Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 791
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 794

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇàÂèíàãè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: zaichoka

- Ìîëÿ òå, íå áúäè òúæíà... – ÿðúê ãëàñ ïðå÷óïè òèøèíàòà íà ñúðöåòî è, à äóøàòà ñÿêàø â ìèã ñå ñòðåñíà, âúðíà ñå â íåÿ è ÿ õâàíà çà ãúðëîòî ñ âñå ñèëè.
Ïîñëåäâà êðàòúê îòêúñ òèøèíà, â êîéòî êàòî â àíòðàêò êóï ìèñëè è ÷óâñòâà ñå çàáëúñêàõà äà íàìåðÿò îòíîâî ìÿñòîòî ñè.
- Èñêàø ëè äà òè ðàçêàæà åäíà èñòîðèÿ... Êàê ñå îáè÷à ñìúðòòà? Êàê àäñêàòà áîëêà òå ñðèâà è ñå ÷óâñòâàø è ñàì, è áåçñèëåí â ñâåòà? – ïðîøåïíà Òÿ, äîêàòî ïîðåäíàòà ñúëçà ñå òúðêàëÿøå â ãúðëîòî è.
Ìîìè÷åòî êèìíà ñ íåòúðïåíèå äà ÷óå, êàêâî ùå ìó ðàçêàæå è Òÿ çàïî÷íà.
- Íÿìà ïî-ñòðàøíî ñáîãóâàíå îò ñìúðòòà è ïî-äúëáîêè î÷è îò çàòâîðåíèòå... – Òÿ çàìúë÷à çà äúëãî.
Ïðåãëúòíà òåæêî. Íå å íèêàê ëåñíî äà ïðåãëúùàø ñúðöåòî ñè íà ãëúòêè. Ïî-ëþòèâî å îò àëêîõîë è çàäàâÿ ïî-æåñòîêî îò öèãàðåí äèì. Àêî ñå çàêàøëÿø òå äàâÿò ñúëçè, àêî ëè íå òå áîëè. È ñè ïèÿí îò ñàìèÿ ñåáå ñè. Â íåñâÿñò ñè.
È ñÿêàø çàãóáèëà ñåáå ñè â ïðàçíèÿ õîðèçîíò íà ïóñòîòî ñè ñúðöå Òÿ çàïî÷íà äà ðàçêàçâà íà ìîìè÷åòî, êîåòî èçïèâàøå ñúëçèòå è ñ î÷è.
- Îùå ñè ñïîìíÿì ÿñíî äóìèòå ìó „Áúäè äî ìåí! Èñêàø ëè âå÷å íèòî àç, íèòî òè äà íå ñòðàäàìå â òîçè æèâîò?”. Íÿìà äà ñêðèÿ, ÷å ñå çàðàäâàõ äà ãî ÷óÿ, íî ïîìèñëèõ, ÷å ãî êàçâà ïîä âëèÿíèåòî íà äæèíà, êîéòî áåøå èçïèë. Íà ñóòðèíòà îáà÷å ãî ïîâòîðè. À àç èñêàõ ñúùîòî, êîåòî è òîé – èñêàõ ÷îâåê äî ñåáå ñè, êîéòî çíàå äà óâàæàâà è ïîçíàâà âêóñà íà òúãàòà äî áîëêà.
Ïîñëå ñå çàíèçàõà äíè íà óñìèâêè. Áÿõìå êàòî äåöàòà – ñìååõìå ñå, äúðæàõìå ñè ðúöåòå è ñâåòà áåøå â êðàêàòà íè. Ãëåäàõìå çâåçäèòå è ìå÷òàåõìå, à òîé âñå êàçâàøå, ÷å ùå èäåì ïî-áëèçî äî òÿõ è ïî-áëèçî. Íÿìàøå áîëêà. Íÿìàøå ñòðàõ. Èìàøå ñàìî ùàñòèå.
Ãîâîðåõìå ñè çà ñåìåéñòâî. Êàê ùå êðúñòèì äåöàòà ñè. Íå æåëàåõìå äà ãóáèì è ìèíóòà îò âðåìåòî ñè çàåäíî. Ñòàâàøå âñå ïî-òðóäíî äà ñå ðàçäåëÿìå çà íîùòà èëè äîêàòî ñìå íà ðàáîòà.
Èñêàõìå ñå. Êàêòî ìå ïèòàøå ÷åñòî Òîé „Èñêàø ëè âñè÷êî äà å çàâèíàãè?”. Èñêàõ! È ùåøå äà áúäå... – Òÿ èçõëèïà.
Ëèöåòî è âå÷å ñå äàâàøå îò ñòè÷àùèòå ñå ñúëçè. Ðúöåòå è òðåïåðåõà, ñâèòè â þìðóöè, ñÿêàø ñòèñêàøå äâå êóá÷åòà ëåä â ñêóòà ñè.
