Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 778
ХуЛитери: 1
Всичко: 779

Онлайн сега:
:: lubara

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтратезите от Банишора
раздел: Хумор и сатира
автор: petkraski

- балкански нрави и геополитика -


        Седяха под асмата и пиеха бира. Ставри, Дончо и Страхил. СДС-то на махалата – така им викаха. Бяха като някаква сакрална абревиатура на квартала. Отличителен знак. Местна забележителност. Най-верните инвеститори в малката икономика на „Веселото кебапче”. Групичката им никога не променяше състава си, макар постоянно да се разпадаше на различни формации – 2:1, 1:2, а най-често 1:1:1. Ако все пак някога постигаха единодушие, то обикновено бе, когато трябваше да се поръча по още една биричка.
- Марче, донеси от същата! – извика Страхил през рамо. От полумрака на гаража се показа русокоса женица и подаде три стъклени бухалки.
         Наляха си. Златистата течност се разплиска из халбите с весело „фшшш”, завихри се на мехурести въртопи.
- Няма политици в тая държава, няма! – изпъшка Страхил и натопи мустаци в бирената пяна. По хайдушките космалаци на лицето му полепна бирен памук, втечни се и започна да капе върху мравуняка между плочките.
- Гледайте! Това се казва мравешки потоп! – ухили се Дончо като сочеше паникьосаните животинки. Страхил вдигна халбата и отля два пръста в мравешката дупка.
- Излезе им късмета! – закиска се Дончо. – Наздраве за пиянството на мравуняка!
- Наздраве! – на свой ред изфъфли Ставри, па отпи юнашки.
         Мокри мравки заизлизаха на светло като оставяха лъкатушещи дири след себе си.
- Няма политици в тая държава, няма! – въздъхна Страхил. – Ей тия хайвани имат повече акъл от нашите дипломати!
- Не си прав, баце! – сряза го Дончо с глухия си тенор. – Политиците хептен нямат акъл, нали Ставри?
- Ъхъ. Особено сме зле по националния въпрос! – намеси се оня и запали цигара за авторитет.
- Аз по националния въпрос си имам стратегия! – рече Страхил с интонацията на човек, който има досие в ДС.
- Ти ли бе? Я стига! – закикотиха се другите.
Силите на масата се пренаредиха в конфигурация 1:2.
- Трайте малко! – изръмжа Страхил. - Я ми кажете кой е българският идеал?
- България до Охрид! – ревна Ставри.
- България на три морета! – писна Дончо.
- Не, младежи, не! На четири! – дяволито се усмихна Страхил. Печелеше психологическо преимущество. Отново бяха всеки срещу всеки.
- България на четири морета? И как ще стане това?
- Много просто. С помощта на Глобалното затопляне.
         Ония двамата се оцъклиха като препили с евтина бира.
- Слушайте как ще стане всичко! – наежи се Страхил. - Връщаме си Кремиковци. Повишаваме производството на пушек, вредни емисии и аерозоли. Получава се парников ефект. Температурата на стратосферата се повишава с няколко градуса. Това е достатъчно, за да започне бурно топене на полярните шапки. Айсбергите за нула време се превръщат в H20. Вдига се нивото на Световния океан. С трийсет метра. С шейсет метра! Може и повече. По закона на скачените съдове водата нахлува в Средиземно море и залива Беломорска Тракия чак до южните склонове на Родопите. До граничната бразда. И те ти, булка, България на Бяло Море!
- Верно, бе! – сепна се Дончо. Ставри все още гледаше с недоверие, но еквилибриумът решително се накланяше в полза на Страхил – 2:1.
- След това започваме да се разширяваме в посока изток-запад. – отсече той и гълдукна половината халба.
- Как?
- Ще пратим една раздрънкана флотилия към Босфора. В корабите – чакъл и цимент. Догоре! По пътя флотилията, разбира се, ще потъне от самосебе си. Така ще задръстим Дарданелите. Ще ги запечатим като язовирната стена Асуан!
- Виж ти! – облещи се Ставри. На масата се възцари крехък консенсус. Страхил се надвеси над чашите и продължи:
- Тогава започваме да източваме Черно море с гигантски секретни помпи. Водата ще я транспортираме с тръби до сръбската граница. Оттам я пускаме по наклона. На юго-запад! Посока - Връшка чука, Кружевац, Нови Пазар. „Река бликна!”, ще кажем на плавите и докато се усетят Сърбия ще се разпадне на малки островчета в Адриатическо море.
         Ония двамата се оживиха.
- Браво!
- Южния поток в действие! Хи-хи-хи...
Страхил поклати глава.
- Да. Но това не е всичко. Черно море ще го изпомпваме, докато бреговата ивица стигне на стотина километра от Одеса. Най-много сто. Трябва да оставим малко вода между нас и руснаците, все пак. Заради идеала - България на три морета!
- Ура, патриоти! И наздраве!
- Наздраве!
         Отпиха.
- Страхиле, ама нали каза, че ще бъдем на четири морета? Какво ще правим със северната граница? – поинтересува Дончо напук на идиотския си фалцет.
- Много ясно кво! – Ставри го изгледа с поглед на стратег. – Глобалното затопляне ще вдигне нивото на Северния ледовит океан. Полша и Скандинавските страни ще останат на дъното. Ако щат да си строят наколни жилища, тяхна си работа. Важното е, че водата ще стигне до северните склонове на Карпатите. Тогава пращаме една речна флотилия към Виена. Корабите – с пясък и чакъл.
- И потапяме корабите?
- Позна. Малко след Будапеща. Задръстваме Дунава. Получава се разлив. Реката тръгва по гънките на местността, отклонява течението си на север - покрай Карпатите, покрай Карпатите, докато се влее в Северно море. Румънците, преди да разберат, ще се окажат на българска територия.
- Супер!
- Еваларка, баце!
- Наздраве!
         Допиха.
         Мравките под тях, вече изсъхнали от бирения потоп, се изнасяха в индийска нишка на северозапад. Ставри, Дончо и Страхил ги наблюдаваха безмълвно и безизразно като всеки си мислеше за нещо друго.
- Марче, донеси от същата! – извика по някое време Страхил през рамо и пусна дълга плюнка върху мравешката колона от бежанци.
- Бирата свърши. – чу се откъм гаража. – Хайде, ще мета.
         Фирмата на „Веселото кебапче” изгасна.
- Няма оправия в тая държава, няма! – измърмори СДС-то на три гласа, тегли една майна на международното положение и се разотиде по живо по здраво.

