Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 905
ХуЛитери: 0
Всичко: 905

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа ските
раздел: Хумор и сатира
автор: 4i40

Всички травми при карането на ски са причинени от стремежа да запазите личното си достойнство.
Ако срещу вас внезапно е изникнал злобен бор, който само секунди преди това е бил дребно семенце от шишарка, а сега е застанал точно по средата и неудържимо ви мами към себе си, паднете си леко настрани и след това обърнете всичко на смях. Ако сте изгубили стилната си скиорска стойка със съответното рамо към склона, едната щека кой знае защо се намира между краката ви, а ските са се кръстосали и преплели една в друга като тропически растения, направете елегантно полягане в снега придружено с възклицанието – пак съм объркал ваксата, днес е доста мокро. Ако по време на успешно спускане сте набрали такава скорост, че има опасност да влезете директно в чайната, не отлагайте спирането за мозайката пред ски-гардероба. Паднете си преди това и хвърлете цялата вина върху някое детенце, което уж е щяло да притича пред вас...
Такива и още някои съвети ни даде онзи садист с червеното яке, след като три дни търкаля цялата ни група в снега и ни обяснява като на малоумници за някакво си „рало” - все едно, че не сме дошли да караме ски, а да орем. Накрая ни раздаде диплом за успешно завършено ски училище и ни заряза на пистата.
Тогава още не бях разбрал, че ските са опасна и глупава работа.
Този, който за първи път си е сложил дъски на краката само е искал да не потъва в снега и едва ли е предполагал,че ще бъдат изобретени машините за изкуствен сняг, за утъпкване на естествен сняг, еднодневните карти за всички влекове и освежаващия планински чай от 10 евро чашата. Благородното начинание на неизвестния откривател на ските много по-късно се е изродило в пързаляне на зиг-заг между забити в снега пръчки.
По своя път към високото спортно майсторство и алпийските дисциплини начинаещият скиор най-напред трябва да преодолее ски обувките. Ако искате да разберете как се чувстват длъжниците, които мафията хвърля в морето с циментирани в корито крака, обуйте си ски обувки. Тези ужасни уреди се състоят от оловни подметки, твърда като ламарина горна част и закопчалки, подобни на вълчи капан. С обувките не може да се ходи, може само да потропвате нервно и да прикривате болките от пришките на двете си кокалчета. Самите ски представляват дълги и тесни дъски, върху които са завинтени някакви скоби, болтове и пружини, а всичко това струва колкото стария ви опел заедно с резервните части. В комплекта се съдържат и щеки – две остри пръчки, от които ме можете да се отървете лесно, защото са завързани с каишки за китките ви, а едната неизбежно се забива в ребрата при падане.
Разбира се, ските и щеките не са задължителен елемент, можете просто да си обуете обувките и да постоите пред входа на хижата. Правил съм го неведнъж, винаги съм се ползвал с уважение и съм произвеждал по-добро впечатление, отколкото докато карам ски.
Щом стъпите с обувките върху железата, нещо щраква и вече сте здраво и безвъзвратно закопчан за тях. Това поне сте научили в ски-училището, но независимо от дипломата и придобитите знания, ските винаги и първо тръгват назад, явно предпочитат да си стоят на топло и сухо в гардероба. От оня, с червеното яке все пак сте разбрали, че обикновено ските се карат от високи към ниски места. Можете да се изкачите на високото пеша с оловните обувки и дъските на рамо, откъдето след едночасова борба и нови пришки, този път на рамото, отчаяни и плувнали в пот да се търкулнете обратно по склона проклинайки лекомислието си.
Доста разпространен начин да се изкачите в горната част на пистата е чрез ски-влек или лифт. Тези съоръжения се делят на два вида – много опасни и изключително много опасни. В единия от случаите върху бързо въртящо се стоманено въже са завързани хлъзгави дръжки. Трябва да се вкопчите в една от тях, но при първия опит въжето отнася ръкавиците ви, защото сте се хванали точно където със скоба са съединени двата края. И когато след множество опити и въпреки кискането на две хлапета вече се придвижвате нагоре, с ужас забелязвате мястото, на което трябва да се отделите от влека, пускате проклетата дръжка, а ските, естествено тръгват назад и тогава отгоре ви се стоварва оня, дебелия тип, дето сутринта стоеше само по обувки пред хотела. Едната ска, неизвестно защо се откопчава и вие с известна доза тъга проследявате как уверено и самостоятелно тя се връща на изходна позиция.
В друг случай въжето е опънато високо и от него се спускат някакви пръти със закрепена накрая им нещо като формичка за кекс или чиния за ордъовър. В точно определено време трябва да яхнете този прът, след което чинията ви удря в слабините, причернява ви от болка, но сте се вкопчили с две ръце, влачите се с преплетени ски и не се пускате, въпреки виковете на околните, ама не ви е нито до кексове, нито до ордьоври.
Доста по-удобни са лифтовете със седалки, които ви понасят бързо нагоре, а краката висят над зловещи оголени зъбери и остри като ками борове. Същата непокорна ска пак се откача, но този път се разделяте с нея завинаги.
На някои места има и лифтове със закачени на подозрително поскърцващото въже малки влакови купенца, качвате се в едно такова и ви се струва, че всеки момент ще се разпадне, а долу хората изглеждат като черни винени мушици. Чак като пристигате горе и другите си вземат ските, закачени отвън на купето забелязвате, че вашите, за щастие сте си ги забравили на долната станция и не се налага да се спускате по заледената, отвесна като 18 етажен блок стена, наречена от някои глупаци “писта”. Не сте толкова безразсъден и знаете за злокобния девиз на лекарите- травматолози “счупеното носи щастие”.
Постъпете като мен – закачете си дипломата от ски-училището в рамка над камината и в подходящ момент небрежно разкажете на компанията: “Обичам само най-стръмните писти, ако ще е адреналин, то поне да е като хората. Тези писти още се наричат “черни”, защото предварително раздават на роднините траурни лентички. Само там се чувствам в стихията си.”
После отпийте голяма глътка бърбън под възхитените погледи на дамите.


