Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 445
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 448

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: rhymefan
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàîáëàöè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: jelyaznovski

Áàé Ïåíîâèÿò îðåõ å ìëàä è ñèëåí, èñòèíñêè âåëèêàí ìåæäó ïëîäíèòå äðúâ÷åòà èç äâîðîâåòå. Ñòîëîâàò, åäðîëèñò, ñÿíêàòà ìó ïàçè äâå êúùè è åäèí îáîð.
Êàòî äîéäå êðàÿò íà àâãóñò, îò íåáåòî ñå ñïóùà ÷åðåí îáëàê. È ïðàâî â îðåõà íà áàé Ïåíî. Ñêîðöèòå èäâàò íà ïðîâåðêà ïî àñìèòå. Íèùî íå ñå âèæäà, íî ñå ÷óâà. Ñúâåùàíèå. Ðàçïðåäåëåíèå ïî îòðÿäè. Àëî, âèå– ó Ìèë÷åâèòå, âèå – ó Ãîëÿì Âåòêî, âèå– ó Áîñêî. Äðóãèòå – êúì äîëíàòà ìàõàëà. Ïðè öèãàíèòå íå å íåîáõîäèìî – íÿìàò íè àñìè, íè äÿâîë.
È òàêà: ëèòâàò îáëàöè îò äâîð íà äâîð, îò àñìà íà àñìà. Ïîëîâèíàòà ãðîçäå íà íàñ, ïîëîâèíàòà – íà Êîñåòàòà Áîñåòàòà.
Òîçè àâãóñò îùå ãè íÿìà. Íî íÿìà äà íè ïðåñêî÷àò…
Èçëèçàì çàðàíòà.  ëèñòàòà íà ÷åðåøàòà– ïåñíè, ïåñíè… Õóáàâè. ×åðåøàòà íè å ñòàðà. Îñòàíàë å ñàìî åäèí æèâ êëîí. Íî êîëêî å áèëî ñèëíî äúðâîòî, êîãàòî å ìëàäååëî, ëè÷è è ïî íåãî – ïëúòíî çåëåíî, ëúñêàâà êîðà, ãúñò êëîíàê. Òàçè ñóòðèí êàòî ÷å íà ÷åðåøàòà ñà ñå ñúáðàëè âñè÷êè âèäîâå ïèëåòà îò îêîëíîñòòà – òîâà ÷ó÷óëèãè, òîâà ñèíèãåðè, ÷è÷î ïåé÷åòà, äà íå ãîâîðèì çà âðàáöèòå è ëÿñòîâèöèòå. Ñëóøàì äåáàòèòå, äåòî å ìîäåðíî äà ñå êàçâà ñåãà – ñúùèíñêî ïèëåøêî ÎÎÍ.
Îáà÷å è àç ñúì ñòàðî-õàðî. Êàêòî è äà ñå ïðåïðàâÿòå, íå ìîæåòå äà ìå èçëúæåòå Êîñåòà Áîñåòà. Ïîçíàõ âè, íàïðàçíî ñòå ó÷èëè ÷óæäèòå ïåñíè.
Çíà÷è íà ãðîçäîáåð, òàêà ëè.
Ïðàâî äà âè êàæà, íÿìàì íèùî ïðîòèâ. Íå ìè ñå ñâèäè ãðîçäåòî. Åëàòå, õàïíåòå ñè…Îáà÷å âíèìàòåëíî. Íå ðàçïèëÿâàéòå. È èçÿæäàéòå çðúíöåòî, êàòî ãî íà÷åíåòå. Íî íå âè èñêàì, àêî ïðàâèòå êîìáèíà ñ îñèòå – âèå ïðîáèâàòå çðúíöåòî, òå ñìó÷àò îò äóï÷èöèòå è íè êàðàò äà çàðåæåì ãðîçäàöèòå. Íå áèâà òàêà, Êîñåòà Áîñåòà.
Ñúâåùàíèåòî ïðîäúëæàâà. Çàñåäàâàùèòå ÷àêàò äà íàïóñíà çàëàòà.
Î÷åâèäíî ïðå÷à ñ íåùî.
Ìèíàâà áàé Ïåíî.
- Êàêâî ïðàâèø?
- Ïàçÿ ñè ãðîçäåòî.
- Äà áå, ìíîãî êîñîâå òàÿ ãîäèíà…
- Ùî ñè íå êóïèø ÷èôòå, áå áàé Ïåíî. Ñòàâàø ñóòðèí, ãðúìâàø åäèí ïúò â îðåõà, ñúáèðàù êàêâîòî ïàäíå è äàâàø íà æåíèòå äà ãîòâÿò. Òàêà öÿë ìåñåö ùå ñè èçõðàíâàø ôàìèëèÿòà, à è íà íàñ ùå ïîìîãíåø.
- Ìàíè, ìàíè, îñòàíàõìå áåç ãðîçäå…
- Àç ïúê ìèñëåõ, ÷å òåáå íå òå çàêà÷àò, ùîòî èì äàâàø êâàðòèðà.
- Íÿìà ïîùàäà… Èíà÷å áèëè ìíîãî ïîëåçíè… Êàçàõà ïî òåëåâèçèÿòà êîëêî ãúñåíèöè èçÿæäàëè.
- Àìà è ãðîçäå. Çíàåø ëè êîëêî å ïîëåçíî âèíîòî çà èíôàðêòàäæèèòå êàòî ìåí?
- Äà áå, äà áå, àìà êàêâî äà íàïðàâÿ. Äà îòñåêà îðåõà – òâîÿòà ÷åðåøà ùå èçïîëçâàò.
- Òàêà, òàêà, áàé Ïåíî. Òî ñåãà ïå÷àëáèòå íèêîé íå äåëè, àìè ïîíå çàãóáèòå…


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 23.06.2009 @ 18:08:23 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   jelyaznovski

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 18:24:57 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"îáëàöè" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: îáëàöè
îò regina íà 24.06.2009 @ 11:37:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïðîáâàõòå ëè äà íàíèæåòå ñòàðè êàïà÷êè îò áóðêàíè ïî àñìèòå - äà äðúíêàò è îòïëàøâàò íàïàäàòåëèòå?...à ìîæå è CD-äèñêîâå äà ñå îâåñÿò! - áëÿñêàò ðàçíîöâåòíî è ñòðÿñêàò êðàäöèòå...

