Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 0
Вчера: 1
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 3
Всичко: 588

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: Markoni55

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФактотум, скъпа, фактотум...
раздел: Други ...
автор: rainy

                От Батак съм, чичо. Знаеш ли Батак?
                Хе, там зад горите... много е далече...


Какво да ти кажа... Като те гледам, едва ли нещо ще вденеш.
Явно си от тези, със шанс. При мен е малко по-иначе...
Зъбите ли? Избити са, вярно.
Той, моят, понякога е недоволен... Ама това бял кахър!
Скоро кола ме бутна в канавката, докато махах.
Още куцам, ама в леглото май не личи.
Болка е, само мъча се да не охкам...
Мъжете много мразят, така съм чувала.
И после няма пари...
А после и хляб, а турците (те най-свестните клиенти)
на хърби не кандисвали
и после пак бой...
Затова каквото капне, кяр е.
Една свирка – ще стигне за два дни,
ако не ми ги вземат всичките, но... Майната му!
Само да не стана като ей онази старица, на улицата.
Ти заради нея ли звъниш всеки ден на майка си?
Е, аз нямам такава. Никого нямам.
Белким някой ме вземе – аз съм читав човек, че иначе страшно...
Айде, тръгвай, щото май бързаш, а и едва ли нещо ще искаш от мен.
Да имаш за една цигара?


Публикувано от alfa_c на 04.12.2008 @ 14:10:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   rainy

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 15


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 00:21:39 часа

добави твой текст
"Фактотум, скъпа, фактотум..." | Вход | 24 коментара (60 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от yd (whereareyouhiding@iaminmyself.org) на 11.12.2008 @ 15:17:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself

ей, момиче, накъде си тръгнала?
криво ми звучи това и стига с тези сълзи, взимай се в ръце!
имам за цигари 2 :)


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 11.12.2008 @ 15:35:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
По скоро е Quo Vadis, Domine...
Сълзи? Не познавам техния вкус от известно количество месеци, това сериозно, а за другото – накъде повече? Още повече ако трябва да се взимам в ръце, ще се самопрекърша от стискане.
:)
А, с последното ме зарадва! Давай закурим как на фронте. Този навик е цигански и грозен, но няма да ни направи цигани и грозни в други отношения...
Благодаря ти за вниманието!

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от 4itatel4e на 08.12.2008 @ 23:57:21
(Профил | Изпрати бележка)
Хапе до болка с беззъбата си уста, но нима не го знаем? И ни се иска да не е така, но можем ли да го променим? Нима за просещите деца, за проституиращите деца, за децата без детство, за умиращите от глад по света деца по-малко боли? Или за просещите и ровещи в контейнерите старци, които умират, защото нямат пари за лекарства? То е отчаяна бедност, недоимък. На пари, на хляб. А този батак е в целия свят откакто свят светува. За него е писано, и писано, и писано... Но кой и как може да го промени? Безпомощни сме. Не може да забогате само от състрадание, съвест или силно желание една или много бедни държави. Проблемът е световен. И като си представи човек какви огромни средства в същото време се харчат за оръжия... Средства, с които биха се нахранили толкова гладни. Не можем да му повлияем. Малки сме. Можем само да съчувстваме за унижението, отчаянието, болката и всичко останало отстрани.


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 09.12.2008 @ 08:01:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Съвършено вярно. Има факти, които карат човек дълбоко да се съмнява в съществуването на ирационалната закрила. И да го обзема налудничав гняв! Поне мен...
Само че толкова сме обръгнали, че суховатото изброяване на фактология или патетично-назидателния тон изобщо ни не бърка под тапирската кожа. Сигурно затова са и тези неизброими писания, жалък опит за шамар по бронираните жилетки. Защото сме малки, да.

Дотолкова малки, щото и за собствения си батак не желаем да се погрижим. Темерутщината в чувствата и реакциите ни, липсата на елементарно внимание и топлина към сърдечните ни, грубото погазването (и прегазване) често с действия за уж малки несъществености изражда и личния ни свят, който в крайна сметка докарваме до същия хал като този, големия, както и него самия. Сигурно сме малки, да. Сигурно. Но...

