Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 731
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 734

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîìïðîìèñè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: thebigplucky

 ïàìåò íà Ðàäîñëàâ Êîòëàðñêè, ÷îâåêúò.

_________
- Õàéäå, Ïàöî, äàâàé îòíà÷àëî... Èâàíå, äðúæ ðèòúìà...

... The little red truck…

Èâàí çàïî÷íà, èçêàðà ïúðâèòå ÷åòèðè òàêòà. Âêëþ÷èõ ñå è àç ñ áàíäæîòî.  íà÷àëîòî ïîâòàðÿõ îñíîâíàòà ìåëîäèÿ, ïîñëå çàïî÷íàõ äà èìïðîâèçèðàì. Ðàäî îáëèçà óñòíè è çàõàïà õàðìîíèêàòà. È òîé èìïðîâèçèðàøå. Âñè÷êè áÿõìå ñëóøàëè òîâà èçâåñòíî êúíòðè ïàð÷å, íî íå è â áëèçêèòå ãîäèíè, ïî-ñêîðî èìàõìå ñïîìåí çà íåãî. Âåðîÿòíî è àâòîðúò íå áè ìîãúë äà ñè ãî ïîçíàå, íî ïîñòèãíàòèÿò íà ìîìåíòè ñèíõðîí íîñåøå åäíî íåâåðîÿòíî óñåùàíå çà ñëèâàíå, êîåòî íè èçïúëâàøå, è íåèñêàùè äà ãî èçãóáèì, ïðîäúëæàâàõìå ñ âàðèàöèèòå îêîëî òåìàòà. Áåøå õóáàâî è áåøå áåçêðàéíî.
- Îõ, ùå ïóêíà... – Ðàäî, îñòàíàë áåç äúõ, çàèçáúðñâà õàðìîíèêàòà â ðúêàâà ñè. – Àìà, Ïàöî, òè ìíîãî ëåêî ãî äàâàø. Ñ áàíäæîòî òðÿáâà äà ñå ñâèðè íàõàêàíî, äà ñå âðåø íàâñÿêúäå, áóêâàëíî äà äðàçíèø îñòàíàëèòå.
Âçå áàíäæîòî îò ðúöåòå ìè è ñå âðÿçà â ìåëîäèÿòà ñ íåâåðîÿòíà èìïðîâèçàöèÿ, Èâàí ïðîäúëæàâàøå äà äúðæè îñíîâíèÿ ðèòúì. Àç ðàçòúðñèõ âðúçêàòà ñ êëþ÷îâåòå ñè, äîêàðâàõ äîíÿêúäå íà äàéðå, ïåðêóñèéêà íÿêàêâà âñå ïàê. Ñëèâàíåòî ïðîäúëæè îùå íÿêîëêî ìèíóòè. Íèêîé íå çíàåøå òåêñòà, âñåêè ñè ëîìîòåøå íåùî ïîä íîñà íà ñòðàíåí åçèê, íàïîäîáÿâàù àíãëèéñêèÿ, êàòî åäèíñòâåíî ñå íàáëÿãàøå íà ïúðâèÿ ðåä.