ïîçäðàâ!


Re: îáëàöè
îò jelyaznovski íà 24.06.2009 @ 16:25:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ÏËÀØÈËÊÈ

Íå ñà ïëàøèëà. Ïëàøèëàòà ñà ÷îâåêîïîäîáíè. À òîâà ñà ïëàøèëêè – ëúñêàâè, êëàòåùè ñå, âúðòÿùè ñå, øóìÿùè ñòàíèîëîâè, òåíåêèåíè è îãëåäàëíè ïàð÷åòà. Ñ òÿõ, êàêòî ñå êàçâà, ñå ïëàøàò ãàðãèòå.
Íèíà ïîñÿ ãðàõ. Ñëåä äâå ñåäìèöè òîï÷åòàòà äðóæíî ïîíèêíàõà, à íà òðåòàòà ñòðúê÷åòàòà çàÿêíàõà è ñâåòëîçåëåíèòå åëèïñè íà ëèñòåíöàòà èì ïîòúìíÿõà.
Òîãàâà äîéäîõà âðàá÷åòàòà. Õàïâàò ñè çåëåíî è ëúñêàò ïåðàòà.
- Äà íå ìèñëèòå, ÷å ñà êîêîøêèòå – êàçàõà ñúñåäèòå.- Âðàáöèòå ñà è êîñîâåòå.
Òàêà áåøå. Äîêàòî ñå ìîòàìå èç ãðàäèíàòà, òå ñå êðèÿò â ñëèâàòà. ×óâàìå èì ñàìî ãëàñîâåòå. Ïðîáåðåì ëè ñå âêúùè, ÿòîòî ïàäà êàòî êàìú÷åòà âðúç ãðàõà.
Ñëîæèõ õàðòèåíè ïëàøèëêè. Èçëåçå âÿòúð è ãè ðàçïèëÿ èç äâîðà – íå ìîãà äà ãè ñúáåðà. Íà äðóãèÿ äåí Íèíà ñëîæè íîâè, òðàéíè, îò êàïà÷êè. Âÿòúðúò ïðåìÿòà è òÿõ. Íî òå ñà êàòî ïëàòíà íà êîðàá÷åòà – ñúïðîòèâëÿâàò ñå è âðúâòà èì å âèíàãè îïúíàòà. Âÿòúðúò ãè êàðà äà ïëóâàò èç âúçäóõà è áëåñêàâèöèòå èì ïëóâàò ñ òÿõ. Õóáàâè ïëàøèëêè, ñèãóðíî íåùàñòíèòå âðàá÷åòà óìèðàò îò ñòðàõ. Íÿìà ãè. Íÿìà ãè, íÿìà ãè, àìà åäíî âðàá÷å êàöíà íà âðúâ÷èöàòà íà åäíà ïëàøèëêà, ìàõà ñ êðèëà äà ñå çàäúðæè …È ãî ïðàâè óñïåøíî. Ñëåäâàùîòî êàöàíå ùå å âúðõó ãðàõà – òîâà å ÿñíî. Ùå ãî ãîíÿ. È òðúãâàì… ×óâàì âå÷å âðÿâàòà â çåëåíàòà òîïêà íà ñëèâàòà – âðàá÷îâöèòå ñå ïðèòåñíÿâàò, ñèãóðíî ïðåäóïðåæäàâàò áðàòîâ÷åäà, ÷å èäâàì. À òîé ñå å âêîï÷èë ñ íîêòåíöà âúâ âðúâòà, ïëóâà èç âúçäóõà ñ íåÿ, ìàõà ñ êðèëà çà ðàâíîâåñèå. Êàêúâ õðàáðåö! Êàêúâ ãåðîé! Òîâà å êàòî â ÷îâåøêèÿ æèâîò – âèíàãè åäèí èçëèçà îò ãëóòíèöàòà, ìíîãî ãî å ñòðàõ îò íåèçâåñòíîòî, íî ïðîáâà, ïîíÿêîãà çàãèâà, íî äðóã ïúò äîáðå ñå íàõðàíâà è òîãàâà èäâàò äðóãèòå.
- Õàëàë äà òè å ãðàõúò! – êàçâàì ìó íà ãëàñ è òðúãâàì äà ñå ïðèáèðàì. Íî íåùî ìå êàðà äà ñïðà. Ïðèáëèæàâàì âðàáåöà. È âèæäàì êîëêî å ðàçäúðïàí, êîëêî å íàêîêîøèíåí. È èçâåäíúæ ðàçáèðàì, ÷å íå å îò áîðáàòà ñ âðúâòà, íå å îò õðàáðîñòòà ìó. Òîé ïðîñòî å áîëåí…


È ìîæå äà å ãðîçíà ïðîçà,
íî ïðåç ãîäèíèòå ðàçáðàõ,
÷å õðàáðîñòòà å äèàãíîçà,
íîðìàëåí å ñàìèÿò ñòðàõ!

]