Ей такива ‘русокоси’ мисли ми минават в подкорието.
Благодаря ти за сетивността и вниманието!

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от apostolicia на 04.12.2008 @ 15:57:38
(Профил | Изпрати бележка)
Потресаващо е!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 19:46:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Следва циничният житейски отговор: И какво от това?


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от kristi на 04.12.2008 @ 16:14:51
(Профил | Изпрати бележка)
Как да коментирам, рейни, как?
Опитвах няколко пъти- не се получава.
Срина ме!

!!!!!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 19:48:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
А ако сме на там?
Това е проблемът, Крис. Сриват се нищозначещите. И знам, че ме разбираш...



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от templier на 04.12.2008 @ 16:19:40
(Профил | Изпрати бележка)
Присъединявам се към Кристи! Хем не искам да мълча, хем не знам какво да кажа. Като огромна глуха плесница е този стих. Няма откъде да знаеш, но в момента се опитвам да спася от такава съдба едно 14-годишно момиче. С тази творба ми помагаш да не се предам. Благодаря ти!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 19:52:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Това беше идеята. Шамар. На всеки. Не изключвам себе си. Ако е станал, би било чудесно.
Защото сме се превърнали в изроди... Великите всички!
Не, аз ти благодаря, рицарко. За всичко.



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от zinka на 04.12.2008 @ 16:48:41
(Профил | Изпрати бележка)
Факт е, Рейни!

Къде да си денем очите и мислите - къде ?!!!

Една цигара - кой ти я дава !!!!


Поклон ти !


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 19:55:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Кой? Никой! Сурав и курав живот. По неведоми причини.
А ние го сговнясваме в анекс. На максимум. И когато не трябва.
Заслужаваме си всичките потопи. Минали и бъдещи...
Идиоти! Психологически олигофрени... Недей се прекланяй на един от тях, моля те.
Благодаря ти!



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Stratus (stratiev_nbp@abv.bg) на 04.12.2008 @ 17:29:49
(Профил | Изпрати бележка)
От мен цигарата, от тебе огъня...
Браво, raini, за оригиналния стих!!!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 20:00:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Огньове да искаш от мен! Не търси кибрит във Везувий, моля.
И директно сезирай Европейската комисия за борба с тютюнопушенето и съответното нарушаване на човешките права, а след това алармирай и няколко пожарни команди.
Което няма да ги накара да са повече хора. И обратното...
Трогната от вниманието!



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 04.12.2008 @ 18:05:37
(Профил | Изпрати бележка)
Много силно, Рейни, много!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 20:08:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Отвратително е...
Силно точно толкова, колкото слаби плазмодии сме ние, освен когато не касае жалкото ни Аз, център на вселената.



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от seso-sms-o на 04.12.2008 @ 18:08:12
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 20:11:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Благодаря ти за мъжкото присъствие!
Комплимент към съсловието е, че не поставям прилагателното в кавички.



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от mariq-desislava на 04.12.2008 @ 20:28:33
(Профил | Изпрати бележка)
Точно премерени дози цинизъм, смрад на живот и разпад...
Любимата ми комбинация, затова обичам да те чета, Рейни...;)


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 20:42:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
А аз обожавам приказките, М-Д. Любимите ми. В мерена реч, в проза... Вярно, не елементарните, но все пак приказки.
Че им и вярвам.
Знаеш ли, цинизмът не ми е присъщ. Тази цитирана от теб комбинация трудно можеш да я откриеш при мен. Мога да съм брутална в изказа си така, че и твоята достатъчно развинтена фантазия ще се втрещи, но за мен смисълът и вътрешният усет е друг.
Което не ми пречи да се кефя на максимум от Буковски. И да пиша, и действам точно наобратно.
Благодаря ти за топлите думи!


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от joy_angels на 04.12.2008 @ 21:02:48
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да ти кажа... Като те гледам, едва ли нещо ще вденеш.
Явно си от тези, със шанс. При мен е малко по-иначе...

