Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 749
ХуЛитери: 5
Всичко: 754

Онлайн сега:
:: Elling
:: Boryana
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПръдня на вятъра - (3)
раздел: Разкази
автор: Nadie

Имало само двама мъже, към които Елиту била благосклонна. Единият бил чичо Тролчо - мъничък, плешивичък, с големи, космати уши и очи на добър дух. За него да си купи книга било истинско мъчение. Заставал пред касата, вдигал томчето до лицето си, от което очите му ставали кривогледи, и започвал да преглежда страница по страница.
"Защо го правите това сега?", престрашила се да го попита веднъж Елиту. "Трагедия!", отзовал се чичо Тролчо. "Преди много години си купих едно криминале. Чета си аз и с ужас установявам, че последната кола е празна. Бели листа. Това ми обърка живота." "Чак пък живота - да не преигравате малко?" - Елиту се дразнела от мелодрами. "Давай на "ти", Елин съм." "Хе, на мене са те кръстили. Рядко име." - усмихнало се момичето. На чичо Тролчо, обаче, не му било до съвпадения - вече гребял на четвърта по канала на спомените: "Та ядосвам си се, значи, а точно тогава беше дошла нова колежка. Взе книгата и на празното написа 'От какво се прави ливада? Нима не знаеш? Трева и една пчела, и да мечтаеш.' * Влюбих се мигновено и до смърт. Мисля, че тя също. За месец дописахме книгата с най-красивите любовни стихове." "Защо не се взехте, то такава страст", иронично подметнала Елиту. "Какво говориш! Тя си имаше семейство, дете, аз също бях семеен." "Е, много старомодно бе, чичо Елине (Тролчо-сваше го само мислено, да не го обиди). Не се ли изпраскахте поне веднъж?" Контрастът на красота с кремиковски речник бил защитен механизъм, с който дистанцирала мъжете. Човекът само се натъжил: "Да, изпраскахме се. Но дори и така да го кажа, няма да оцапам момента, да знаеш. Никога повече не ми се случи такова нещо! Тя беше магьосница!" "И?" "Не остана. Чувстваше се отговорна към семейството си. Напуснах работа - подкосяваха ми се краката, щом я видех. На колата беше останало малко място, колкото за 'Но тръгваш ти - звънят копитата ти боси. Прости ми, конче ненадминато! Как страшно ще се вее твоя алаброс и ще свети като слънце в гилотината.' ** Казах й когато прецени, че моментът е дошъл, да ми прати книгата до поискване в пощата. Ходя да проверявам всяка седмица вече осемнадесет години, десет месеца и тринайсет дни." Чичо Тролчо се заплеснал. Настъпило неловко мълчание. Накрая се окопитил, поразтръскал космати уши и сръчкал чувство си за хумор, че и то се било заплеснало: "Освен това до ден днешен нямам представа кой е убиеца, а това адски ми скъсва нервите." "Съдията е. Инсценира убийството си в пета глава и трепе всички наред", отбелязала Елиту, за която вече разбрахте, че била много начетена. "Ти разбули тайната, принцесо! Ела да те черпя кафе отсреща, а после ще отидем до общината да те осиновя, посредством което да се докопам до трона - Царят Елин!" Тъкмо тогава, обаче, в книжарницата се обадили от полицията и съобщили на Елиту, че майка й и баща й са се размазали в крайпътно дърво край ранчото си.

След погребението, принцесата и брат й, долетял по спешност, хапнали пасти, поляти със сълзи, в любимата им сладкарница. Направил всичко възможно да я убеди да отиде с него в Америка, но не би! "Ей, ама голям си инат!" - предал се, напълнил й хазната с доларчета и отлетял обратно. Момичето се обадило на една строителна фирма с инструкции за неузнаваем ремонт на родния апартамент, наковало им с удивителни и-мейл в смисъл и да се разберем! нищо от старите вещи да няма! ни скрин, ни библиотека, нищо! каквото искате, това ги правете! наемете вехтошари! ясно ли е! Това бил то стилът на красивите благороднички с пълна хазна.

