Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 983
ХуЛитери: 4
Всичко: 987

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСторбоскопичен ефект
раздел: Приказки
автор: iasmina

/съвременна приказка/

Тази приказка е съвременна. Всичко в нея е измислено, а за може да се побере в „прозореца” на читателя, всички мащaби в приказката нарочно са умалени. Освeн това, приказката никак не е приятна и затова не е за деца.
Приказката разказва за едно селце някъде накрай света, в което живеят незрящи хора. По стечение на обстоятелствата тук всички се раждат слепи. Понеже няма нито един зрящ, никой не знае какво е да виждаш с очите си.

Наистина не знам някой да се притеснява за нещо, което дори не знае, че му липсва. Ако селцето съществува на пустинен остров, а не на края на света, на селяните никога нищо няма да им дотрябва. Дори на края на света обаче, все ще се намери някой, който да поиска да ти помогне. Така селцето вече е открито от зрящите и сега е обект на всеобща опека. От целия останал огромен свят тук пристигат лечители и целта им е да открият причината за това всеобщо покъртително нещастие. Те не успяват да постигнат много, за съжаление. Искам да кажа, че лечителите съжаляват за това. Според обединеното тяхно мнение, ако причината за слепотата в селото съществува, да я открият биха могли само засегнатите като „обърнат очите си навътре”. Без това заключение на лечителите, всичко щеше да е много шум за нищо, но в този случай не е така.

На хората от селото заключението наистина не им говори нищо, но от него те поне вече знаят, че имат очи. Щом разберат какво са очите и как те функционират, ще могат да ги обърнат навътре, след което трябва да се случи самото чудо.

Елате по-близо сега, за да видите какво може да направи една такава нелепа анамнеза с хората от едно невзрачно село накрай света!

Нека първо да подскажа: ако както си вървите разсеяни, някой изкочи зад ъгъла, само за да ви извика „па” и да офейка оставяйки сърцето ви да не смогва да си преброи ударите, представете си колко спокойно ще реагирате на това. А сега нека да разгледаме вариантите:

Вариант 1: Проблем няма, защото честитите на майка му със задна дата, но на място. И в селото за някои проблем няма – родили са се такива, каквито са и това не е случайно. Каквото от тях зависи, те и без друго вече го живеят.

Вариант 2: Умникът може и да няма майка, но самият той ще бъде подгонен, докато разбере, че трябва да съжалява. И в селото започва надпревара – кой най-добре знае за какво служат очите и как се обръщат навътре. Техниките за това вече са повече от хората в селото.

Вариант 3 /теоретичен/: С благодарност отправяте молитва за здравето на този, който наруши спокойствиети ви – без майтап! Предполага се, че в селото трябва да има поне един, комуто сметката не излиза. И да се пита той „за какво е всичко това?”... И да иска, наистина да иска да разбере. Да иска толкова силно, че да пусне духът си на воля издавайки му заповед да не се връща празен.
После да легне да спи, за да дочака. То щото без дух будува ли се?

Докато този сънува, в селото хората стават все по-духовни – не на шега! Колкото по-духовни стават те, толкова по-несъмнено чувстват, че чудото все пак ще се случи. Повечето напускат своята духовитост и съвсем сериозно започват да се готвят за момента. Някои трескаво работят върху себе си, за да стават все по-добри и достойни за чудото. Други решават, че достатъчно вече са тренирали и просто мечтаят за рая след него. Но има и такива, които изобщо не се ориентират добре, защото как би могло да им се вярва, когато твърдят, че макар за мигове, но булото на слепотата вече ги е напускало? Не стига това, ами говорят и небивалици – проблемът, който лечителите търсели в миналото на селото, не бил там, а в бъдещето и след чудото?! То пък не било края, а началото на прблема, който тогава щели да имат тези, които винаги са виждали!

Наистина не се ориентират тези хора в обстановката, защото какво излиза:пази, боже, сляпо да прогледа, за да създаде проблем на слепците!...

Сами разбирате, че нещо в тази приказка не е както се полага, но тя затова е съвременна. Колелото на историятя се върти сега и спиците са виновни – за сторбоскопичния ефект! Нали?

Ами тогава нека все пак да почакаме Вариант 3 да се събуди...
Е, недейте така! Какво значи „умряла работа” ?...


Публикувано от hixxtam на 14.06.2009 @ 09:21:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   iasmina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 08:14:04 часа

добави твой текст
"Сторбоскопичен ефект" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.