Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 855
ХуЛитери: 1
Всичко: 856

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧай с бергамот и Джейн Остин
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Така си мечтая да ти напиша писмо. Отдавна все това си мисля. И всеки път по инерция и за по-лесно, грабвам телефона и ти се обаждам. Къде отиде романтиката и творчеството? Отидоха по дяволите. Ето къде са отишли. И си говорим. Дълго и глупаво. За какви ли не дребни, битови проблеми, разказваме си по някой нов виц, споделяме нещо незначително и, удовлетворени – незнайно от какво – затваряме. Отбили сме номера.
Липсва ми онази интимност, атмосферата на мига, в който споделяш сам със себе си пред листа – не на компютъра. Собственоръчно изписваш всяка буквичка и тя разказва после за характера ти. Това с компютрите е много лесно, но бездушно. Проклетата анонимна Мрежа с нейния универсален почерк и универсален „Таймс Ню Роман”. Толкова съм го намразила, че съм задала най-малко ползвания шрифт „по подразбиране”. Звучи ми пинкфлойдски.
Ето затова си мечтая да ти напиша писмо.
Но ти ме знаеш, аз все за нещо си мечтая. Мечтая си да ми остане време за роман на Джейн Остин, седнала на моята красива тераса с чаша чай – „Ърл Грей” с лимон – на него поне все още съм му вярна. Обаче това едва ли ще ми се случи скоро. Терасата ми вече не е така красива, както я помниш. Не разбирам каква е причината, но май съм забравила вече да отглеждам цветя. Правя всичко, както винаги съм го правила – поливам, пресаждам, торя и прочие, но те съхнат и загиват напук на моите усилия. Да му се невиди макар! Истината е, че даже не ми пука. Без никаква тръпка изхвърлям поредната опразнена саксийка и толкоз. Както изхвърлях мъжете от живота си, когато спираха да ме вълнуват.
Знаеш ли, изглежда душата ми остарява. За тленната й обвивка е ясно, но душата защо? Ще питаш какво ме кара да мисля така. Ами много просто - взех да се радвам на обръщения като „мацко”, за кощуна! Онзи ден някакъв застаряващ мачо в офиса се обърна към мен с „мацуранко” и аз, вместо да го навра, където му е мястото безапелационно, както обикновено, взех, че се изкисках кокетно в шепа, ушенцата ми пламнаха от задоволство, оставаше само да се изчервя. Сармота! Одъртях. Преди няколко дни една приятелка от ученическите години ми се обади в седем сутринта, за да ми съобщи, че е срещнала случайно общ съученик от гимназията. Не стига, че по това време вече бях будна, но и първото, което ми дойде на езика, беше: „Чудесно, значи все пак имаме живи съученици!”
Отгоре на всичкото се пристрастих към американски екшъни от онези, в които буря, вилняла месеци в Европа и сринала Рим, Лондон, Париж и още няколко по-незначителни столици, изведнъж и най-внезапно, противно на всякаква логика, без бога и прилика, прекосява не Тихия, както би следвало да се очаква, а Атлантическия океан и напада Източото крайбрежие. Мръсницата му мръсна! И чак тогава, разбира се, се установява, че това всъщност е бедствие. След което се появява някоя блондинка с ръст 180 и горе долу толкава на гръдна обиколка, с изумителни бедра и няколко дисертации по ядрена физика, геотермални източници на енергия, откъсването на Арабския рог и прочие, каквито се срещат единствено в американските филми. Незнайно откъде се появява и един изключително обикновен, необвързан автотенекеджия, който чете Пушкин в оригинал и така – между другото, е носител на титлата Междугалактически секссимвол, по дънки и с обикновен потник – господи, какви потници имат тези холивудски мъже, нашите са много калпави, пробвала съм няколко... хиляди модела – изобщо не могат да се сравняват с техните. Та светът бива спасен от тия двамата – тя, само по блондински мозък – впрочем едва е навършила 30, а вече е професор – има логика, при нас блондинките си слагат силикон и пеят на плейбек, една такава просто няма как да не стане поне в една научна област професор; той – единствено благодарение на внезапно-връхлетелите го спомени от времето, когато е бил полковник от морската пехота, но това, разбира се, се е случило отдавна, нищо, че е на не повече от 40 – елитните американски морски тюлени ги произвеждат в полковници почти без подготовка още в детските ясли, та да имат време да се пенсионират към 22 и до 40 да изчукват коли – или к`вото там дойде. И разбира се, по някое време даже бурята притихва, докато двамата правят много тъжен и съвършено перфектен секс, с отсенки на неизбежност. Даже имената не им помня, толкова са еднакви. Добре поне, че сценаристите им са добри в диалозите, ама и те взеха да се изчерпват, защото започнаха да се ицитират един-друг, сякаш става въпрос за филми с историческо значение. Смешно ти е! На теб ти е смешно, но аз намирам, че в тези филми има дълбоко закодирано послание за това, докъде ще ни доведат нашите собствени действия. Пристрастието ми към чистотата на природата е другото нещо, на което останах вярна, след чая с бергамот, романите на Джейн Остин и шоколадовите бонбони. Само че сега вече от черен шоколад. Поне едно предимство на болестта ми – комарите не обичат диабетици. Да не са луди да си развалят зъбите. Само хората сме всеядни. Каквото ни попадне, слагаме в устата си, дъвчем, гълтаме и после разиваме познанията си в областта на медицината. Много пъти съм се замисляла дали да не прибегна до вегетарианство. Обаче всеки път стигам до извода, че човекът е хищник. Не само инстинктите му са такива, иде реч за обикновени хранителни навици. Ами я погледни първобитния човек – ако не беше хищник, щеше ли да рискува живота си и да трепе мамути, вместо кротко да си сади зеле? Освен ако мамутите не са му тъпкали зелето евентуално. И след това се е започнала кървава вендета, на някой етап от която човекът е вкусил мамутско, след което въпросният вид се е превърнал в изчезнал. А човекът е започнал да си ги спомня с носталгия, да мечтае...
Както аз си мечтая някой ден да ти напиша писмо, в което да ти кажа само важни неща. Истината за нещата, която никога не успях да открия, колкото и да се взирах в хората, в събитията, в книгите, в лицата, в географските карти, в теб и в себе си.


