Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 2
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 582
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 585

Îíëàéí ñåãà:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÍà êàçàíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: purko59

Õóáàâà ðàêèÿ ïðàâèì òóê, â áàëêàíà. Ñèëíà. Îïúíåø ëè åäíà ãëúòêà, êàòî íîæ ìèíàâà ïðåç ãúðäèòå òè è òè ñòàâà òîïëî, òîïëî, à äóøàòà òè îìåêâà.
Êàçàíúò íè ñå íàìèðà èçâúí ñåëîòî, à îò íåãî çàïî÷âàò åäíè ëèâàäè – ñòðúìíè è ãúñòè, è çåëåíè, ìíîãî çåëåíè. Íàä òÿõ – ãîðè. Åõ, êàêâè ãîðè èìàìå íèå! Íàä ëèâàäèòå ñà çåëåíè, ñèãóðíî çàùîòî ïðèåìàò öâåòà èì, à êîëêîòî îòèâàò ïî-íàãîðå – ñòàâàò ñèíè. Òàêèâà ñà è î÷èòå íà ïëàíèíåöà – ïðåç ïðîëåòòà ñà çåëåíè, ïðåç ëÿòîòî ñòàâàò ñèíè, à ïðåç åñåíòà – êàôÿâè. Êàêâàòî å ãîðàòà, òàêèâà ñà è òå. Ïîæúëòåÿò ëè – êðàé. Êàòî øóìàòà. Øóìàòà ïîæúëòåå ëè – óìèðà.
Ïóðäî, òàêà ìó âèêàò íà ìîÿ ïðèÿòåë, áåøå ìëàä è ñèëåí, à êîãàòî ñè ïèéíåøå, è íåîáóçäàí. Íèñúê, çäðàâåíÿê, ñ êîñà êàòî îáúðíàòî íàîïàêè ùúðêåëîâî ãíåçäî, òîé êðà÷åøå ñúñ ñàìî÷óâñòâèåòî íà ÷îâåê, êîéòî ñè çíàå ìÿñòîòî â æèâîòà, ñÿêàø òîâà å òî÷íî íåãîâîòî ìÿñòî è äðóãî íå ìîæå äà áúäå. Ïóðäî óìååøå äà áåðå äúðâà, óìååøå äà êîñè, , èãðàåøå ôóòáîë, ïèåøå þíàøêè, ïóøåøå þíàøêè, à òîâà ìó áåøå äîñòàòú÷íî äà ñå èçäèãíå âúâ ñâîèòå ñîáñòâåíè î÷è è â î÷èòå íà íÿêîè îò çåìëÿ÷êèòå ñè. Òîé áåøå èçðàñíàë â òàçè ãîðà, áåøå ïóñíàë êîðåíè â íåÿ è òóê ñå ÷óâñòâàøå ñâîáîäåí è ñèëåí.
- Êàêâî çíàåø, òè, – âèêà ìè Ïóðäî è îïúâà îò ðàêèÿòà, î÷èòå ìó ïîñòåïåííî ïîñèíÿâàò, çàùîòî âå÷å íàáèðà âèñî÷èíà, èçáèñòðÿò ñå, äóøàòà ìó îìåêâà. – Êàêâî çíàåø? Ïðè Ïóðäî øåãà íÿìà. Ïèòàé áàùà ñè, àêî íå âÿðâàø.
- Âÿðâàì.
- Ùå âÿðâàø àìè. Ïóðäî íå ëúæå. Íà, ïèéíè ñè!
- Ñ êîëàòà ñúì.
- Ïèé áå, ñ êîëàòà ñè! Òóê àç êîìàíäâàì. Ïîëèöèÿòà ìè êîçèðóâà. Àêî íå âÿðâàø, ïèòàé...
- Âÿðâàì, àìà íÿìà äà ïèÿ.
- Íåäåé, ïðàâ ñè. Ïóðäî íå å ãëóïàê. Äóøàòà ìè îìåêíà, çàòîâà. Ïúê ñ áàùà òè ñìå ãîëåìè ïðèÿòåëè.
- Çíàì..
- Íèùî íå çíàåø. Àç çà íåãî ÷îâåê óáèâàì, ðàçáèðàø ëè?
- Ìàé ÷å òå ðàçáèðàì.
- Ðàçáèðàø, âÿòúð.Íå ìîæåø äà íè ðàçáåðåø òè.Òóê ñè ðàæäàí, àìà íå ñè òóêàøåí. Íî ñè ïðèÿòåë. Çàòîâà ùå òè ðàçêàæà åäíà ñëó÷êà.Àìà äà ìúë÷èø! ×ó ëè?
- ×óõ. Ùå ìúë÷à.
- Çíàåø ëè ÿ îíàÿ, ñåñòðàòà íà Ñåíêà? Äåòî ñå ðàçâåäå, ñ áëèçíà÷åòàòà.
- Çíàì ÿ.