Не вдявам, Рейни! Не искам да съществува това, за което говориш. И не се чувствам виновна за това, че съм от онези със шанс - да имам предни зъби и да не правя свирки на околовръстнот за 3 лева "на примоция".
Но когато се сгъна пред шефа ми, когато замълча пред някоя кучка (да ме прощават четирикраките кучки, те са си готини) или напсувам серсемина таксиджия дето пали цигара в носа на детето ми само наум - аз съм по-зле от "лирическата".
Тук мога да ахкам и охкам сега, но в цялата тази гнусотия има ясни правила: свирка-хляб (турчина не ни е враг!), няма свирка - няма хляб, няма зъби. И в това има по-голяма почтеност, отколкото в моя свят.
Ами сега?
Поздравявам те за куража да сложиш отгоре Вазов! Наистина!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 21:39:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
То, твоето (нашето) е същото като онова, другото. Само където е лустросано и ухае на... Всъщност, нека не обиждам любимите ми парфюми.
И не е същото. Категорично. Да пази Бог, но понякога присъствието му не се усеща...

Охкане и ахкане? Как ме виждаш да очаквам фалшиви ексцесии в отговор на истинско човешко уни(що)жение?
И да, почтеност. Каква архаична думичка... И то за навсякъде. И то сериозно.

Препратката към Вазов е малко по-особена. Знам, че трудно би била разбрана вероятно. Боях се единствено да не се приеме първосигнално.
Кураж да искаш от мен... Затова съм все в заеми за коронки и керамика.
Усмихвам ти се за благодарност, а ти не гледай дупките, моля те!


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от kocho на 04.12.2008 @ 21:41:22
(Профил | Изпрати бележка)
joy_angels, за да се разболееш, не е необходимо да скочиш в студена вода. Всяко име е претенция.ВАЗОВ също. С уважение, към автора на текста.

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 22:05:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Робуването на имена е точно толкова перверзно, колкото (и когато) то е единствено на самите себе си, без значение от ‘уважителните’ причини. В случая няма кьорав култ извън човешкия, създаден от едно култово име, но смятам, че господинът го е усетил чудесно. За болестта мълча.
С уважение (и благодарност за реакцията - удивителните) от автора на текста.


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Agaq на 04.12.2008 @ 21:35:05
(Профил | Изпрати бележка)
Рейни!!!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 21:41:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Нали?


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от voda на 04.12.2008 @ 22:15:48
(Профил | Изпрати бележка)
И тъжно, и трагично...
И ясно - като кадър от филм.
Поздрав!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.12.2008 @ 22:27:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Филм? Не. Всяка сутрин срещам старата бездомница на път за работа.
Това е бруталната реалност, груба и безпардонна, и курвенския живот ни прави същите като прилагателно, но ние сме достатъчно самовлюбени копелета и наистина сме закоравяли. За всеки и всичко. Освен за себе си. И освен на думи... Великите думи. Великите ние.
Благодаря ти за вниманието!


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Nika на 04.12.2008 @ 22:35:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ние, самовлюбените, префинени образовани хорица,
затворени в подредените си кутийки, разположили телеса
на удобните си кресла пред плазмите... ние, разбирате ли,
били сме потресени, сякаш за пръв път чуваме за тази жена.
Какъв скандал в пансиона за благоводни девици! И какво лицемерие...
Слепи сме, глухи сме и живеем в света на Биг Брадър и Денсинг Старс.
Всички ние много мразим някой да охка, нали?

Какво да ти кажа...

P.S. За стиха: Силно внушение чрез перфектен изказ.


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 05.12.2008 @ 06:37:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Именно! Именно. Именно...
И не виждам дори бегли наченки на слух и зрение в този наш свят.
Измърмореното съчувствие на думи е лицемерна гавра, да не говорим, че и него го няма.

P.S. Като изключим образованията, другото не се намира, но ти го знаеш. Което не ме прави богопомазана в закоравяването. Каквито сме всички...


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от regina на 05.12.2008 @ 00:23:07
(Профил | Изпрати бележка)
размаза ме...


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 05.12.2008 @ 06:42:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
‘Чистата и святата’, да...
Душа-камбана си!



