Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 3
Всичко: 854

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКомунистически метаморфози
раздел: Поезия
автор: blackjack12

Със комунистите шега не бива!
Живеят те с идеали и мечти.
Четат Вапцаров, учат се от Ботев,
строят за себе си палати и дворци.
Наричаха ги атеисти и безбожни.
Но я иди сега ги погледни.
Нареждат се на Рождество в редици стройни
и палят свещи в църкви-руини.
Спомогнаха за хиляди джамии
да се потегнат и добият вид.
С аллах те биха се сприятелили,
емирът на Кувейт да им е гид.
Със комунистите шега не бива!
Държат те банки - стискат капитал,
а българинът масов - да загива.
От глад да мре, щом с Тато не е крал.
Изучиха децата си на Запад,
а уж говореха за СеСеРе.
Зелени гущери из пазвите им лазят
и се добират даже до ПАСЕ.
Изнесоха петнадесет милиарда -
хиляда тона злато значи това.
Конквистадорите са бедните им братя.
Гаранти са им лобита в Москва.
Със комунистите шега не бива!
На всеки километър - по един -
"от Ванкувър до Владивосток" достигат
и всеки е на Партията верен син.
За тях гласуват старци напикани
и баби със потракващо чене.
До кост отслабнали от "Ленинградските блокади"
на техния пореден кабинет.
Със комунистите шега не бива!
Нерон сега да би се възкресил,
посрамен би потърсил манастира,
че комунист не се е някога родил.


Публикувано от anonimapokrifoff на 11.07.2014 @ 12:34:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   blackjack12

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:57:55 часа

добави твой текст
"Комунистически метаморфози" | Вход | 5 коментара (25 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Комунистически метаморфози
от anonimapokrifoff на 11.07.2014 @ 12:42:10
(Профил | Изпрати бележка)
Не публикувах стихотворението на първа страница не поради политическите си убеждения (никога не съм била комунистка), а защото не откривам в него поезия. Според мен ни блокадата на Ленинград, ни Нерон могат да го спасят. Омразата понякога ражда красиви, макар и хищни цветя, но в този случай не се е стигнало дори до разлистването на бурен - вероятно поради нейната преекспонираност. Текстът може и да свърши работа на конгреса на някоя крайно дясна фракция, което съвсем не означава, че има място и в литературата.


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 11.07.2014 @ 13:44:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Ви, anonimapokrifoff, за този коментар! И се радвам, че този мой текст не е пуснат на първа страница. Не съм имал и желание за това. Особено високо ценя прямотата и искреността Ви. С написаното нямам претенция за висока поезия /текстът ми следва да бъде класифициран като политическа сатира в поетична форма/. Това са печални констатации, позоваващи се изцяло на факти.

1. Факт е, че бяха ограбени 15 милиарда долара от БГ /нашият външен дълг към частни банки/.

2. Факт е, че тези 15 милиарда долара се равняват на 1000 тона злато /пресмятал съм това/.

3. Факт е, че, когато испанските конквистадори колонизират Перу /държавата на древните инки/, чрез своя военоначалник Франциско Писаро /и неговият брат - Гонзалес Писаро/, те хващат в плен краля на инките - Атахуалпа и искат за главата му откуп в размер на стая пълна със злато и скъпоценни камъни. Но инките не успели да напълнят дори 1/3 от тази стая /т.е. много по-малко от изнесените от БГ 1000 тона злато/. Това коствало живота на бедния крал. Следователно наистина испанските конквистадори са заграбили по-малко /от империята на инките/, отколкото нашите родни управляващи от БГ и в този смисъл са техните бедни "братя".

4. Факт е, че комунистите ни призоваваха да съблюдаваме високи идеали и ни учеха демагогски на това - светлите идеали на Ботев /със неговото символ-верую/ и Вапцаров /с неговата "Вяра"/. А после /след 10 ноември/ загърбиха най-позорно тези идеали и се отдадоха на Мамона /богът на парите/, строейки си палати и дворци пред очите на все по-оголяващият и обосяващ български народ.

5. Факт е, че комунистите отричаха религията /наричайки я "опиум за народите"/, а сега виждаме как техните главатари се кръстят и молят /без свян/ с дебели свещи /по 5 лв едната/, наредени на опашки, в рушащите се наши православни храмове, за които не отделят дори и пени, докато парите от националния капитал отиват за никнещите като гъби техни хотели-мастодонти по крайбрежиетя на морските ни курорти, или за задграничните им вили в Адриатика и другаде по света.

