Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: pts2grimm
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 13994

Онлайн са:
Анонимни: 427
ХуЛитери: 1
Всичко: 428

Онлайн сега:
:: NadiKa

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Май 2022 »»

П В С Ч П С Н
            1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Съвет на сайта:
5 съветници

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзречение
раздел: Разкази
автор: matador

Homenaje a J. L. Borges

Прочетох толкова много книги, че накрая се превърнах
в книга, която чака някой да я прочете.


Публикувано от valka на 25.01.2009 @ 12:41:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   matador

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.05.2022 год. / 01:48:04 часа

добави твой текст
"Изречение" | Вход | 7 коментара (27 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Изречение
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 25.01.2009 @ 12:49:14
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова много живота изживях,
че накрая се пръвърнах в живот, който чака някой да го изживее.


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 25.01.2009 @ 14:34:01
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох разказите ти и останах впечатлен и от формàта им. Поздрави! :)

]


Re: Изречение
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 25.01.2009 @ 14:35:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, лаик съм в разказите, ценя творбите ти и мнението ти е важно за мен!

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 25.01.2009 @ 19:22:27
(Профил | Изпрати бележка)
Във всеки се крие една Америка - важно е да се открие Колумб. :)

]


Re: Изречение
от milen_milanov на 03.03.2009 @ 15:12:13
(Профил | Изпрати бележка)
Тя да я има Амириката,пък все някой Колумб ще се намери.Тогава ще е въпрос само на време.

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 05.03.2009 @ 20:26:21
(Профил | Изпрати бележка)
Вече ще е трудно да се намери
някой да каже какво е румб.
Всички знаят къде е Америка.
Много малко пък - кой е Колумб.

:)

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=94870

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 25.01.2009 @ 12:59:09
(Профил | Изпрати бележка)
"Изречение"-то бе изпратено от мен в раздел "разкази" като опит за много къс разказ. Моля публикувалият го админ да се обоснове защо е сменил раздела.


Re: Изречение
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 25.01.2009 @ 14:34:15
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, това е един много дълъг къс разказ.

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 26.01.2009 @ 19:20:25
(Профил | Изпрати бележка)
Моля да не бъда обвиняван за нещо, което не съм направил, SimondBovoar.

]


Re: Изречение
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 27.01.2009 @ 10:31:32
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не си ме разбрал, това наистина е за раздел разкази. Харесвам такава игра с фразите. Подкрепих те всъщност!

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 27.01.2009 @ 19:00:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, SimondBovoar! С едно от предните си включвания Валка ми даде идеята да преведа няколко кратки разказа на Аугусто Монтеросо, които открих, когато се порових в Нета. Като автор, който е избрал най-дълго продължилото по време предизвикателство към всички пишещи - късите форми, надявам се и за теб да представляват интерес. Поздрави от Танцуващия с бикове! :)

]


Re: Изречение
от Valka на 25.01.2009 @ 17:06:12
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, че имаше и лична бележка...:-)
Но тъй като още не си получил моята, явно ще се наложи да отговоря кратичко и тук. Произведението ти звучи като перфектен афоризъм - реших, че си сбъркал раздела... Явно държиш да е в "разкази". Е, там е.
Augusto Monterroso вече си има конкуренция ;-))))

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 26.01.2009 @ 18:30:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Валка! (Надникни и в "Лични") :)
Зная го тоя разказ, "El dinosaurio", на родения в Хондурас и починал в Мексико гватемалски (по гражданство) писател Аугусто Монтеросо:
"Cuando desperto, el dinosaurio todavia estaba alli." Отличен замисъл и изпълнение!
Поздрави от Танцуващия! :)

]


Re: Изречение
от mariq-desislava на 25.01.2009 @ 13:09:11
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че това е първото изречение от нещо по- голямо по обем.


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 25.01.2009 @ 17:14:53
(Профил | Изпрати бележка)
Не мисли така - поздрави от Танцуващия, Mariq-Desislava! :)

]


Re: Изречение
от Omaia на 25.01.2009 @ 13:27:21
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох те! :)))
Поздрави, Танцуващ!


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 25.01.2009 @ 17:31:21
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво би било, ако един разказ можеше да каже всичко в едно изречение, нали - така както в наши дни чувствата, вложени и носени от една няколкочасова опера, можеха да се вместят в една песен от три минути и половина. А това (вече) е необходимо - в тоя (неизпят все още от "Щурците") "XXI век". :(
Поздрави от Танцуващия, Omaia! :)

]


Re: Изречение
от joy_angels на 25.01.2009 @ 14:00:59
(Профил | Изпрати бележка)
Спомням си някои разкази и поеми от Хорхе Луис Борхес от училище. Верятно посвещението ти е свързано с кратките му разкази - мисля, че имаше няколко книги, но нищо не помня от това (май имаше заглавие свързано с Шекспир, а е публикувал и на английски).
За мен- любител на разказите и афоризмите, твоят много кратък разказ е просто перфектен!
И все пак (приеми го само като идея, не забележка, изобщо не): ако не търсиш специално само ЕДНО изречение, може да звучи повече като разказ и по-малко като афоризъм, ако изреченията са 2 (махаш че и слагаш точка).
Поздравления, Танцуващи! Радвам се, че си тук!


