Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 784
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 787

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: Elling
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàPodiceps nigricollis*
ðàçäåë: Õóìîð è ñàòèðà
àâòîð: Zvon

Tobacco ...
Êîãàòî èçëú÷âàõìå "Âñÿêà íåäåëÿ" îò Ïàðèæ, ñëåä ðàçãîâîðà ñ Ìîðèñ Äðþîí èçëÿçîõìå ñ íåãî íà òåðàñàòà íàä íÿêîãàøíèÿ êðàëñêè ìàíåæ äà èçïóøèì - òîé åäíà ïóðåòà, àç åäíà öèãàðà. Ïðèùðàêâàíåòî íà íåãîâàòà çàïàëêà áå ìåêî, ïðèãëóøåíî. Òàêîâà íå áÿõ ÷óâàë îò 1971 ãîäèíà, êîãàòî ëþáåçíèÿò ìè
äîìàêèí â Òåë Àâèâ ïîëêîâíèê Ìîøå Äàÿí ìè ïîçâîëè äà ñâàëÿ ïðåäïàçèòåëÿ íà íåãîâàòà óíèêàëíà Áåðåòà, ñïåöèàëíà ðú÷íà íàïðàâà ñ èíêðóñòàöèè íà ñàìèÿ Ñàëâàäîð Äàëè (ôðàãìåíòè îò êîìïîçèöèÿòà "Ïðîñòðåëÿíîòî âðåìå"). Ñëåä ïðèùðàêâàíåòî íà çàïàëêàòà, íå ñå ÷ó õàðàêòåðíèÿò âåñåë ïóêîò íà èçñòðåë, à ïðîáëåñíà êðîòúê è óñëóæëèâ ïëàìúê, ðàçíåñå ñå óõàíèåòî íà èñòèíñêà La Gloria Cubana. Ñïîìíèõ, ÷å òàçè áëàãîðîäíà ñìåñ å íàïðàâåíà ïðåç 1885 ãîäèíà îò Sociedad Cabanas y Castro è ñåãà ïðèíàäëåæè íà Partagas. Íå ñè ïîçâîëèõ äà ëþáîïèòñòâàì êàê å ñòèãíàëà äî íåãî òàçè ôèíà ïóðåòà. Òàêèâà ïóøåõà ñàìî íàé-äîâåðåíèòå ïðèÿòåëè íà Ôèäåë. Áëàãîðîäñòâîòî çàäúëæàâà - òîé ñå îáðúùàøå êúì ìåí ñ "maitre", âñå ïàê àç áÿõ âîäåù íà "Âñÿêà íåäåëÿ" ÁÍÒ è êàòåãîðè÷íî íå áå äîïóñòèìî äà èçÿñíÿâàì òàêèâà âúïðîñè.

Íîáëåñ ...
Îò íîçäðèòå íà Äðþîí, êîèòî ñòðàííî çàùî ìè íàïîìíÿõà íîçäðèòå íà äÿäîâèÿ ìè êîí Êàáèþê, ñå ñòåëåõà àðîìàòíèòå êúëáåòà äèì. ×ó ñå äàëå÷åí çâúí íà òåëåôîí, ïîòðîïâàíå îò çàáúðçàíè äàìñêè òîê÷åòà. Äîëîâèõ óõàíèå íà Øàíåë 5 è ñêîðî ïðè íàñ ñå ïîÿâè ëè÷íàòà ñåêðåòàðêà íà Ìîðèñ. Òúðñåõà ãî îò Àêàäåìèÿòà, ó÷ðåäåíà îò Ðèøåëüî. Èçâèíè ñå ëþáåçíî, ÷å ùå ìå îñòàâè çà ìàëêî ñàì è ïîñëåäâà ñòðîéíàòà ñè ñåêðåòàðêà. Äðúïíàõ îò ëþáèìàòà ñè ïëåâåíñêà Ñòþàðäåñà. Áÿõ ñàì. Îò òåðàñàòà äîáðå ñå âèæäàøå Ïàðèæ - ëåíèâî ïîòúâàù â èçêóñèòåëíèÿ íîùåí çäðà÷. Íîçäðèòå ìè ñå ïúëíåõà ñ àðîìàòà îò La Gloria Cubana, Øàíåë, äîëàâÿõ è èäåùèòå îò ãðàäà îìàéíè àðîìàòè íà ïå÷åíè êåñòåíè è âèåòíàìñêî êàôå. Ïîãëåäúò ìè ïîïàäíà íà çàïàëàêòà íà Ìîðèñ. Ëþáîïèòñòâîòî ìè íàääåëÿ. Âúïðåêè ïðèïàäàùèÿ çäðà÷ îò÷åòëèâî ðàç÷åòîõ êðàñèâî èíêðóñòèðàíèÿ òåêñò "Âñè÷êè papillons d`amour ñà ôðåðîâå". Íÿìàøå è ñúìíåíèå, Ìîðèñ áå ó÷èë â éåçóèòñêèÿ êîëåæ íà áóë Ìóñîëèíè. Åòî îò êúäå ìè áÿõà ïîçíàòè òåçè îãíåäèøàùè íîçäðè!

