Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 439
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 445

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: Teoman
:: malovo3
:: Icy
:: Markoni55

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîøìàð
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: sonnic

Ñëúíöåòî áàâíî ñå ñêðèâàøå íà Çàïàä. Ïîëîâèíàòà ìó äèñê âå÷å áåøå ïîòúíàë çàä Øóðäàíèöà, êîãàòî ñòðåñíàòî îòâîðèõ î÷è...
Îáè÷àõ â êúñíèÿ ñëåäîáåä äà ñÿäàì â ìîÿ ëþëååù ñå ñòîë íà ñåí÷åñòàòà òåðàñà ñ êíèãà â ðúêà. Òîâà áåøå ëþáèìîòî ìè çàíèìàíèå (áÿõ ãî ìå÷òàëà ãîäèíè íàðåä), çàùîòî êíèãèòå ìå îòíàñÿõà â èíòåðåñíè, óìíè, ìàêàð è ÷óæäè ñâåòîâå, à àêî óìîðàòà (ñòàð÷åñêà) ìå íàëåãíåøå, ïðåìèíàâàõ íåóñåòíî â ïðèÿòíà äðÿìêà.
Âñÿêà âúçðàñò ñè èìà ñâîåòî î÷àðîâàíèå, íî íà ìåí íàé-ìíîãî ìè äîïàäíà ò. íàð. "öèãàíñêî ëÿòî". Çà íèêúäå íå áúðçàø, íÿìà äåöà, çà êîèòî äà ñå ãðèæèø, êàðèåðàòà âå÷å å äàëå÷íî ìèíàëî, æåíñêàòà ñóåòíîñò - çàáðàâåíà... Îñòàâà íàñëàæäåíèåòî îò ïîñëåäíèòå ëú÷è íà ñëúíöåòî (íà æèâîòà) è íåïðåîäîëèìîòî æåëàíèå äà íàïðàâèø îíîâà, êîåòî òè ñå å èñêàëî, íî íå ñè ñìîãíàë äà íàïðàâèø.

Îáè÷àì êúñíèòå ñëåäîáåäè... Ñåäÿ ñè íà òåðàñàòà ñ êíèãà èëè ïëåòêà â ðúöå, ÷åòà èëè óíåñåíî ñå âñëóøâàì â îêîëíèòå çâóöè, âäèøâàì àðîìàòè, èäâàùè îò ðàéñêàòà ïðèðîäà òóê. Íÿìà äðóãî ìÿñòî, íà êîåòî ñúì áèëà, äà óõàå òàêà îìàéíî, êàêòî òîâà ïðåëåñòíî ìåñòåíöå, ñãóøåíî â äúëáîêàòà èçâèâêà íà ×èïðîâñêèÿ Áàëêàí. Òóê âñåêè ñåçîí èìà ñâîè àðîìàòè... È ñ âúðçàíè î÷è ìîãà äà óñåòÿ êîãà ïðèáëèæàâàì êúì ìîÿ ñè ðàé. Ïðîëåò òóê óõàå íà ðàííà çåëåíèíà, íà ãðàäèíñêè è ãîðñêè öâåòÿ, ïîñòåïåííî ïðåëèâàùè â àðîìàò íà ëþëÿê, àêàöèÿ, öúôíàëè îâîøêè(íåêà íå èçðåæäàì âñè÷êè), åñåí íà îêîñåíî ñåíî, íà áèëêè, ïðàñêîâè, ÿáúëêè...
Êðàñèâî, ïðåêðàñíî, îìàéíî è... òîëêîâà áåäíî.
Íÿêîãà (Áîæå, âñå òîâà íÿêîãà!) ïðèâå÷åð ìíîãîáðîéíè çâúíöè íà çàâðúùàùè ñå îò ïàøà æèâîòèíêè íàïåâíî îãëàñÿõà, ïðèòèõâàùàòà øèð (àìà ÷å ñå íàñòðîèõ íîñòàëãè÷íî!)... Ñåãà... ìàëêîòî îñòàíàëè êîçèöè ïðîñòî åæåäíåâíî ìè íàïîìíÿò çà òîâà íÿêîãà è ìè äåéñòâàò êàòî çâúí îò áóäèëíèê, íàïîìíÿù, ÷å å âðåìå çà âå÷åðÿ.
