Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 0
Вчера: 1
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 576
ХуЛитери: 0
Всичко: 576

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФилиона
раздел: Произведения за деца
автор: liulina

Отдавна, много отдавна, още преди първата луна на Филиона живеела една приказна фея.
Тя се явявала в сънищата на малките деца и сутрин те намирали под кожите на, които спели по едно вълшебно камъче. Това вълшебно камъче им служело вечер да си запалят огън, защото огънят бил доста рядко срещан.Детето което получело камъче го наричали късметлия и цял ден го гощавали с меден сироп.По онова време меденият сироп бил нещо изключително, защото се полагал само на заслужилите хора от племето.
Ето, че тази сутрин Филиона намерила камъче и под своята кожа, а семейството и било от бедната каста и много рядко имало благословията на вожда, които я давал обикновенно на младите и силни мъже от племето, защото те носели винаги най - големия улов.Майката и бащата на Филиона не били много млади.Провидението късно ги дарило с дете и те постоянно благославяли божествата.Филиона се чувствала много щастлива и когато казала на майка си и баща си какво и се е случило те веднага я завели при вожда, които им дал цяла купа със сироп от мед.Филиона никога не била пила от този елексир и за нея това бил невиждан празник.Всички хора от племето я поздравили и дори Пантигрей, които се водел като най - силният и смелият мъж.
Филиона се прибрала в пещерата където живеела с родителите си и започнала да готви. Запалила си с камъчето огън и сложила големият шиш със улов, които вождът и дал.Днес честа да сготви за цялото племе се падала на нея.Обикновено готвели само жените, чиито мъже намерели кремък.Обаче днес тя носела вълшебноят камък и днес нямало да се храни с останки а за семейството и за нея щели да са най-сочните части от глигана.
Филиона била на много луни и още малко щяла да е готова да бъде отведена от някой мъж.
Тя се водела като много хубава девойка и много мъже чакали да дойде времето.
Традицията повелявала ако има повече от един кандидат да се проведе двубой и който надвие той да отведе жената в своята пещера.
Филиона си припявала и поливала месото с вода, обръщала шиша и продължавала да се наслаждава на приятния аромат.От време на време отпивала от медения сироп и сладко се облизвала.На прага и се появил Стинтракс той бил един от ухажорите, но имал зъл нрав и не допадал на Филиона.Той се приближил към нея и я заговорил:
- Хей днес си много хубава Филиона, още малко и ще те отведа от тук.
- Не си и помисляй, аз не те харесвам Стинтракс. - директно му казала девойката.
- Ще видим,ще видим ... - отвърнал загадъчно той.
Тръгнал си.Филиона чакала родителите си, които отишли да говорят с щамана за нещо и не се завръщали още. Тя се чудела защото много се забавили. Какво ли им се е случило?
Слънцето превалило хълма и тях още ги нямало. Ловците се върнали и след още малко щели да пожелаят да вечерят.Отговорноста на Филиона била да м сервира, но само когато вождът дойдел и всички се съберяли в кръг около огъня.Тогава вождът отправял една ритуална молитва и глиганът се разчупвал според заслугите.Всеки ловец разказвал какво е уловил и според големината на улова му се давало и парчето сготвено месо. Той го взимал и се прибирал в своята пещера да го раздели със жена си и децата си.Тези които не ловували получавали остатъците и почти гладували. Макар, че често печели царевични питки във жаравата след това и се раздавали пак така на всички по една две зависи колко е опечено.
Филиона се притеснила, родителите и не идвали, а вече се свечерявало и ловците били насядали около огъня в очакване на вожда. Ето и вожда се задал, а с него идвал бащата на Филиона и двамата били окрасени със цветовете на траура.Филиона разбрала, че нещо лошо се е случило. Затичала се към тях и прегърнала баща си и попитала:
- Къде е мама?
- Майка ти отиде във далечното небе.Духът и се пресели.Тя беше много болна и шаманът не можа да и помогне.
Филиона се срутила на земята и издала нечовешки вой.
След като вождът благословил храната и тя механично я раздала е всички се прибрали по пещерите си се строполила в един ъгълл и цяла нощ реки от сълзи изгорили очите и.
На сутринта, когато слънцето надникнало през процепите на пещерата , Филиона станала и отишла на реката. Съблякла кожата и започнала да се къпе.Скрит зад един храст я наблюдавал Тинсмелей, той се възхищавал на гладката и кожа и на прекрасните и извивки, на плавните и движения и стоял като хипнотизиран.Изведнъж от храста изочил един тигър и се насочил право към Филиона която нямала нищо с което да се защити. Това бил и шансът на Тинсмелей, той извадил стрела и я поставил в лъка си прицелил се и улучил звяра право във врата и тигъра са строполил на сантиметри от ужасената Филиона.Тогава Тинсмелей излезнал иззад храстите и я прегърнал.
- Ще бъда твоя жена. - казала Филиона - ти си най - смелият и прекрасен мъж и ми спаси живота.
- Благодаря ти! Ти си като златната зора прекрасна Филиона.
След повече от десет луни се провел и двубоя.Стинтракс не се отказал и двамата с Тинсмелей трябвало да се бият.
Филиона се страхувала, защото била обикнала много Тинсмелей.Двамата се биели със дървени копия докато единият не се откаже или до кръв.Стинтракс ранил Тинсмелей в бедрото, но след това Тинсмелей пробил дясното рамо на Стинтракс и той се отказал.
Тинсмелей отвел Филиона в своята пещера и с нея дошъл и баща и, които бел много немощан да се грижи сам за себе си.


Публикувано от alfa_c на 03.02.2009 @ 10:04:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Произведения за деца

» Материали от
   liulina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 01:13:33 часа

добави твой текст
"Филиона" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Филиона
от ANG на 03.02.2009 @ 11:23:13
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
прочети я на Вики


Re: Филиона
от sineva на 03.02.2009 @ 13:07:19
(Профил | Изпрати бележка)
Красива и поучителна приказка, Дес!
И много добре си разказала. Благодаря за приятната изненада.
Аз и друг път съм ти казвала...дъщеря ти е щастлива с такава майка, която не само и чете, но и пише прекрасни приказки.
Поздрав и прегръдка!:)))


Re: Филиона
от voda на 03.02.2009 @ 14:47:16
(Профил | Изпрати бележка)
Отново прекрсна!
Поздрав, Лю!