... The little red truck…

- Ïðåñúõíà ìè ãúðëîòî... – àç ïðúâ ñå îòêàçàõ.
È äðóãèòå ñïðÿõà åäèí ïî åäèí. Ðàäî íàäèãíà òåíäæåðêàòà ñ íåïîçíàâàåì öâÿò îò êîòëîíà è íàëÿ â êåðàìè÷íèòå ÷àøè ãðåÿíî âèíî. Çàìèðèñà íà ëþò ÷åðâåí ïèïåð, äæèíäæèôèë, êàíåëà... ×óêíàõìå ñå è îòïèõìå.
- Áëàæåíñòâî...
Èâàí ñå ðàçêèõà è ñúëçè èçëÿçîõà íà î÷èòå ìó. Îñòàíàëèòå ñå ðàçïîäñìúð÷àõìå è ñå ðàçõèëèõìå. Âå÷å ïðåïîëîâÿâàõìå âòîðàòà òåíäæåðêà, íîðìàëíî âðåìå çà èìïðîâèçàöèè è õèëåæè.
- Íå ñòàâà îò ìåí áàíäæî-êèòàðèñò, Ðàäî, çàòîâà òðÿáâà òåìïåðàìåíò. Àç ñúì ïî-ñêîðî ïî áàëàäèòå. - Îòïèõ è çàòâîðèõ î÷è, äà ñè èçæèâåÿ íåïîâòîðèìèÿ ìèã, êîãàòî ãðåÿíîòî âèíî ïðîïúëçè íàâúòðå â òåá è òå ïîòúðñè. – Âåëèêî íåùî... À è òâîåòî áàíäæî å ïúðâîòî, êîåòî ïèïàì â æèâîòà ñè, ïðîÿâè ñíèçõîæäåíèå âñå ïàê...
Ðàäî ïëúçíà ðúêà ïî ãðèôà íà áàíäæîòî è èçòðúãíà îò íåãî åäèí îò æåñòîêèòå áëóñîâå íà Óèëè Íåëñúí, Golden earrings. Çàñëóøàõ ñå â ïåñåíòà.

