Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 866
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 870

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌàíàñòèðúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Nadie

- Öÿë äåí áðèõàìå ïî òèÿ áàèðè, äóøà íå ìè îñòàíà. - Êîãàòî ïîèñêàì, ãëàñúò ìè ìîæå äà å ìíîãî æàëåí.
- Ñòèãà ìúðìîðè, áëèçî ñìå âå÷å - ìå óñïîêîÿâà Áîðèñ.
- Êàçâàì âè àç äà íå ÿ âëà÷èì ñ íàñ, àìà âèå íå, òà íå. Æåíèòå íà êîðàáà íîñÿò íåùàñòèå… - Òîâà å Ìèòàêà. Êèñåë å, ùîòî ìó ñå ïèå áèðà.
×åòâúðòèÿò îò âåñåëàòà äðóæèíà å Ìèøî, êîéòî ìå îáè÷à è çà òîâà ìå âèêà ñ òÿõ.  ìîìåíòà å çàåò äà ìúë÷è ãóçíî.

Ìúêíåì ñå âñÿêà ñúáîòà è íåäåëÿ ïî ðàçíè ñåëà è ïàëàíêè. È íèå íå çíàåì êàêâî òúðñèì, àìà åé òàêà - äà ñå ìàõíåì îò ñîôèéñêàòà ñóåòà.