Петър КРАЕВСКИ


Публикувано от Amphibia на 11.05.2008 @ 01:08:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   petkraski

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 17:31:49 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Стратезите от Банишора" | Вход | 5 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Стратезите от Банишора
от Ufff на 11.05.2008 @ 08:57:15
(Профил | Изпрати бележка)
)))))))) Ха-хаааа! На една спирка от къщи имаше такова заведение: "Лудото кебапче". ))))
Няма оправия в тоя държава, а какво да кажем за футбола, ауууууу!
България до Антарктида! Да живей!
))))))


Re: Стратезите от Банишора
от petkraski (petkraski@abv.bg) на 11.05.2008 @ 13:28:56
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Чудя се, как може едно кебапче да е весело, когато знае, че някой ще го изяде?... Екзистенциален въпрос, ненужен за формата на коментарната рубрика, май. :)

]


Re: Стратезите от Банишора
от Ufff на 11.05.2008 @ 13:36:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ми аз си отговорих така: вероятно се радва, че в крайна сметка ще се прибере при "мама" според "От пръст сме и на пръст ще станем". Готово . Вашто Веселото го изанализирахме, ама нашто защо е Лудото, се питам.

;)

]


Re: Стратезите от Банишора
от petkraski (petkraski@abv.bg) на 11.05.2008 @ 14:26:34
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Защото е от месо на луда крава, затова.

]


Re: Стратезите от Банишора
от scenaristbg на 11.05.2008 @ 13:16:29
(Профил | Изпрати бележка)
Аз мога да потвърдя, че в Банишора не се анмира заведение "Веселото кебапче" ;) Но мога и да кажа, че ми хареса текста, забавен е :)


Re: Стратезите от Банишора
от petkraski (petkraski@abv.bg) на 11.05.2008 @ 13:27:19
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Има, но не е лицензирано, помещава се в един гараж. Не казвам адреса, за да не отиде зян. :)

]


Re: Стратезите от Банишора
от scenaristbg на 12.05.2008 @ 23:08:25
(Профил | Изпрати бележка)
Може, нямам претенции да съм много голям познавач на собственият си квартал. Избягвам го :)

]


Re: Стратезите от Банишора
от Limonka (danist@abv.bg) на 11.05.2008 @ 17:01:56
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Мравките знаят посоката.


Re: Стратезите от Банишора
от petkraski (petkraski@abv.bg) на 11.05.2008 @ 22:59:32
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
И мравоядите - след тях... :)

]


Re: Стратезите от Банишора
от Ranobudniche (ranobudniche@dir.bg) на 11.05.2008 @ 21:03:06
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/ranobudniche
: )))
всъщност, всички партии стават.
за кръстници. барабар с коалициите.


Re: Стратезите от Банишора
от petkraski (petkraski@abv.bg) на 11.05.2008 @ 22:56:51
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Така е то. И те така. :)

]


Re: Стратезите от Банишора
от libra на 13.09.2014 @ 21:23:16
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))