Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: migolf
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 656
ХуЛитери: 8
Всичко: 664

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: kameja
:: migolf
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМоят Ню Йорк
раздел: Есета, пътеписи
автор: lubara

Сега, два дни след завръщането си от този неповторим и зашеметяващ град, бих казал какво ще ми липсва и с какво ще го помня винаги.

Започвам с Батари парк. Гледката през река Хъдзан към Ню Джърси, спокойствието и зеленината на главната му алея, тичащите хора по нея, частното яхтено пристанище със Световния Финансов център и разбира се, залезите. Слънцето се притаява зад билдингите на отсрещния бряг, силуетите на хората, разхождащи се покрай водата или танцуващи в такта на салсата, която звучи от импровизираната сцена в дъното на парка са впечатляващи. А там на тротоарите пред нея хората се веселят и в този момент се пренасят в родината си, емоциите от това което виждаш те карат да заобичаш този отворен за всички мегаполис.
Сентрал парк, разбира се. С голямото струпване в тънка редица хора, чакащи по половин ден за откритото и безплатно, но ограничено по брой зрители представление на Бродуейската "Коса". Или със закусващите, лежащи, седящи или тичащи по тревата, оградена с преграда от обикновена тел хора от най- различни националности. С множеството артистични по душа и сърце музиканти, акробати или неподвижно застиналите като истнински фигури на балерини, статуи на Свободата или просто мислители. Чакащи да те впечатлят толкова, че да се лишиш от ненужните ти няколко долара в повече.
Метрополитен музей на Пето авеню. Там билетът е по двадесет долара, но само като пожелание. Можеш да влезеш и за два. Надали ще стигнат и няколко дни да разгледаш всичко. Египетската култура, съвременната американска и европейска живопис, средновековното оръжейно облекло и още много неща, спиращи дъха. Да видиш оригинали на Пикасо, Роден, Сезан, Модилиани, Гоген, Моне и Мане. Невероятно е.
Рокфелер център с неповторимата му атмосфера. Височината на Дженералелектрик е зашеметяваща. В основите си малкия площад е превърнат сега на кафене, зимата на ледена площадка. Там може би единствено от всякъде другаде на масата ти носят и пепелници. Златната статуя на Прометей с пръските около нея и палмите покрай каменните в кръг пейки.
Бруклинският мост със забързани туристи и велосипедисти по него. И с малката, сякаш притаена и отделена от тази шумотевица градинка с толкова човешките си измерения. Вечер около свечеряване Манхатън блесва с всевъзможните си светлини и се питаш как е възможно всичко това да съществува с целия си хаос и величие.
Малката Италия, улица спряна за автомобили, където ресторантите са един до друг, провесили маси над тротоара, където те канят с такава усмивка, че не можеш да устоиш. Или китайския квартал с неповторимия си колорит. Сохо и луксозните магазини по Пето авеню и Медисан парк авеню.
Завършвам с унивеситетските кампоси, толкова просторни и зелени, с църквите в тях и големите спортни комплекси. Както и ботаническата градина, така чиста, че липсата на кошчета за боклук не се забелязва. Излишни са.
Моят четириседмичен Ню Йорк.

05.09.2008 Любомир Николов


Публикувано от alfa_c на 08.07.2009 @ 21:37:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   lubara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:36:15 часа

добави твой текст
"Моят Ню Йорк" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Моят Ню Йорк
от LiRa на 09.07.2009 @ 13:15:49
(Профил | Изпрати бележка)
Добър гид си, Любо и пътешествието през твоя поглед беше удоволствие за мен. Здравей! :)


Re: Моят Ню Йорк
от Stratus (stratiev_nbp@abv.bg) на 08.07.2009 @ 22:24:26
(Профил | Изпрати бележка)
Да, моят син Станислав Стратиев се върна по същото време от САЩ зашеметен по същия начин като тебе и явно завинаги влюбен в този град. И може да ви прозвучи смешно, но си е поставил съвсем сериозно целта един ден да стане брокер на Уолстрийт. Аз също вярвам, че може да успее, защото съм сигурен, че Ню Йорк е наистина град на мечтите, които се сбъдват. Поздравления за емоционалния текст.


Re: Моят Ню Йорк
от HANS на 08.07.2009 @ 21:44:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за разказа и усещането!