- Åòî ãî, ìîì÷åòà… - êàçâà Áîðèñ, îáà÷å íÿêàê íåñèãóðíî. - Àáå òîâà ñëúíöå ìàé ìíîãî ìå å íàïåêëî, áå!
- Ïîâå÷å ïðèëè÷à íà Òðÿâíà ñ òèÿ âúçðîæäåíñêè êúùè. Êúäå å ìàíàñòèðúò? - íàèñòèíà íèùî ìàíàñòèðñêî íå âèæäàì.
Äîêàòî çÿïàìå ó÷óäåíî, ñå ÷óâà äðúí÷åíå íà âåðèãè è ñðåùó íàñ èçêà÷à åäèí äçâåð ñúñ çúáè íà òèðàíîçàâúð ðåêñ, íî ñ ïî-íåÿñåí ïðîèçõîä è çàïî÷âà äà ëàå êîëêîòî ìó ãëàñ äúðæè.
- Äèîãåíå, ìëúêâàé! Ìàðø âúâ âàðåëà!- Äðåçãàâèÿò ãëàñ å ïðèäðóæåí ñ òúòåí - ãðìàäåí êàìúê èçäðúí÷àâà ïî âàðåëà îò íàôòà, ñèëíî ðúæäÿñàë. Äèîãåí ïîñëóøíî ïðèáèðà ôåíåðà è ñå ñêðèâà â æåëÿçíàòà ñè áú÷âà, à ãëàñúò ïðèäîáèâà ìàòåðèàëíà ôîðìà. Âèñîê, ñóõ, ãîë äî êðúñòà ìúæ ñ ðîøàâà êîñà äî ðàìåíåòå, âúðçàíà íà ÷åëîòî ñ êîæåíà âðúâ, ñ êîìáàò-ïàíòàëîíè è òàòóèðîâêà íà ðóñàëêà ñ ãîëåìè öèöè íàä ëàêúòÿ íà äÿñíàòà ðúêà. Ïîä ðóñàëêàòà ñ ðàçêðèâåíè áóêâè ïèøå “Ïåíêà”. Íà ïðúñòà ìó - ñòðàíåí ïðúñòåí - áëÿñâà äèàìàíòåíîòî îêî íà ñðåáúðíà çìèÿ.
- Àç ñúì áàò Èâàí. - È âåäíàãà ðàçáóëâà ìèñòåðèÿòà. - Äåêîðè ñà òîâà. Îò äâå ãîäèíè ñòîÿò. Ñíèìàõà “Ïîä èãîòî”…Êîâàõà è ÷óêàõà åäíà ñåäìèöà, è ãëåé êúâ ðåìîíò íà ôàñàäàòà ñòàíà. - Ëèïñâàò ìó íÿêîëêî çúáà, à îñòàíàëèòå íå ñà â îñîáåíî çàâèäíà ôîðìà, êîåòî ïðèäàâà íà óñìèâêàòà ìó áåçïîìîùåí âèä. - Êàòî îïëåòîõà åäíè êàáåëè, êàòî íàèçâàäèõà åäíè ïðîæåêòîðè, ïî öÿë äåí íåùî êðåùÿò, ùúêàò òóêà èç äâîðà. Êîêîøêèòå ìè ïðåñòàíàõà äà íîñÿò îò ñòðåñà.
Ïî áàèðà êúì ìàíàñòèðà ïúïëè íèñúê, äåáåë ÷îâå÷åö ñ ðîçîâî ëè÷èöå è áóòà ñ óñèëèå ñòàðà äåòñêà êîëè÷êà. Ðóñàëêàòà îæèâÿâà è çàïî÷âà äà òðåïêà ñ ãúðäè, ïîíåæå íàøèÿ ñòîïàíèí ðàçìàõâà îæèâåíî ðúöå:
- Àéäå áå, Êèðå! Êúäå ñå çàáàâè. Âèæ òóêà äåöàòà èñêàò äà ïðåñïÿò â ìàíàñòèðà è ùå âå÷åðÿò ïðè íàñ.
Äóìàòà “âå÷åðÿ” èìà ìàãè÷åñêî âúçäåéñòâèå âúðõó Ìèòàêà -çàïî÷âà äà øàâà õèùíî ñ âåæäè:
- Êàêâî … å ìåíþòî?
- Ðàêèÿ! - îãîâîð êðàòúê, íî ñúäúðæàòåëåí. Êèðåòî ïðèáëèæàâà ñ íåñèãóðíè êðà÷êè - êîëè÷êàòà å ïúëíà ñ áóòèëêè åâòèíà ãðîçäîâà. Ïî ìèðèçìàòà ñå ïîçíàâà, ÷å å äåãóñòèðàë äîñòà, ïðåäè äà íàïàçàðóâà.
Íàñòàíÿâàò íè â äâåòå îáèòàåìè ñòàè â êúùàòà ñ ãîëåìèÿ ÷àðäàê è èçêóñòâåíàòà ëîçà. Çàä áóòàôîðíàòà âðàòà ñå êðèÿò ïðîïóêàíè ñòåíè, èçìåòíàòè ÷åð÷åâåòà, ïîèçãíèëî äþøåìå è ÷åòèðè ëåãëà - æåëåçíè òàáëè ñ ëåáåäè â íååñòåñòâåíî ñèíüî åçåðî.
Áåðåì çàðçàâàò çà ñàëàòàòà îò ìàëêîòî ãðîáèùå çàä ïàðàêëèñà. Íàäãðîáíèòå ïàìåòíèöè ñà ñàìî íà ìîíàõèíè - îò ïîðöåëàíîâèòå ñíèìêè íàäíè÷àò äîâîëíè íà âèä ëåëêè.