… You will hear desire whisper low inside your soul…

Äà òè ñå ñêúñà ñúðöåòî...
Èâàí çàïàëè öèãàðà. Ñëèâàíåòî ïðîäúëæàâàøå äà íå íè íàïóñêà, íèå ïðîäúëæàâàõìå äà íàìèðàìå ñ íåãî ñìèñúë â òåçè ïðîïèëåíè îò äðóãà ãëåäíà òî÷êà íåäåëíè ñëåäîáåäè â òîâà ìàëêî àòåëèå. Ðàäî ñúùî çàïàëè öèãàðà áåç èçîáùî äà ñïðå äà ñâèðè. Äèìúò ñå èçäèãíà êúì òàâàíà, ðàçêëàòè âèñÿùèòå íàâñÿêúäå ìîäåëè íà ñàìîëåò÷åòà îò Ïúðâàòà è íà÷àëîòî íà Âòîðàòà ñâåòîâíà âîéíà: ãåðìàíñêè, ôðåíñêè è àíãëèéñêè áèïëàíè ñúñ ñòðàííè çà ñúâðåìåííèÿ ïîãëåä êîíñòðóêöèè. Ïðîòåãíàõ ðúêà è äîêîñíàõ åäíîòî, êðåõêàòà ìó êðàñîòà ïðåäèçâèêâàøå ñòðàõîïî÷èòàíèå. Ðàäî áåøå ìàíèàê íà òåìà ñàìîëåòè îò îíîâà äàëå÷íî âðåìå; ïèøåøå ñè ñ íåïîçíàòè õîðà îò êúäå ëè íå, ðàçìåíÿõà ñè ìîäåëè, ñïèñàíèÿ, âñÿêàêâà èíôîðìàöèÿ. È àç ñå áÿõ çàïàëèë â ó÷åíè÷åñêèòå ñè ãîäèíè ïî ñàìîëåòèòå, íî ñúáèðàõ ñúâðåìåííè èçòðåáèòåëè, ñãëîáÿâàõ ãè íàáúðçî, îáëåïâàõ ãè ñúñ ñòàíäàðòíèòå ëåïåíêè, êîèòî íàìèðàõ â êóòèèòå. Ïðè íåãî áåøå äðóãî, âëàãàøå â ìîäåëèòå äóøàòà ñè. Ñãëîáÿâàíåòî îòíåìàøå äíè è ñåäìèöè, âñåêè äåòàéë ñå èçïèïâàøå äî íàé-ìàëêàòà ïîäðîáíîñò. À îöâåòÿâàíåòî – æèâååøå ñ òîâà – ñàìî ôàíòàçèÿòà ìó íà õóäîæíèê ìîæåøå äà ñëîæè ãðàíèöà íà ðúêàòà è ÷åòêàòà.
Áàíäæîòî âíåçàïíî çàìëúêíà – êàòî ïðåêúñíàò ñòîí.
- Áëóñúò å íà÷èí íà æèâîò. Èëè ñè áëóñàð, èëè íå ñè... Âñè÷êî îñòàíàëî å íÿêàêúâ êîìïðîìèñ. È òîâà, íàøåòî, êîåòî ïðàâèì ñåãà - êîìïðîìèñ å...
Íàëÿ îòíîâî ïðàçíèòå ÷àøè. Òåíäæåðêàòà ñå èçïðàçíè. Ðàäî âêëþ÷è êîòëîíà è çàïúëíè óâèñíàëîòî ìúë÷àíèå ñ äîëèâàíå íà âèíî îò òóáàòà è äîçèðàíåòî íà ïîäïðàâêèòå. Ñâåùåíîäåéñòâàøå íàä òåíäæåðàòà, êàòî ìàãüîñíèê, çàáúðêâàù îòâàðà. Äîðè è â òîâà ñå îïèòâàøå äà áúäå ïåäàíòè÷åí äî ïîäðîáíîñòè.
- Ùî áå, Ðàäî? - Èâàí çàïàëè ïîðåäíàòà ñè öèãàðà. - Âåðíî, êîìïðîìèñ ñè å íåêàêúâ, íî æèâîòúò ñå ñúñòîè îò ïîäðîáíîñòè è êîìïðîìèñè. À íèå ñìå äîñòà ïî-äîáðè â òîâà, êîåòî ïðàâèì îò ïîâå÷åòî õîðà!?
Òðåòàòà òåíäæåðêà îáèêíîâåíî áåëåæåøå íà÷àëîòî íà ôèëîñîôñêàòà ÷àñò íà êúñíèÿ ñëåäîáåä, äúëáîêèòå ðàçãîâîðè çà ïîäðîáíîñòèòå îò æèòåéñêèòå íèøè, ïîäïëàòåíè ñ äâàäåñåò è íÿêîëêî ãîäèøíàòà íè ìúäðîñò.
- Òàêà å Âàíêà... è íå å òàêà... Ïî-äîáðè ñìå â íÿêîè íåùà è òîâà íè âîäè äî ïðèìèðåí÷åñòâî ñúñ ñòàòóêâîòî. Îòòóê- íàòàòúê ñ âñåêè èçìèíàë äåí ñòàâàìå âñå ïî-íåâçèñêàòåëíè êúì ñåáå ñè è êîìïðîìèñèòå ñå ïðåâðúùàò â ñòèë íà æèâîò. Âñÿêî íåñúâúðøåíñòâî, ñ êîåòî ñìå ñå ïðèìèðèëè å êîìïðîìèñ. Âñåêè êîìïðîìèñ å åäíà ìàëêà ñìúðò; íåùî èñòèíñêî ñè îòèâà, à íåùî ïî-ïðèåìëèâî îò èñòèíñêîòî îñòàâà. È ñïèðà ñòðåìåæúò çà äâèæåíèå íàïðåä, äà ïðåñëåäâàø íåäîñòèæèìîòî, äà ïúëçèø êúì íåãî â óìîðà è ñ îò÷àÿíèå... – îòïè. – ß äà ðàçòîâàðèì ñ íåùî ìàëêî ïî-ïîçíàòî.
Çàïÿ ñ äðåçãàâ ãëàñ:

... She"ll be coming "round the mountain when she comes...

Èâàí ïîäå ðèòúìà ñ êèòàðàòà. Àç ñå âêëþ÷èõ ñ áàíäæîòî. Ðàäî çàõàïà õàðìîíèêàòà íà ïðèïåâà; íà êóïëåòèòå ïååøå, çàùîòî åäèíñòâåí çíàåøå òåêñòà, íèå çíàåõìå ñàìî ïðèïåâà è êàðàõìå ñëåä íåãî.

... We will kill the old red rooster when she comes...

