Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 749
ХуЛитери: 6
Всичко: 755

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦун Бай До
раздел: Приказки
автор: maksim

Живяло някога едно малко момиче, Съ Лин.
Минало време и от Утро (Съ) момичето се превърнало в Жарък ден.
Всяка сутрин, когато разресвала черната си коса, оглеждайки се в близкият вир, водата потрепвала, а малките рибки ахвали от възхита пред красотата й. Нейната кръстница и покровителка намислила да я дари с най-благия дар, който може да получи една жена - дете.
Една нощ я пренесла в съня й близко до Пещерата на живота и я превърнала в зелка. Съ Лин се разлистила и обвила в утробата си дъх-сила, която се развивала и я изпълвала с благодат.
Когато детето било готово да се роди зелката цъфнала, а в средата на цвета й се появило малко човече...
В този момент Съ Лин се събудила. Лежала в леглото си от папрати и бамбук, покрито с кадифен мъх, а пред очите й върху нея лежало малко бяло дете, голямо колкото палец.
Майката му се усмихнала, защото в този момент вече знаела как се казва синът й - Цун (палец, пръст), Бай (бял), До(благодат).
Станала, отишла в градината и откъснала лист от зелка за креватче на Цун.

Само че той растял бързо!
След три дни малкото момченце се превърнало в нормално бебе, а след още десет месеца вече щапукал несигурно из гората. Птиците го учели да пее, а видрите - да се гмурка, мравките - как да строи и да обработва земята, а лисицата - да ловува.
Негови братя и сестри станали децата на Мъдрата панда. Планината около селцето Цян в провинция Съчуан, започнала да шепти името на детето Цун Бай До.
От малко момченце Цун се превърнал в красив юноша. Помагал на хора и животни. Бил силен и състрадателен, за което бил награден от боговете. На осемнайстия си рожден ден получил чуден подарък - под един нар, в дън гората, намерил оседлан еднорог. Очите му били от кехлибар - с тях можел да вижда кой лъже и кой казва истината, а дъха - огън, който изгарял всяка несправедливост. Пред него растения, животни и хора се покланяли и му стрували път.
Прочул се младежът с благостта си надалеч - през гори и поля.
Навсякъде разказвали историята, само променяли името, според местния език, но делата му си оставали едни и същи, а девизът на бронята му бил:
"Каквото поискате, това ще получите!" и винаги било по много, колкото са и семената в нара.

Стига желанието на молителя да било искрено, излязло от сърцето, върху него се изсипвала цялата благодат, която Цун Бай До можел да измоли от боговете.
Казват, че това е стара история. Други пък, все още със светнали очи, заеквайки говорят, че предния ден са били на кръстопът, загубили всяка посока и изведнъж пред тях се появил, като от нищото, млад мъж възседнал еднорог. В ръцете си държал нар, от който излязало облаче. В него всеки можел да види верният за него път, живота си напред: болните получавали лек, на бедните давал къшей хляб, на - жадните вода...

А може би същото ще стане утре... Вероятно и в този момент някъде, някой молитвено затваря очи, отваря сърце и от него излиза чист вятър, който разлюлява звънчето вързано на рога на еднорога и го кара да запее с кристален глас.
И някога, някъде - след много време, друг разказвач ще започне така: "Имало едно време..." или "Живели някога...", но след като сложи точка на приказката си ще затвори молитвено очи, ще отвори сърце и ще произнесе Цун Бай До...


Публикувано от viatarna на 11.08.2009 @ 13:15:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   maksim

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:52:37 часа

добави твой текст
"Цун Бай До" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Цун Бай До
от Liulina на 11.08.2009 @ 13:46:39
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Приказна приказка като всички останали ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bpq8k3EPaS0&feature=related


Re: Цун Бай До
от roza1 на 11.08.2009 @ 13:49:16
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам приказките:)
Тази е ...ДО!

Поздрави!:)


Re: Цун Бай До
от anelim на 12.08.2009 @ 12:47:29
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса. Чудесна приказка.
Поздрави!


Re: Цун Бай До
от shtura_maimunka на 16.08.2009 @ 09:05:55
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Обичам приказки, а тази ми хареса.Хубаво разказвате!
Прекрасен и усмихнат ден!:-)


Re: Цун Бай До
от Ufff на 18.08.2009 @ 09:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, че хубава приказка ама! Направо не ми се излиза от нея). Цун Бай До: мислех, че значи Цунки, Бай (Чао)-ДОвиждане, а то какво се оказа!
Браво!