кута и не ще да спи у курнико. Ама откък неколко гъски дадоа фиря, бабината петрина кокошка сама си флаза у курнико и варка даже пред другите. Напас божия, ти казвам! А откък изгориа и изсъанълио дуд на Дуйковци, се изучиа да седат у чакалната на докторо. Он нги праи неколко пъти забележка да не седат без работа пред кабинето. „Па ние – кае дрътата циганка – си имаме работа при тебе, докторе. Але невестлето на унуко нема деца, трети месец кък сме а зимали и не поажда трудна!” Почудил се Панчо Докторо, почешал се по врато, ама кво да праи – кък се наддумва циганка - викнал невестлето да го прегледа у кабинето. А ония, нали са цигани, дигат гюрунтия до небесата. Излезнал докторо по некое време и викнал: „Кво сте се разврекали като гъски, бре?! Шум да нема!” Па като ревнала циганката: „Лелей, Божей! Оно шунда нема, ние деца чекаме да роди!” Три дена реваа като бити мечки у маалата, докъде си не дойде унуко от градо, да нги каже, че си има свичко невестата. Чък тогива мирнаа. Гледам, напоследък повлекла тумбако, ша се коти и она. А бабичката само оди по ньой и а варди да не пометне. Оня ден а свил стомахо, а бабичката тича при докторо. „Да дойдеш дом, докторе, че невестлето има котараци!” Час вика и се препира, докъде се разбра, че булката има контракции и замалко да го снесе. Добре че докторо си е спицялис, та сичко се подреди.



Публикувано от aurora на 19.11.2009 @ 10:57:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Нъ чис бългЪрски

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 16:25:38 часа

добави твой текст
"Цигански работи" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Цигански работи
от LiRa на 19.11.2009 @ 11:42:38
(Профил | Изпрати бележка)
:))))) Хареса ми!
Здравей, apostolicia! :)


Re: Цигански работи
от joy_angels на 19.11.2009 @ 11:50:46
(Профил | Изпрати бележка)
Това с котараците накрая, мани, мани ... :)))
Браво за езика, Ели!


Re: Цигански работи
от Lisica на 19.11.2009 @ 12:54:43
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12
Освен, че ме разплака от смях, показваш невероятен усет за езика, познания за диалекти, наречия и говори...
И не само!!!
За хумора ти - как да изразя цялата си радост и възторг!
Ти си съвременното преродено дете на Чудомир, на Йовков, на Елин Пелин!

Смирено държа лисичата си шапка в ръце, защото съм ти я свалила....


Браво, скъпа!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Всъщност, от кой край на България е този интересен говор?


Re: Цигански работи
от Silver Wolfess на 19.11.2009 @ 17:22:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Поздравления!


Re: Цигански работи
от radi_radev19441944 на 19.11.2009 @ 18:30:41
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ти си голям майтап с този чипровски диалект. Това са си бисери


Re: Цигански работи
от vikito_1960 (vikito_60@abv.bg) на 20.11.2009 @ 12:29:11
(Профил | Изпрати бележка) http://viktoriaivanovaa.blog.bg/
Здрасти, Апостол-я .
Тоа диалект ми а могу пузнат, та викам, да не си , кам, дека, от моа край.
Че тука, ниа, врачанете, така прикааме. Прочетох та, та куту съ заласнах с тиа "Котараци", чак язе щех да получа котараци.
Йаде, какина, могу ти здраве.