Âèíàãè ïîâòàðÿõìå ïîíå ïî äâà ïúòè òîâà ñòàðî êúíòðè, âñåêè ïúò â íåïîâòîðèì âàðèàíò. Ñ íåãî ñå îòúðñâàõìå îò íÿêîÿ ñëîæíà òåìà, êîãàòî çàäúëáàâàíåòî íå âîäåøå äî îòêðèòè ðåøåíèÿ, à ðàçíîãëàñèåòî çàïëàøâàøå äà ðàçðóøè êðåõêîñòòà è êðàñîòàòà íà ìîìåíòà. Òîçè ñëåäîáåä äîñòà íåêàçàíîñòè âèñÿõà âúâ âúçäóõà, íèêîé íå ïîñÿãàøå êúì òÿõ, çíàåõìå, ÷å ùå èì äîéäå âðåìåòî. À è òðåòàòà òåíäæåðêà ñ ãðåÿíî âèíî âå÷å áåøå ãîòîâà, àðîìàòèòå ñå ðàçíàñÿõà èç àòåëèåòî.
...
Ñïîìíèõ ñè ïúðâîòî ìè èäâàíå â òîâà àòåëèå. Áåøå ëÿòîòî, ×åòâúðòè þëè. Ðåøèõìå äà îòïðàçíóâàìå íàöèîíàëíèÿ ïðàçíèê íà Ùàòèòå ñ êúíòðè ìóçèêà è áèðà; èñêàøå íè ñå è óèñêè äà èìà, íî òîãàâà íå ñå íàìèðàøå êàê äà å, çàìåñòèõìå ãî ñ êîíÿê. Ñ Ðàäî ñå çàïîçíàõìå íà åäíî îò áåçáðîéíèòå ñúáèðàíèÿ â àïàðòàìåíòà íà Ñàøî Áåë÷åâ, òîãàâà ìå âïå÷àòëè ñ ìóçèêàòà, êîÿòî óñïÿ äà èçâëå÷å îò èçñòðàäàëàòà ìè, ñ ïðîòðèòè ñòðóíè êèòàðà. È ñ äðóãî ìå âïå÷àòëè: áåøå ïðîêëåò è áîäëèâ êàòî òàðàëåæ, íå äîïóñêàøå õîðàòà äî ñåáå ñè è ïðîòèâîðå÷åøå íà âñÿêî îò áåçáðîéíèòå íåêîìïåòåíòíè èçêàçâàíèÿ íà îñòàíàëèòå, ðúñåíè áåçîòãîâîðíî ñëåä òðåòèòå âîäêè, äîðè ñ öåíàòà íà ðàçïðàâèÿ. Áåøå ãîòîâ äà ñå ñêàðà ñ âñåêè è çà âñè÷êî, è ãî ïðàâåøå, ñòèãà èñòèíàòà äà áúäå èçêàðàíà íà áÿë ñâÿò, êîëêîòî è íåëèöåïðèÿòíà è íåñïðàâåäëèâà äà èçãëåæäàøå. Ìàé ñàìî ñ íàñ äâàìàòà ñ Èâàí íå ñå áåøå êàðàë... Òîãàâà ñè ïîìèñëèõ: åòî îùå åäèí ñ ìàíèÿ çà âåëè÷èå, òúðñåù íà÷èí äà âïå÷àòëè îñòàíàëèòå. È òîç ùå ñè îñòàíå íåðàçáðàí... Ïîñëå ðàçáðàõ ãðåøêàòà ñè – áÿõ ñå ñáëúñêàë ñ ÷îâåê, ïðåñëåäâàù ñúâúðøåíñòâîòî è âñå îùå íåóìîðèë ñå äà ãî ïðàâè; íåïðåáîðåí îò æèâîòà, îò àëêîõîëà è îò êîìïðîìèñèòå, æèâ äî ïîñëåäíàòà ôèáðà íà óñåùàíèÿòà ñè. Ñëåä òîâà Èâàí, ñúêâàðòèðàíòúò ìè, ñå ñïðèÿòåëè ñ íåãî è çàïî÷íàõà äà èçëèçàò è äà ñå ñúáèðàò. Íà ×åòâúðòè þëè ïîêàíèõà è ìåí.
...
- Ðàäî, ê’âà å òàÿ îãðîìíà ìàøèíà äî ñòåíàòà – çàåëà òè å ïîëîâèíàòà àòåëèå åäâà ëè íå?