6. Факт е, че се съюзиха с турците, които самите те покръстваха във Възродителния процес, разрешиха им да създадат партия на етническа основа и се отдадоха на колаборационизъм с тях. Толерират строенето на джамии и правят реверанси на управляващата върхушка на етническата партия, за да се възползват от гласовете й.

7. Факт е, че прогандираха за СССР, а изучиха децата си на Запад.

8. Факт е, че се добраха до ръководни позиции в ЕС.

9. Факт е, че гласуващите за тях - възрастни пенсионери с мизерни пенсии, преживяха глада на 2 "Ленинградски блокади" /първата - по времето на кабинета "Луканов", а втората при кабинета "Виденов"/ и сега дефакто се очертава и 3-та такава "блокада"!

10. Факт е, че Нерон - този мащабен строител, не успя да построи дворци и палати като техните, а в жестокостта си те го надминаха, създавайки лагери на смъртта, за които има специални карти /с обозначение, чрез череп и кости, на точните месторазположения на тези лагери/.

Във фактите няма и не може да има омраза. Както е казано - "Пред тях и боговете мълчат". Текстът ми е основан именно на тези факти. Той няма характера на "омразата, която ражда хищни цветя", нито е предназначен за "конгреса на някоя крайно дясна фракция". В този текст няма и милиграм нотка на озлобление. Той изнася тези факти, като едно хладно предупреждение към всички нас - да бъдем бдителни, за да не се повтарят ситуационно.

С най-голямо уважение към Вас: blackjack12


]


Re: Комунистически метаморфози
от anonimapokrifoff на 11.07.2014 @ 14:29:55
(Профил | Изпрати бележка)
Никога не съм отричала фактите. Мисля, че отговорът Ви на коментара ми е по-въздействащ от стихотворението.
През моя поглед картината е далече по-мрачна: струва ми се, че електоратът на БСП не е повече малоумен отколкото този на която и да е партия. Но народът като цяло е мъдър и скептицизмът му, напълно оправдан и от историята, и от настоящето, се простира от "и едните, и другите са маскари" до "тъй отминава земната слава". Бразилците си имат култовото място Ипанема, а ние - култовата фраза "е па нема", когато става дума за справедливост. Същият този народ, за съжаление, прилича на героинята Рута на Олга Токарчук:
Този, който пикаеше, побягна до нея и я удари в лицето толкова силно, че Рута се свлече и падна на земята. Мъжете оставиха автоматите и я изнасилваха. Първо един, после втори, а после дойде и трети.
Рута лежеше на волския път, който беше граница между немците и руснаците. До нея лежеше кошничката с къпини и картофи. Така я намери другият патрул. Сега мъжете имаха униформи в друг цвят. Един по един лягаха върху нея и подред си подаваха един на друг автоматите.


]


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 11.07.2014 @ 15:04:07
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав коментар, мъдър и проникновен - право в сърцето на истината. Това оприличаване на нашия народ с въпросната героиня и приложения покъртителен цитат е много правдиво. И все пак истината е още по-трагична.

Защото българският народ прилича повече на изнасилената от един известен виц. Минават един, двама, четирима, осмина, шестнайсетина и все я изнасилват. Предишните изнасилвачи я оставят вързана, а новодошлите я развързват и я питат защо я намират вързана. Когато тя сърцераздирателно им разказва какво все и се случва, те я връзват и изнасилват. Накрая минават трийсет и двама, развързват я и я питат какво й се е случило. А тя отговаря:

"Таковай, не питай!"

Ето - това е цялата истина за нашия народ в момента, колкото и да е тъжна.

А комунистите, на въпроса: ще поемат ли вината /за извършеното от тях/, веднъж нагло отговориха чрез Филип Боков:

"Вината поемаме само с мезета!"

Той изгуби впоследствие децата си и това вероятно бе неговото наказание защото е казано: "Бог забавя, но не забравя!"

