Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 1
Всичко: 797

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНощни гари
раздел: Други ...
автор: nadya

Очакването

Загложди ме едно очакване и щото съм чувал, че очакването най-силно се усещало по гарите, тръгнах да си търся гара. Почти не си спомням как изглеждаха пустите му гари…Настаних се на една пейка и си чакам и аз не знам какво. Заспал съм, ей така в очакването си. Нещо потраква в главата ми. Трака-трак…, трака-трак… влак трябва да е, викам си. После се чу едно дълго пуххх…Спира, значи, пара някаква изпуска. Оглеждам се, никой не слиза от влака. А гарата една такава малка, прихлупена насред полето. Жива душа няма наоколо, сам съм в очакването си. Тогава си спомних, това трябва да е гарата от детството ми, че то аз няма и кога да чакам тука. Баба и дядо си замиха отдавна, а след тях и татко и мама. Мазилката оронена, прозорците счупени, а зад локомотива наредени само товарни вагони. То и затова никой не слиза…Усещам някой ме дърпа за крачола. Събуждам се, а то едно бездомно псе ми се зъби насреща. Уж беше ден, когато заспивах, а гледам една луна ми се опулила насреща, кръгла медена пита. Псето ме гледа в очите, не помръдва. Гладно трябва да е и аз съм гладен... Ще си чакаме тука да ни падне някой резен от медената пита. Нали не съм вече сам в очакването си, весело ми е. То, тази гара по-голяма ми се вижда, ама и тук влакове няма. Релсите ръждясали, тревите избуели, пущинак някакъв. Не разбирам, тук ли ми е мястото за чакане или друго трябва да си търся. То отвътре ми се насъбрало нещо много, ама си трая, нали съм от търпеливите. Започнах да броя звезди. Броя, броя, изброяване нямат. Обърках се и очите ми светнаха. Гледам и на псето светят. От очакването трябва да е. Излъчвам се навън, значи. Ами то да не взема да се изсветя целия навън от себе си, кой тогава ще остане да чака. Посъбрах се и тръгнах да си търся друга гара. Спомних си за една, голяма, с много коловози, влакове, шум, навалица и сладолед в подвижни колички. Разплакани, усмихнати, изпращащи, посрещащи, пристигащи и заминаващи. Човек до човек, яйце да хвърлиш, няма къде да падне. Такава гара ми трябва на мене, щото и очакването ми е голямо. Тъй де, ама много далеч, как да стигна до нея…Мислих, мислих дълго, то, не че ми се отдава чак толкова много мисленето. На седмия ден го измислих. Що не взема да си я нарисувам. Седнал удобно във фотьойла ще си трупам очакването, ще си го разширявам или свивам, според настроението. И каква стана тя…, накрая излезна, че мисленето било по-лесно от рисуването. Купих си бои, маслени, четки, около десет броя, платно, рамка, статив и започнах. Рисувам си аз по памет, то паметта ми от ония тесните с бели петна по края, ама взе да се разширява като се понапънах. Нещо платното малко ми се вижда, влаковете не побират, а за очакването изобщо няма място. Месец ми отне творческата дейност, а съм още по средата, на гарата покрива не съм сложил. Тя тая няма да я бъде, ами…Тръгнах да си търся художник. То в това малко градче на пръсти се броят. Заплюх си един и му викам: “Помагай! Гара ми трябва, ама не каква да е, а пълна с очакване.” А той ми се пули насреща. “Ти да не си превъртял нещо, бе човек! Те гарите са на изчезване, а и боички за очакване няма, как да ти го нарисувам.”Отчая ме, щом той не може, аз за къде съм тръгнал? Спомних си за старите филми, там гари, гари колкото искаш. Зарязах, и платно, и статив, и художник. Филм ще си правя, движение да има в очакването, че то от статика взех нещо да се схващам. Камерите скъпи и нали съм бедничък, друг вариант си избрах. Анимация ще си направя. Влизам в търсачката, програма да си намеря. Открих, сега пък преводач ми трябва, щото от езици аз много, много не отбирам. Обичлив съм и приятели много…Преведе ми я човека, ама мина още месец докато чатна, кое как е. Справих се. Анимирах си гарата, оная от спомените. Раздвижена се получи, съвсем като истинска. Покрива й-покрив, влаковете-влакове с много шум и хора…Тогава нещо ми стрелна в мислите, то май аз от търсене на гари съм забравил как се чака. Сега какво да правя с тази гаричка, дето ми се движи пред очите и очаква?! Заблуда някаква е това очакването, търпение трябва, търпение… Гарите си ги пазя, може пак да ми потрябват. То знае ли, човек кога и къде ще го тресне очакването…


