Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 547
ХуЛитери: 3
Всичко: 550

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМаймуната в главата ми
раздел: Разкази
автор: REWOLT

На всеки от нас в душата дреме по един звяр. Някой се изживява като лъв, друг като тигър...Не знаех в мен какво
животно има, дори силно се съмнявах в тия твърдения, докато...

Дъщерята си бе наумила нещо. Не знам, за женитба ли мислеше, но една вечер реши да ни запознае с приятеля си. Докара в къщи един вмирисан на бира тип, голям като баскетболен кош и също толкова умен.
- Зетят - представи го тя - вероятният бъдещ зет- коригира малко нещата. Такава си беше, първична.
- Браво, - поздравих я - сега поне ще има кой да ти изхвърля боклука.
Нацупи се, трясна ми вратата и ми остави сувенир баскетболиста.
Нали ви казвам, първична.
Отиде за цигари, успокоих го аз, имах каса Загорка за изпиване и половин печено агне, зян ли да идат. Не се трогна зетя, седна на дивана, по мярка му беше, като за него правен. Ама само за него, останалите използвахме столове. Останалите - аз и жена ми.

Празният бидон седнал на дивана ми, отваряше бутилките с око и ги изливаше в отвора, който при хората се наричаше уста, за секунда. С това темпо, не се безпокоях за съдбата на бирата, по скоро обратното, ако се застоеше достатъчно, а дъщерята не се върнеше да си го прибере, трябваше да ходя до магазина. Разговорихме се, като бъдещи роднини.
- Йо,виж са к`во бе, мен - започна без заобикалки - Сe`а съм в една от компаниите на морука, раз`ираш ли, щотооо, криза ли, к`во имало там, аве нещо си, не ми е работа...
Говореше вдигнал ръце пред лицето си, присвил към дланта си средния и безименния пръсти, поклащаjki глава като костенурка - като, че в такт с ритъм, който само той си чуваше, накланяше тялото си обратно на наклона на главата, диванът скръцваше, този човек танцуваше, неусетно се включихме и аз и жена ми, слушахме го като говори, поклащахме се в такт с него, присвили съответните пръсти, ръкомахахме поклащайки брадички наляво - надясно, кимайки някому, който не беше в стаята, столовете подемаха скърцането на дивана, пригласяха му...

