Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 832
ХуЛитери: 4
Всичко: 836

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОтвъд
раздел: Любовна лирика
автор: LATINKA-ZLATNA

Очи в очи. Ръце в ръце.
Гърди в гърди. Сърце в сърце.
И устни впихме.
Двама полетяхме,
дори в отвъдното стигнахме
и в лоното Аврамово до мен те сложих.

"Прости, крилете счупих аз,
за да сме вечно в неговата власт."


Публикувано от alfa_c на 24.07.2009 @ 16:28:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Любовна лирика

» Материали от
   LATINKA-ZLATNA

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:48:12 часа

добави твой текст
"Отвъд" | Вход | 10 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Отвъд
от 4erGologan на 01.08.2009 @ 09:07:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, извършила си насилие, но простено да ти е!:)


Re: Отвъд
от Omaia на 26.07.2009 @ 23:09:02
(Профил | Изпрати бележка)
Важно е, че имаш сърце тук, Лат,
а за там е рано да се мисли...


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 28.07.2009 @ 21:29:53
(Профил | Изпрати бележка)
Това е Любов, различна от тази на физическия свят...
На най-хубавото място е!

Благодаря за коментара, Omaia.

]


Re: Отвъд
от biala_liastovica (biala_liastovica@abv.bg) на 26.07.2009 @ 22:03:00
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави приятелко!

Радвам се, че се отнасяш снизходително към човешките недостатъци жлъч, злоба и циничен сарказъм!
Бъди жива и здрава, мила!

Желая ти много късмет и усмивки!
С обич!


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 28.07.2009 @ 21:44:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че посети!

]


Re: Отвъд
от valsebnica на 26.07.2009 @ 16:16:55
(Профил | Изпрати бележка)
Мъдро, красиво и извисено, като истинската любов, която изпепелява сърцата на хората впримчени в безкомпромисната й власт! Защото и най-нищожната твар умее да обича и да даде живота си за любимия! Като славея в "Славея и розата" на Оскар Уаилд, който с цената на живота си сътворява червена роза, за да подари щастие на един истински влюбен! Защото какво е сърцето на една птичка, поставено до сърцето на един човек?!


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 28.07.2009 @ 21:43:08
(Профил | Изпрати бележка)
Вълшебно момиче, от теб ще стане добър критик.

Благодаря, че посети!

]


Re: Отвъд
от traveller на 25.07.2009 @ 08:56:18
(Профил | Изпрати бележка) http://karandash.blog.bg/
Няма как да подмина равнодушно този несъмнен шедьовър. Сърбят ме пръстите (не съм сигурен дали не съм получил уртикария, за пореден път) да анализирам дълбоката мисъл и майсторското изпълнение на тази именита наша поетеса.
В първите стихове се натъкваме на една уникална не само за българската, а изобщо за световната поезия рима – сърце-ръце. Брилянтно. Само това постижение е достатъчно, за да обявим стихотворението за своеобразен литературен връх. Но нека не избързваме. Истинската находка всъщност е майсторското съчетаване в рима на две невъзможни за римуване думи – полетяхме и стигнАхме. Това, че постигането на ритмика изисква неправилно поставяне на ударението на втората дума не може да бъде никаква пречка за таланта латинкин. Какво са някакви си езикови правила пред олтара на живото изкуство...
(Все пак не мога да си обясня подминаването на една очевидна комбинация, която би запазила смисъла - издигнахме – стигнахме, но това, разбира се, изисква обмисляне и промяна в построението на стиха, за които авторката никога не е имала достатъчно време – ние знаем, че музата я връхлита внезапно и тя изписва поредния си шедьовър директно в прозореца за публикуване, след което използва коментарите, за да внесе нужните корекции.)
По-нататък става очевидно, че при този финален полет лирическата героиня се е сдобила с две неподозирани до момента качества – станала е физически доста силна, което й позволява да грабне любимия и да го сложи до себе си, и нещо много съществено, което внимателният читател няма как да пропусне – успяла е да се яви на интервю пред Авраам, издържала го е успешно и той й делегира правата на разпоредител във въпросното лоно... каква шеметна кариера, наистина. За мен лично в този изпълнен със страсти и неподозирани развръзки епизод остават някои неизяснени въпроси. Първите три реда несъмнено ни водят към една форма на общуване между мъж и жена, която далеч не говори за чисто духовно единение. Въпреки, че поетесата не е стигнала до онази крайност, за „това в онова и душата в Рая“, тя някак се подразбира. В тази светлина последвалото долитане в „Лоното Авраамово“ навява мисли за корупция. Дали Латинка, бидейки изключителен талант, не е успяла да си извоюва особени привилегии в отвъдното, посвещавайки някое от своите „Влюбени тристишия“ на определени отговорни другари в онези светове? Можем само да гадаем. Загадка за нас ще остане и посланието от последните два реда на това стихотворение. Кавичките насочват към цитат, но чий е той и от кое произведение?
Трудно ми е да отгатна чии криле са били счупени и в чия власт кой ще остане – дали двамата развратници от първата част на произведението са счупили собствените си криле, намирайки доминиращ трети, когото цял живот са търсили, в споменатото лоно? Или сдобилата се с неподозирана физическа сила лирическа героиня е скочила решително върху крилете на вече намереният трети, лишавайки го завинаги от възможността да отлети ужасен от задаващият се разврат? Историята мълчи, авторката също. Но на великите е простено да са по-особени. Нека не им се сърдим :))))))))


Re: Отвъд
от angar на 26.07.2009 @ 15:05:47
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
" ... двамата развратници ....", "... ужасЕн от задаващият се разврат"?!
Травалер, свят като цвят! На един му мирише на едно, на друг - на друго. Това, което за тебе е ужасяващ разврат, за други е просто любов и обич!
И защо толкова те възмущава двойката рими "ръце-сърце"? В римния речник за думата "сърце" са посочени 16 рими. На тебе може да ти харесват повече римите "яйце", "небце", "ребърце", "стъкълце" и прочее, и ти някоя от тях да употребяваш и да препоръчваш. Но все пак "ръце - сърце" си остава най-естествената рима, и затова се е употребявала и ще се употребява милиони пъти, без да се е изхабила и без да се изхаби! Защото поезията означава простота и естественост, а не някакви изкуствени конструкции, изчанчвания и изгъзици!
Казвам го за да напомня, че може да има и различен прочит от твоя.

