Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 570
ХуЛитери: 5
Всичко: 575

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Elling
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОцеляване
раздел: Други ...
автор: apostolicia

Ще оцелея и този път, пък за следващия ще му мисля, като му дойде реда. Омръзна ми от оцеляване. Изглежда обаче сме нация от сървайвърчета. Всеки има някакво оцеляване в програмата. Река ли да си отворя устата да споделя, тутакси се оказва, че проблемът ми е нищо и никакъв, ню-ню! Аз съм от оцеляващите, не от оплакавщите се.
Всеки, който гледа отстрани, смята, че съм пример за желания живот – родила съм се където трябва, когато трябва, изучих желаното училище (от всички, с изключение на мен), после университета... Винаги получавам желаната работа без никакви усилия – нужно е просто да се явя на интервюто – действам им като хипноза – харизматична съм си, кво да се правя. Семейството ми – то си е жив пример за любов и разбирателство (ако не слушаш под прозореца, разбира се). Приятелства, класа, стил... Имам всичко!
Неприятности ли? Никога! Не и на мен! Не позволявам да имам неприятности. Макар непрекъснато да се оплаквам, че имам неприятности, но това е манипулативно. Израснах по софийските улици. В компания, където жените се приемат само като допълнение към мъжете. Израснах сред мъже, всичките ми приятели са момчета. Далеч не съм си запълвала времето с балет и уроци по пиано. Жулех колене, катерех се по покривите и се биех по улиците с гаменчетата – ей, такива - чисто момичешки забавления. Израснах в среда, където женското се приема доста трудно, костваше ми сериозни услия първо да оцелея, после да се докажа и накрая да ме приемат за водач на бандата. Не звучи по Бронкски, нали? След това вече нищо не е в състояние да ме уплаши, още по-малко рафинираната злоба. Освен едно – да не ме покоси изведнъж. Да не мога да случвам живота си, а вместо това, да изпадна в зависимост, да разчитам на други... Това е моят единствен страх! Панически!
Страховете? Те са единственото непреодолимо и неопределимо чувство – аксиомални са, като точката. Страхът е чувство, което създава подкатегории, но не може да се пъхне в нито една друга категория. Имам си един страх – голям и непреодолим. Останалите са малки страхчета, които управлявам успешно, или поне съм ги скрила дълбоко в тъмното килерче. Останал е само този, който ме прави... така да се каже - нервна.
Животът е кула. Кръгла и опасана със спираловидна стълба. Ние се катерим по нея. Не зная защо, просто се картерим, може би инстинктивно. Някои губят равновесие и падат – няма парапет, нито обезопасителни въжета. Други пълзят, за да не паднат, но биват стъпквани и омърсени от преминаващите над тях. Аз предпочитам асансьора...
Болката ражда красота. Животът идва с болка. Страданието ме кара да пиша. То вади душата ми на монитора, но никога моята душа. То вади моментната представа за нея. Тя има свой собствен защитен механизъм. Разголва се непрекъснато, като куртизанка, но никога не показва себе си, а само предствата за себе си – малко заприлича на „Пещерата на сенките”... Страданието ме кара да пиша. В този аспект понякога си го предизвиквам, като онези австралийски птици... Макар че аз не смятам, че моите песни са чак пък толкова великолепни, но пък и не съм заплатила с живота си за тях – просто малко болка...
Персоналният ад или розови облаци? Климатът в Рая или компанията в Ада? Определено предпочитам второто, поне ще съм сред равни...Равностоен враг – ето това е нещото, от което се нуждае всеки. Получиш ли го, пази си го – той си е само твой. За разлика от приятелите, за които никога не си сигурен твои ли са. Спиралата на времето? Повечето хора поне веднъж в живота си са казвали: „О, миг, спри!” Разбира се, те се впечатляват именно от това разбиране за преходността на мига. В невъзвратимостта е цялата му прелест, изгуби ли се усещането за перходност – край с магията. Да, ние страдаме от това, но сме прекалено големи егоисти, за да се обвържем емоционално. Предпочитаме да заплатим със страдание (което ще ни прероди в абсолютно тщестлавна поезия – жив егоизъм), но не и да се обвържем, не и да мултиплицираме мига. Консумираме и после ги пращаме да си вървят, за да не ни се пречкат в страданието. Истинското преживяване не е задължително споделеното преживяване. И никак не държа на физическото споделяне на представата. За мен самата представа за преживяването вече е дейстивтелност... но след това аз настоявам да се оттегля на спокойствие... Имам си цял архипелаг островчета за целта...
Обичам да сънувам и да описвам сънищата си след това...
Сънищата са едно от нещата, които ще си взема. Моите мигове и моите сънища. Те ще ми помогнат и този път да оцелея. Едно сървайвърче...


Публикувано от valka на 27.01.2009 @ 21:48:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 15:22:53 часа

добави твой текст
"Оцеляване" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Оцеляване
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 28.01.2009 @ 00:05:28
(Профил | Изпрати бележка)
Спиралата на времето? Повечето хора поне веднъж в живота си са казвали: „О, миг, спри!”

Значи при теб е спирала ...хм !
Но в повечето случаи не е Елиция.

Времето се квантува, като всичко останало. Кой ми го каза ...
дълга история ... и което е странно и то като светлината
има най различни нюанси. И цветове.

Но най-странното е, че квантите му са едни такива
как да ги нарека ...парцаливи ... да речем ...!
Негово Велечество Времето.
Дълга история с минало в бъдещето...
Поздрав.
Елиция,
от тия които се надяват да оцелеят. Също.





Re: Оцеляване
от voda на 28.01.2009 @ 19:16:58
(Профил | Изпрати бележка)
"Сънищата са едно от нещата, които ще си взема".

Правилно, Апостолиция.
Защото сънищата са нашият втори живот. Понякога - истинският...
Поздрави!


Re: Оцеляване
от joy_angels на 30.01.2009 @ 12:49:52
(Профил | Изпрати бележка)
Нещо съм пропуснала този текст...
Много теми за размисъл си нахвърляла, Апостолиция, ще трябва пак да чета :)
Брой ме и мен в групата на сънуващите. Финалът ти е чудесен!
Хубав ден от мен :)))


Re: Оцеляване
от La_ik на 31.01.2009 @ 19:15:45
(Профил | Изпрати бележка)
"Да не мога да случвам живота си, а вместо това, да изпадна в зависимост, да разчитам на други... Това е моят единствен страх! Панически!"

И моят.
Пиши!
Получава ти се.