Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 783
ХуЛитери: 5
Всичко: 788

Онлайн сега:
:: sofia_air
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа литературната критика, представянето на разказ и още нещо
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

Ще публикуват мой разказ на хартия. Представете си само. Мой разказ, отпечатан в книжка, на страница седемдесет и трета, с дъх на качествен папир сред други високи произведения. И той си стои там, многозначително и важно.
Не е за вярване! Не че не съм отпечатван до сега. Първото ми хайку спечели възможността да бъде отпечатано в първия български хайку-алманах. Имам няколко незначителни публикации, макар на първа страница във вестник Стършел и … толко. С това се изчерпва хартиения живот на моето творчество. А аз съм библофил. Обичам книгите, вярвам им, боготворя ги.

Затова, като разбрах, че разказа ми е сред избраните, които ще попаднат в оная малка, безплатна книжка много се развълнувах. И какво сега? Ще ме четат, коментират. Някой критик може и рецензия да пусне за разказчето ми. Даже ме канят на представянето на книжката, представете си! Прочетох десетина пъти електронното писмо, с което ме информираха издателите. Трябваше ми време да го приема, да повярвам.

Е, изглежда е истина. Още от сега си взех ден отпуск, за да присъствам на представянето. Започнах да се суетя, как да се облека, какво да кажа? Литературния ми живот никога не е излизал от границите на виртуалния свят и затова не ми се е налагало да се представям пред публика, пред жадни читатели. Дали ще ми искат автограф? И какви са тези „няколко думи“, които ще трябва да им кажа. По природа съм стеснителен и всяко едно такова публично показване ми е носело огромно притеснение. Но искам да ме видят такъв, какъвто съм и затова реших да се подготвя.

Щом трябва, ще им говоря. Е, малко фъфля с изкуствените си зъби и мисълта ми постоянно се изкривява по гънките на фантазията. Въобще не протича гладко, затова ще си напиша речта и ще им я прочета. Така, как да започна? Драги читатели… Да, но нали там ще има и автори, ще решат, че не се обръщам към тях. Значи … уважаеми господа. Хм, много е официално, ще помислят, че се правя на важен. Може би, приятели е добре. Ами, ако има някой злонамерен? Дето хич не ми е харесал разказа? Как ще му викам приятел? Значи ще пропусна обръщението. Нали трябва да са няколко думи. Ще карам напряко.

Та значи, така, разказа ми, е разказ на един обикновен човек, който разказва за други обикновени хора, но за да не бъде всичко обикновено те ще попаднат в необикновена ситуация. Защото живота ни поднася изненади, нали? Той и тях не пожалва. Започналия на пръв поглед съвсем обикновен диалог, между представители на различни култури прераства във лек междукултурен конфуз и прераства във вихрена комедия на ситуациите, във един шарен пачуърк от люти чушки, петльови пера и английско самочувствие. Сюжета е непретенциозен, на пръв поглед. Младо английско семейство решава да се засели в изоставена селска къща у нас и среща баба Пена. И жилавата бабичка, за да демонстрира прочутото българско гостоприемство решава да им сготви пилешка чорбица. И когато къса главата на пилето с голи ръце се намесва разликата в изтънчената английска душевност и грубата балканска прагматика. И какво, ще кажете вие, като как този интеркултурен диалог, или по-скоро неговата липса ще ни задържат вниманието? Тук идва времето да обясня, че съдържанието се допълва от първичната форма на диалекта в използвания от мен език. А той, уверявам ви е автентичен. Звучи, като рева на магаре, като куткудякането на наперен пуек, съскането на гъска. Ще се въздържа да ви го демонстрирам тук, под угрозата да ме изгоните от залата.

Ето такива работи ще им кажа, може да попрочета малко от пиперливия език на бабичката. А какво ще стане, ще ме разберат ли, не знам, да ви кажа. Затова съм много напрегнат и капки пот избиват по носа ми. Но нали творчеството иска жертви. А моето си иска жертвени клади. Ама кой ме е карал да пиша така. Никой. Затова ще се примиря и ще бера срам.

Пък дано някой ми влезе в положението.


Публикувано от BlackCat на 19.04.2016 @ 10:28:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:30:57 часа

добави твой текст
"За литературната критика, представянето на разказ и още нещо" | Вход | 5 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.05.2016 @ 15:24:49
(Профил | Изпрати бележка)
Да си кажа, че представянето на книжката с разказа ми мина по-добре от моят песимизъм по въпроса. Малко повече съм си бъркал по джобовете и съм размахвал ръце, ама пред толкова много и непознати не бях говорил, та вълнението ми е оправдано.

http://www.eurochicago.com/2016/05/zapis-premiera/

А в тоя линк може да видите цялото събитие, като аз съм някъде по средата :)


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от doktora на 19.04.2016 @ 11:46:42
(Профил | Изпрати бележка)
е, днес си много четивен за мен...виж, който не може да пише става критик хех а сблъсъка на английската душевност, хм, с българската прагматичност не е проблемът на деня...героите ти, лирическите, са си от село, та дори и английско или по-вероятно ирландско хехеех където от картофени обелки правят ракия, уйски му викат хах
...та така де, казвал съм ти, увлекателно пишеш, те това е, братче, другото е "хава газъ" ~~)))))


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 19.04.2016 @ 15:05:29
(Профил | Изпрати бележка)
Да ти благодаря за добрите думи, Доки, приятелю. Няма да скрия, че е приятно да чуеш поощрителни слова, а когато са казани от приятел, те са още по-ценни!

]


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от joy_angels на 19.04.2016 @ 19:37:39
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво си ги описал драмите "преди да...", Лео :)


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.04.2016 @ 09:03:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, да видим какво ще опиша и "след като..." :)

]


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от karabalak на 20.04.2016 @ 09:42:40
(Профил | Изпрати бележка)
Ай, бедри, ой приятелю! Кога и къде ще те публикуват? Искам и аз да дойда да видя този знаменателен миг на откровение и дружелюбност.

Ама нали това не е само художествена измислица, братче? Много искам да те почета и на хартийка!


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.04.2016 @ 10:25:24
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да ти кажа, за да не се навлекат хулитери и да бера срам пред них. Ама на ушенце скоро и на място злачно и усойно ще да е, балъче мамино!

Ще да пусна една темичка във форумите, като му дойде времето, а ти следи!

]


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от Markoni55 на 20.04.2016 @ 11:10:59
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, да не забравиш и Варна, когато решиш да се представяш.
Описал си вълненията, както да си представил няколко книги...Точно, живописно и забавно.


Re: За литературната критика, представянето на разказ и още нещо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.04.2016 @ 11:19:40
(Профил | Изпрати бележка)
Не думай, че подрипам нощем, като си се представя изтукан пред затихналата публика и как не мога и дума да издумам...
Ужас!, А за Варна, нека сезона да открият, да дойдат чехкини, полякини и засукани рускини, пък ... ще видим :)

Благодаря ти, Маркони!

]