]


Re: Отвъд
от harizma на 04.08.2009 @ 18:42:54
(Профил | Изпрати бележка)
" ... двамата развратници ....", "... ужасен от задаващият се разврат"

Само кой го казва!:)

]


Re: Отвъд
от epos_1947 на 08.08.2009 @ 13:09:43
(Профил | Изпрати бележка)
" ... двамата развратници ....", "... ужасен от задаващият се разврат"

traveller, самото заглавие на стихотворението, а и текста в него говорят
за любов отвъд секса.

Апостол Павел пише, че за чистия всичко е чисто, докато за осквернения няма нищо чисто, всичко е осквернено.

:))

]


Re: Отвъд
от beche на 08.08.2009 @ 16:27:32
(Профил | Изпрати бележка)
ами Апостол Павел не ви ли учи да сте малко по-смирени и да не го цитирате за щяло и нещяло? Какви са тези тежки думи като секс от теб?

Я по-концентрирано в неделната литургия.:))

]


Re: Отвъд
от epos_1947 на 10.08.2009 @ 11:12:25
(Профил | Изпрати бележка)
beche, книгата "Секс, илюзия и вълшебства" е написана от християните Лони Мелашенко и Тимоти Крозби. В църквата се разглеждат всички въпроси, които вълнуват хората.
В Библията също се говори за отношенията между мъжа и жената -
виж: Соломоновите песни и Първо коринтяни.



]


Re: Отвъд
от voda на 18.08.2009 @ 21:41:23
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравявам те, Ангар, че пледираш за простота и естественост в поезията и заклеймяваш онези изкуствени конструкции, с които се рекламира нестандартно мислене и криво разбрана оригиналност.
Благодаря!

]


Re: Отвъд
от sineva на 24.07.2009 @ 22:10:41
(Профил | Изпрати бележка)
Красота!!!
Браво Лат!
С обич!:)))))))))


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 25.07.2009 @ 09:00:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за хубавите думи, Синьо момиче!
Прегръдка! :)))

]


Re: Отвъд
от mariniki на 24.07.2009 @ 19:23:46
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
хубаво...много хубаво...но защо ми е така тъжно...
прегръщам те...


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 24.07.2009 @ 21:56:21
(Профил | Изпрати бележка)
Повече ми звучи като съдбовно!

Радвам, че те е докоснало, нежна!...

]


Re: Отвъд
от mariniki на 17.08.2009 @ 21:42:06
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
докосна ме... с повей от тъга...

]


Re: Отвъд
от voda на 24.07.2009 @ 17:35:31
(Профил | Изпрати бележка)
Любовта не умира, но иска жертви...
Поздравления за стегнатия и наситен изказ! :)


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 24.07.2009 @ 21:45:39
(Профил | Изпрати бележка)
Любовта не търпи предателството и лъжата!
Но ти го знаеш!
Нека да я ИМА!

Благодаря, че прочете, Водице!

]


Re: Отвъд
от vikito_1960 (vikito_60@abv.bg) на 17.08.2009 @ 09:25:48
(Профил | Изпрати бележка) http://viktoriaivanovaa.blog.bg/
Чии криле си счупила? В чия власт сте? Недоумявам... Това" творение" е прочетено над 100 пъти...
Полетяхме...
СтигнАхме... Уникални рими...


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 17.08.2009 @ 09:36:22
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина голям проблем е, че "недоумяваш", но все пак това е твой проблем, нали?:))

Благодаря, че не ме подмина!:)))

]


Re: Отвъд
от zero на 17.08.2009 @ 10:02:32
(Профил | Изпрати бележка)
Проблемът е на авторката на това уникално нещо, не е на читателя.
Всеки, който е с ума си би недоумял.


]


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 17.08.2009 @ 10:06:13
(Профил | Изпрати бележка)
Освен на vikito_1960 вече е и твой проблем,zero!:)))

Благодаря ти, че и ти не ме подмина!:)))

Щастлива седмица ви желая!

]


Re: Отвъд
от zero на 17.08.2009 @ 10:07:30
(Профил | Изпрати бележка)
ръце в ръце
очи в очи
гърди в гърди
сърце в сърце
крака в крака
душа в душа
мечта в мечта
звезда в звезда
чаршаф в чаршаф

дъъълъг е тоя списък, спокойно поема може да се сътвори,
дори и по-далеч би стигнАла авторката.
талантът няма граници, амин, алелуя, Йесусе!


Re: Отвъд
от LATINKA-ZLATNA на 17.08.2009 @ 10:13:10
(Профил | Изпрати бележка)
:))))

]


Re: Отвъд
от voda на 18.08.2009 @ 21:44:15
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Лат!
А аз съм седнала по човешки да разговарям с ТОЗИ (забравих му името) :)))

]