Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 680
ХуЛитери: 4
Всичко: 684

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтамного мръсна приказка
раздел: Приказки
автор: jelyaznovski

Децата трябва да различават чисто от мръсно. Затова може да им се разказват и мръсни приказки.
Като тази.

Жълтур № 5 още нямаше име. Предстоеше да го придобие. А това в пилешките племена е даже по-трудно, отколкото в индианските.
Но макар и безименен той не беше неизвестен. Напротив беше много палав и всички от пилешкия народ го бяха забелязали.
Тази сутрин жълтур № 5 видя една едра буболечка оттатък мрежата, опъна врат през дупката, но не я докопа. Предстоеше тежък период на мислене, но № 5 го скъси, отстъпи крачка, засили се и налетя в дупката. Там и остана. Нито буболечка, нито заден ход. И завика:
- Помощ! Помощ!
Притича пилешкото племе. Мислиха, думаха и се разделиха на две. Едната половина предлагаше да се хване № 5 за крака и да се дърпа навътре, докато се откачи от мрежата. Втората половина обратно- да се натисне № 5, докато изхвърчи от дупката. Надделя втората група, двама едри жълтурковци натиснаха № 5, той плоьокна и се изтърколи на земята. Беше оттатък мрежата. Огледа се. Това беше широкият свят, странен и непознат, но интересен и май- щедър. Така № 5 получи и първия си урок по икономика. Буболечките в широкия свят бяха много, защото жълтурковците бяха малко.
И № 5 загълта. Така загълта, че буболечките се стъписаха и изобщо не бягаха. Докато № 5 се задави. Кашля, кашля, пооправи се и пак загълта. Докато се напълни като касичка със стотинки по Коледа. К клекна. Голяма борба беше – си помисли № 5, но се справих. И тъкмо се възгордяваше, когато видя над себе си една голяма уста, с едни остри зъби и един изплезен лаком език.
Много се изплаши № 5, направи кълбо назад и хукна към мрежата. Нацели дупката по чувство, шмугна се, обаче не стана. Буболечките в корема му току що бяха започнали.да се превръщат в пиле…Междувременно № 5 се беше превърнал в бъчвичка, а както знаем от живота, бъчвичките са по-тесни отпред и най-широки в средата. Така и № 5 се заклещи в дупката, този път на влизане в кокошарника. И пак завика за помощ.
Голямата уста обаче го догони, усети как лакомия език го докосна отзад.
Но о, щастие, голямата уста изпръхтя, изхълца и се задави. № 5 чу отчаян вой, бягащи стъпки и разбра, че временно няма да се спомине.
Пилешкият народ се затича на помощ. Но днес изненадите следваха една след друга. № 5 видя как жълтурковците смениха физиономии, как се обърнаха и избягаха в най-отдалечения ъгъл на кокошарника.
И тогава № 5 усети миризмата. Май идваше от него. Замаха с крака. Наистина идваше от него.
Но какво можеше да направи № 5, заклещен в дупката на мрежата, изоставен от пилешкото племе и нежелан даже от съседското куче. Нищо не можеше да направи, освен да скърби за щастливите времена в кокошарника, когато всички го обичаха, защото никак не миришеше..
И тогава дойде Малък Мишо.
- Къде се вреш, бе дребен? – загрижи се Малък Мишо.- Ще те схруска Ричи помияра.
Малък Мишо внимателно изтегли № 5 от дупката, пусна го в кокошарника и гнусливо затича към чешмата.
- Ама ти си се окакал, бе дребен!- викаше Мишо и триеше ръце със сапун. – Вече ще ти викам Лайньо.
- Никакви мръсни думи!- каза Делян от прозореца.
- А как?- и Малък Мишо разказа миризливата иистория.
- Предлагам Лайчо. Хем не е мръсна дума, хем напомня ….
- Приемам – каза примирително Малък Мишо. Не защото беше толкова сговорчив, но името му хареса.
- Лайчо, Лайчо- затича Малък Мишо към кокошарника.
Там страдаше № 5. Той още не си знаеше името, пилешкият народ стоеше надалеч и хълцаше от миризмата му.
И тогава на № 5 му дойде гениална хрумка. Отвътре му дойде. Навря се в праха до мрежата, хубаво се отъркаля, изтръска се няколко пъти, пак се овъргаля. От жълтото не остана нищо, стана мърляв като врабче.
Но о, щастие. Пилешкият народ като че му прости, жълтурковците го наобиколиха, спряха да кашлят и да кихат. Даже учтиво го помолиха да им разкаже приключението си.
И Лайчо им разказа тази много мръсна приказка.
Тя е много поучителна. Особено накрая, където личи, че банята е хубаво и необходимо нещо и че на пилетата и на децата им иде отвътре да се банят в праха.


Публикувано от alfa_c на 29.08.2009 @ 16:15:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   jelyaznovski

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:33:22 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"много мръсна приказка" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: много мръсна приказка
от zinka на 29.08.2009 @ 19:01:38
(Профил | Изпрати бележка)
В сравнение с поучителното в приказката - мръсното е нищожно.

Поздравления на Голям и Малък Мишо, на Делян.
Поздравления и на Нина, която сигурно е сложила една баня на Лайчо след край на историята. :)

Обикновено един пише, а друг брише... хихих


Re: много мръсна приказка
от shtura_maimunka на 30.08.2009 @ 16:39:06
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Миличкият Лайчо! Кой знае как се е засрамил.


Re: много мръсна приказка
от kristi на 31.08.2009 @ 11:30:35
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, дожаля ми за този жълтурко №5. Само за банянето в прахта му позавидях :))))

Разказвай, ДЖ, разказвай! Хубави са приказките ти и събират пиленца като мъдра квачка.

Обичи!!


Re: много мръсна приказка
от mariq-desislava на 31.08.2009 @ 16:09:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ахахахх! Забавлявах се неимоверно много, не предполагах, че мръсотията може така да развеселява.:) Признавам те - умееш да пишеш увлекателно, дори забравих да обядвам, а виж кое време стана вече.


Re: много мръсна приказка
от roza1 на 06.09.2009 @ 20:24:54
(Профил | Изпрати бележка)
Е, неееееее!
"пилешкият народ" винаги ме разсмива:)))
Но приказката за Лайчо, много си я бива!!!

Поздрави!


Re: много мръсна приказка
от Ufff на 23.02.2010 @ 22:42:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, защо всички мръсни приказки не бяха като тази!
Поздрав!