Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 794
ХуЛитери: 2
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПетровден
раздел: Други ...
автор: persian

Петровден

Голяма част от българите носят името Петър-от гръцкото πέτρος-камък.
Между тях има много известни и заслужили хора-това са няколко царе,много духовни водачи,учени,политици,историци,революционери и др.Да споменем за някои от тях по повод на утрешния им имен ден-Петровден.

Св.цар Петър I (927-969)- син на цар Симеон Велики и внук на свети цар Борис-Михаил, покръстил българския народ (865).
Цар Петър II Делян-син на цар Гаврила Радомир и внук на цар Самуил.Оглавил едно от въстанията срещу византийското робство.
Цар Петър III Теодор-заедно с брат си Асен освободили България от византийско робство.
Петър Парчевич- (на немски: Peter Freiherr von Parchevich)- български католически епископ. Роден през 1612 г. в стар чипровски род. Учи в католическо училище, след което продължава образованието си в Италия във висшите школи на Папството. Връща се като доктор по богословие и каноническо право. Удостоен е с графска титла от германския император.
Петър Богдан - Бакшев, автор на една от първите истории на България.
Петър Хаджиберович Берон- български просветител, учен, енциклопедист, педагог, философ, лекар и естественик.Роден около 1795 г
Петър Кирилов Берон - български учен и политик.
Петър Габровски - български политик, 41-ият министър-председател на България, изпълнявал временно тази длъжност от 9 до 14 септември 1943 г.
Петър Мутафчиев-известен български историк,професор.
Петър Попарсов- български революционер, един от основателите и идеолозите на Вътрешната македоно-одринска революционна организация.
Петър (Пере) Тошев-български национал-революционер от ВМОРО.
Петър Дънов- Учителят Беинса Дуно е едно явление в духовния живот на България, което няма аналог по своите мащаби. Неговата дейност продължава повече от четиридесет години, през които успява да въведе десетки хиляди българи в тайните на езотеричното познание.
Петър Димков- български народен лечител. Публикува тритомно издание „Българска народна медицина“, което включва рецепти и съвети за природолечение и природосъобразен живот - хигиена, хранене, козметика, билколечение и духовни практики.
Петър Шапкарев- български учен- икономист, математик, председател на Македонския научен институт.Роден в 1908 година в София, в известния български охридски род Шапкареви - син е на учителя и революционер Климент Шапкарев, внук на видния български етнограф и фолклорист Кузман Шапкарев и правнук на Димитър Миладинов.
Петър Коледаров-виден български историк,разработил много исторически карти на България.
Петър Слабаков-известен български артист.
Петър Дървингов - български офицер (полковник), революционер и
военен историк, член-кореспондент на БАН от 1932 г.
Петър Добрев- Ст. н.с. в Икономическия Институт на Българската Академия на Науките.Направил много за изясняване произхода на древните българи.
Петър Золотович - български оперен певец, баритон. Роден е в София през 1893 година.
Петър Ацев- български революционер, прилепски войвода на Вътрешната македоно-одринска революционна организация.
Петър Увалиев-теоретик на изкуството, критик, писател, публицист и семиотик, роден на 12 януари 1915 г.
Хитър Петър-народен български хитрец и шегобиец
Петър Пешев - български политик, юрист и публицист.Един от водачите на Радославистката партия .Заема постовете министър на правосъдието (1894, 1899-1900, 1913) и министър на народното просвещение (1913-1918).
Петър Динеков (30 октомври 1910 - 22 февруари 1992)- български литературен историк, критик и фолклорист. Академик на БАН и професор в СУ “Св.Климинт Охридски.
Петър Радев, наречен Пашата- български военен и революционер, войвода на Вътрешната македоно-одринска революционна организация.
Петър Стойчев - най-успешният състезател по плувен маратон за последното десетилетие, победител в осем последователни световни шампионата на FINA по плуване.
Петър Дертлиев (7 април 1916 - 5 ноември 2000)- български политик, социалдемократ.
Петър Стъпов- български писател, поет, учител, библиотекар, читалищен деец, редактор на периодични литературни издания.

Честит имен ден на всички носещи името Петър,Петя и производни от тях.Да са живи и здрави!


Публикувано от alfa_c на 28.06.2009 @ 13:42:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   persian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 10:13:58 часа

добави твой текст
"Петровден" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Петровден
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 28.06.2009 @ 15:59:33
(Профил | Изпрати бележка)
Брате Персияне!
И майка ми празнуваше на Петровден.
Пенка се казваше и на 1 юли имаше рожден ден.
Та утре съм на панахида.
Да си жив Брате,
Персияне.


Re: Петровден
от persian на 28.06.2009 @ 16:45:39
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Бог да я прости и вечна и памет!Поздрави, брато.

]


Re: Петровден
от kasiana на 28.06.2009 @ 16:36:12
(Профил | Изпрати бележка)
Респектираш със задълбочените
си познания, Перси!!!

А мъжете с име Персиан кога празнуват имен ден?

Бъди благословен!!!

Касиана


Re: Петровден
от persian на 28.06.2009 @ 16:47:55
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Утре празнувам и аз.Празнувай с мен!Поздрави.

]


Re: Петровден
от kasiana на 28.06.2009 @ 17:16:04
(Профил | Изпрати бележка)

Предположих, че е така и ти желая
всичкото щастие на света!!!

Изненадата е, че на Петровден
аз също имам имен ден и няма как
да не празнувам...

Поздрави!!!

Касиана




]


Re: Петровден
от persian на 28.06.2009 @ 20:21:19
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
За мене също е изненада!Ще празнуваме заедно!Честит имен ден!

]