Íî òîçè êúñåí ñëåäîáåä íå çâúíöè, à íåùî íåïîçíàòî è íåÿñíî ñìóòè ïîêîÿ ìè. Íåîáè÷àåí øóì, êîéòî ìè íàïîìíè çåìåòðåñåíèåòî âúâ Âðàí÷à ïðåç 77-ìà - íåñïîêîéíî ïðèïëÿñâàíå ñ êðèëå, òðåâîæíî êóäêóäÿêàíå, ïðîáëåéâàíå è ïðèïðÿíî òîïóðêàíå íà ìíîæåñòâî ïòè÷è è æèâîòèíñêè íîçå...
Ëþáîïèòñòâî, à íå ñòðàõ (îòäàâíà ñúì èçãóáèëà òîâà óñåùàíå, âåðîÿòíî êàòî ïðèçíàê íà íàäåáåëÿëî ÅÃÍ) íàääåëÿ íàä ìúðçåëà ìè... Íàäèãíàõ ñå áàâíî è òúòðóçåéêè êðà÷èùà ñå îòïðàâèõ êúì ïîðòàòà. Îùå ïî-íåîáè÷àéíà ãëåäêà ñå ðàçêðè ïðåä î÷èòå ìè - ïî óëèöàòà, ïðåç ïëîùàäà ñå íèæåøå æèâîòèíñêà âúðâîëèöà: îâöå, êîçè, êîêîøêè... êëàòóøêàõà ñå ïàòèöè è ãúñêè, ìíîæåñòâî êðÿêàùè òîêà÷êè. Íàðÿäêî â òîâà ïúñòðî ìíîæåñòâî ñå ìÿðêàõà êó÷åòà èëè ìàãàðåòà.
Ñìàéâàíåòî ìè ïðåìèíà âñÿêàêâè íîðìàëíè ãðàíèöè! Íå ïðåäïîëàãàõ äîðè, ÷å â ñåëîòî íè èìà òîëêîâà ìíîãî ïðåäñòàâèòåëè íà æèâîòèíñêèÿ ñâÿò! À è íàêúäå ñå áÿõà çàïúòèëè?!
Øóìíàòà êàâàëêàäà ñå èçíèçà ïðåä ñìàÿíèÿ ìè ïîãëåä, íÿìàøå æèâ ÷îâåê äà çàäîâîëè ëþáîïèòñòâîòî ìè. Ìèíóòà, äâå, à ìîæå áè ïåò ñòîÿõ íåïîäâèæíî ñúñ çÿïíàëà óñòà, ñ ïîãëåä âïåðåí â ïîñîêà íà îòäàëå÷àâàùèòå ñå òâàðè, äîêàòî óñåòèõ ãðóáî ïîáóòâàíå ïî êðàêà. Äî ìåí ñòîåøå åäíî ñòàðî, ïîîñêóáàíî, íî åäðî è âñå îùå èçãëåæäàùî äîñòîëåïíî, êó÷å - êàðàêà÷àíêà (íÿêîè ãè íàðè÷àò áúëãàðñêà îâ÷àðêà). Ïîãëåäíà ìå ñúñ çàìúãëåíèòå ñè ñúëçÿùè î÷è è ìè ïðîãîâîðè ñ ÷îâåøêè ãëàñ:
- Êàêâî ñå ïóëèø?! Åé òîâà ñà ñêúïèòå òè ñúñåëÿíè â èñòèíñêèÿ èì âèä. À íàêúäå ñà ñå çàïúòèëè ïðåäñòîè äà âèäèø! Õàéäå ñ ìåíå, äà ãëåäàø, à ïîñëå - ïèøè! Òî ìàé äðóãî íå îñòàíà îñâåí äà òå ïðîâúçãëàñÿ çà ëåòîïèñåö íå íà íåâîëèòå, à íà ïðåâúïëàùåíèåòî íà ãëóïàöèòå.
Áÿõ ñàùèñàíà, øîêèðàíà è íå ìîæåõ äà ïîìðúäíà îò ìÿñòîòî ñè, ëèøåíà äîðè îò äàð ñëîâî, êàìî ëè îò âúçìîæíîñò çà èçáîð, à ïåñúò ïðîäúëæè âñå òàêà íàñòúïàòåëíî è ïîêðîâèòåëñòâåíî:
- Çàòâîðè ñè íàé-ïîñëå óñòàòà! - èçêîìàíäâà òîé. - Òðúãâàé è ìå íàðè÷àé Áàëêàí! Íå ñå ñòðÿñêàé, òè ñè ñè â ÷îâåøêè âèä, íî ñàìî àç òå âèæäàì è ñàìî ñ ìåí ìîæåø äà ãîâîðèø. À äðóãîòî - ùå ðàçáåðåø íà ìÿñòî!
