Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 644
ХуЛитери: 0
Всичко: 644

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГоспожа Анна-непознатата
раздел: Разкази
автор: rosi45

Госпожа Анна се разхождаше из парка в ранния следобед на приятен есенен ден.
Не беше вече така оживено. Алеите бяха покрити с оранжево-жълтия, шумящ есенен килим. Цветните лехи вече не пъстрееха в най-различни багри, но бяха запазили геометричните си фигури. През голите клони на дърветата се процеждаха вече не така силните слънчеви лъчи. Седна на една пейка и се загледа в красотата, която я заобикаляше. Неописуемо спокойствие и душевна хармония завладяха сърцето й. Виждаше всичко като в забавен кадър. Искаше да запечата в паметта си този миг.
Една жена, на неопределена възраст, попрегърбена, свита,безлична, се приближи и попита:
- Може ли да седна при Вас?
- Разбира се.
Г-жа Анна наруши мълчанието.
- Картина, достойна за четката на жудожник, нали?
- Аз рисувах някога, много отдавна. Обичах много и музиката, особено изпълнения на цигулка.
- Били сте артистична натура.
- Вероятно. Тогава не го осъзнавах. Знаех само,че като рисувам и слушам музика, се чувствам безкрайно щастлива. Сърцето ми пърхаше като птичка, която иска да излезе от клетката. Исках да имам цигулка...
- Развихте ли качествата си в тази насока?
Последва дълго мълчание. Двете възрастни жени седяха на пейката и съзерцаваха заобикалящата ги красота. После жената заговори тихо и бавно. Думите трудно излизаха от устата й.
- Баща ми...той казваше да не се занимавам с глупости, а да залягам над уроците, защото ще ставам адвокатка. Не понасяше не само двойки, но дори и четворки. Колко пъти съм стояла на колене в ъгъла заради някоя оценка... Вкъщи беше...като при военна диктатура. Масата трябваше да се сложи в точно определен час- ако закъснеех, оставах гладна. За следващия ден на закачалка трябваше да го чака изпрана и добре изгладена риза. Стъпвахме на пръсти, когато той спеше. Всяка вещ си имаше точно определено място и недай боже нещо да е разместено. Сега бих го определила като патологичен педант.
- Хъм, как сте издържали?
- Майка не издържа много, почина когато бях на 15 години. Тогава цялата му тирания се прехвърли върху мен. Когато стана ясно, че не съм приета право...беше кошмарно. Завърших икономическия и цял живот бях заровена в цифри и бумаги.
- Кога се отървахте от деспотизма му?
- Никога. Когато излязох за пръв път с мъж, това така ми излезе през носа, че не повторих. Неговата раздразнителност и ярост го доведоха рано до инсулт. Мислите, че тогава нямаше вече власт над мен? О, не. Капризите му нямаха край, а аз го съжалявах.
- И после?
- Последва втори инсулт. Следеше ме с едното си отворено око, издаваше нечленоразделни звуци и ръмжеше. Бях тотално вързана като с верига за този омразен дом. Така се изтърколи животът ми. Волята ми бе пречупена още когато бях съвсем малка. Бях негов придатък, а не самостоятелна личност.
Последва дълго мълчание.
- Има и още...Аз...Аз...спрях да го храня и поя с лъжичката. Просто стоях и го гледах и не смеех да си призная, че чакам с нетърпение да умре. Ужасно, нали?! Чувствам се много виновна!
Устните й затрепериха, а очите- насълзиха.
Г-жа Анна взе ръката й в своята и каза:
- Аз съм госпожа Анна.Приятно ми е да се запознаем.
Хвана я под ръка и станаха. Тръгнаха заедно.
- Хайде, мила. Отиваме у дома. Ще си направим горещ шоколад.Имам компютър, има толкова мнго музикални клипове! Ще сложиш слушалките ,за да чуеш любимите ми изпълнители. Обичаш ли Клайдерман? Какъв чаровник на пианото е! А Андре Рю- вълшебник с цигулката! Пък утре ще вземем скицници и пастели и ще дойде пак тук, в парка, нали?


Публикувано от viatarna на 02.11.2009 @ 11:55:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   rosi45

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 13928
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Госпожа Анна-непознатата" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Госпожа Анна-непознатата
от Markoni55 на 06.11.2009 @ 17:40:37
(Профил | Изпрати бележка)
Много е силна твоята госпожа Анна. Поздрави!