- Òîâà å ñåñòðà Ñîôðîíèÿ, èãóìåíêàòà. - Ñïèðàìå ïðåä ëåõàòà ñ íàé-åäðèòå äîìàòè. - Ìàíàñòèðúò å áèë æåíñêè, áåøå öåëèÿ â öâåòÿ, àìà ãè çàòðèõìå, ùîòî íà ñàëàòà íå ñòàâàò. Ñàìî òàÿ ðîçà îöåëÿ. - Îãðîìåí ÷åðâåí öâÿò è ìèðèøå òàêà, ÷å ìè ñå çàìàéâà ãëàâàòà.
- Ñåãà ñìå ñàìî ìúæå. Èçêëþ÷âàì êîêîøêèòå, äå. Êèðåòî, øîïàðà Ãîøî - õèëàâ å, çàùîòî ïî öÿë äåí ñêèòà èç ñåëîòî, Äèîãåí è àç. Êîãàòî èçìðÿõà ìîíàõèíèòå, ìå èçïðàòèõà òóê äà îõðàíÿâàì.
Áîäåì ñè îò ñàëàòàòà è âàäèì áóòèëêà ñëåä áóòèëêà îò êëàäåíåöà. Áèë ìîðÿê. Âúðíàë îò ïîðåäíèÿ ðåéñ è îò ñúñåäèòå ðàçáðàë, ÷å Ïåíêà ñå îìúæèëà íÿêúäå âúâ Âðà÷àíñêî.
- Íå ìîæà äà ìå äî÷àêà. Òîâà å - æåíèòå íà êîðàáà íîñÿò ñàìî íåùàñòèÿ. ×àê òóê èçáÿãàõ…
- Àáå âúðòåøå ñå ïî åäíî âðåìå íàîêîëî åäíà æåíñêà. È òÿ Ïåíêà - âñå ñ òàêèâà ñå çàëþáâà ìàé. Îðèñèÿ! - Êèðåòî ñå èçìúêâà çà ìèã îò êàòàòîíèÿòà, íî òàçè ðåïëèêà ÿâíî èç÷åðïâà ñèëèòå ìó, çàùîòî ïàê ïîòúâà â àëêîõîëíà ìúãëà.
- Ãðèìüîðêà â Êèíîöåíòúðà - ïîÿñíÿâà ñìóòåíî áàò Èâàí. - Ìîòà ñå òóêà ïîêðàé ôèëìà, òà…Å, òå ñàìî ìåñåö áÿõà â ìàíàñòèðà…- Îáúðíà íà åêñ ïîðåäíàòà ÷àøà è ìðà÷íî ñå óìúë÷à.
Íà äðóãèÿ äåí ñå áóäèì ñâåæè. Ïëàíèíà íàëè å - áúðçî ñå èçòðåçíÿâà è íå íè áîëÿò ãëàâèòå. Áàò Èâàí è Êèðåòî âå÷å ñà íà êðàê è ñà ñâàðèëè ÷àé â åäíà îëþùåíà òåíäæåðà. Îòêàçâàò äà íè âçåìàò ïàðè, íî äîêàòî ñå òî÷èì ïî òÿñíàòà ïúòåêà êúì ïîðòàòà, áàò Èâàí ìå äðúïâà íàñòðàíè. Áóòâà ìè â ðúêàòà ïîçàöàïàí êíèæåí ïëèê è äðèïàâî ëèñò÷å ñ àäðåñ.
- Âèæ òàì, àêî òè îñòàíå âðåìå, òàêà äå…Íà ìîì÷åòàòà àêî êàæà - âÿòúð ãè âåå íà áÿë êîí…Òè ñè ïî-îêîìóø.
Ïúõàì ãî â ðàíèöàòà è çàáðàâÿì çà íåãî. Ìåñåö ïî-êúñíî Ìèøî ïàê èçäàâà ÿâêàòà è çàïî÷âàì äà íàðåæäàì ðàíèöàòà. Îò ñòðàíè÷íèÿò äæîá èçïàäà ïëèêà, èçðàâÿì è ëèñò÷åòî ñ àäðåñà - ñ ÷åòëèâ è ñïðåòíàò æåíñêè ïî÷åðê å íàïèñàíî: Ïåíêà Íèêîëîâà, Ëþëèí 5…
Çâúíÿ íà âðàòàòà - îòâàðÿ ìè ìàëêî ìîì÷åíöå - öÿëà ìèñòåðèÿ å êàê óñïÿâà äà ñòèãíå äðúæêàòà.
- Ìàìîîîî, åäíà êàêà å. - Âèñè íà âðàòàòà, ëþëåå ñå è ìå ãëåäà èçó÷àâàùî.
Ìàìà å äðåáíà ðóñà æåíèöà, ìíîãî ìèëà íà âèä. Ïîäàâàì é ïëèêà - ðúöåòå é òðåïåðÿò, êîãàòî ãî îòâàðÿ. Îò òàì ñå ðàçïèëÿâàò ëèñòà - îãðîìíàòà ÷åðâåíà ðîçà å èçñúõíàëà. Áëÿñâà äèàìàíòåíîòî îêî íà ñðåáúðíà çìèÿ.
- Ìàìî, çàùî ïëà÷åø? - Ìàëêèÿò å ãîòîâ äà ðåâíå è òîé.
- Íèùî, ìèëè÷êî, âúðâè îòàòúê, àç åé-ñåãà èäâàì.
Äåòåòî ïóñêà ïîñëóøíî âðàòàòà è ìè ìàõâà ïðèòåñíåíî. ×àê ñåãà çàáåëÿçâàì ìàëêèÿ ðîäèëåí áåëåã ñ ôîðìàòà íà ðóñàëêà íàä äåñíèÿ ìó ëàêúò. Æåíàòà ìè ñå óñìèõâà ïðåç ñúëçè:
- Å, àç ùå âúðâÿ…áàãàæ èìàì çà ñòÿãàíå…
Èçëèòàì ïî ñòúëáèòå è ñå ïîíàñÿì íàä Ñîôèÿ. Íèêîãà íå ñúì ñå ÷óâñòâàëà òîëêîâà ùàñòëèâà…