Ïîä÷èíèõ ñå íà áåçïðåêîñëîâíàòà ìó çàïîâåä è ïîåõ ñëåä íåãî. Ñëåä ìàëêî âå÷å áÿõìå ïðåä ñãðàäàòà íà ÷èòàëèùåòî, à êîãàòî âëÿçîõìå âúòðå, ãëåäêàòà íàïðàâî ìå âòðåùè. Îòäàâíà íå áÿõ âèæäàëà ãîëåìèÿò ñàëîí ïðåïúëíåí äî ïðúñâàíå! ×óâàøå ñå êðÿêàíå, áëååíå, ñúñêàíå - øóìíî êàòî â çâåðèëíèê... Íà ñöåíàòà öàðåøå òúðæåñòâåíîñò, äåëîâèÿò ïðåçèäèóì ñ ïóðïóðíàòà ñè ïîêðèâêà ãðååøå êàòî â ò. íàð. òîòàëèòàðíî âðåìå.  äúíîòî íà ôîíà íà ÷åðâåíèòå çàâåñè ñå ìúäðåøå óõèëåíàòà ôèçèîíîìèÿ íà... Áåéá (ïîìíèòå îíçè àíãëèéñêè ôèëì, äåòî ìàëêîòî ïðàñåíöå Áåéá êîìàíäâàøå ïàðàäà íà îâöåòå?!). ßâíî, ïðåäñòîåøå äà ñòàíà ñâèäåòåë íà ñìàéâàùî óìîïîìðà÷èòåëíî çðåëèùå! Ñòðàííî, õàðåñâàõ òîçè ìàëúê ïðàñ÷î, íî âãëåæäàéêè ñå â ãîëåìèòå ìó îêîêîðåíè î÷åòà, ïîòðúïíàõ îò âíåçàïíî âðúõëåòÿëàòà ìå àñîöèàöèÿ ñ Îðóåë è òî, ïðîòèâíî íà ëîãèêàòà, íå ñâúðçàíà ñ "Ôåðìàòà", à ñ "1984". Ñÿêàø îò ãîëåìèÿ ïëàêàò ìå ãëåäàøå "Ãîëåìèÿò áðàò"! (Àìà ÷å ÷èòàíêà ñúì!)
Ïðåä ñöåíàòà ñå ñóåòÿõà íÿêîëêî ïàëåòà è äâå, íàòåæàëè îò òëúñòèíè, íî âå÷å ïðîñêóáàíè ãúñêè. Åäíàòà âàæíî ïðèñòúïâàøå, òðåñåéêè òåëåñàòà ñè, è ñúâñåì î÷åâàäíî ñå îïèòâàøå äà èçáóòà äðóãàòà, êîÿòî äîñòîëåïíî ñå âúçïðàâÿøå, îòâðåìå-íàâðåìå ïðîñúñêâàøå è "èçèñêàíî" ïðèïëÿñêâàøå ñ ïðîñêóáàíèòå ñè êðèëöà.
Èçâåäíúæ çàëàòà ïðèòèõíà, êàòî ïî äàäåí çíàê. Îò øèðîêèòå äâåðè ñå ïðîòî÷è òúðæåñòâåíà êàâàëêàäà, âîäåíà îò... Áåéá! (íå ìîãà äà ïîâÿðâàì íà î÷èòå ñè!). Ëþáèìîòî ïðàñåíöå ïúðãàâî ïîäðèïâàøå ïî ïúòå÷êàòà, ïðåä íåãî äðåáíà õèåíêà ïîìèòàøå ñ îïàø÷èöà ïàðêåòà, à çàä äðåáîñúêà òåæêî ïðèñòúïâàøå åäúð áÿë êîçåë ñ ìàñèâåí õðèñòèÿíñêè êðúñò íà âðàòà. Îêîëî êîçåëà ñÿêàø ïîäðàæàâàéêè íà õèåíêàòà ñå óñóêâàøå êîêàëåñò îðàíãóòàí... Ïðîöåñèÿòà çàâúðøâàøå ñ ÿð÷èöè, ãúñ÷èöè - ðàçíè ïåðíàòè îò ïî-ìëàäîòî ïîêîëåíèå.