- Òîâà å ïðåñà çà ðàçïå÷àòâàíå íà ãðàôèêè – îòâîðè ìå Èâàí. – Ðàäî ñ òîâà ñå çàíèìàâà.
Çàðàçãëåæäàõ ñòðàííàòà ìàøèíàðèÿ, çàîáèêàëÿõ ÿ, áåøå ìè áåçêðàéíî èíòåðåñíî. Íà ïëîòà è èìàøå ìåäíà ïëî÷à.  ïúðâèÿ ìîìåíò íèùî íå çàáåëÿçàõ, íî êàòî ÿ ïîãëåäíàõ ëåêî ïîä úãúë íÿêàêâà ñòðàííà êàðòèíà ìè ñå ïðîâèäÿ. Ðàäî âèäÿ, ÷å ìè å èíòåðåñíî è ÷å ñå ÷óäÿ êàê ðàáîòè òîâà ÷óäî. Äîéäå, ïðåêàðà âàëÿê ñ ïå÷àòàðñêî ìàñòèëî ïî ïëî÷àòà, ñëîæè ëèñò õàðòèÿ è çàåäíî ãè ïðåêàðà ïðåç ïðåñàòà.
- Íå ãðàôèêà - îôîðò å ïðàâèëíîòî. Ïàê å ãðàôè÷íà òåõíèêà äå,.. íî å ïî-ðàçëè÷íî.
Ñëåä òîâà îòëåïè ëèñòà è ìè ãî ïîêàçà: ôàíòàñòè÷íà áèòêà, ôàíòàñòè÷íè íàñåêîìè ñðåùó ôàíòàñòè÷íè ñþðåàëèñòè÷íè ìàøèíè – íåùî êîåòî ñàìî íåãîâàòà ðàçþçäàíà ôàíòàçèÿ áè ìîãëà äà ñúòâîðè. Îòïëåñíàõ ñå â ãðàôèêàòà, ïîòúíàõ â íåÿ; ìîÿòà ðàçïèëÿíà ôàíòàçèÿ, îòâúðçàíà ñ äîïúëíèòåëíà äîçà êîíÿê ñúùî ñå âòóðíà â äåáðèòå íà íåâåäîìîòî.
- Õàéäå, ñòèãà ñè ñå îòíàñÿë – âúðíà ìå íàçàä Ðàäî - òîâà å ïðîñòî êîïèå. Èñòèíñêàòà êàðòèíà îòäàâíà å ìèíàëà íà èçëîæáà.
Âçå êîïèåòî îò ðúöåòå ìè è ïîñåãíà äà ãî õâúðëè â êàøîíà, êîéòî ìó ñëóæåøå çà êîø÷å.
- Êàêâî ïðàâèø, ëóä ëè ñè! Õâúðëÿ ëè ñå òàêîâà íåùî?!? Êàòî ãëåäàì ïî ìîðåòî êàêâè ãëóïîñòè ïðîäàâàò çà ïî äåñåò ëåâà, êúùè÷êè, ëîäêè... ñÿêàø íà åäíà ùàìïà ñà âàäåíè. Ñ òîâà ìîæå äà íàïðàâèø áèçíåñ!
- Ëúêè, òîâà íå å áèçíåñ... Òîâà å äðóãî... Òîâà å ÷àñò îò ìåí è èñêàì òåçè, êîèòî ãî ðàçáèðàò, òàêà è äà ãî âúçïðèåìàò.
- Ìîëÿ òå, íå ÿ õâúðëÿé. Ïîäàðè ìè ÿ. Íÿìà äà ÿ ïðîäàâàì èëè ïîêàçâàì íà íèêîãî, ùå áúäå ñàìî çà ìåí! – èäåøå ìè äà ñå ðàçïëà÷à – õåì ãî ðàçáèðàõ, õåì íå ãî ðàçáèðàõ... èëè ïî-ñêîðî íå ìîæåõ äà ñè ïðåäñòàâÿ, ÷å ïúðâàòà èñòèíñêà ãðàôèêà, êîÿòî íÿêîãà ñúì äúðæàë â ðúöåòå ñè ùå èçãîðè çàåäíî ñ íÿêîé íåïîòðåáåí áîêëóê.
- Êàðàø ìå äà ïðàâÿ êîìïðîìèñ...
Âçå ìîëèâà ñè è íàïèñà: „Ïî ñëó÷àé ×åòâúðòè þëè – íà Ëúêè îò àâòîðà!”
- Òâîÿ å...
...