Ïóáëèêóâàíî îò Amphibia íà 20.08.2008 @ 09:39:13 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Nadie

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 13:40:10 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìàíàñòèðúò" | Âõîä | 6 êîìåíòàðà (7 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìàíàñòèðúò
îò kakafreud íà 27.08.2008 @ 13:08:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èíòåðåñíî ðàáîòèø ñ îòäåëíèòå åëåìåíòè-áåëåãà, ïèñìîòî è ñå íàìåñòâàò ïðåêðàñíî â ðàçêàçà.
Ïîçäðàâ!


Re: Ìàíàñòèðúò
îò ina_ivanova íà 20.08.2008 @ 11:21:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîëêîâà ñà Èñòèíñêè èñòîðèéòå òè...
Ïîçäðàâ!!!


Re: Ìàíàñòèðúò
îò Nika íà 06.10.2008 @ 12:23:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî îáè÷àì äà òå ÷åòà è ÷åñòî ñå âðúùàì â ðàçêàçèòå òè.
Ëþáîâòà â òâîÿòà ïðîçà âèíàãè å òîïëà, ñâåòëà è òîëêîâà ÷îâåøêà.

Áëàãîäàðÿ òè :)


Re: Ìàíàñòèðúò
îò atanasKoc íà 08.06.2010 @ 17:29:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ìè äà áåøå ìå îòêðåõíàëà è àç äà ÷åòà, êàò èìà çà ÷åòåíå.

]


Re: Ìàíàñòèðúò
îò ASTERI íà 17.10.2008 @ 15:18:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé!
Ðàçêàçâàø ìíîãî óâëåêàòåëíî.


Re: Ìàíàñòèðúò
îò boliarkabg íà 05.10.2011 @ 16:29:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
ìíîãî ñâåæ ðàçêàç, ñòåãíàò è ïúëíè äóøàòà. Çà ãåðîèòå äà íå ãîâîðèì-æèâè è èñòèíñêè. Êàê ëè ñå æèâåå òàì?


Re: Ìàíàñòèðúò
îò Markoni55 íà 25.08.2015 @ 12:50:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ùàñòèåòî å òàêîâà ïëàøëèâî è íåæíî ïèëåíöå...íî êàòî òè êàöíå â äëàíòà ÷àê ñïèðàø äà äèøàø äà íå ãî èçïëàøèø. Õóáàâè ñà òâîèòå èñòîðèè...