Êîãàòî öÿëàòà òàçè ñâèòà ñå íàñòàíè çàä ÷åðâåíàòà ìàñà, ãúñêà íîìåð åäíî, îïèòâàéêè ñå äà èçãëåæäà ïúðãàâà, ñå èçêà÷è ïî ñòúïàëàòà íà ñöåíàòà, îò êîåòî òå æàëíî èçñêúðöàõà, çàñòàíà ïðåä ìèêðîôîíà è îòêðè íà÷àëîòî íà ïðåäèçáîðíàòà êàìïàíèÿ íà ëþáèìèÿ "íàø ìàëúê Áåéá", êàêòî ñå èçðàçè ïðåäñåäàòåëñòâàùàòà ñúáðàíèåòî. (Î, íåáåñà!) Ïîñëåäâàõà áóðíè àïëîäèñìåíòè (êàòî ïî äàäåí çíàê) è âúçòîðæåíî êðÿêàíå, áëååíå (êàêòî ñè å ïî ïðîòîêîëà).
Áåéá ñå èçïðàâè íà çàäíèòå ñè êðà÷åòà çàä òðèáóíàòà, çúáêèòå ìó ëúñíàõà â òîïëà óñìèâêà. (È â òîçè ìèã, î, ÷óäî! Äî ìåí äîñòèãíàõà ìèñëèòå ìó:"Òúïè ãëóïàöè, ïàê ùå ìè ïîâÿðâàòå! ") È ñå ïîíåñå ãëàñ÷åòî íà ïðàñåíöåòî, ëååøå êàòî íåáåñíà ìåëîäèÿ, ãàëåøå ñëóõà íà ïðèòèõíàëèòå ñëóøàòåëè, îìàéâàøå è òå êàòî õèïíîòèçèðàíè íà ìîìåíòè ïðîïóñêàõà ïîäàäåíèòå îò ãúñêà 2 è õèåíêàòà çíàöè çà àïëîäèñìåíòè. Å, âñå ïàê íÿêîè ïî-áäèòåëíè òîêà÷êè çàáåëÿçâàõà ñèãíàëà, ïëÿñâàõà ñ êðèëöà è àïëîäèñìåíòèòå ñå ïîíàñÿõà âúëíîîáðàçíî, èçïúëâàõà çàëàòà, ïúðâî íåñòðîéíî, ïîñëå ïëúòíî è ñèëíî êàòî äîáðå äèðèæèðàí õîð.
Áåéá ãîâîðåøå âäúõíîâåíî, îò÷èòàøå íÿêàêâè íèêîìó íåèçâåñòíè ïîñòèæåíèÿ, çàëàòà ïðèòèõíàëî ñëóøàøå, ñàìî èçðåäêî íÿêîé îòïðàâÿøå íåäîóìÿâàù ïîãëåä êàòî äà êàæå:"... ìè òîâà êúäå èëè êàêâî áåøå?! ", íà êîåòî ìó îòãîâàðÿõà ïî ñúùèÿ íà÷èí - îãëåäàëíîïèòàùî...
Íàé-ïîñëå Áåéá ïðèêëþ÷è äúëãèÿ ñè ìîíîëîã-îò÷åò, óñìèõíà ñå ïëåíèòåëíî è îòñòúïè òðèáóíàòà íà ãúñèöàòà. Ïîñëåäâà îáè÷àéíîòî âåíöåõâàëåáñòâåíî èçêàçâàíå íà äåæóðíèòå øóòîâå... Êàòî îñâîáîäåíè ïðóæèíêè ïî äàäåí çíàê ñêîêâàõà òîêà÷êè, ïàòêè, ãúñêè, îâ÷èöè è ïîäíàñÿõà áëàãîäàðíîñòèòå ñå íà Á. È ïàê ïî äàäåí çíàê åäíà ïèùíà ÿðêà ñå ñïóñíà êúì ñöåíàòà, çà äà ïîäíåñå íà Á. ïóðïóðíî÷åðâåíî ãåðáåð÷å, ñëåä íåÿ ñå çàòúòðóçè äúðòà êîêîøêà ñ ïîâÿõíàëà ÷åðâåíà ðîçè÷êà. À â ñúùîòî âðåìå ãúñêà íîìåð äâå ïðîñúñêà êàòî íà ñåáå ñè:"Êîëêî ïúòè é êàçâàì íà òàÿ äúðòîôåëíèöà, ÷å ðîçèòå âå÷å íå ñà àêòóàëíè! "
È ïàê ðúêîïëÿñêàíèÿ, åìîöèîíàëíè êóòêóäÿêàíèÿ, ïîòðîïâàíèÿ, ïðîáëåéâàíèÿ...