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от dimension на 05.12.2008 @ 08:24:29
(Профил | Изпрати бележка)
Вчера четох, Рейни...
Не знаех какво да кажа.
Знаеш ли Батак?
Знаеш ли батак?...

Творбата има силно послание, директно сипе сол в раната.
Това си точно ти, с безпощадния си нелустросан речник.
Всъщност, това е точно животът, с неговия такъв.
Винаги ме радват извънклиширани /относно тема/, непреекспонирани творби, твоята е такава.
Аплодирам те, с един съвет:
Ако беше вмъкнала тук-там, през стих, през два, през стъпка, през две, по някоя рима - щеше да избиеш рибата!
Прегръщам те, за да ми простиш!



Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 05.12.2008 @ 09:33:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Аха... Батак. ‘По-добре умирвах, но не ставах турка!’ И в какво сме се превърнали...
Във всяко едно отношение!
Както и тя, солта, действа, ако има зейнали рани, а при закърнелите ни рудименти вляво, отворени единствено за собственото ни лакомо и ненаситно Его, е все едно да изливаш тонове дъжд върху водоустойчиво бетонно покритие.
Всъщност има рими, Пет, макар и не тривиални. По-точно музика... Аз иначе не мога.
Все пак музиката е строго субективно усещане и никому не се сърдя, ако не се хареса или усети.

Хм... Безпощаден речник, казваш. Добре, ето ти още едно негово проявление.
Трудно мога да ти простя (на когото и да е, ако трябва да съм точна) фаворизирането на измами, рани и лъжи, защото това е истинското им име в прав текст, когато са такива, без значение от красивия им покров, и това е част от този същия зъл, кален, безчувствен и грозен свят, който сами създаваме. Но това е мой проблем, разбира се, ничий друг.
А за другото – просто да ти е! Но няма за какво...

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от dimension на 05.12.2008 @ 11:42:56
(Профил | Изпрати бележка)
Човек решава сам за себе си какво да прости и какво не.
Аз, с присъщата ми благост, когато получа упреци насреща си (и с още нещо, което си е мой проблем), ще те попитам:
Къде, Рейни, ме видя да толерирам и фаворизирам измами, рани и лъжи (в красив покров, както казваш), та да подхранвам този зъл, кален и всичкото там после свят?
Аз...

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 05.12.2008 @ 13:16:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Упреци? Опазил ме Бог. Не по-малко грешна съм от всички. Просто бях откровена до мозъка на костите си.
За добро или лошо относно някои нещица съм изключително рязка и крайна, за което те моля за извинение! Никъде не съм твърдяла, че имам от ония пърхащи прозрачности на плешките, нито че масово ме харесват. Напротив...
Само където подобни реакции си позволявам единствено с хора, които чувствам близки като душевност, с останалите мълча.

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от dimension на 09.12.2008 @ 09:09:28
(Профил | Изпрати бележка)
Тя на мечката лошата рана зараства.
Пък на мечките с два крака...още повече...
И не упреци ми хвърли, Рейни, по-лошо - констатации...
Тъй както си коментирах произведението ти, съвсем приятелски.
Благодарение на множеството уроци по психология, които животът ми предаде, на 99 % ми е ясно защо каза тези думи, Рейни, чрез мен в чия градина хвърли камъни.
Само дето същите тези думи не могат да се отнасят за мен, посмъртно! не могат да се отнасят! и само дето не си права, Рейни, Бога ми, не си права!...

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 09.12.2008 @ 09:40:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Абсолютно, съвършено си права за раните! И като техен носител и причинител имам огромния недостатък трудно да се овладявам, когато ги видя в действие. То затова (като частен случай) е и това съчинение...

Да, наистина не са нито упреци, нито камъни, а единствено размисли на глас. За повода не е нужно човек да е психолог, защото не съм го скрила под миндера. Споделих само, че ги споделям с хора, които ги желаят, в частност и мен, както и никога не съм твърдяла, че приятелите ми са винаги съгласни с мен. Напротив! Едни от най-точните хора, които познавам и доказали ми своето рамо, и не само, разсъждават за много изконности по противоположен начин... Което не ни пречи да бъдем искрени.

