Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 510
ХуЛитери: 0
Всичко: 510

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМоите учители 2
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

предишно

Пак ми дойде време да спомена своите учители. Неотдавна извиках духа на един, а днес ненадейно се появи друг. Дошло му беше времето.


Бечо

Откакто се помня и много преди това познавах Бечо. Той беше чест гост у дома и активно участваше в домашните бърборения, които изглеждаха дълбокомислени, но иначе си бяха махленски интриги. На младини не можеш да различиш едното от другото, защото пътищата ти са отворени и ти с пълни шепи гребеш от бъдещата си. Но после се втвърдяваш и много от бъдещата ти изчезват и остава онова бъдеще, което хич не си го предполагал. Нещо като случаят с коняра, който станал маршал и крал, но като крал се къпел с ризата, защото на гърдите си бил изографисал надписа "Смърт на кралете". Слава богу - династията му още управлява.
Умни неща приказваше Бечо, после и на лекциите му ходех, независимо, че бяха в най-никаквото време - 8 часа сутринта. И да си призная правичката - каквото съм научил из философията - от него ще да е. Един ден дори му бутнах едно мое писанийце да го изредактира, т.е. да рече що за дивотия е, но той ми го върна с думите "Твоите не могат да се редактират." И прав се оказа, някои се опитвах да ги редактирам, ама не мога, а сега едно дадох на рецензента, а той направо ме отряза - ще ти попоправя грешките, но няма да ти бъда редактор. А днес си припомних последният ни разговор с Бечо. Питам го "Защо напоследък не се появяваш в къщи? Да не би да са те обидили нашите?", а той простичко и тъжно ми отговаря "Пътищата ни се разминаха." Така е. От тогава с много хора пътищата ми са се разминавали, и със съвсем малко пътищата са се раздалечили, за да се срещнат отново. Е, пак е добре, че не се срещам със себе си.

Попето
Имаше един период, когато проклинах света и околностите, виното не ми се услаждаше, а на сладоледа не му чувствах вкуса. Тогава срещнах Попето. Тъкмо си бях преброил стотинките и поръчал един ром, когато той се изтърси на масата, седна и запита "Какво ще пиеме". Нейсе, поръчах му и на него ром, с което ликвидирах студентските си капитали. Все пак един опърпан чичко, явно е жаден. Поговорихме и видях в него невероятна интелигенция, заинтригува ме. Приключиме моите поръчващи възможности и той ме замъкна на съседната маса, където седяха двама спонсори. Разбира се изпиме и техните капитали, но нещо не ми пасваше в поведението му, та после го попитах "Ама защо се правиш на тъпак пред тях." А той ми даде една огромна максима "Дай на другите, каквото им трябва и вземи своето. Те имаха нужда да се почувстват пред някого големи."
Това е, той ходеше и даваше това, което на душите на хората е необходимо. После други ми разказаха, че той е най-големият български психиатър, търсих го в Берлин, но не го намерих. Тази среща ни беше единствената. И независимо, че виждах как ме манипулира, все пак методите му действаха. Опитвах се да му подражавам, но припрян човек съм и не ме бива. Е, и в тая област не мога да се саморедактирам.

Бай Кольо
Имаше един колега на баща ми, бай Кольо му виках, ама защото съм си пернат в устата и априори никому не цепя басма. Научи ме на спокойствие към хората - ами те са си такива. Много по-късно погледнах с неговите очи света и се стреснах от мръсотията, в която той седеше. Такъв си е света, такива са хората, а пък ти си прави твоето, защото няма кой друг. Ако нещо се случи - не е страшно, докато си същият. А ако си се променил, значи си се предал. Предадеш ли себе си, вече си загубен. Така го знаеше той, но никога не го е казвал. То от казване файда няма.


Публикувано от valka на 06.10.2009 @ 22:06:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 01:58:12 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Моите учители 2" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Моите учители 2
от sineva на 10.10.2009 @ 11:31:00
(Профил | Изпрати бележка)
Има ,,файда от казване,,... понякога...
Ето, аз ти казвам, че много харесвам писанията ти.
Здравей, Славян!:)))


Re: Моите учители 2
от Black_dog на 07.10.2009 @ 08:29:10
(Профил | Изпрати бележка)
Ще се срещнеш, sradev, някой ден ще се срещнеш...