Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 3
Всичко: 761

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНати-Дати в Глупландия
раздел: Приказки
автор: yova

Един ден Нати-Дати се събуди с неясната мисъл, че точно днес нещо трябва да се случи. Но какво?! Не знаеше. Затова се огледа наоколо, да не би случайно да е пропуснал случването. Около него всичко си бе както преди сто години. Масата с разкривените крака, която всеки момент се канеше да тръгне на някъде, столовете с изтритите облегалки, дунапрена под прозореца, ронещ се из цялата стая, печката с липсващи копчета и лампички, само паяжината бе покрила по голяма част от прозореца. „Хъммм...да не би това да е случването?!-зачуди се Нати-Дати и сънено разтърка очи.-Уффф...,че ми е самотно! Не мога повече да стоя тук и да очаквам случването. Ще тръгна да го пресрещна!”

Речено-сторено. Но както знаете пътят на случването е дълъг. По природа Нати-Дати си бе малко „развей прах”, а върте в него на скрито живееше Еги-Меги. Еги-Меги не бе нито висок, нито нисък, той бе невидим и добър манипулатор. Винаги показваше на Нати-Дати най-правилния път. „И да знаеш, ти си си най-важния. Мисли само за себе си!”-нашепваше му честичко той.
Нати-Дати събра малко дрехи и любими за него вещи в овехтелия куфар, който бе поне на петдесет години и потегли да пресрещне случването. „По пътя ще си намеря дружинка, за да не ми е скучно”-помисли си той.
-Че за какво ти е дружинка?!-обади се Еги-Меги.-Като си сам цялото случване ще е твое, а иначе ще трябва да делиш...
-Защото ми е скучно да вървя сам по пътя.-отговори Нати-Дати.
-Аха...ще се наложи да намериш някой глупак, че после да ти е по-лесно да се отървеш от него.
-Щом казваш, значи е правилно.-Нати- Дати винаги се доверяваше на Еги-Меги.-Само, че къде да намеря глупаци да ми станат дружинка?
-Има наблизо един град наречен Глупландия. Там глупаци колкото искаш...
-Умник си ми ти!-каза Нати-Дати и смело закрачи към Глупландия.
Като наближи града Нати-Дати чу музика. „Сигурно има някакъв празник.”-помисли си той, но още не знаеше, че на площада са се събрали хората от целия град.
-Хей, ти! Къде отиваш с този стар, очукан куфар?-запита го пазачът на входа на града.
-Ами...разхождам го.-излъга Дати-Нати, защото пазеше в тайна случването.
-Да бе, да! Разхождал го...това да не ти е куче?!
-Да, нещо като домашен любимец ми е.
-Та това е само един куфар?! Дори не може да ходи!
-Това не е обикновен куфар.-излъга отново Дати-Нати.-Велшебен е!
-И какво му е вълшебното?-попита пазачът.-Няма си дори колелца...Я стига си лъгал! Хайде, отваряй куфара да видя какво има върте!
-Не мога да го отворя. Забравил съм вълшебните думички.
-Тогава няма да те пусна да преминеш през града!
-Да ти оставя куфара да го пазиш, а навръщане ще си го взема?-попита Нати-Дати и без това нямаше намерение да преминава през града. Бе дошъл само да си намери дружинка.
-Ааа...не може!- отговори стрестнато пазачът.-Ами, ако вътре има бомба?!
-Няма бомба! Ако имаше, нали щеше да тиктака?
-Откъде да знам аз!-ослуша се пазачът. След това хвана куфара с две ръце и го разклати.-Какво все пак има вътре?
-Малко спомени и много усмивки.-излъга по навик Нати-Дати.
-Хъммм...и как успя да ги събереш в този куфар?
-Ами с любов. Понатиснах ги оттук оттам и те се събраха.
-Аз съм на смяна още два часа. До тогава ще го пазя, след това не обещавам.-повярва му пазачът.
„До два часа ще съм далеч от Глупландия.”-помисли си Нати-Дати, а на глас каза:
-Така да бъде! А какво празнувате?
-Тук всеки ден е празник. Празнуваме празнуването...
-А кой работи?-попита Нати-Дати.
-Да работят умниците! Ние глупаците от Глупландия знаем само как да празнуваме. Ха, ха , ха...-развесели се пазачът.
-Но ти все пак работиш.
-Е, да. Сменяме се тук на входа за по три часа.Няма как! Това работа ли е според теб? Идва отвреме на време по някой умник като тебе...та да ни мине времето по-бързо! Хи, хи, хи!
-Такава ли била работата? Я си ми давай куфара!
-Аааа...не може! Вече е заведен като вещи за пазене.
-Как така?! Отказвам се да влизам в Глупландия.
-Ами тогава ще изчакаш при мен два часа и ще ти го върна!-усмихна се пазачът.
„Видя ли?! Нали ти казах да вървиш сам към случването.-прошепна му Еги-Меги, който до този момент бе мълчал.-А ти дружинка, та дружинка! А сега и изгубено време. ”
-Не мога да стоя тук цели два часа! Я, си ми давай куфара!-ядоса се не на шега Нати-Дати. Но пазачът се бе прибрал във будката си и вече лекичко похъркваше.
„А, така като не ме слушаш! Ще си пропуснеш случването!”-излорадства Еги-Меги.
„Ами, ако това е случването?!-помисли си Нати-Дати.-Защо тогава не ми е весело?!”
След два часа поеха към старата къщичка. Нати-Дати и Еги-Меги вече дори не си говореха. Преди да прекрачи прага Нати-Дати попита:
-Какво ще кажеш да се разделим?
-Ти луд ли си?! А кой ще ти дава съвети?-разсърди се Еги-Меги.
-Ще си намеря истински приятели, с които да ми е весело! И знаеш ли? Никога вече няма да търся случването. Сигурен съм, че то само ще ме намери!
Нати-Дати смело прекрачи прага, а Еги-Меги остана отвън.
„Ще си намеря друг умник, на който да давам съвети!”-помисли си Еги-Меги и тръгна по широкия свят да го търси.


Публикувано от alfa_c на 06.01.2009 @ 10:59:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   yova

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:00:29 часа

добави твой текст
"Нати-Дати в Глупландия" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нати-Дати в Глупландия
от Ufff на 09.01.2009 @ 18:29:24
(Профил | Изпрати бележка)
;)