- Å-å-åõ! Çìèÿ å òÿ, Óñîéíèöà! Êàê ñå âèå ñàìî. Àìà Ïóðäî óñåùà, ñòàð âúëê å. Òóê, íà ñåëî, ñëåä äåñåò ÷àñà âñè÷êî å çàñïàëî, áðàò.Òîãàâà òðÿáâà äà ñå äåéñòâà. Áúðçî,àêî èñêàø äà íå òå çàáåëåæàò. Ïî÷óêâàø íà ïðîçîðåöà, òîé ñå îòêðåõâà è õîï – âúòðå è ïîñëå íàëè òè êàçàõ – çìèÿ, êðúâòà òè èçïèâà! Çàùîòî è òÿ êðàäå. À êðàäåíîòî å ñëàäêî, ïðèÿòåëþ ìîé.
- Òîâà ëè å âñè÷êî?
- À-à, èìà îùå. Ìàéêàòà íà òàÿ, çà êîÿòî òè ðàçêàçâàì, íàâðåìåòî áèëà êàòî ëóäà êðàâà. Ìúæúò é è ñåãà íàáëÿãà íà ÷àøêàòà ïîâå÷å, îòêîëêîòî íà íåÿ. Óñåùàì ÿ àç, ÷å êîãàòî ìå ñðåùíå, èñêà äà ìè êàæå íåùî. Î÷èòå é ïîäñêà÷àò êàòî ïîòîöè, àìà ìúë÷è, äóìà íå îáåëâà. Ïúê è èìàò òå åäíà ãðàäèíêà äî ìîñòëåòî, ïîä ñåëî. ×åñòî õîäè òÿ äà ÿ ïîíàãëåæäà. Âçåõ íà áàùà òè êîëåëîòî åäèí äåí è îòèäîõ äî ìîñòà. Ïîä íåãî èìà ãîðà.  ãîðàòà – êëàäåí÷å. Òà ñòîÿ ñè àç íà ìîñòà è ìîíòèðàì êîëåëîòî. Ïî åäíî âðåìå ãëåäàì – ñòðèíà òè Ëþáà çàâèâà êúì êëàäåíåöà. Âúâ âåõòà ðèçà, èçáåëÿëà îò ñëúíöåòî. Ãúðäèòå é íàïèðàò êàòî ðå÷íè êàìúíè. Íèå, ïëàíèíöèòå, ïîçíàâàìå êàìúíèòå – ðå÷íèòå ñà íàé-îáëè, àìà ñà ìåêè è ñå ðîíÿò.. Ïîäìèíà òÿ, øìóãíà ñå ìåæäó äúðâåòàòà ïî ïúòåêàòî, à àç – ñëåä íåÿ.
Òúìíè ñà íàøèòå ãîðè, óñîéíè ñà è âñÿêàêâè òâàðè æèâåÿò â òÿõ.
Âñè÷êî ìîæå äà ñå ñëó÷è. Ãîðàòà óìåå äà ïàçè òàéíà. Äåáåëà ñÿíêà èìà, ñëúíöå íå ïðîïóñêà, îòäàëå÷ äà ãëåäàø – íèùî íÿìà äà âèäèø. Çíàåõ ãî àç òîâà, êðúâòà ìè ñå îòðîâè, çàèãðà è ïîëóäÿ. Íà ãîäèíè áåøå ñòðèíà Ëþáà, çàëÿçâàøå âå÷å, à êàòî þíèöà ñòúïâàøå – ÷åâðúñòà è çäðàâà, çåìÿòà èãðàåøå ïîä íåÿ. Íà ìåí ñúðöåòî ìè èãðàåøå, íÿìàøå ñèëà, êîÿòî äà ìå ñïðå. Çàñèëèõ ñå, íàñòèãíàõ ÿ è ÿ ïîãúëíàõ. Áÿõ ñòàíàë çìåé-ãîðÿíèí. Ãîðàòà ñå íàâåäå íèêîé íå âèäÿ è íå ÷ó. Åé íà òåá òè ãî êàçâàì, ùîòî ñè ïðèÿòåë è äóøàòà ìè îìåêíà.
Õóáàâà ðàêèÿ ñâàðè áàùà òè. Êàê ðåæå, ðåæå. Òè íå ìîæåø äà ÿ óñåòèø, ùîòî ñè ñ êîëàòà. Êàòî ñå ïðèáåðåø âêúùè, îïèòàé ÿ. Ñàìî ÷å âêúùè íå å òàêà ñëàäêà, êàêòî òóê, íà êàçàíà. Âñè÷êî å õóáàâî, êîãàòî å íàâðåìå è íà ìÿñòî. Èíàê ñòàâà ìàëêî èçìèñëåíî.
Ïðèâúðøèõìå ñ ðàêèÿòà, êîãàòî íîùòà âå÷å ñå áåøå ðàçïîëîæèëà âúðõó ãîðàòà. Ïóñíàõ ôàðîâåòå. Òå îñâåòèõà ïúòÿ ïðåä ñåáå ñè. Ãîðàòà îñòàíà òúìíà è êàêâî ñòàâàøå â íåÿ, îòäàëå÷ íå ìîæåøå äà ñå âèäè. Òðÿáâà äà âëåçåø â íåÿ, äà ïðèåìåø çàêîíèòå é, äà ïóñíåø êîðåíè â íåÿ, çà äà ÿ ðàçáåðåø. Î÷èòå òè äà ñå ìåíÿò, äîêàòî ñòàíàò æúëòè è ...êðàé. Êàòî øóìàòà. Òÿ ïîæúëòåå ëè – óìèðà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 01.07.2009 @ 11:07:18 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   purko59

