Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 534
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 534

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊó÷åòî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: rozix

È îùå íåùî: íå ìîãà äà íàïðàâÿ ðàçëèêà ìåæäó ëþáîâòà ñè êúì õîðàòà è ëþáîâòà êúì êó÷åòàòà. Àëå-õîï.
Êúðò Âîíåãúò



Ñúáóäèõà ãî Î÷èòå, âïåðåíè â íåãî ñ îò÷àÿíàòà ìîëáà íà áåçïîìîùíà æåðòâà . . .
Ñêî÷è îò ëåãëîòî êàòî îáåçóìÿë è ñå îãëåäà íàîêîëî. Çà ìîìåíò íå ðàçáðà êúäå ñå íàìèðà, íî ïîçíàòèòå î÷åðòàíèÿ íà õàîòè÷íàòà ìó ñòàÿ ãî âúðíàõà â ðåàëíîñòòà. Î÷èòå èç÷åçíàõà.
Ïîãëåäíà ðúöåòå ñè – áÿõà èçöàïàíè ñ íåùî ìîêðî è ëåïêàâî – êðúâ. Ñúðöåòî ìó ñïðÿ äà áèå, êîãàòî âèäÿ îòðàæåíèåòî ñè â îãëåäàëîòî íà áàíÿòà. Ïðèëè÷àøå íà ñåðèåí óáèåö, êîéòî òîêó-ùî å ïðèêëþ÷èë ñ ïîðåäíàòà ñè æåðòâà. Ëèöåòî ìó - áëåäî è ëúñêàâî îò ïîò, òåíèñêàòà ìó - èçìà÷êàíà è èçïîöàïàíà ñ êðúâ, ðúöåòå ìó - èçïîäðàíè è îêúðâàâåíè äî ëàêòèòå.
Íå ïîìíåøå ïî÷òè íèùî îò ïðåäèøíàòà âå÷åð, îñâåí, ÷å ñå íàïè ìúðòâåøêè, à ïîñëå ñå êà÷è â êîëàòà. Áÿõà ñå ñúáðàëè ñ êîëåãè ñëåä ðàáîòà äà èçïèÿò ïî áèðà, íî ïðåêàëèõà, êàêòî îáèêíîâåíî, è òîé áåøå èçïàäíàë â åäíî îò îáè÷àéíèòå ñè àëêîõîëíè óìîïîìðà÷åíèÿ . . .
Íî òàçè êðúâ, îòêúäå ñå áåøå âçåëà, ïî äÿâîëèòå? Äàëè ïúê íå áåøå êàòàñòðîôèðàë èëè ìîæå áè áåøå ïàäíàë è ñè áåøå óäàðèë ãëàâàòà è çàòîâà íå ïîìíåøå íèùî? Çàðîâè ïðúñòè â êîñàòà ñè, íî íå íàïèïà öèöèíà, íèòî ïúê óñåòè íÿêàêâà áîëêà. Ñòðàííî . . .
Èçëåçå íàâúí ñ íàäåæäàòà ñâåæèÿò óòðèíåí âúçäóõ äà ìó âúðíå ïàìåòòà, íî ïèÿíñêîòî ãëàâîáîëèå ñàìî ãî âðúõëåòÿ îùå ïî-ñèëíî è òîé ïîâúðíà, îáëåãíàò íà åäèí ñòúëá. Îãëåäà ïàðêèíãà è âåäíàãà îòêðè ïðàøíèÿ ñèëóåò íà êîëàòà ñè – î÷óêàí ñòàð Îïåë Àñòðà. Ïðèáëèæè ñå äà ÿ ðàçãëåäà îòáëèçî è çàñúõíàëèòå ÷åðâåíèêàâî-êàôÿâè ïåòíà ïî ðåøåòêàòà íà ïðåäíèÿ êàïàê ìîìåíòàëíî ïðèêîâàõà ïîãëåäà ìó. Çàñòèíà êàòî óäàðåí îò ãðúì, ïðèòèõíàëàòà, îùå ñúíåíà óëèöà ñå çàâúðòÿ ïðåä î÷èòå ìó . . . Êàï÷èöè ñòóäåíà ïîò çàëàçèõà ïî ñëåïîî÷èÿòà ìó, ïîäîáíî íà êúðâàâè ñëåäè.
Ñ òðåïåðåùè ðúöå ïîñåãíà êúì êîëàòà – áåøå ÿ îñòàâèë îòêëþ÷åíà â ïèÿíñêàòà ñè áåçïàìåòíîñò. Ñåäíà íà øîôüîðñêàòà ñåäàëêà è çàîïèïâà òðåñêàâî âîëàíà – ïî ïðúñòèòå ìó îñòàíàõà ëåïêàâè ÷åðâåíèêàâè ñëåäè.
