Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 503
ХуЛитери: 2
Всичко: 505

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта Размисли на кривото кутре
раздел: Есета, пътеписи
автор: esperanca

Рави,
не се потискам от добрите очи , с които гледам, но каква полза от широк път пред немощен старец, чиито нозе не го държат вече .
Колкото и да пренебрегвам половите различия, ДНК си казва думата, като прибавим и онази/ коя по ред хромозома бе/, дето е строгата индивидуалност, си мисля, колко безкрайни опити на природата да подреди вселенския хаос в човека. Независимо от културната и социална принадлежност, при някои хора космичния взрив на сътворението е водещето им начало. Когато дива и несломима душа обитава физически крехко тяло, когато знанията на опита не успяват да култивират човека, той продължава да чува духа с тихия му ненатраплив глас в сегашно време, въпреки разстоянията на вековете. Тайнството на това, което е кодирано в душата дава знанието, че при определени ситуации винаги ще постъпва по този начин, защото други начини не съществуват. Тогава защо не спира да се съпротивлява, колкото и да е силно желанието за топло човешко дихание върху оголен от повдигната коса врат, същата тази душа знае, че няма да отвори утробата си, за да приеме някаква мъжественост, владяна от силно и необяснимо чувство за предателство спрямо неясна принадлежност в бъдеще време. Към какво? Защо усещането е толкова натрапливо, след като нейната принадлежност е единствено към нищото. Ако това нищо е толкова ревностно и по-силна от него е само душата, ревниво пазейки тялото чисто, като го управлява, защо нищото не посее семето си, за да роди, макар и стипчив плод. Възможно ли е думите, надграждани през времето да носят утеха в заблудата си. “Душата вероятно не е готова”; “ Няма неотговорени молитви, има само неправилни такива” – Безсилие! Колкото по-красноречиво звучат думите, толкова по-отчаяно безсилие рисуват! Швейк направи своя автор известен, Бай Ганьо верен на народопсихологията по тези географски ширини уби автора си, а при някои от съвременните творци виждам как дарбата станала по-голяма от човека. Да вземе лирическият да изтупа изящния прах от засъхналото мастило, да стане и да напише автобиографията на автора си. Затова душата вече не иска да чете поезия, при която всичко е на висота: и чувството, и изказът, и техниката. Колкото по-висока е поезията, толкова по-дълбока е авторовата болка, разбирай отчаяние. Колкото нежен, изящен и примамлив да е светът, рисуван от думите, те са само филтрирани тонове върху палитрата на художник, през черно-бялата му мъка .
Опитва се да овладее тази зряла хубост душата, да не копнежничи по нея, оставяйки я хоризонт, който няма да достигне. Обръща гръб и се връща в битието, обяздва различни мъже, разбирайки, че е жена, за която всяка цифра различна от Едно е повече от нужното - по мъжки, без да пита за името или забравяйки го, след като чуе звука от вдигнат цип на дамски панталон/ какъв ли друг звук е имал същия ефект, когато жените са носили само поли/и излиза на улицата, незадоволена, възбудена , самата огнена клада върху оголена рана. И се връща пак в словото, на девствено пишещи автори, при които я чувството не достига, я знанието, я търпението, надявайки се, че преди да постигнат изящество , ще намерят отговор, ще се спасят. Въпреки че е добър ученик, упорито вярва да има спасение за другите, като утеха , че няма спасение за себе си.
Заразено от гноящата плът на дълго боледуващата душа, накрая тялото се уморява и попило отровата , се разболява. И точно , когато всичкто изглежда, че най-после ще е наред, в едно толкова болно цяло, спасително накрая е логично да влезе смъртта, точно тогава, освободeна от отровното си жило, душата се изправя по-силна, по-непримирима от всякога и понеже космичният взрив е направил избора да владее тялото, го повлича немощно към невъзможните си битки.
Към безпределната си сила на позната и контролирана мощ, която и позволява да остане нежна, крехка, ранима – деликатното присъствие на действена потенция.
Незавидна съдба. Едната ръка смачква хартията , поставя я в устата, която изяжда думите, под ненаситните жадно ококорени за още очи, докато другата натиска спусъка.