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 21:52:59 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Íà êàçàíà" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (10 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Íà êàçàíà
îò RonnieSlowhand íà 01.07.2009 @ 12:16:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Íå ñúì ìíîãî ïî ñåëñêàòà òåìàòèêà, íî óìååø äà ïèøåø äèàëîçè. È òîâà: Âñè÷êî å õóáàâî, êîãàòî å íàâðåìå è íà ìÿñòî. Èíàê ñòàâà ìàëêî èçìèñëåíî - ìíîãî âÿðíî.

Îáåðè ìàëêî îò ïðåêîìåðíèÿ êîëîðèò è äàâàé!


Re: Íà êàçàíà
îò viatarna (viatarna@abv.bg) íà 01.07.2009 @ 12:55:24
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"...è òè ñòàâà òîïëî, òîïëî, à äóøàòà òè îìåêâà. "
Ìíîãî ìè õàðåñà.
Ïîçäðàâè!


Re: Íà êàçàíà
îò joy_angels íà 01.07.2009 @ 21:43:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È äâàòà òè ðàçêàçà, ïóñíàòè äíåñ, ñà ñúñ çàáåëåæèòåëíà èíäèâèäóàëíîñò!
Ïîçäðàâëåíèÿ çà êîåòî!
×àêàì îùå :)))


Re: Íà êàçàíà
îò HANS íà 01.07.2009 @ 22:21:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âñè÷êî îêîëî êàçàíà ñè å òî÷íî òúé, ñ åäíà çàáåëåæêà - íå ïèéòå
ïðÿñíà ðàêèÿ áå, õîðà! Íàëè çàòîâà é âèêàò ñêîðîñìúðòíèöà?!
È çàðàäè íåÿ ãîíè ÷îâåê óñîéíèöèòå èç ãîðàòà!


Re: Íà êàçàíà
îò LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) íà 03.07.2009 @ 10:44:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âåäíàä â àëêîõîëåí äåëèðèóì íàïèñàõ :

Íà êàçàíà (ñëàáîàëêîõîëíî)

Òúíàêà ñëàìêà - êàïêà,
äâå, ïúëíî þñ÷å -
ùå ñå ìðå!

* * *

Âúòðå ïóøåê,
ðåçåí÷å äîìàò-
êîçå ñèðåíå â êîìàò.

* * *

Î÷àêâàíå íà
ñòîë òðèêðàê
åé ÷å òðúãíà ëþò ïúðâàê.

* * *

Âúíêà-æåãà,
âúòðå-ïàê
þñ ñëåä þñ÷å - èçãîðÿõ!

* * *

Ê`âè ñà âúíêà
(õëúö)òåç çâåçäè...?
-Îò êàçàíà ñà-èñêðè!

(åïèëîã)

Ñ äâàòà ëåâà
çà àêöèç -
àñïèðèí÷å è êóìðèç.