Публикувано от alfa_c на 19.06.2009 @ 21:13:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:48:37 часа

добави твой текст
"Чай с бергамот и Джейн Остин" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чай с бергамот и Джейн Остин
от doktora на 13.07.2009 @ 14:15:02
(Профил | Изпрати бележка)
...и друг съм го казвал, Ели, прекрасен разказвач си...чак ми се припи ми "Ърл грей" с лимон, защото млякото го разваля този прекрасен цейлонски чай;)

И така, прости, рядко чета проза...пък и времето, но има ли желание - няма оправдание...))))

Прохладна вечер по твоя край ти желая!
/но кой ли беше той, не си спомням в момента;)/


Re: Чай с бергамот и Джейн Остин
от marcusjunius на 08.07.2009 @ 12:50:44
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
Много чудесно писмо :)


Re: Чай с бергамот и Джейн Остин
от joy_angels на 19.06.2009 @ 22:10:06
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш абсолютните ми аплодисменти, Ели, които се носят из цяла Западна България!
Все едно си ми чела мислите, мила приятелко! Толкова приятно четиво в петък вечер - усетих се почерпена от теб с Ърл Грей и Джейн Остин на терасата ти.
Благодаря! И една прегръдка към Бравото ми!


Re: Чай с бергамот и Джейн Остин
от Princesssa на 19.06.2009 @ 22:27:16
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много, много интересно. С красива, елегантна ирония и нещо по-дълбоко, което те кара да се замислиш... Поздрави!:)


Re: Чай с бергамот и Джейн Остин
от ANG на 20.06.2009 @ 09:39:05
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
имаш избор между Перла и

Тайша Абелар


Re: Чай с бергамот и Джейн Остин
от regina на 20.06.2009 @ 13:09:57
(Профил | Изпрати бележка)
виж, какви неща излизат, когато човек пренебрегне телефона и компа!

хубаво писмо, Апи!
поздрав!