À ñåãà âå÷å áåøå ôåâðóàðè. Àòåëèåòî áåøå óñëîâíî îòîïëåíî, íèå – áåçóñëîâíî ðàçãîðåùåíè îò ãðåÿíîòî âèíî è ñúïðåæèâåíèòå ìèãîâå íà ñëèâàíå ïðîäúëæàâàõìå áåçêðàéíèòå ñè ðàçãîâîðè çà ñúâúðøåíñòâîòî è êîìïðîìèñèòå. È íà âñè÷êè íè áåøå õóáàâî, ìàêàð è ñãðåòè ñàìî îò åäíî êîòëîí÷å. Åðãåíñêàòà ìó ïå÷êà áåøå èçõâúð÷àëà ïðåç ïðîçîð÷åòî íà àòåëèåòî ïî âðåìå íà çàòåãíàë ñå ñïîð ïðè åäíî îò ïðåäíèòå ñúáèðàíèÿ. Íå áåøå ïúðâàòà ïîòðîøåíà ïî òîçè åêçîòè÷åí íà÷èí ïå÷êà; è ñ íàñ èìàøå ìèãîâå íà íåäîðàçáèðàíå, êîãàòî äóìèòå íå äîñòèãàõà èëè ñå îêàçâàõà áåçñèëíè...
- Ðàäî, íàðèñóâàë ëè ñè íåùî íàïîñëåäúê? – Èâàí âå÷íî ãî ðú÷êàøå äà íè ïîêàçâà ïðåäâàðèòåëíî íîâèòå ñè íåùà.
- Íàïîñëåäúê å òðóäíî... íÿìàì ïàðè çà ïëî÷è – êàðàì íà ñòàðè ðåíòãåíîâè ñíèìêè... äîñòà îò êà÷åñòâîòî íà ãðàôèêèòå çàìèíàâà, íî...
- Êîìïðîìèñè... – íå âëîæèõ íèùî â èçêàçâàíåòî, ñàìî îòáåëÿçàõ, ÷å ñúì çàñÿêúë ïðîöåï ïî ïúòåêàòà êúì ñúâúðøåíñòâîòî.
- ... íî êîãàòî âëîæèø ñâðúõñòàðàíèå – ïîëó÷àâà ñå – äîâúðøè èçðå÷åíèåòî ñè Ðàäî. - Òúêìî äîâúðøâàì åäíà... ïî÷àêàéòå, ïðîñâåòíà ìè íåùî...
Îòèäå äî ñòåíàòà, âçå åäíî ïàð÷å ôàçåð, áîÿäèñàíî â áÿëî, íà êîåòî áå îïúíàë ñòàðà ïðåìèòà ðåíòãåíîâà ñíèìêà è çàøàðè ñ èãëàòà ïî íåÿ. Ñÿêàø äðàñêà ñ ÷àñîâå. Èâàí, ñåäíàë íà ïîäà äî ÷àøàòà ñè, çàïàëè öèãàðà, ñìà÷êà ïðàçíàòà êóòèÿ è ÿ õâúðëè â êîôàòà â úãúëà, áåç äà èñêà âêàðà, ïîñëå çàñâèðè íÿêàêúâ èíñòðóìåíòàë íà êóõàðêàòà. Àç ñãðÿõ îùå åäíà òåíäæåðêà, íàëÿõ ïî ÷àøèòå. È äâàìàòà ïèõà âñå åäíî ìåí ìå íÿìàøå. Ïîñëå âçåõ áàíäæîòî, çàêà÷èõ ñå çà Èâàí, çàóïðàæíÿâàõ íåùî èçòî÷íî, ïîíÿêîãà áàíäæîòî ìè íàïîäîáÿâàøå ñúñ çâó÷åíåòî ñè íà ñòàð êèòàéñêè äæúí, òúæíî è îòâëå÷åíî. Âðåìåòî çàòå÷å ñÿêàø â íÿêàêâà ïàðàëåëíà ðåàëíîñò, à â ñåãàøíàòà – ñïðÿ; ìèãúò çàñòèíà â ãëàâàòà ìè, òàêà è íå ñè îòèäå, âå÷å ÷åòâúðò âåê.
Ðàäî äîâúðøè ðàáîòàòà ñè, îòïè îò ÷àøàòà, äðàñíà íÿêîëêî ïîñëåäíè ðåçêè è çàãàñè ôàñà â ïåïåëíèêà.
- Òîâà å...