Публикувано от valka на 16.03.2009 @ 19:26:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   esperanca

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 17:15:51 часа

добави твой текст
" Размисли на кривото кутре" | Вход | 8 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Размисли на кривото кутре
от frontovak на 14.05.2009 @ 21:20:23
(Профил | Изпрати бележка)
....И кво сега...събрахте се четери-пет фенки да си правите взаимна вентилация на душите...:),ама телата ви нещо надмогват и чичко Фройд ви се смее някъде отгоре,че не напразно се е "бъхтал "тук на земята...:) Вместо да го опровергаите....(за това трябва друг вид духовност) вие му наливате яко вода в мелницата .Жените,които по негово време са били малцинство и са впечатлявали с поведението си ,сега са май мнозинство, пълноценно страдащо от копнежите си да подражава на мъжките пороци в резултат на което пълноценно се депресира....! ХЕЙ,ЖЕНИ....ОСТАНЕТЕ СИ С БОЖИЕТО СИ ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ,КАКВОТО И ДА ВИ СТРУВА ТОВА....щото всичко друго си е от Лукавия...независимо от словесните подхвати с които си служите...Никакви художествени слова не могат да ви оправдаят....Дерзайте и действайте само че сменете ПОСОКАТА !


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 15.05.2009 @ 00:19:53
(Профил | Изпрати бележка)
Писането е за тези, дето могат да четат, книгите не служат за свиване на цигари в тила.
Много поздрави на архаизъм като чичко ти Фройд, преди да му пишеш името да бе прочел нещо за биографията му, тогава щеше да разбереш защо отдавна е развенчан митът му , според който жените завиждали на мъжете, а познай на кво?

]


Re: Размисли на кривото кутре
от joy_angels на 16.03.2009 @ 19:48:23
(Профил | Изпрати бележка)
Тежък текст за ден като този. Сигурно е от Сатурновата дупка...
Честит рожден ден, Есперанса!
Желая ти всичката "позната и контролирана мощ, която да ти позволи да останеш нежна, крехка, ранима..."
:)))))


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 16.03.2009 @ 19:55:06
(Профил | Изпрати бележка)
Радостен Ангел, здравей:)
Ден като този, ами аз така карам цяла седмица , вече, пък за текста, ами с малкото кутре съм го писала и то с кривото:)))
Наздраве!

]


Re: Размисли на кривото кутре
от Hulia на 16.03.2009 @ 21:49:45
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Бях тук, прочетох и тихичко се наситих на дълбочините ти...
Още веднъж честит рожден ден:)))


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 16.03.2009 @ 21:51:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че беше тук, оценявам как не всеки може да смели този текст, оценявам, Hulia...
...още веднъж - благодаря.

]


Re: Размисли на кривото кутре
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 17.03.2009 @ 02:12:44
(Профил | Изпрати бележка)
"Затова душата вече не иска да чете поезия, при която всичко е на висота: и чувството, и изказът, и техниката. Колкото по-висока е поезията, толкова по-дълбока е авторовата болка, разбирай отчаяние. Колкото нежен, изящен и примамлив да е светът, рисуван от думите, те са само филтрирани тонове върху палитрата на художник, през черно-бялата му мъка. "
Пожелавам ти да си все така размисляща и одухотворена и да имаш повече поводи за радост и въодушевление...
Честит рожден ден, Есперанса!


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 17.03.2009 @ 07:57:22
(Профил | Изпрати бележка)
Цветята на Ида, здравей!!!
Благодаря!

]


Re: Размисли на кривото кутре
от osam на 17.03.2009 @ 14:33:40
(Профил | Изпрати бележка)
Кривото кутре правдиви ги реди:)))


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 17.03.2009 @ 14:36:10
(Профил | Изпрати бележка)
Довечера пийте една кайсиева и заради мен!