Минали-не минали няколко дни, в книжарницата влетял другият мъж, към когото Елиту била благосклонна - Брат-ми-2. Вече имало година откак се бил захванал с антикварен бизнес и преуспявал умерено. Бил развълнуван. Какво ти развълнуван, направо се тресял, мятал ръце и крака без координация, а в погледа му се четяла тиха лудост. "Няма да повярваш! Мими, смени я, моля ти се, да я водя на обяд, че е много спешно!" "Нещо ми се виждаш превъзбуден. Да не си намерил доказателство за пръднята?" - кикотела се Елиту развеселена. Брат-ми-2 поръчал бяло вино, абсолютен прецедент, при положение, че и двамата не близвали алкохол - "Ще ми потрябва ледът", смутолевил несвързано, бръкнал в джоба на якето си и извадил книга. "Чела съм я, бе! Не помниш ли, че ти ми я пробута още докато бях невръстна - най-доброто криминале, писано някога и дрън-дрън...Кво ви става на всички, като обсебени сте от нея! Чичо ти Тролчо и той..." "Тая точно свършва по-различно." - прекъснал я Брат-ми-2 и й подал книгата. Елиту я прелистила и ахнала. Любовта - безумна, отчаяна и страстна, съклетясала между страниците толкова години, се отскубнала, промъкнала се по пръстите, които я държали, нагоре по ръцете, нахлула през увисналата от удивление уста, и взривила принцесата отвътре. Когато алабросът й светнал в гилотината, се поосеферила. "Къде я намери?" Брат-ми-2 се напрегнал: "Там е цялата работа. На нощното шкафче у вас!", мигом скочил и захлупил ледарката на главата на Елиту, която междувременно била припаднала.

Нали ги знаете принцесите какви са - в кулминационния момент коя заспала, коя без една обувка, коя вземе, та припадне, вместо да признае сладкото си поражение.
_________________________________________
* Емили Дикинсън в превод на Цветан Стоянов.
** Борис Христов - "Конче мое"


Публикувано от aurora на 30.08.2006 @ 14:18:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Nadie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:31:12 часа

добави твой текст
"Пръдня на вятъра - (3)" | Вход | 15 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пръдня на вятъра - (3)
от milko на 30.08.2006 @ 14:56:09
(Профил | Изпрати бележка)
Много ги уйдурдисваш начи:))


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от velar на 30.08.2006 @ 15:15:02
(Профил | Изпрати бележка)
започнах отзад, запалих се и стигнах до ПВ-1, преди да те поздравя, искам да знаеш, че и само ПВ-3 е достатъчна, финалът така е по-неочакван и много ефектен, достави ми невероятно удоволствие, а след това направих проверка дали е истинска моята догадка , прелиствайки 1 и 2 , а сега ми позволи да ... Поздравления!:))


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от Marta на 30.08.2006 @ 15:38:29
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Надее, абонирам се отсега за "Чат 2", давай!


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от midnight_witch на 30.08.2006 @ 16:03:31
(Профил | Изпрати бележка)
хехе тук ме уби.припадам.


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от SugarBabe (radost4e@gmail.com) на 30.08.2006 @ 19:22:41
(Профил | Изпрати бележка)
Понеже ме обвиниха в некоректност, че съм коментирала в един форум тази поредица от разкази и не съм уведомила авторката, копирам тук написаното там.
Едно уточнение:
В случая се опитвам не да обиждам автора, а да си обясня тенденциите на съвременната литература!
"Публикувам може би от година вече стиховете си в един от най-добрите литературни сайтове. Днес ми е малко странно. На заглавната страница заедно с моите две най-нови творби, откривам поредицата от разкази, озаглавена със звучното име "Пръдня на вятъра". Прочетена беше поне 3 пъти повече от моите неща, имаше и доста коментари и оценки.

Сега аз какъв извод да си направя?
1. Творчеството ми не е атрактивно и не грабва от първия поглед.
2. Някой преди мен вече е овладял проблема с намирането на подходящо заглавие, за мен все ми е трудно.
3. Това ли е хита в съвременната литература - героите да са с имена като Мишу и Елиту?

Най-вече ме интересува дали читателите масово са почитатели на такъв вид изкуство. Не коментирам качествата. Просто явно четящите и ценящите поезия са вече на изчезване, така почвам да си мисля.

Всички чакат с нетърпение продължението на "Пръдня"-та. И всъщност заглавието идва от репликата на главната героиня: "Ще се омъжа за този, който ми докаже, че любовта не е пръдня на вятъра!".