Публикувано от aurora на 28.05.2007 @ 15:17:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   nadya

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:08:01 часа

добави твой текст
"Нощни гари" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нощни гари
от regina (radost6@bluebottle.com) на 28.05.2007 @ 15:30:51
(Профил | Изпрати бележка)
Остави чакането на гарите!
Ти си волна птица!Айде...Фъррррр!!!
:)))


Re: Нощни гари
от nadya на 29.05.2007 @ 07:03:59
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Отгоре съм...надлетях очакването, гледам си последната гара и се усмихвам, тя била само сън, събуждането ми беше много продължително...:)

]


Re: Нощни гари
от Dimi на 28.05.2007 @ 15:33:17
(Профил | Изпрати бележка)
И аз все очкавам нещо с гара или без гара, а търпение вече не ми остана и очакването ми се измори. Но ще почакам още малко, друго не ми остава. А на теб Наде браво, чудесен разказ, и вече зная, че твоите са си такива, интересни!


Re: Нощни гари
от nadya на 29.05.2007 @ 07:12:17
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Търпението е необходимо, калява...,а гарите сами ще се появят, но трябва от време на време да поглеждаш през прозореца на влака. Щото, ако си вперил поглед само в пътечката на купето или в куфара си над главата, ще ги пропуснеш...Очакването си е тръпка, но до време...после наистина изнервя.

Благодаря, Дими, че прочете!:)

]


Re: Нощни гари
от ami на 28.05.2007 @ 21:55:54
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Ако ме тресне неочаквано...това де...очакването - може ли на заем една гаричка,че мойте ги изразходих тук там ...по приятели...;)))


Re: Нощни гари
от nadya на 29.05.2007 @ 07:14:09
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
За теб...винаги, продължавам да анимирам...

Само една ли ти трябва?! :)))

]


Re: Нощни гари
от estela41 (metafora@abv.bg) на 29.05.2007 @ 08:19:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми допада стилът ти. С такава артистична небрежност върлуват самопризнанията, редом с описания и изоричен поглед към реалността - предишна и сегашна.


Когато си пускаш материала, отделяй си обзаците(съвсем нарочно), защото така, както е сега) разказът става сбит и не се открояват отделните вътрешни епизоди в него, а те определено са съществени, защото героят ти преминава през етапи на осмислянето, които го представят като развиваща се личност (или кръжаща в кръг...ама това е друга работа:)))


А това, че действаме в една посока, която сме приели за вярна, за единствена, а после сме видели, че въобще не е тя...си е редовният номер:))) Но както правилно е отбелязал героят ти - нека седи гарата, да чака следващия миг, когато пак ще ти се досънуват надежди и унес. Все пак нека не забравяме , че гарата е символ на добрата среща и то не само с кучета...

Виждам в твое лице един добър разказвач


Re: Нощни гари
от nadya на 29.05.2007 @ 14:53:00
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Благодаря за съвета, ако реша да пусна нещо подобно, ще ги отделя.:)

На гарите винаги очаквам добрата среща, а кучето, то е приятел с който споделям очакването...Понякога обърквам посоките на въображението си, а гарата все още очаква случване или поне изненадата от случването...

Благодаря, Естела!:)

]


Re: Нощни гари
от estela41 (metafora@abv.bg) на 05.06.2007 @ 07:54:27
(Профил | Изпрати бележка)
Понеже живея почти на гарата, някак съм с изтрити сетива за възможните случайности и срещи, които тя символизира още от романа на Айтматов "Денят по-дълъг и от век"...

Това не ми пречи да си фантазирам за другите "гари" в живота, през които минават влаковете на доброто познанство:))) не е задължително да е единствено с четириноги.

]