Публикувано от alfa_c на 06.01.2009 @ 08:26:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   4i40

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 10322
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"За ските" | Вход | 8 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За ските
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 29.01.2014 @ 16:35:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Позволих си да си го постна на стената във ФБ.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000550140563

Но го направих без да поискам предварително съгласие, та ако има възражения, се признавам предварително за виновна и веднага ще го махна :) :) :)


Re: За ските
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 06.01.2009 @ 11:27:38
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
напомни ми за моите кънки-обувки от детинство - бяха удобни като ортопедичните обувки на оня идиот от американския филм за кретени.


Re: За ските
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 10.01.2009 @ 08:04:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Колкото пъти го прочетох, толкова и прихвах на глас...
:)
Ошеметяващо си вникнал в детайлите. А за влековете думи нямам! Култово място за култови и обикновено колективни трупни изцепки...
Напомни ми ярък момент в собствената скиорска биография. Поради липса на финикийски знаци за планински чай от 10 евро (и на въпросните писти, съответно), за да удовлетворявам страстите си прескачах до плебейски места със съответното ниво на съоръжения. И там подскачането (пардон, хвърлянето във въздуха като ахмак) за влечката беше особено любопитно...
Поради особено исполинския ми ръст и рязката денивелация нагоре нямаше никакъв шанс да си я сложа под дупето и си висях като прани гащи по цялото трасе, гушнала пръчката с двете ръце, като се молех само да не се изпусна, щото този идиотизъм си мязаше на разпъване, а аз нямам мускулите на Рамбо.
Вечерта, когато се видях в огледалото, онемях! Добре, че не ми се налагаше разсъбличане пред други хора, иначе трудно бих дала сносно обяснение за огромните синините под мишниците.
:)
Обожавам чувството за самоирония, а твоето е... Ох, още помня Чаената ти церемония...


Re: За ските
от apostolicia на 06.01.2009 @ 08:42:15
(Профил | Изпрати бележка)
Това е трябвало да го прочета, преди да паркирам със ските в чайната! Или преди да яхна онзи бор, който отдалеч изглеждаше напълно възможно да бъде прескочен. Или преди да...
Отлично, смях се от сърце!


Re: За ските
от Casper на 06.01.2009 @ 08:50:57
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам те :-))) Беше ми мъчно по едно време като се загуби ... зад вълните и хоризонта :-)))


Re: За ските
от RosnaKitka (axenia@abv.bg) на 06.01.2009 @ 09:48:11
(Профил | Изпрати бележка)
Какаво ти достойнство, чичо??!!!!
При първото ми качване на ски се блъснах....в негър!!!


Re: За ските
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 06.01.2009 @ 12:44:34
(Профил | Изпрати бележка)
То аз затова още се спускам с найлонов чувал, пълен със мека слама. Става и за храна на нея заека, пък и ако жената ме изгони след някой запой мога да си постеля с нея в мазето ;))


Re: За ските
от shtura_maimunka на 19.01.2009 @ 21:13:40
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Увлекателно и разтоварващо пишеш!
Сърдечни поздрави!