И Петя, извиних се за откровеността си. Дълбоко съм убедена, обаче, че тя е по-достойна и добра от лъжата и скритите язви. За съжаление съм установила, че тя е недобре приета и често се тълкува зле. Още веднъж поднасям извиненията си!

Както и напълно приемам твоите думи и моля те, нека прекратим тази безсмислена самозащита. При положение, че ти е светло (външната тъмнина е друга опера) и чисто в душата, никои думи не биха могли да те вкарат в кереча. Вярвай ми, личен опит...

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от dandan на 05.12.2008 @ 19:38:10
(Профил | Изпрати бележка)
Раздираща болка..., а после?

Можем ли да направим нещо ние? Може би - ако излезем от черупките си. Този въпрос ме гложде от вчера.


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 05.12.2008 @ 19:55:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Какво да ти кажа, слънчева...
Ние (сакън да не сметнеш, че говоря за теб) игнорираме най-всеотдайните ни или близки, свиди ни се и мънинкото понякога като жест, да не говорим относно непознати, защото знаем, че е яма без дупка, а и не само заради това, а какво остава за сериозни жертви? Забрави! Забрави...

Да ти кажа ли какво си помислих? Колко си безкрайно права.
Спомням си за нещо и с връзка, и без. На времето западняците ни казваха: Оправете си поне собствените тоалетни, за това поне външни ресурси не се искат, освен... Да де.
Само че как да стане това? Нямам предвид тоалетните. Изобщо... Изобщо.


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от mi_me_to (mi_me_to_86@abv.bg) на 06.12.2008 @ 01:49:35
(Профил | Изпрати бележка)
Това си е цяла карикатура за онази част от живота за която никой не иска да говори, да мисли.
На финала бързаме.
!!!!
Свалям ти шапка за написаното.


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 06.12.2008 @ 06:07:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Не само бързаме, но и заобикаляме. Отвръщаме поглед. Щрауси сме, на всички морални и етични нива...
Освен когато не сме валяци.
Де са беше карикатура! За това се иска дар от Бога. Не умея да се надсмивам язвително (в добрия смисъл) над другите (само над себе си - във всякакъв), а да се сбия – във всеки един смисъл, прямо и директно, когато ми кипне кръвта, често за изгубени каузи. За последиците се досещаш.
Недей, недей! Вече не съществуват индивиди, заслужаващи подобен жест. Фактотум очевидно ги е погълнал...
Благодаря ти!


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Jiva на 06.12.2008 @ 14:45:20
(Профил | Изпрати бележка)
никой , който не е минал през ада, не знае за него (но всички имаме своя); никой, който не е ставал сам на пътя, не знае какво е безпътието (и защо една проститутка иска да има дъщеря, за да може поне едно същество да я обича искрено, както тя него)...

и вазов, и текстът говрят за ужаса да останеш себе си, когато ти е отнет шанса на твоето (родовото или човешкото) - едното е патетична поезия, а другото - съзнателно прозаизирана експресия; свързва ги надеждата за някой, който поне би изслушал...

благдаря, че каза, скъпа!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 06.12.2008 @ 16:44:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Рядка рядкост е да извлекат субстанция на мислите ти, която би могла да замести оригиналното сиво вещество.
Аз благодаря!
Друга история е дали Надеждата би ти благодарила...
Идеалите биват туширани в играта с Фактотум. С груб, гаден, реален и безпардонен туш. И по-точно с нокдаун. И още по-точно – с нокаут. Останалите са рефери, отстрани, зад въжетата.


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 06.12.2008 @ 22:41:55
(Профил | Изпрати бележка)
На твоето дръвче му окапаха листенцата, като му прочетих стиха...
Само чудо би поменило действителността...
Поздрави за гражданската позиция, Рейни!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 06.12.2008 @ 22:59:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Гражданска? Ида, нали ще ми простиш яростната и невъзпитана реакция на добрите ти думи? Моля те!
Дрънки гражданска е! Това е някаква измишльотина като дефиниция.
Институционализирана маска на безхаберието...
Съществуват човешки норми, които погазваме като башибозук (всъщност, обиждам последните).
Точно, както убиваме най-свидните си, а после падаме на колене и молим за прошка. Че и я дават.
Ох, спирам.
За реакциите на цветята – дълъг разговор. Ще го проведем някога. Скоро ми разказваха за рози, получили емболия, независимо от водата, в която са потопени. Още по-дълъг разговор...
Пази ми дръвчето! То е на сигурно при теб. Атмосферата ти е чиста.