Îòèäå äî ïðåñàòà. Íàìàçà ïëàêàòà ñ ìàñòèëî, çàëåïè ëèñòà è ãî ïðåêàðà ïðåç ïðåñàòà. Äîíåñå ãî ïðè íàñ è ãî ïîäàäå íà Èâàí. Èâàí ñïðÿ äà ñâèðè. Àç ïîäïðÿõ áàíäæîòî íà ñòåíàòà è ñúùî ñå íàðåäèõ äà ãëåäàì. Ïîðåäåí ñáëúñúê íà íåâúçìîæíîñòè è íåñúâìåñòèìîñòè íà åäíî ìÿñòî, íî â áåçñïîðíà ñìèñëîâà, ìàêàð è íåëîãè÷íà âðúçêà; ïîðåäíàòà æèòåéñêà íåðåàëíîñò, íàìåðèëà åäèíñòâåíîòî ñè ìÿñòî â èçêóñòâîòî, ïðå÷óïåíà ïðåç ïîãëåäà è ôèëîñîôèÿòà íà ÷îâåêà, òúðñåù ïúòÿ êúì ñúâúðøåíñòâîòî, íî íàìåðèë ñàìî ñâîÿ â åäíà áîëåçíåíà ðåàëíîñò ñðåä ìàëêîòî ðàçáèðàùè ãî.
Ìúë÷àõìå. Ðàäîñëàâ îòèäå â úãúëà ïðè ìåòàëíàòà êîôà, ïîëçâàøå ÿ çà êàêâî ëè íå. Ùðàêíà çàïàëêàòà. Ïëàêàòà ñå ñãúð÷è, ñÿêàø îò áîëêà. Èíñòèíêòèâíî ñå îïèòàõ äà ñå íàäèãíà, Èâàí ìå õâàíà ñ ðúêà è ñ óñèëèå ìå çàäúðæà íà ìÿñòîòî ìè. Ïîíå÷èõ äà êàæà íåùî, íî äóìèòå ìè çàñåäíàõà. Ìúë÷àëèâî äîãëåäàõ óíèùîæàâàíåòî íà ïëàêàòà è ïîëèòàíåòî è â áåçêðàéíîñòòà íà ïðîñòðàíñòâîòî è âðåìåòî, ïîáðàëî ñå â åäíà ïðîñòà êîôà çà áîêëóê. Ñ íåÿ óìðÿõà ìíîãîòî âúïðîñè è ìíîãî îò íåêàçàíîòî. Èëè ïúê îñòàíàõà âúâ âå÷íîñòòà íà ñúçíàíèåòî íà òðèìà?! Êîé áè ìîãúë äà çíàå òîâà òîãàâà?!
- Óíèùîæè òâîðáàòà ñè...- ñúðöåòî ìè áèåøå äî ïðúñâàíå â íåïðèìèðèìîñòòà ñúñ ñëó÷âàùîòî ñå.
- Íàïðîòèâ... – Èâàí ïðîäúëæàâàøå äà äúðæè ðúêàòà ìè. – Ïðåâúðíà ÿ â óíèêàò.
Ðàäîñëàâ çàâúðòÿ ãëàâàòà ñè êúì íàñ.
- Áåç ïîâå÷å êîìïðîìèñè... – óñìèõíà ñå ãîð÷èâî íà íåùî âúòðå â ñåáå ñè.
Ðúêàòà íà Èâàí, äúðæàùà åäèíñòâåíèÿ îòïå÷àòúê îò èäåèòå, ôèëîñîôèÿòà è òðóäà íà Ðàäîñëàâ, ïîòðåïåðè. Ñòàíà, çàíåñå ãðàôèêàòà äî ðàáîòíàòà ìàñà è îñîáåíî âíèìàòåëíî à ïîñòàâè íà ïëîòà.
- Òè ñè... – íåäîâúðøè èçðå÷åíèåòî ñè. Íÿìàøå íèòî íóæíèòå äóìè, íèòî ñìèñúë äà ãî ïðàâè. Ñòîðåíîòî áåøå ñòîðåíî.
Ðàäîñëàâ òðúñíà ãëàâà.
- Ñòèãà ãëóïîñòè. Òàêà òðÿáâà.
Îòèäå è âçå õàðìîíèêàòà, èçáúðñà ÿ â ðúêàâà.
- Èâàíå, äàâàé ðèòúìà, ùå ÿ íàïðàâèì òàçè ïåñåí. Ïàöî – ïèïâàé áàíäæîòî...
Êúíòðè ðèòúìà ñå èçïðàâè, â íà÷àëîòî íåóâåðåíî ñðåùó íàòåãíàòàòà òèøèíà, ïîëåêà ÿ ïðåáîðè è ÿ ïðîãîíè. Áàíäæîòî ñå âêëþ÷è ñ ìàëêî çàêúñíåíèå. Õàðìîíèêàòà èçâè áîëåçíåíà èíòðîäóêöèÿ.

