Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 459
ХуЛитери: 3
Всичко: 462

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрозде от ангел
раздел: Разкази
автор: Omaia

Естествената светлина показва гроздето, а светлината на мисълта – как да се приготви виното, което се съдържа в гроздето....
Йоан Екзарх, „Шестоднев”, „Слово за първия ден”


Днес срещнах ангел. Не вярвате ли? Знам, че понякога истината звучи най- неправдоподобно, но това, което ще ви разкажа, ми се случи в действителност.


Блажен есенен ден е. Влизам в градината на едно бистро и отмествам с очи, като нетребени зърна, посетителите. Не след дълго съзирам бяла аура /това, което за повечето хора е просто посребряла коса, за мен е мека, едва доловима светлота/. Познато лице ми се усмихва. Виделината се усилва и аз осветена от нея, проблясвам като слънчево зайче. Преди да се опомня, молекулите на думите и смехa ни се смесват. Отделят топлинна енергия...
Виждам Ангел за втори път, но го познавам от книгите му. Поласкана съм от факта, че след като не е излизал вече месец от дома си /заради пиесата, която пише/ се съгласи да се видим за малко. Споделя, че му остава да съчини само финалната страничка на произведението си. Развързваме душеприказни ветрове. Политваме със слова, в които струят невидими сияния ... Не след дълго се разделяме. Изпращам го с молитвено пожелание- Бог да му изпрати светоносен ангел, който да украси завършека на новата му творба с най- възхитителната вселена . Сбогуваме се. Ангел се отдалечава и аурата му избледнява.

След час вече съм в автобуса - залюляна в реално презпланинско шосе и пилотираща в просветлените писти на въображението. Но не забравям да излъчвам чисти молитвени думи за Ангел. Заета с вътрешните и външните пътища, почти не обръщам внимание на хората около мен.
- През зимата умря горилата в зоопарка - казва детско гласче, което седи вдясно от мен.
Но аз съм твърде далеч, следя надпреварата на връхлитащите ме с бучене мисли.
-И знаеш ли защо? Защото забравила, че не е в джунглата и трябва да заспи.
Тези забавни разсъждения си открадват попътно една от усмивките ми. Натискам дистанционното и сменям програмата. Но чувам и малчугана- пее авторска песничка, която се състои от една дума:
- Автобус, автобус, автобус, а-а-автобуус, авто- буус, авто- буус, авто- авто- авто- бус...
Детето млъква за миг, замисля се и ме уцелва с въпрос:
- По какво си приличат авторът и автобусът?
„ По пътищата- профучава като състезателна кола отговорът в мен.”
Отварям уста, за да го извадя от вътрешния си тунел, но автоматичната спирачка за възрастни се задейства и ме оставя без дъх и с вкочанени бузи.
- Не знам - казва разсеяно седящият отпред женски гръб.
Решавам, че когато влизам в себе си, трябва да оставя едното си ухо будно.
Автобусът уморено и задъхано започва да се изкачва към един от виадуктите. Момченцето от предната седалка отново ме принебява при себе си.
- Бабо, бабо, къде е иконката?
- В раницата. Защо ти е?
- Как защо, не виждаш ли, вече сме на небето?
Детето изважда малка, двойна икона с образите на Дева Мария и Иисус. Отваря я, доближава устни, прошепва нещо и я затваря. С дясната ръка я допира до ухото си:
- Ало, може ли да говоря с Бог?...Защо?... Моля Ви!...Моля Ви, нека да е сега, не друг път!...Е, добре... Не, не лека нощ, а чао!
Автобусът започва да слиза.
- Значи сме били на долното небе- казва малкият с разочарована въздишка.
Бабата грабва иконката и я слага в своята чанта.
- Не, не ми кради кръста! Желанията го очакват.
Заглеждам се в самотните къщички на отсрещния хълм. Приличат ми на цвете боднато в рошав ергенски калпак. Питам се дали хората от тази горна земя са чели цветния закон на дъгата и дали им е позволено по нейните жици да изпращат до по- висока кота пастелните нюанси на мечтанията си.
Тъмниното с вакуум ни отнема от магнетичните пазви на гледката. Влезли сме в утробата на тунел.
- Тези врати са направени от демони- връща ме отново при себе си хлапето. - Те се качват тук, за да вземат деца. Най- много обичат да крадат големи деца.
"Прав си!- съгласява се една забавила движение мисъл. - Колко много „големи деца” са отмъкнати завинаги, защото адреналиново са натиснали педала на газта и са превишили скоростта на живота."
Докато размишлявам върху казаното от момчето, то вече е извадило от найлонова торбичка един грозд и продължава да изрича осенилите го словца:
- Грозденцето е просто водичка. Блага водичка. Не е изкуствено, защото ни е дадено от Бог. То е най-сладко на света!
Безсмъртният плод овкусява предположението ми. Досещам се, че може би пътувам в разказ. Оглеждам пътниците. Те четат, разговарят, спят... Сякаш не забелязват случващото се. Дали са реално съществуващи хора? "Господи- изправя се най- откровеният ми глас.- Какво направих? Сигурно не Ти се молих правилно? Толкова много исках да пратиш ангел на Ангел, но явно в прибързаността си съм объркала нещо и Ти си го пуснал на мен. Моля Те, помогни му, той повече се нуждае от подкрепата Ти!"
Влизаме в София, а аз все още не мога да се престраша и да разменя няколко думи с детето. Но то изведнъж, като по команда, става. Излиза на пътечката между седалките. Минава покрай мен. Улавям подарения миг на смелост и го заговарям. Разбирам, че е на шест години и се казва Иван Георгиев. Става ми ясно - двама светци наливат мъдрост в името му. И докато си говорим за Витоша и Рила, виждам, че сме влезли в авто-гарата ;).
Прибирам набързо в дамската чанта тефтера и книгите си, те винаги са ми под ръка. Грабвам куфара и забравила за тежестта на товара, тичам след изгубващите се в тълпата баба и внуче. Без да усетя казвам нещо на жената и питам детето:
- Може ли да те прегърна?
То кимва с глава в знак на съгласие. Нагушвам го и прошепвам в ухото му:
- Прекрасен си- ангел с ум на светец и душа на дете! Може ли да разкажа за теб на приятелите си?
- Да- отговаря едва доловимо.
И поема теглен за ръка, като няколко пъти обръща към мен любопитството си.