 èçïúëíåíàòà ñ ðàäîñòíà âúçáóäà çàëà âíåçàïíî ïðîçâó÷à áàñîâ êó÷åøêè ãëàñ. Áàëêàí íåóñåòíî áåøå ñå îòäàëå÷èë îò ìåí è âå÷å ñòîåøå íà ïúòåêàòà ïî÷òè äî ñöåíàòà.
Ãëàñúò ìó çàçâó÷à ãíåâíî è óêîðèòåëíî. Ïðèïîìíÿøå ìíîæåñòâî âàæíè íåèçïúëíåíè îáåùàíèÿ, çàêîíîíàðóøåíèÿ, äîâåëè äî ïðèðîäíè áåäñòâèÿ, èçäåâàòåëñòâà íàä îáèêíîâåíèòå õîðèöà, òîëåðèðàíå íà ïðåñòúïëåíèÿ, ïîãàçâàíå íà çàêîíèòå, íåùà, êîèòî ó íàñ å ïðèåòî äà ñå êîìåíòèðàò íà ÷àøêà â êðú÷ìàòà, íî íèêîãà íå ñå èçðè÷àò îòêðèòî îò ñòðàõ ïðåä âëàñòíèöèòå. Ðå÷òà ìó áåøå íåìíîãîñëîâíà, íî åìîöèîíàëíà è ãíåâíà, ïðèäðóæåíà ïúðâîíà÷àëíî îò ñëàá ðîïîò, íî ïîñëå çàëàòà ñå ðàçáóäè, çàøóìÿ, íÿêîè äîðè ñå ïðîâèêâàõà:"Èñòèíà å! Èñòèíà å! "
Äåëîâèÿò ïðåçèäèóì çàìðúçíà (çàä ÷åðâåíàòà ïîêðèâêà ñå âòðåí÷èõà íàïðåãíàòî â íåãî). Áåéá íàñòðúõíà, âñåêè ìîìåíò íåæíàòà ìó ðîçîâà êîæè÷êà ìîæåøå äà ñå ïðúñíå è ïîä íåÿ äà ñå ïîÿâè ùðúêíàëàòà ÷åòèíà íà ãëèãàíà. Íåâúçìóòèì îñòàíà ñàìî äîñòîëåïíèÿò áÿë êîçåë, óìèëèòåëíî âïåðèë ïîãëåä â ìëàäî íàïðàùÿëî îò ñèëà ÿðå. ßâíî çåìíèòå äåëà íå âúëíóâàõà ïðå÷èñòàòà ìó ïðèðîäà.
Õèåíàòà ïðîöåäè ïðåç çúáè:" Êðàéíî âðåìå å äà ãî åëèìèíèðàìå! " Ñåäÿùèÿò äî íåÿ îðàíãóòàí ïðîøåïíà ñúó÷àñòíè÷åñêè:" Íî õèòðî! "
Áàëêàí çàâúðøè ðå÷òà ñè ñ ðèòîðè÷åí âúïðîñ:" Èçëúãàõà âè åäèí ïúò, äâà ïúòè, ùå ïîçâîëèòå ëè äà âè èçëúæàò è òðåòè ïúò?! Ïîñëå áàâíî, ñ äîñòîéíñòâî íàïóñíà. Ñëåä äóìèòå ìó ñàëîíúò ñå ïðåâúðíà â ðàçáóíåí êîøåð...
Èçìúêíàõ ñå ëåêè÷êî ñëåä íåãî.