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 25.01.2009 @ 18:09:10
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен коментар, Джой!
Абсолютно права си за двете изречения - това бе единият вариант на разказа (и - абсолютно така е - щеше да звучи много повече като разказ). Но... нали знаеш - толкова съм изкушен от кратките (и най-кратки) форми, че ми се искаше да има разказ, състоящ се от само едно изречение (не като от тия на оня мърморко ;) Маркес, разбира се, и в който героят от четене на книги се превръща в книга (един последен - може би - Дон Кихот).
Открих Борхес (или той ме откри) късно (а може би е било за хубаво:) - тогава, когато като разглезен и прочел едва ли не всичко читател един невероятен (по тая същата причина) ден попаднах на томче негови кратки разкази и есета.
" Да говорим, значи да изпадаме в тавталогия" или "Ако един вечен пътешественик тръгне в която и да е посока, той би се убедил след много векове, че едни и същи книги се повтарят в един и същ безпорядък (който с повторението се превръща в порядък)..."
"Книга, която не съдържа своите контрапункти, се смята за незавършена." или : "Постоянно пиша, за да се отвличам от сегашното положение на хората. Съзнанието, че всичко е вече написано, ни превръща призраци". Над последното изречение съм мислил много. В крайна сметка резултатът бе мисълта ми, че всеки човек има какво да каже на другите човеци около себе си - може би не нещо ново или пък казано по нов и непознат начин, но - лично негово си. Това, мисля, е задачата на литературата като такава.
Има една снимка на Борхес - вече сляп. На нея могат да се видят очите му, макар и незрящи. Едното е сведено надолу, а другото - вдигнато нагоре. В представата ми той ще си остане винаги такъв - мъжът с осанка на мъдрец, взрян едновременно и в земните, и в небесните неща.
Hasta luego - радвам се, че си била тук, Джой!


]


Re: Изречение
от joy_angels на 25.01.2009 @ 18:50:03
(Профил | Изпрати бележка)
Извини, че продължавам диалога тук, Танцуващи, но отговът ти ми даде нов хляб за размисъл. А и междувременно поразрових из гугъл за Борхес.
"Съзнанието, че всичко е вече написано, ни превръща в призраци"
Ако някога стана собственик на сайт за литература - бих сложила това мото. Струват си размишленията върху тези думи, но те за мен показват защо Големите са Големи.
Защото дават свободата на всички да напишат онова, което ги вълнува днес и сега. Нищо ново няма под слънцето, което да не се повтаря и винаги има някой, който преди теб го е казал и написал по-добре.
Но и бездарникът, взел моливът и Борхес, се водят от една и съща потребност - чрез изкуството (без да го определят непременно така) да се докоснат до божественото. До искрата, която създава нещо от нищото.
Hasta la proxima, Matador!

]


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 26.01.2009 @ 20:12:07
(Профил | Изпрати бележка)
"... искрата, която създава нещо от нищото"!!!
Най-добрите определение за вдъхновение и творчество, които съм срещал, Джой!

За пропуснатия отговор на въпроса ти от предния комент за причината - Борхес не само е бил невероятен читател (впечатляващ е сам по себе си даже списъкът на използваната литература след почти всеки негов текст) и писател, но също така е бил свързан с книгите и по още един начин - дълги години е бил директор на Националната библиотека в Буенос Айрес.

Поздрави и лека вечер от мен! :)

]


Re: Изречение
от Limonka (danist@abv.bg) на 25.01.2009 @ 15:19:52
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Когато си много начетен-
трудно ще бъдеш прочетен,
но дори и някой да те прочете,
дали ще може да те разбере...


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 26.01.2009 @ 19:00:42
(Профил | Изпрати бележка)
Като е авторът почетен,
той дали ще е по-четен?

Всеки читател е потенциален писател. Мисля, че единствено времето най-вярно отсява едрите късове литература от дребните камъчета. Един емблематичен според мен пример - нека да си спомним с коя песен Ботевите четници стъпват на БГ земя - "Не щеме ний богатства, не щеме ний пари..." на Стефан Стамболов. В наши дни името на Стамболов е познато като име на политик и държавник, и ако все пак се свързва с поезия, то е най-вече затова, че стиховете му са излезли редом с тия на Христо Ботев - в една и съща книжица.
Всъщност, Борхес има писано и по тая тема.

Благодаря ти, че прочете и коментира, Дани - поздрави от Танцуващия! :)

]


Re: Изречение
от pavli на 01.02.2009 @ 16:57:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
На мен май ми се иска да не съм книга, а да съм истински изживян живот, редом с когото трябва... за да остане жива следа...


Re: Изречение
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 08.02.2009 @ 17:51:54
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога и някои книги оставят живи следи - макар и като рани.
Здравей, Pavli - радвам се да те видя отново на линия! :)

]