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 06.12.2008 @ 23:09:59
(Профил | Изпрати бележка)
"Точно, както убиваме най-свидните си, а после падаме на колене и молим за прошка. Че и я дават."
Ей така си ме убиват психически в момента, но не съм от свидните за тези, които го правят, макар че сигурно ще плачат, ако умра физически. :)))
А ти искаш на едно крехко дръвче, дето даже и бодли си няма, да не му окапят и двете листенца :))) Ако преодолея "неволния разстрел", ще разчитам на чудесата на Свети Николай :)))
А ти ще знаеш, че дръвчето ти е силно и изпитано :)))

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 06.12.2008 @ 23:16:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
За това говорех...
Договорено. Ако точно този светия го запази, значи ще е наистина чудо.



]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от perko на 06.12.2008 @ 23:29:59
(Профил | Изпрати бележка)
Какво, бе Галка те вдъхнови за тая мръсотия? Ти навлизаш в моя територия.Къде си тръгнала? Виж какво казва МД по тази тема:
Мислете за мене каквото си щете!
Туй моето - не е занаят...
Добре, че бащице са тези минети!
Инак умирам от глад!

От какво умираш, ти Рейни?
Глупаво усмихнат Перко


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 07.12.2008 @ 09:36:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Ще се наложи да поизчакаш за евентуално навлизане в твоята шибана територия, докато се гътна и някое прераждане не си направи йезуитска шега да ме запрати там. Тук следва озъбена усмивка.

Виж сега, готин... Това, че ми прелива до последната клетка на мозъка от простащината, която ни заобикаля и съм грубо нетолерантна към всяка нейна проява; това, че красотата в този наш свят (във всяко едно отношение) е в пълен колапс и всеки куршум към животоподдържащите я системи все едно в мен се забива и зле реагирам; това, че и още, и още, и още не означава, че съм захаросан, лъжливо-престорен и лигав щраус.
И не, никак не ми е вътрешно да възпявам минета, нито да му асистирам с дитирамби, но бих желала да кастрирам всеки изнасилвач във всеки един смисъл. Знам, че ме разбираш.

Застреля ме с този въпрос, г-н М.Д.! Признавам ти го с ръка на сърце. И сигурно си даваш сметка, че отсъствието на този въпрос е една от сакралните причини за умирането ни...
Спомних си изневиделица един стих на Анета Зартова (много ми е личен, както и самата авторка ми е) и реших да ти го оставя в отговор. И като строго личен жест към вниманието ти.

Изгубвам се, приятелко, изгубвам се,
преди дори за миг да се намеря
в мълчания - премазващо познати,
в тъгите след надежда непомерна
А зная, колко прости правилата са,
за да си пич - да махнеш със досада,
щом засмъди изгарящо сълзата,
че сам предал си се …и все пак си предаден,
щом всяко ново вдишване е болка,
да спреш да вдишваш и да се оттласнеш,
защото хрилно дишат дълго рибите,
а топлокръвните, недишайки - угасват…
При давене нерядко оцелява се
И аз - пореден път, ще оцелея...
Но гложди ме убийствено съмнение
сред тях - поне веднъж ще оживея ли…




]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от Omaia на 08.12.2008 @ 13:37:16
(Профил | Изпрати бележка)
"Възпоменание от Батак" ми е любимо Вазово стихотворение.
Интересна е препратката, която правиш. И въпросите,
които задаваш. И тази тънка нишка на робството, която
свързва две уж различни епохи.

Безизходно тъжно.
И много истинско!




Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 08.12.2008 @ 14:37:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Робството, да…
Израждаме се, М. Във всяко едно отношение.
Как е възможно от едно (робство), предизвикало определено действие , да се стигне до друго, но със съвършено друго (действие)?
То и тъжно не е. Направо е...
На нищо не приличаме. Във всяко едно отношение... Във всяко.