... The little red truck…
...
Ïðèáèðàõìå ñå ñ Èâàí â çèìíàòà âå÷åð. Ñíåãúò çàëè÷àâàøå ñòúïêèòå íè. Ìúë÷àõìå.
- Áîëåçíåíî å èçðàñòâàíåòî ïîíÿêîãà...
Èâàí íå îòãîâîðè âåäíàãà. Öèãàðàòà ìó ïðîñâåòíà. Çàêàøëÿ ñå.
- Âúïðîñ íà êîìïðîìèñè...
...
Îò äâàäåñåò è ïåò ãîäèíè íå ñúì ïèïàë áàíäæî. Íå ìè ñå âðúçâà ñ òåìïåðàìåíòà òîçè èíñòðóìåíò, à òî÷íî òîçè êîìïðîìèñ íå èñêàì äà ïðàâÿ. È ìå áîëè îò âñÿêî åäíî äîêîñâàíå äî ñúâúðøåíñòâîòî,.. ïðåêàëåíî êðåõêî å çà ìåí.
_____________


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 04.04.2009 @ 19:14:28 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   thebigplucky

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 10:08:07 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êîìïðîìèñè" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êîìïðîìèñè
îò anonimapokrifoff íà 06.04.2009 @ 19:15:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçâúëíóâà ìå - ïðåç öÿëîòî âðåìå ïîäãðÿâàõ òåíäæåðêàòà è ñëóøàõ.


Re: Êîìïðîìèñè
îò galina (diana610@abv.bg) íà 04.04.2009 @ 19:44:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://galina10.blog.bg
Òîëêîâà áîëåçíåíè èñòèíè: êîìïðîìèñúò, êàòî åäíà ìàëêà ñìúðò; íåêàçàíîñòèòå, âèñÿùè âúâ âúçäóõà è äà áëóñúò å íà÷èí íà æèâîò! /îáîæàâàì ãî/
Áëàãîäàðÿ, ÷å ìå íàïðàâè ñúïðè÷àñòíà ñ âàøåòî ïèÿíñòâî, òâîð÷åñêî è àëêîõîëíî!
Ïîçäðàâè!