Ìîìè÷åíöåòî ÿ ïðåãúðíà è ñèëíî ÿ ïðèòèñêà êúì ñåáå ñè ñ âñè÷êàòà ñèëà, êîÿòî ìîæåøå äà èìà åäíî ìàëêî äåòå.
- È ïëà÷åø, çàùîòî ñè ùàñòëèâà, íàëè? – çàïèòà íåâèííî äåòåòî – Ïëà÷åø, çàùîòî òîâà „çàâèíàãè” òå ïðàâè ùàñòëèâà?
- Íå, ìèëî ìîå, äåòå... – îòâúðíà Òÿ – Ïëà÷à, çàùîòî Ñìúðòòà èñêà äà âçåìå íàé-ìèëîòî íè, à èìåííî íàøåòî „çàâèíàãè”.
- Íî êàê òàêà?! – ïðîäúëæàâàøå äà íå ÿ ðàçáèðà ìîìè÷åòî.
- Âñè÷êî áåøå êàòî â ïðèêàçêèòå... Íî Òîé ñå ðàçáîëÿ òåæêî. È ìàãèÿòà ñâúðøè, ìèëî äåòå. – åäâà ðå÷å Òÿ, ñ ãëàñ ïðîïèò îò òèøèíàòà.
- È ñåãà, êàêâî ùå ñòàíå? – íàñòîÿâàøå äåòåòî.
- Ñåãà, ìèëî ìîå, âñÿêà ñóòðèí ïàëÿ ïî åäíà ñâåùè÷êà íà Áîã è Ãî ìîëÿ äà íè âúðíå íàøåòî „çàâèíàãè”. Ïëà÷à íà ëþáèìèòå ìó ïåñíè. À âå÷åð, êîãàòî ñå ñòúìíè ñòîÿ íà ïðîçîðåöà è ãëåäàì êúì áîëíèöàòà – òàì, íà ïîñëåäíèÿ åòàæ, â ðåàíèìàöèÿòà, åäíà ñòàÿ ñâåòè è çíàÿ, ÷å Òîé å â íåÿ. È ñå ìîëÿ, ìèëî äåòå, ìîëÿ ñå çà íàøåòî „çàâèíàãè”...
- Òè ìíîãî ëè ãî îáè÷àø?
- Ìíîãî... – êàçà Òÿ è äîïúëíè – Îáè÷àì ãî, êàêòî áóðÿ – ñâåòúë, òðåùÿù è äúæäîâåí, îáëè÷àù íàøåòî „çàâèíàãè” è ìåí ñàìàòà â äúãà!
- Äúãà! À, çàùî ñè â ÷åðíî? – ëþáîïèòñòâîòî íà ìîìè÷åòî íå íàìàëÿâàøå.
- Çàùî ñúì â ÷åðíî ëè? Çàùîòî â Ñìúðòòà äúãàòà å åäíîöâåòíà è âñÿêî „çàâèíàãè” èç÷åçâà ñ èçãðåâà íà íîâîòî ñëúíöå, íî âèíàãè îñòàâà ïîíå â ñúðöåòî òè... ÇàÂèíàãè!


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 23.08.2015 @ 11:11:37 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   zaichoka

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 18:45:21 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"ÇàÂèíàãè" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: ÇàÂèíàãè
îò NaSmaR íà 23.08.2015 @ 19:22:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åäèí èñòèíñêè, íå èçìèñëåí ðàçêàç, çà íåùàòà îò æèâîòà, áîëêàòà, òúãàòà è âñè÷êî îñòàíàëî...


Re: ÇàÂèíàãè
îò somebody íà 25.08.2015 @ 15:58:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
............ Êàê ñå êîìåíòèðà òîâà .........


Re: ÇàÂèíàãè
îò zaichoka íà 03.09.2015 @ 09:02:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èìà íåùà, êîèòî íå ñå ïðîóìÿâàò, ïðèåìàò, à êàêâî îñòàâà çà êîìåíòàð :)

]