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от atanasKoc на 12.12.2008 @ 12:08:07
(Профил | Изпрати бележка)
приличаме. на надуваеми кукли.

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 12.12.2008 @ 12:38:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Леко ще те оспоря. Те, надуваемите кукли, освен че са въздух под налягане, който при най-малкото боцване издиша (плюс останалите им присъщо характерни черти на кукли), имат едно недостижимо за нас качество – не нараняват.
За нас – познай, но се боя, че нито мозъкът, нито фантазията ще са ти достатъчни...
Благодаря ти за вниманието!

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от atanasKoc на 15.12.2008 @ 17:59:54
(Профил | Изпрати бележка)
щом ти е кеф да ме оспорваш - що не...
обаче ме поблазни и аз да се трътна след теб в този лек оспор, въпреки малкото ми мозък и дрипавата ми фантазия, свързана преди всичко и предимно с въжделения за разюздан групов секс с надуваеми кукли, та по повод последното смея да твърдя, че имам известно основание да съм познавач на същите тези надуваеми кукли и спокойно мога да настоявам, че една такава кукла не се различава много от собственото ни безразличие, което в крайна сметка е корена на дървото на вси светии, по клоните му дето висят и тиквени фенери, и свински глави, и черни скърби, и неправди, и рани, и прочие все злини, по които храбро плюваме и люто псуем, ма отдалеко.
но, ако не си виждала наживо надуваема кукла, едва ли ше ми влезеш под кожата на познавач (на надуваеми кукли), ма нейсе, аз се подхлъзнах подир теб, като си рекох, че след поезията, дето си писала ше вденеш сравнението... уви, гачи ли не било.
ми, тва е. аз нема да благодаря за вниманието, щото едва ли съм го заслужил, но благодаря за невниманието!

p.s. и, rainy, би било гоцко да намрим кураж и да повярваме, че някои от тия, дето ни четат също са яли лайна и са гладували, когато и лайната са свършвали (ако малкото им мозък и никвото им въображение).

]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 15.12.2008 @ 20:16:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Да ти кажа, много сериозно си омотал конците по отношение на реакцията ми.
:)
Ще те ‘разочаровам’ – разбрах те чудесно. Не ми познаваш кавичковия стил, а и изобщо словесните прояви, както и се боя, че си се поддал на гневен тон, който изобщо не е бил насочен спрямо теб (така, както и срещу останалите, когато репликите са били резки), а напротив – думите ти бяха повод за едно мини-избухване. Безполезно, разбира се...
Спор няма, кьорав и то. Не съм експерт по куклите, признавам си, но по отношение на експертните познания относно разбиващи човешки прояви – да.
Ти на мен ли говориш за кураж? Я хайде пак.
:)
Пак си омотал конците. Въпрос на уважение е да дадем кредит за познанието на хора относно нещо, което не сме имали дори бегла идея що значи, да не кажа, че обратното е наглост. Така, както и благодарността за вниманието (и подхлъзването) е елементарна, но искрена проява уважение, която отново ти давам.
:)


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от July_morning на 20.12.2008 @ 12:59:57
(Профил | Изпрати бележка)
Моите почитания - това е голям стих !


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 20.12.2008 @ 13:17:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Моите искрени благодарности!
Хората (с много редки изключения и за конкретни обстоятелства) сме безчувствени и арогантни копелета и не преувеличавам грам. И не се извинявам за обобщението.
Всички аргументи за лошотията ни са пошли оправдания (за бездействието ни). За каквото и когото да се отнася. Когато това не е валидно, намесило се е егото ни и неговото удовлетворяване.
Жестоко ме е срам, че съм човек, когато съм от едната страна на бариерата и не искам да съм жива, когато съм от другата.


]


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от vitaniq на 03.03.2009 @ 22:48:08
(Профил | Изпрати бележка)
Все някога трябваше да се обадя тук


!!!


Re: Фактотум, скъпа, фактотум...
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.03.2009 @ 06:08:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Присъствието ти ми е истинско удоволствие, Витания!



]