Âíåçàïíî îñúçíà Èñòèíàòà ñ êðèñòàëíà ÿñíîòà è ãî îáçå ñòðàííî ñïîêîéñòâèå – áåøå êàòàñòðîôèðàë, áåøå óäàðèë ÷îâåê. Ãîðåùè ñúëçè çàìúãëèõà ïîãëåäà ìó – áåøå óáèë ÷îâåê è äîðè íå ñè ñïîìíÿøå.
Âñè÷êî òîâà ìó ñå ñòîðè íÿêàê ïîçíàòî, öÿëàòà ñèòóàöèÿ, ñëó÷êàòà – âñå åäíî ÷åòåøå êíèãà èëè ãëåäàøå ôèëì, íåùî ïîòèñêàùî-åâðîïåéñêî, ìðà÷íî è çàñóêàíî. Áåøå óáèë ÷îâåê è ñå íàáëþäàâàøå îòñòðàíè êàê ïðèåìà èñòèíàòà, êàê ñòðàäà, êàê ñå äàâè â ïîòòà ñè êàòî ñâåùåíèê îò ïðåêàëåíî âúçäúðæàíèå, êàòî ãåðîé íà Êàìþ – áëåä, òðåïåðåù è åäíîâðåìåííî ñ òîâà áåçóìíî ñïîêîåí.
Âúðíà ñå â àïàðòàìåíòà è çàïàëè öèãàðà. Áåøå 8÷. ñóòðèíòà íà 12 àïðèë, ñúáîòà è ùåøå äà áúäå äåí êàòî âñåêè äðóã, íî òîé áåøå óáèë ÷îâåê, ÷èÿòî êðúâ ãî ïîêðèâàøå îò ãëàâà äî ïåòè è òîâà íÿêàê ñè ïðîìåíÿøå íåùàòà.
Î÷èòå ñå çàâúðíàõà è ñå âïåðèõà â íåãî íàñòîé÷èâî. “Êåñòåíÿâè î÷è”, êîé çíàå çàùî ñè ïîìèñëè òîé.
“Àìè äà, òîâà ñà î÷èòå íà ÷îâåêà, êîãîòî ñúì óáèë. Åäèíñòâåíîòî, êîåòî ñè ñïîìíÿì å, ÷å òîçè ïîãëåä ìå ñúáóäè, òîé ìå èçêàðà îò óíåñà. Íî çàùî êåñòåíÿâè, à íå êàôÿâè? Ìîæå áè ÷îâåêúò å èìàë êåñòåíÿâà êîñà è êàôÿâè î÷è è àç ñúì ñìåñèë íåùàòà â ïèÿíñêèÿ ñè óì? Äàëè å áèë ìúæ èëè ïúê æåíà ñ äúëãè êåñòåíÿâè êîñè? Î, Ãîñïîäè, íå, äàíî íå å áèëà æåíà, íå áèõ ïîíåñúë äà óáèÿ æåíà. Àìè àêî å áèëà áðåìåííà, àìè àêî å . . . áèëî äåòå, íåâèííî àíãåë÷å ñ êðúãëè êàôÿâè î÷è÷êè è êåñòåíÿâè êúäðèöè?”
Îëþëÿâàéêè ñå, òîé ñå äîòúòðè äî áàíÿòà è ïîâúðíà.
“Ùå îòèäà â ïîëèöèÿòà è ùå ñå ïðåäàì. Òîâà å åäèíñòâåíèÿò íà÷èí, íî êàêâî äà èì êàæà? Àç äîðè íå ïîìíÿ êàê å ñòàíàëî âñè÷êî, äîðè íå çíàì êúäå òî÷íî ñúì óäàðèë ÷îâåêà. Êîëàòà å ïî÷òè íåïîêúòíàòà, ñàìî ïðåäíàòà áðîíÿ å ëåêî îãúíàòà, íî êðúâòà å íàâñÿêúäå. Àç òðÿáâà . . . Ùå ñå ïðåäàì.”
Îáàäè ñå íà ïîëèöèÿòà îò ìîáèëíèÿ ñè, íî ùîì ÷ó ñèãíàëà ñâîáîäíî, çàòâîðè. Ïîñëå íàáðà Æîðî, åäèí îò êîëåãèòå, ñ êîèòî ïèÿíñòâàõà âå÷åðòà. Òåëåôîíúò ìó áåøå èçêëþ÷åí – íîðìàëíî çà 9.30÷. â ñúáîòà ñóòðèí ñëåä äúëãà è íàïîèòåëíà íîù.