- ...Ма не`а са плашиш, мен, той дъртия харабия, даде вилата в Драгалевци, там ши си гиламе с патето (това явно беше дъщеря ми)остави едното БМВ, вярно на 3 години е, ама като ново, чистак-бърсак, свети, ка`ам ти, йо, петичка, кожен салон, климатик разбираш ли, екстри, ЮСБ, шибидах, стерео, лудница, вервай ми! А наздраве!
Ливваше поредната бира в отвора на бидона, облечен в тениска с щампа на Харлей Дейвидсън, оригваше се звучно, умирах от завист, аз не бих могъл така и гласеше друга в окото-отварачка.
Жена ми подскачаше от ужас, "Псът-цъсс" съскаше бутилката и пяната съблазнително се стичаше по гърлото й:
- Пийй, пий, ве, мен, не са плаши - канеше ме и се заливаше от смях. Дългите му крака обути в "Найки" петдесети номер ритаха във въздуха, като да въртяха педали на въображаемо колело, тактуваше с глава, поклащаше рамене и тикаше в лицето ми среден и безименен свити в дланта.
- Животът е кучка, мен - рапираше той - нооо аз съм Хънтър! А ха ха. Ловец съм, мен, не ми дреме, раз`ираш? Имам кинта, колибка в Драгалевци, нек`во старичко БМВ, и пак не ми дреме. Дъртия ши развърже, сигурен съм, споко, само иска да е сигурен, че патето е читаво.
Смушка ме с лакът, намигна:
- Щото, бех си заплюл една, мен, Миска, от нек`ав конкурс я бех забърсал, само цици и задник, силикон "S" класа, лъскава , красавица, викам да зарадвам морука, да се успокои, че снаха има...Е, зарадвах го, още първата нощ се опита да го вкара в кревата. А-ха-ха! Щото аз фиркан, нали, кучката обаче капо не остана, лепна "Ролекс"-а, нек`во пръстенче и бех взел, дреболийка, с камъче, Картие - мартие, майната й. А, наздраве, йo!
Погледът му се насочи зад мен. Вгледа се и стана. Обърнах се. Отиде до стенната библиотека, погали с пръсти лавиците. За пръв път тая вечер престана с танца на пръстите. Стоеше замислен , нещо приятно ме погали, като, че ли сред авторите беше и моето име. Изведнъж, стори ми се, че разбрах дъщеря си, умницата ми, беше си намерила сродна душа, човек интелигент, човек четящ, умен и образован. Бях склонен да забравя ексцентричното му поведение, отдавах го на младостта, а и в други времена живеем, аз така и не успях да се впиша в тях...
- Йо, мн`о яко барната изработка - продума той, говорейки за библиотеката , наследство от дядо ми, известен майстор мебелист за времето си. - Но..ако знаеш сега, к`ви мебели съм поръчал от "Аристон". За двеста бона, мен! - шибаняшкия му танц отново започваше. - Махагон и явор на очички, испански бук за спалнята, орех за трапезарията. Убийство, мен!
Така прав до стената, почти опиращ тавана с кухата си глава, присвил колене, с изсулени панталони, кимаше и тактуваше като туземец от неоткрито племе из джунглите на Амазония. Тениската с харлея бе залята с бира, "Найки"то петдесети номер тъпчеше килима ми, моят зет-интелигент се оригваше и ми намигаше свойски; нещо се завъртя пред очите ми, световъртеж, или
маймуната в мен не издържа, отворих вратата, сграбчих го за раменете, обърнах го към изхода за да не гледам противното му лице и с все сила го изритах в задника. Неочаквано и за самия мен, той прелетя улицата и залитайки се строполи до кофите за боклук, където му беше мястото.
Тръшнах вратата и едва поемайки си дъх се облегнах на стената.
Жена ми, сдъвкала вика си, застанала в средата на хола, бледа и беззащитна, като икона, с уплах стискаше умолително ръце.
- Спокоен съм, спокоен съм вече! - лъжех я аз.
От лавиците без укор ме гледаха Вазов, Вапцаров, Достоевски.
* * *


Публикувано от alfa_c на 25.08.2009 @ 09:21:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   REWOLT

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 13:46:48 часа

добави твой текст
"Маймуната в главата ми" | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Маймуната в главата ми
от shtura_maimunka на 25.08.2009 @ 16:46:13
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Този маймун е бил един мой братовчед, наистина, голям дивак!:-))))))
А разказа ти е страхотен!
БРАВО!!!


Re: Маймуната в главата ми
от roza1 на 25.08.2009 @ 15:07:05
(Профил | Изпрати бележка)
Който има деца в размножителен период може да се стресне от текста:)
Е...всичко е късмет!
Да са ни живи и здрави децата, и животните в нас:)

Поздрави!


Re: Маймуната в главата ми
от galina (diana610@abv.bg) на 25.08.2009 @ 13:36:25
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Честно казано, накрая ми се позамрежиха очите. / не сълзи не, просто дъжд заваля /:)
Яко, мен!!!


Re: Маймуната в главата ми
от rosi45 на 25.08.2009 @ 11:31:04
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно Ви разбирам!Добър хумор!!!


Re: Маймуната в главата ми
от Silver Wolfess на 25.08.2009 @ 19:47:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Браво! Чудесно написано!


Re: Маймуната в главата ми
от radi_radev19441944 на 25.08.2009 @ 22:21:28
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ти добре си се отървал, ми аз като не можах... Дъщеря ми ми домъкна един цървул - бивш футболист и настоящ футболен запалянко - почти толкова интелигентен като твоя бираджия. Сега се гледаме какви сме хубави, щото не го изритах навреме. Забавен хумор.


Re: Маймуната в главата ми
от fortemotore на 25.08.2009 @ 22:59:33
(Профил | Изпрати бележка)
развесели ме поздрав
:)