Æúëòî ...
Ìîðèñ ñå áàâåøå. Â ïàìåòòà ìè ñòðàííî çàùî èçïëóâà äåòñêèÿ ñòèõ:
Ðèíãè, ðèíãè ðàå,
íàø ïåòåë èãðàå.

Ïî òîâà âðåìå â Ïàðèæ ñå ïðîâåæäàøå ïîðåäíèÿ êîíãðåñ íà ëèãàòà çà çàáðàíà íà áîÿ ìåæäó ïåòëè è ïèòáóëè. Äåëåãàò îò Êîëóìáèÿ áå ìîÿò ïðèÿòåë è ñòðàñåí ïî÷èòàòåë íà "Âñÿêà íåäåëÿ" Ãàáðèåë Ãàðñèÿ Ìàðêåñ. Ïðåäèøíèÿ äåí áÿõìå âå÷åðÿëè çàåäíî â Ìóëåí Ðóæ. Ñëåä òðåòàòà ÷àøà Áóæîëå, ðåêîëòà 1969 ã., Ãàáðèåë ñïîäåëè, ÷å åäíà îò íàé-îìðàçíèòå ìó ãëåäêè å ãëåäêàòà íà íàêúëâàí îò ïåòåë ïèòáóë. Íåíàâèæäàøå òåçè áèòêè è áå ïðèñòèãíàë â Ïàðèæ íà ñîáñòâåíè ðàçíîñêè. Íàëîæèëî ìó ñå áå äà ïðîäàäå íàñëåäñòâåíàòà ñè õàñèåíäà ñ 64 àêðà çåìÿ äî Ïóåíòà Ãðàñèÿ. Îò òàì íå âåäíúæ ñå áå íàñëàæäàâàë íà ñâåùåíèòå ñëåäîáåäíè ÷àñîâå ñ ÷àøà Gordens.
- Äæèìî , êàçâàùå ìè ÷åñòî Ìàðêåñ - çíàé, ÷å ñëåä "Âñÿêà íåäåëÿ" íàé-ìíîãî îáè÷àì æúëòèÿ öâÿò íà Êàðèáñêî ìîðå â 15.09 ÷àñà, ãëåäàí îò Ïóåíòà Ãðàöèÿ.

Buridan J.
Íå áÿõ âèæäàë Êàðèáñêî ìîðå â òðè ñëåäîáåä îò áðåãà íà Ïóåíòà Ãðàñèÿ. Âúîáùå ìðàçÿ äà âçåìàì ñúñ ñåáå ñè ãåîãðàôñêè êàðòè è ÷àñîâíèöè, êîãàòî ñúì íà ìîðñêèÿ áðÿã. Íå ïîçíàâàõ òîçè ñòðàíåí íþàíñ íà æúëòîòî, êîéòî òàêà áå çàïëåíèë ìàåñòðîòî. Íî ïîçíàâàõ æúëòèÿ öâÿò íà äîáðå èçñóøåíîòî ñåíî îò ëèâàäèòå íà Áîÿíà, ðåêîëòà 1986 ãîäèíà.  ïàìåòòà ìè íàõàëíî ñå å íàñòàíèë ñïîìåí îò åäíà çèìíà óòðèí íà Ñîëíè ïàçàð. Ãîðåøå öèðêà. Ïîæàðíèêàð ñúñ çëàòåí øëåì èçíàñÿøå íàðú÷ ñåíî îò ãîðÿùîòî øàïèòî. Ñúæàëÿâàõ, ÷å â òîçè ìîìåíò ãî íÿìà Ãàáðèåë çà äà âèäè òåçè ïëåíèòåëíè íþàíñè íà æúëòîòî. Àïðîïî, ñëåä ñåäìèöà ñå ñðåùíàõ ñ Àíäðåé Ãóëÿøêè. Íà ÷àøà Ìàâðóä ìè ðàçêàçà êîé å çàïàëèë öèðêà. Ïðåäè ïîæàðà áå ãàñòðîëèðàë Õàðóí àë Ðàõìàí - äðåñüîð íà ìàãàðåòà è ëè÷åí ïðèÿòåë íà Êåâîðêÿí. Êîðîííèÿò ìó íîìåð áå ñ îñåëà Îñàìà - íàó÷èë ãî áå äà ïóøè ïóðåòè. Ïðåç íîùòà ìàãàðåòî ñå ñúáóäèëî, èçïóøèëî åäíà îò ëþáèìèòå ñè Hupmann è ñå óíåñëî â ñëàäêè ìàãàðåøêè ñúíèùà áåç çà çàãàñè íàäëåæíî ôàñà. Öèðêúò èçãîðÿ. Íå âñè÷êè ìàãàðåòà ñà Áóðèäàíîâè.  1277 ãîäèíà, ñëåä ñìúðòà íà Òîìà Àêâèíñêè, àðõèåïèñêîïúò íà Ïàðèæ ïðèçíàë êàòî íåâåðíè 219 îò íåãîâèòå òâúðäåíèÿ, çàïèñàíè ñú÷èíåíèÿòÿ ìó.  ðåçóëòàò å áèëà ðàçâèòà íîìèíàëèñòè÷åñêàòà äîêòðèíà. Íîìèíàëèçìúò, êîéòî ñå ñòðåìÿë äà îòäåëè íàóêàòà îò îò òåîëîãèÿòà, ñòàíàë êðàéúãúëåí êàìúê â ïðåäåôèíèðàíå ñôåðèòå íà íàóêàòà è òåîëîãèÿòà ïî-êúñíî â XVII âåê.  òå÷åíèå XIII è XIV âåê åâðîïåéñêèòå ó÷åíè ñåðèîçíî ðàçðóøèëè ôóíäàìåíòàëíèòå îñíîâè íà àðèñòîòåëîâàòà ìåòîäîëîãèÿ è ôèçèêà. Àíãëèéñêèòå ôðàíöèñêàíöè Ðîáåðò Ãðîñåòåñò è Ðîäæåð Áåéêúí âúâåëè â ñôåðàòà íà íàóêàòà ìàòåìàòè÷åñêè è åêñïåðèìåíòàëíè ìåòîäè, à ñúùî ïðåäèçâèêàëè äèñêóñèÿ çà ñúùíîñòòà íà çðåíèåòî, ïðèðîäàòà íà ñâåòëèíàòà è öâåòîâåòå. Òåõíèòå îêñôîðäñêè ïîñëåäîâàòåëè âúâåëè êîëè÷åñòâåíèòå êàòåãîðèè â ðàçñúæäåíèÿòà è ôèçè÷åñêèÿ ïîäõîä ÷ðåç ñâîè èçñëåäâàíèÿ íà óñêîðèòåëíîòî äâèæåíèå. Çàä Ëà-Ìàíøà, â Ïàðèæ, Æàí Áóðèäàí è äðóãè èçãðàäèëè êîíöåïöèÿòà çà èìïóëñà è èçêàçàëè ðåäèöà ñìåëè èäåè â àñòðîíîìèÿòà. Àïðîïî, â òðóäîâåòå íà Áóðèäàí íèêúäå íå ñïîìåíàâà çà ïðî÷óòîòî äåòåðìèíèñòè÷íî ìàãàðå, êàêòî â "Ïëåøèâàòà ïåâèöà" íà Éîíåñêî íèêúäå íå ñå ãîâîðè çà ïëåøèâà ïåâèöà. Íå å ëè ñòðàííî òîâà ñúâïàäåíèå, sic.