Êîãàòî ãî íàñòèãíàõ, óñåòèë ïðèñúñòâèåòî ìè, áåç äà ìå ïîãëåæäà, òîé ïðîäúëæè , êàòî íà ñåáå ñè, ñ èðîíè÷íî-íàçèäàòåëíèÿ ñè òîí: "Âðåìåòî íà áèòêèòå îòìèíà, ñåãà å âðåìå çà ñàìîâãëåæäàíå" - òàêà ñìÿòàø òè, íî òàêà ëè òðÿáâà äà áúäå?! Êàêâî, íèêàê ëè íå òå èíòåðåñóâà íàêúäå âúðâè òâîÿò ñâÿò?! Èçäèãíà ñè âèñîêà ïîðòà è ñå ñêðè çàä íåÿ! Çíàì è íîâèíè íå ãëåäàø, è âúâ Ôåéñáóê âå÷å íå âëèçàø! Ïàçèø äðàãîöåííîòî ñè ñïîêîéñòâèéöå, âåãåòèðàø!
Ìúë÷àõ, à òîé òåæêî âúçäúõíà è ïðîäúëæè òèõî, ñúâñåì êàòî çà ñåáå ñè: - Ìà÷êàò íè, à íèå ìúë÷èì! Åçèöèòå ëè íè îòêúñíàõà?!

...................................

Ñúáèòèåòî áåøå â íåäåëÿ.  ïîíåäåëíèê ñå ðàçèãðà åäíà òîëêîâà ãðîçíà äðàìà, ÷å ìè å òðóäíî äà ÿ îïèøà, áåç äà îòïðàâÿ ïðîêëÿòèå è êúì Áîãà, è êúì öåëèÿ ÷îâåøêè ðîä...
Ïîíåäåëíèê! Íå êàêúâ äà å, Ïåñè ïîíåäåëíèê! Ìíîçèíà íå çíàÿò çà òîçè îòäàâíàøåí áúëãàðñêè îáè÷àé. Åäíà ñïðàâêà â Google : "Öåëòà íà òîçè îáè÷àé å äà ñå èçãîíÿò áåñîâåòå îò äîìàøíèòå ëþáèìöè. Íà íÿêîè ìåñòà ôîðìàòà íà èçìú÷âàíå ñå å ðàçâèëà â îñîáåíà èíêâèçèöèÿ: êó÷åòî áèâà ñëàãàíî â óñóêàíî âúæå, êîåòî áèâà ñèëíî äúðïàíî, âñëåäñòâèå íà êîåòî êó÷åòî, ñëåä øåìåòíî âúðòåíå ñ ãîëÿìà ñèëà, èçñêà÷à íà ãîëÿìà âèñî÷èíà è ïàäà íà çåìÿòà ïî÷òè â áåçñúçíàíèå". Áåçïðèñòðàñòíà èíôîðìàöèÿ, íî ... ñàìî î÷åâèäåö ñ äîñòàòú÷íî ÷îâå÷íîñò ìîæå äà ìó äàäå òî÷íîòî îïðåäåëåíèå - âàðâàðñòâî!
Ïîíåäåëíèêúò íàäìèíà âñè÷êî, êîåòî ÷îâåøêîòî ìè ñúçíàíèå ìîæåøå äà ïîíåñå è ïðåäàäå...
Îùå ùîì ñëúíöåòî çàñèÿ öÿëîòî íàä Êàëåòî â ñúñåäíîòî äî ìîÿ äâîð Ìèí÷èíî ñåëèùå çàáåëÿçàõ íÿêàêâî íååñòåñòâåíî çà òîçè ðàíåí ÷àñ ðàçäâèæâàíå. Ïúðâîíà÷àëíî íå îáúðíàõ îñîáåíî âíèìàíèå, íî ïîñëå ëþáîïèòñòâîòî ìå ïîäòèêíà äà ïîãëåäíà íàòàòúê. Âèäÿíîòî ìå íàêàðà äà èçòðúïíà è ñ óæàñ äà ñè ñïîìíÿ êàêâî ñè ñïîäåëèõà õèåíàòà è îðàíãóòàíà.
Ñðåä ïîòúíàëîòî â áóðåíè, òðúíàê è êúïèíàöè ïóñòååùî ìÿñòî ðàç÷èñòâàõà ìàëêà ïëîùàäêà, ïîñòàâÿõà äúëãè ïðúòè ñ îïúíàòè ìåæäó òÿõ âúæåòà...ãîòâåõà åêçåêóöèÿ çà Áàëêàí! Áÿõ ñèãóðíà è ñå ïðîêëåõ, ÷å ïðîïóñíàõ äà ãî ïðåäóïðåäÿ...