Романтично, а? "


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от midnight_witch на 30.08.2006 @ 19:34:45
(Профил | Изпрати бележка)
браво шугър.стискам ти ръка.виртуално както уточнихме оттатък,затова че стори нещата както е редно.
и после:
"Сега аз какъв извод да си направя?
1. Творчеството ми не е атрактивно и не грабва от първия поглед.
2. Някой преди мен вече е овладял проблема с намирането на подходящо заглавие, за мен все ми е трудно.
3. Това ли е хита в съвременната литература - героите да са с имена като Мишу и Елиту?"
1. ми явно не е.не колкото на Nadie. пък и не знам какво е виновна тя за това ,че твоето творчество не е атрактивно.
2.проблема със заглавието стои пред всеки автор,но
има и заглавия ***
четени стотици пъти.значи причината не е само в заглавието ,а в пълнежа под.
3.защо имената да не са мишу и елиту.дъщеря ми в чата също се пише елиту
сега ми кажи ,че дъщеря ми не е съвременна.

пожелавам ти успех Шугър.

]


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 31.08.2006 @ 11:07:40
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Тенденциите, мило Шугър, не са захарно сладникави. И слава Богу, щото както ни заливат с разни сапунки и холивудки с хепи енд, ептен ще се откъснем от реалността, демек абсурда.
Вземи почети малко Кърт Вонегът, та да схванеш за какво говоря, пък и да понаучиш нещичко.



]


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от Nadie на 31.08.2006 @ 11:14:21
(Профил | Изпрати бележка)
SugarBabe, много бих се зарадвала, ако прочетеш разказът чистосърдечно, от край до край, като се абстрахираш от имената - нека не са Мишу и Елиту, а да са примерно Антон и Точица. Не съм избрала заглавието с цел продажба на написаното. Можех да го кръстя, примерно Люююбовтааа е по-силна от всичкоооо... Виж, ако съдържанието и стилът на писане не ти харесат, това би ме натъжило.

]


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от nikoi (boo@abv.bg) на 15.11.2006 @ 16:10:40
(Профил | Изпрати бележка)
Романтично е, да...Много при това!
!!!
И аз обичам поезията, та какво викаш...?

]


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 31.08.2006 @ 11:04:09
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
ЕЕЕЕ! Аферим! Уби ме просто. Свалям ти веднага едно шапо!


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от copie на 31.08.2006 @ 16:02:17
(Профил | Изпрати бележка)
мнооооо добър, мда.... !!!

искам книгаа!!! :)))))))


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от petkraski на 31.08.2006 @ 16:09:05
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Не взимам страна в спора за "Пръдня на вятъра". Само подхвърлям:
А помните ли онази стихосбирка "Гъзове и облаци"?


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от Vesan на 01.09.2006 @ 16:04:29
(Профил | Изпрати бележка)
Отлично! Поздрави!


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 01.09.2006 @ 16:40:29
(Профил | Изпрати бележка)
Хехехехеееее!
Майстор-разказвач си, Наде!!!!
А заглавието - според мене - е точно на мястото си!
И се радвам че тук, в този сайт, в който на почит е повече Поезията, намират място твоите и на други млади и даровити автори разказите!!!! И си имате своята публика!!!
С пожелания за нови творчески изяви, и не само :-)))))


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от nironi (nironi@dir.bg) на 08.09.2006 @ 15:59:30
(Профил | Изпрати бележка)
Знаех,че е майката, така неусетно си влязох в текста, суперско! Поздрави !


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от haboob на 18.09.2006 @ 15:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
shtiah da pitam zashto ne e v "humor i satira", no kato prosledih kak si pisal /za da sum v chas/ mai taka e po-dobre:) a, tova nadie ispanskoto "nikoi" li e?
pozdrav:) iskren, ne prudnia na viatura!


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от Nadie на 19.09.2006 @ 09:37:29
(Профил | Изпрати бележка)
Това е по-скоро турския вариант на Надя - с ударение на е-то. Един мустакат продавач на килими в Истамбул ме кръсти така преди години. Muchas gracias por su comentario :-)

]


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от kamik на 27.09.2006 @ 18:55:06
(Профил | Изпрати бележка)
Освен искрени поздрави - и искрени възхищения - тук - но за всичко прочетено дотук - можеш да ми завиждаш - изпитах такова читателско удоволствие,че ще ме държи с петилетки/при всичката относителност на времето!/


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от infinity на 03.10.2006 @ 11:09:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lyricalbalcony.blogspot.com/
:)))) 2 ми хареса най- много, но и другите части!

удоволствие беше! мерси!


Re: Пръдня на вятъра - (3)
от Markoni55 на 18.06.2015 @ 18:03:08
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го, но не заради заглавието, открихте плез друг текст. допадна ми твоят свободен като кучешка бълха стил, който си скача накъдето му хрумне - непредвидим/от моя гледна точка/, незабележим / ама уж/, незлоблив и т.н. че много бързам и не мога да се концентрирам...определено ме пиши във фенската си група