Сядам до нахвърляния хаотично багаж. В потира ми се разлива светлина. Отпивам от виното й и проумявам. В този ден Небето е слязло в мен и е опиянило дъха ми. Сипало ми е отлежало тайнство. За да разбера, че ... когато някой изкачва най- високата планина, за да се помоли искрено за друг човек, той всъщност се моли за себе си.

------------------------------------------------------------------------------------------------
19.04.2009г.


Публикувано от alfa_c на 06.05.2009 @ 18:10:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Omaia

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:28:48 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Грозде от ангел" | Вход | 20 коментара (41 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Грозде от ангел
от doktora на 09.05.2009 @ 11:38:09
(Профил | Изпрати бележка)
!...пак прочетох...какво да ти кажа... разказвач си от класа, то е ясно... и пия светлина от грозде...посадено от Ангел небесен...
Защото там е истината, мила, омайна омая:)))


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 12.05.2009 @ 15:19:33
(Профил | Изпрати бележка)
Само правя разказвачески експерименти.

Благодаря, док!:) Гроздово да е лятото ти.
За да пият слънце зърната на дните ти! :)

]


Re: Грозде от ангел
от Hulia на 08.05.2009 @ 14:58:40
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Прозата така ти отива, Оманиче, тя звучи като ангелогласна музика и като благословение, за тези, които се докоснат до нея...
Приеми топлите ми поздрави, макар и малко позакъснели:)))


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 13.05.2009 @ 00:04:02
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм сигурна, че се получава, но благодаря! :)

]


Re: Грозде от ангел
от sineva на 07.05.2009 @ 14:47:18
(Профил | Изпрати бележка)
,,Двама светци
наливат мъдрост в името му...,,

С този текст ти си казала всичко, Омая!
А аз ти се възхищавам!:)))
Прегръдка!:)))


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 08.05.2009 @ 15:44:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Синева!
Прегръдки! {}

]


Re: Грозде от ангел
от mariniki на 07.05.2009 @ 00:43:18
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
трогна ме...развълнува ме...
влезе в душата ми с този прекрасен мъдър текст...


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 08.05.2009 @ 12:08:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че пак си тук с добрите си думи, Маги! :)

]


Re: Грозде от ангел
от mariq-desislava на 06.05.2009 @ 22:23:48
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много пъти го четох и не мога да не ти се възхитя, честно.;)


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 08.05.2009 @ 00:56:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! ;)

]


Re: Грозде от ангел
от voda на 06.05.2009 @ 20:57:30
(Профил | Изпрати бележка)
Човечност и мъдрост!
Поздрав, Омая!


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 07.05.2009 @ 22:15:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за добрите думи, вода! :)

]


Re: Грозде от ангел
от joy_angels на 06.05.2009 @ 20:50:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Омайнице, с най-чистите си сълзи. Друго нямам.


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 07.05.2009 @ 18:14:07
(Профил | Изпрати бележка)
"с най-чистите си сълзи. Друго нямам."

Ех, вие ангелите дори не подозирате
колко светла е силата на имането ви. :)

Благодаря ти! :)

]


Re: Грозде от ангел
от PAMA на 06.05.2009 @ 20:43:32
(Профил | Изпрати бележка)
Нужно ми беше да прочета това - точно днес.
Поздрав :)


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 07.05.2009 @ 15:39:46
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, РАМА!

Тъй като вече споменах, че историята
е реална, ще ти споделя, че когато се
прибрах се обадих на Ангел, беше
завършил пиесата си. :)

Дано светоносен ангел окрили и теб!
Поздрави! :)

]


Re: Грозде от ангел
от Silver Wolfess на 06.05.2009 @ 20:33:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
прекрасно е, Омая! нямам думи за друг коментар.


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 07.05.2009 @ 01:32:52
(Профил | Изпрати бележка)
Няма нужда от повече думи,
радвам се, че си тук, Лили! :)

]


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 06.05.2009 @ 19:46:37
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявам се , но съм изпуснала едно ЗА накрая и смисълът се губи.