]


Re: Размисли на кривото кутре
от osam на 17.03.2009 @ 14:37:24
(Профил | Изпрати бележка)
Получи ли смс -то...

]


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 17.03.2009 @ 14:38:38
(Профил | Изпрати бележка)
Да :) и изпълних!

]


Re: Размисли на кривото кутре
от regina на 17.03.2009 @ 15:04:23
(Профил | Изпрати бележка)
много тежък текст, Есп...от ония, които може да напише само силен човек.
почитания!


Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 17.03.2009 @ 15:14:27
(Профил | Изпрати бележка)
Редж, учителите са били такива, ето :
ПТИЦИ
Дали птиците плачат, когато умират,
или в песен превръщат последния дъх?
Или може би някакво тайнство разбират
и съгласни с вселената, миг примирени мълчат.

Дали плачат, не зная, говори се само,
че когато крилете им въздуха движат едва,
търсят птиците нещо - крило или камък,
за да сложат на него от път натежала глава.

Дали платат мечтите, когато умират,
или ние единствени плачем над тях?
Не, мечтите оставят ни, те ни презират,
щом усетят, че тайно ги храним с измяна и страх.

От гнездото на нашите, смесени с чуждите грешки
като птица ранена душата се вдига едва
и в море от човешки заблуди избира си нещо,
за да сложи не него от истини тежка глава...

]


Re: Размисли на кривото кутре
от Ufff на 17.03.2009 @ 19:02:59
(Профил | Изпрати бележка)
А на мен ми беше леко на душата да чета този текст. Заради силата в него, за филтъра, който е елиминирал утайката. И за прозрението, че просто молитвите не са били правилните;).
Завидна съдба. Очаквам да излети не куршум, а едно подострено перо, което се готви да пише приказки;)

Честит да е рожденият ти ден! Пожеланията са лични, ще си ги прочетеш в "личните" ).
{}



Re: Размисли на кривото кутре
от esperanca на 18.03.2009 @ 07:25:10
(Профил | Изпрати бележка)
Уффф-чето, отговорих ти на лични, но тук за протокола да спомена:Ти ме разбираш дори , когато мълча, дори когато пиша:))), ти знаеш още преди да съм го сторила това, което ще се случи.
За бяла душа няма трудни неща.
И съдбата е завидна - как само ме разгада:)))

]


Re: Размисли на душата
от mariq-desislava на 19.03.2009 @ 17:54:26
(Профил | Изпрати бележка)
Даряваща надежда, обичам дълбочината на твоите текстове, дълбочина, в която не ме е страх да потъна.


Re: Размисли на душата
от esperanca на 19.03.2009 @ 18:35:08
(Профил | Изпрати бележка)
Царствена, ти ми напомни това:
СТРАХ
И аз се плаша от страха си, обич.
Страха, създаван от самите нас.
Страха, че може да ни срещне злоба.
Страха, че има и несретен час.
Страха, че завистта ще ни завиди.
Страха, че ни преследва клевета.
Страха, че подлостта ще ни обиди.
Човешкият ни страх за обичта.

Защо не тръгнем през света открито
нима света загуби смелостта?
Да минем под прозорците, които
заключват зад себе си обичта.
Да прекосим по улици, които
на кръстопът разпъват обичта.
Да ме целунеш пред очи, които
ще ни презират до смъртта.

Стани на силната ми обич, вяра,
дори за туй да ти присъдят грях.
Дори в света да предизвикаш ярост,
не предизвиквай в мене страх.
И завещай ми смелостта си жива
и от страха душата ми пази...

Страхът убива, бавно ни убива,
а после ни превръща в подлеци.

]


Re: Размисли на душата
от mariq-desislava на 19.03.2009 @ 18:42:30
(Профил | Изпрати бележка)
Май съм безсилна да оставя коментар под това изтуптяно съвършенство...

]


Re: Размисли на душата
от esperanca на 19.03.2009 @ 18:47:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че си тук...аз знаех, че няма да се изплашиш, ти!

]