Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 789
ХуЛитери: 3
Всичко: 792

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаманекен
раздел: Разкази
автор: jelyaznovski

Днес бай Пено изкара едната крава сама. Не знам защо, болна ли беше, не успя да я доиздои ли навреме - не разбрах, а и не ме интересува толкова.
Говедарят е отминал, в далечината се вдигаше облаче прах, когато бай Пено шибна добичето по мръсния задник и затича след него. От тук добре се вижда, че бай Пено е рядка скица: като се почне отгоре, където издънената сламена капела отвреме-навреме се просурква до ушите му, и се свърши до дървените налъми, за които все се пропущам да поканя Мерито от Етнографския музей за консултация. Днес в облеклото на бай Пено има забележителна новост - дългият му панталон е станал къс. Сега си спомням, че видях сламената капела да се върти над оградата и бай Пено да се кара на правнучката си. Значи така е станало - бай Пено е обул панталона, детето е взело ножицата, а той се е въртял около оста си, докато му отрежат крачолитe. Сега над колената му са останали две половинки от разноцветни кръпки, под тях стърчат тънки и бели мотовилки. Но най- живописни са параболите от плат, които започват от кръпките. Едната пълзи почти косо нагоре и се скрива чак под учкура- направо като ластика на девическа прашка. Другата обратно - слиза стръмно надолу, подминава колянната извивка и пак хуква към шилявия му задник. Може да ви е скучно, но уверявам ви аз не съм виновен, описанието е виновно, защото си струва човек веднъж в живота да се сблъска с късите панталони на бай Пено.
Не мога да измисля нищо по-остроумно от тези панталони, затова направо питам простичко:
- Кой те направи така, бе бай Пено?
- Абе правнучката... Карах й се, че не ги отряза правилно, ама сега ми е мъчно, то слабичка му ръчицата, колко сила има едно дете във втори клас.
И бай Пено ме зарязва, защото кравата бърза към зеленото и той трябва да просурка налъмите подире й.
След десет минути обаче, бай Пено ми вика от портата:
- Ела, ела да ти кажа!
- Кажи.
- Гледам в пощенската кутия пакет, ама така надписан на машина, хубав. Отварям- викат ме в Панаира. В осма палата.
Вече загрях. Значи бай Пено е мислил за панталоните си и сега се закача. Я да видим какво е измислил.
- И защо точно в Осма палата? - питам невинно. - Обикновено моделите ги викат в Седма.
- И аз така знам, затова дойдох да те питам...
- В Седма, в Седма - направо там отивай.
- Сигурно е за ревюто - хитро гледа бай Пено.
- А не, първо е кастингът, после ревюто.
- Какво е пък това. За първи път го чувам....
- Кастинг, бай Пено. Значи оглед.
- Разбрах!
И двамата щастливо се засмиваме, че сме намерили тема за такъв интелигентен разговор...
Разделихме се с бай Пено, аз полегнах малко и съм заспал. Като се събудих, чувам баба Дока да вика отсреща.
- Нине, Нине, тук ли си ма?
- Влизай - кани я Нина.
Баба Дока влиза и снижава глас:
- Какво е това картинг, ма Нине?
- Защо бе, бабо Доке?
- На магазина говорят. Пено получил писмо от Панаира. Канят го на картинг. Пък не ми е ясно...
Бре пустото му село. Кога успя новината да обиколи къщите и да се върне пак при нас отсреща, при баба Дока...


Публикувано от alfa_c на 09.06.2009 @ 11:46:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jelyaznovski

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:43:33 часа

добави твой текст
"манекен" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: манекен
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 09.06.2009 @ 12:55:09
(Профил | Изпрати бележка)
Интересни "образи" има в твойто село, та като си почнал да ги описваш, вече месеци ти чета разказчетата и не смогвам. Спри се малко с туй публикуване! Почини си, ще се поболееш от глад и безсъние! Вземи пример от бай Пено и почни да гледаш добитък. Наситих се на висококалоричната ти духовна храна и искам, като дойда друг път във ваше село, да ме нагостиш с някоя нискокалорична пържолка.


Re: манекен
от jelyaznovski на 10.06.2009 @ 11:07:58
(Профил | Изпрати бележка)
здрасти, герчо.
почвам го добитъка, обаче съм затруднен с доенето. бай пено му вика пипане на цицки.
мини някой ден да постискаш цицки и ти, безплатно.
бъди здрав
дяд желяз

]


Re: манекен
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 10.06.2009 @ 16:57:16
(Профил | Изпрати бележка)
Не разбрах, на кого да постискаме цицките. На манекена или на Бай Пено.

]


Re: манекен
от jelyaznovski на 10.06.2009 @ 17:43:26
(Профил | Изпрати бележка)
ей, калпазанино, не се будалкай със старите хора. разбира се, че те упътвам към бабите.
ха така.
дж

]