Ðóáàè ...
Õàðóí àë Ðàøèä áèë ïî÷èòàòåë íà øàõìàòà, èñêðÿùîòî ëåâàíòèíñêî âèíî è êðåõêèòå ïåðñèéñêè äåâîéêè, ñòåíåùè íà ïóùó ïðè îðãàçúì. Åäíî íåãîâî èðàäå çàäúëæàâàëî âñè÷êè ìàãàðåòà äà ñå ïîäñòðèãâàò íà òðåòàòà ëóíà îò îñìèÿ ìåñåö ïî îáðàçåö Êàðàäàâóë (íåùî êàòî ñåãàøíàòà Êàíàäñêà ëèâàäà). Ñòðàíåí è ìúäúð âëàäåòåë, ìàêàð ÷å íå áèë ÷óâàë çà îïàñíîñòòà ìàãàðåòàòà äà ðàçâèÿò Áóðèäàíîâ êîìïëåêñ. Çà íåãî Îìàð Õàÿì íàïèñàë ñëåäíîòî:

"Ñòðàíåí å çàíàÿòàòà òè,
âåëèêè ãîñïîäàðþ, òè ïèøåø,
à íèå ñå îïèâàìå!"


*Podiceps nigricollis - ÷åðíîâðàò ãìóðåö, âèäåí ïðåäñòàâèòåë íà äóíàâñêàòà ôàóíà


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 13.05.2009 @ 11:15:42 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Õóìîð è ñàòèðà

» Ìàòåðèàëè îò
   Zvon

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 19:27:08 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Podiceps nigricollis*" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Podiceps nigricollis*
îò Silver Wolfess íà 13.05.2009 @ 12:00:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.slovo.bg/silver
Âúïðåêè äîçàòà õóìîð, îñòàâà òîïëèíà ñëåä ïðî÷èòà.
Ïîçäðàâ!


Re: Podiceps nigricollis*
îò Zvon (ndi1705@yahoo.com) íà 13.05.2009 @ 12:19:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàé-äîáðè ïîæåëàíèÿ!

]


Re: Podiceps nigricollis*
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 13.05.2009 @ 12:31:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èñòèíñêî óäîâîëñòâèå.


Re: Podiceps nigricollis*
îò aureliano (velitod@abv.bg) íà 13.05.2009 @ 13:54:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.lib.ru
ñóïåð.
ìíîãî ïëàâíî è äîáðî.
ïîçäðàâè