Ðåøè äà ñå ïðèâåäå â ïðèëè÷åí âèä çà ïðåä ïîëèöèÿòà. Åäâà, êîãàòî âëåçå â áàíÿòà ñå ñåòè, ÷å òàêà ùå çàëè÷è ÷àñò îò óëèêèòå, íî áåøå êúñíî – âîäàòà âå÷å îòìèâàøå ëåïêàâèòå êúðâàâè ïåòíà îò ðúöåòå ìó. Ñòîåøå ïîä äóøà è ìèñëèòå ìó ñå ïðåñêà÷àõà – “óáèõ ÷îâåê”, “êåñòåíÿâè î÷è”, “äàíî íå å äåòå”. . .
Òîãàâà çâúííà òåëåôîíúò è òîé ñå çàòè÷à äà âäèãíå, îñòàâÿéêè ìîêðè ñëåäè íàâñÿêúäå, ïîäîáíî íà èçäàéíè÷åñêè êúðâàâè äèðè.
Áåøå Æîðî, ïðèÿòåë÷åòî ìó îò ïèÿíñêîòî ïàðòè:
-Àéäå, áå, ÷îâåê, îùå ëè ñïèø?
-Àìè àç, âñúùíîñò áÿõ ïîä äóøà. Ñíîùè íàïðàâî . . . – ïðîìúðìîðè òîé, ïîòðåïåðâàéêè, çàùîòî ñïîìåíúò çà Î÷èòå âïåçàïíî îòíîâî ãî ïðîíèçà.
-Ñíîùè óäàðè åäíî êó÷å íà “Öàðèãðàäñêî” è ñå ðàçðåâà êàòî áåáå, íå ïîìíèø ëè? – Æîðî òàêà ñå ðàçñìÿ, ÷å ÷àê ñå çàêàøëÿ.
-×îâå÷å, ÿêî ñå áåøå íàòðÿñêàë, êàçâàì òè, íàñòîÿâàøå äà ãî ïîãðåáåì. Çàðîâèõìå ãî â Áîðèñîâàòà ãðàäèíà, ñàìî è ñàìî äà ïðåñòàíåø äà öèâðèø.
-Íèùî íå ïîìíÿ – êàçà òîé åäâà ÷óòî è óñåòè êàê ñúëçèòå ìó íàïèðàò.
-Ìèñëÿ, ÷å òè èçëåçå ïðÿêîð äî æèâîò. Âå÷å âñè÷êè ùå òè âèêàò Ñòîÿí Êó÷åòî – è Æîðî ïàê ñå ðàçõèëè.
-Êàê èçãëåæäàøå òî, êó÷åòî èìàì ïðåäâèä?
-Àìà òè âåðíî íèùî íå ïîìíèø? Îáèêíîâåí ïîìèÿð ñè áåøå, åäèí òàêúâ êàôåíèêúâ, ìúðøàâè÷úê. Ïîãðåáàõìå ãî ñ âñè÷êè ïî÷åñòè, òàêà ÷å íå ãî ìèñëè.
-Àç ùå çàòâàðÿì, Æîðî, ìíîãî ìè ñå ñïè, óòðå ùå ãîâîðèì.
Ñòîÿí îñòàâè ñëóøàëêàòà è çàïàëè öèãàðà, òàêà êàêòî ñè áåøå îùå ãîë è êàïåù âîäà íàâñÿêúäå. Áåøå óáèë êó÷å, êó÷å ñ êåñòåíÿâà êîçèíà è êàôÿâè î÷è.
“Äàëè å áèëî ìúæêî èëè æåíñêî?”, çàïèòà ñå òîé. “Àìè àêî å áèëà æåíñêà? Ãîñïîäè, äàíî ñàìî íå å áèëà íÿêîÿ áðåìåííà æåíñêà . . . Àìè àêî òîâà êó÷å íå å áèëî áåçäîìíî, àêî å áèëî íå÷èå êó÷å, íà íÿêîå ìîìè÷åíöå ñ êåñòåíÿâè êúäðèöè è êðúãëè òúìíè î÷è÷êè . . .”
Âíåçàïíî Èñòèíàòà ãî âðúõëåòÿ ñ íîâà è íåïîçíàòà ñèëà – áåøå óáèë êó÷å.
“Àìè àêî òîâà êó÷å íÿêîãà å áèëî ÷îâåê?”
Ñòîÿí ðåøè äà ñå ïðåäàäå.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 08.12.2008 @ 19:54:07 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   rozix

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 06:22:33 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êó÷åòî" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êó÷åòî
îò radi_radev19441944 íà 08.12.2008 @ 22:18:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ìíîãî äîáðîñúâåñòåí ãðàæäàíèí.
Èíà÷å ðàçêàç÷åòî å õóáàâî è ïîñòàâÿ âúïðîñà çà íàïèâàíåòî ïðè øîôüîðèòå, êîåòî å ìàñîâî ÿâëåíèå