Îò áëèçêàòà óëè÷êà ñ êèêîò è ïñóâíè âëà÷åõà Áàëêàí. Òîé íå ñå ñúïðîòèâëÿâàøå, âúðâåøå ñïîêîéíî, ñ äîñòîéíñòâî. Äàëè çíàåøå êàêâî ãî ÷àêà?!
Ñïðÿõà íà ðàç÷èñòåíàòà ïëîùàäêà, òîé íå ïîìðúäâàøå, à íà ìåí ìè ñå èñêàøå äà èçâèêàì:"Áÿãàé, Áàëêàí! Áÿãàé!".
Îâúðçàõà ãî çäðàâî ñ âúæåòàòà, èçîïíàõà âúðëèíèòå è...òîé øåìåòíî ñå çàâúðòÿ ìèíóòà-äâå..., òåæêîòî ìó òÿëî òóïíà â êúïèíàêà...Ìú÷èòåëèòå ìó íàäàäîõà èñòåðè÷íè òúðæåñòâóâàùè âèêîâå! ×óâàøå ñå îòâðàòèòåëíîòî:"Åé, îñðà ñå, îñðà ñå...". Íå ìîæàõ äà ïîíåñà ãàâðàòà ñ Áàëêàí, âòóðíàõ ñå êúì ìÿñòîòî íà èíêâèçèöèÿòà, áÿõ çàáðàâèëà, ÷å ñúì íåâèäèìà, áåçñèëíà, áåçïîìîùíà...
Áàëêàí ëåæåøå íåïîäâèæíî, äèøàøå òåæêî, èçäúëáîêî, íî óñåòè ïðèáëèæàâàíåòî ìè. Îòâîðè ìúòíè î÷è è ïðîäóìà:" Òàêà ñòàâà, ìîìè÷åòî ìè! Çíàÿò êàê äà ãî íàïðàâÿò. Àêî èñêàø äà ñå ñïàñèø îò íåóäîáíèòå òúðñà÷è íà èñòèíà, íå ãè óáèâàé, òàêà ùå ãè ïðåâúðíåø â ãåðîè! Ïðîñòî ãè íàïðàâè çà ïîñìåøèùå, óíèùîæè äîñòîéíñòâîòî èì..."
Åäðà ñúëçà ñå òúðêóëíà îò ìúòíîòî ìó îêî, êîíâóëñèâíî ïîòðåïåðè è ...èçäúõíà.
Íå âúçïðèåìàõ, íå ìèñëåõ, íå ðàçñúæäàâàõ...áîëêàòà èçïúëíè öÿëîòî ìè ñúùåñòâî...èäåøå ìè äà âèÿ êàòî âúëê èëè äà ìà÷êàì âñè÷êî íàîêîëî...Íÿêàê íåñúçíàòåëíî ïðîòåãíàõ ðúöå, íàâåäîõ ñå è âçåõ Áàëêàí íà ðúöå...ïîíåñîõ ãî êúì ìîÿ äâîð áàâíî, äîðè òúðæåñòâåíî. Ïðîñòàöèòå çàìðúçíàõà îêîêîðåíè... åõèäíèòå èì óñìèâêè ïðîñòî ñå èçïàðèõà.
Îòíåñîõ ãî ó äîìà è ãî ïîãðåáàõ ïîä ãîëÿìîòî äúðâî, êîåòî áÿõ ïðåâúðíàëà â ãðîáèùå íà ìîèòå ñêúïè äîìàøíè ëþáèìöè...

.....................

Êîøìàðúò... êîøìàðúò òðÿáâà äà ñâúðøè... îùèïàõ ñå ïî ðúêàòà ñ î÷àêâàíåòî äà ñå ñúáóäÿ...ñúáóäèõ ëè ñå?! Ìàé...íå ñúíóâàì!... Àáñóðäúò ïðîäúëæàâà...


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 01.03.2017 @ 11:17:44 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   sonnic

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 13:13:26 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Êîøìàð" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êîøìàð
îò rajsun íà 02.03.2017 @ 15:59:49
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äàà, Ñîííèê, àáñóðäúò ïðîäúëæàâà(((


Re: Êîøìàð
îò sonnic íà 02.03.2017 @ 19:30:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çà æàëîñò,Ðàéñúí, ïðîäúëæàâà è íå âÿðâàì äà ñå ñúáóäèì!
Áëàãîäàðÿ, ÷å ïðî÷åòå!

]