Да се чете:

"...когато някой изкачва най- високата планина, за да се помоли искрено ЗА друг човек, той всъщност се моли за себе си. "


Re: Грозде от ангел
от dandan на 06.05.2009 @ 19:21:58
(Профил | Изпрати бележка)
Може ли да те прегърна?

За първия ти разказ, събрал толкова човешка топлина, Омая.


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 07.05.2009 @ 00:21:46
(Профил | Изпрати бележка)

Не знам дали е разказ, но ти благодаря за подкрепата, Дандан! :)

]


Re: Грозде от ангел
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 06.05.2009 @ 19:16:22
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 06.05.2009 @ 20:56:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита, Алиса! :)

]


Re: Грозде от ангел
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 06.05.2009 @ 18:20:03
(Профил | Изпрати бележка)
ОМаяяяя!
И ти - най-после разказ!
И пак ангели или по-скоро Ангел!
Има ли по вашите места Омая такива чудисии?
Оказва се, че се сращат, щов си го видяла,
а аз си мислех че само при мен ми се привиждат!
Значи това е още едно доказателство,
че тия неща съществуват.
Много ме радваш с този разказ,
Омая.
Успех в това ново-старо пространство!
До нови срещи там...
Омая!
И честит Гергьовден!
СГНР.


Re: Грозде от ангел
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 06.05.2009 @ 20:08:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ама така ме стресна с този разказ, че ти написах коментар веднага,
от раз и с куп грешки... то нотбукчето ми е миниатюрно - така де,
- като GSM е, а и си пиша от време с грешки - нали не гледам екрана,
а и чукча - писател:))))
Та тук оправих малко коментара, за да не ми шибнаш една двойка в бележника, като другарката Димитрова за картофообразните О-та :)))
Омая.
:)))
Следва коментара:

ОМаяяяя!
И ти - най-после разказ!
И пак ангели или по-скоро Ангел!
Има ли по вашите места Омая такива чудесии?
Оказва се, че се срещат, щом си го видяла,
а аз си мислех, че само при мен ми се привиждат!
Значи това е още едно доказателство,
че тия неща съществуват.
Много ме радваш с този разказ,
Омая.
Успех в това ново-старо пространство!
До нови срещи там...
Омая!
И честит Гергьовден!
СГНР.

:)))

]


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 06.05.2009 @ 20:39:32
(Профил | Изпрати бележка)
Нямаше нужда от "превод", Милчо. :)
Разбрах те. Това наистина е първият ми прозаичен опит.
Затова ти благодаря за подкрепата.
СНГР! :)

]


Re: Грозде от ангел
от jezabel на 06.05.2009 @ 22:05:20
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Много хляб има тук, Омайниче! :) :) :)


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 06.05.2009 @ 22:39:07
(Профил | Изпрати бележка)
Е, хляба го месите вие,
по- опитните разказвачи,
ние само опитваме от него. :)
Благодаря ти, Джезке! :)

]


Re: Грозде от ангел
от LATINKA-ZLATNA на 14.05.2009 @ 23:42:30
(Профил | Изпрати бележка)
!!!

Прегръщам те, Омая!


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 15.05.2009 @ 01:52:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Лат! :)
{}

]


Re: Грозде от ангел
от voda на 16.05.2009 @ 00:04:09
(Профил | Изпрати бележка)
В този разказ има много мъдрост.
Преписах си последното изречение.
И ще го помня.
Благодаря, Омая!


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 16.05.2009 @ 01:19:31
(Профил | Изпрати бележка)
Аз ти благодаря, Вода!
Бистро да ти е! :)

]


Re: Грозде от ангел
от kasiana на 20.05.2009 @ 19:34:18
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепенразказвач си, Omaia !!!

Бъди благословена!!!

Касиана


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 21.05.2009 @ 00:38:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Касиана! :)

]


Re: Грозде от ангел
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 30.10.2009 @ 13:18:04
(Профил | Изпрати бележка)
За първи път чета твоя проза и съм ужасно силно впечатлена, ОМайче!
По моему, ти трябва да се пробваш на това поприще, ще имаш голям успех!
Не с молитва, с пожелание за теб и успехите ти!

и с обич!!!
:-)


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 30.10.2009 @ 13:37:35
(Профил | Изпрати бележка)
E, това беше само опит, Женка! :) Благодаря ти! Обич и за теб - от мен! {}

]


Re: Грозде от ангел
от anpas на 12.11.2011 @ 20:31:35
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно е .. ангелско!!!


Ангел те поздравява!!!!!!


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 13.11.2011 @ 09:05:15
(Профил | Изпрати бележка)
И ти заслужаваш чепка от гроздето, Ангеле. :)
Благодаря!

]


Re: Грозде от ангел
от secret_rose на 13.11.2011 @ 09:09:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Омайно разказваш...


Re: Грозде от ангел
от Omaia на 13.11.2011 @ 10:33:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не толкова добре като теб, secret_rose.
Моят текст е просто опит за писане на проза.
Благодаря!

]