]


Re: Комунистически метаморфози
от angar на 12.07.2014 @ 14:13:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Отвратителен, бездарен пасквил!
Колкото е бездарен в литературно отношение, толкова по-бездарен е и в политическо отношение.
"Браво, как добре ги лае! Дайте на кучето помия!" - да използвам думите на Салтиков-Щчедрин.
Лаеш ги сега, но дали си ги лаел и преди 1989 година - или тогава си ги лизал?
Но по същество.
Като говориш така за комунистите, отчиташ ли, че те бяха 600 000 хиляди в България. Без да смятаме "комунистите без партиен билет", тези, които не бяха членове на БКП, но от все сърце подкрепяха политиката й, нейния морал и ценности?
Какви бяха комунистите в България - чужди нашественици ли, като монголците в Китай ли?
Не, това беше българският народ!
Народът, който възстанови страната ни след войната, индустриализира я, кооперира я, изведе я на едно от първите места в света по много показатели. Превърна българската земя в градина.
Тези 600 000 комунисти ли изучаваха децата си в чужбина? Те ли държаха банките, те ли крадяха и пр. пр. скодоумие и глупости, които изреждаш?
Да, външният дълг при тях беше десет милиарда, но и сто и десет милиарда ДЪРЖАВНО ИМУЩЕСТВО имаше, с което този дълг многократно би могъл да бъде заплатен. А сега дългът си стои, а държавно имущество няма.
Истинската разруха в България и невижданата ерозия на морала на обществото започна с прогонването или абдикирането на комунистите от властта. Бедата на България днес, започнала отпреди трийсетина години е, че във властта ги няма комунистите.
И затова са възможни такива кражби, като тази последната - три и половина милиарда, и без от никого да бъде потърсена сметка.

"За тях гласуват старци напикани
и баби със потракващо чене."

Еба си простотията! За баща си и майка си ли си употребил тези думи - нали същноста на тези ти думи не е в това за кого гласуват; за комунистите днес никой не гласува, до такава степен от официалната пропаганда образът им е демонизиран. Обидата, която влагаш, е в това как старите хора изглеждат. Но дай боже до този образ и ти да доживееш.
Нямам думи да изразя възмущенето си, нито пък ми се ще да се разправям с такива. Като нямат смелост да се изправят срещу днешните хищници, срещу тези които днес ръфат снагата на народа, на умряло куче нож вадят. При това по толкова бездарен, от поетична гледна точка, начин.
Аноним не само на първа страница, но и въобще не е трябвало да го пуска. Пуснала го е, защото и тя явно е антикомунистка.
Но антикомунизмът вече не е модерен - защото видя се докъде ни докара.


Re: Комунистически метаморфози
от anonimapokrifoff на 12.07.2014 @ 15:08:18
(Профил | Изпрати бележка)
Ако не бях пуснала стихотворението, щях да съм комунистка; след като го пуснах, съм антикомунистка. Драги хулитери, не ме сейте там, където не никна. И хич и не се опитвайте да ми тропате на главата ситна ръченица с натрисане.
Авторът се е хванал за историческите факти, коментиращият Ангар също изтъква тях. И двамата забравяте, че сте в сайт за литература - стихотворението не е на първа страница именно поради недостатъчната си литературна стойност. Ако някой представи хубава творба, няма да имам колебания дори когато посланията й противоречат на собствените ми схващания, а те са, че никоя политическа истерия не е оправдана, защото е чист популизъм, който няма нищо общо с истинските идеали. Сега ще подскочите доволно, че си противореча. Да, ама не - и най-мерзката цел може да бъде обрисувана гениално: това не я прави благородна, но със сигурност я превръща в изкуство.

]


Re: Комунистически метаморфози
от angar на 12.07.2014 @ 15:50:21
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Да Аноним, права си!
Моето несъгласие не бе в това, че си я пуснала; трябвало е да я пуснеш. Но ми се стори, че в коментара си и в отговора си на коментара му споделяш неговите възгледи. Сега, при повторен прочит, виждам че съм нямал основание да го възприемам така. Извинявам ти се!
Но, което вече е по другата тема, аз си мисля, че както "Не може да има истинска храброст в защита на несправедливо дело", така не може да има и истинско изкуство в защита или проповядване на реакционна идея.

]


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 14.07.2014 @ 23:54:42
(Профил | Изпрати бележка)
Басирам се, че критикуващият, особено озлобено, моят скромен текст е комунист. Вероятно voda би го причислила към редовите честни комунисти, които ако им бе дадена властта биха спасили марксическата идеология. Но казаното от него е първото явно опровержение на наивното и вярване, че честните комунисти ще спасят идеологията на Маркс.
Прочетете внимателно написаното от "другаря" и вижте колко заплашително звучи казаното от него. Бас държа, че ако бях написал този текст преди 10 ноември 1989 г., същият този "другар" би подпомогнал с всички сили /и без милиграм угризение/ устройването ми в някои от лагерите, изобразени на картата, за която говорих. И всичко щеше да свърши бързо и безшумно: имало Черен Джак12, няма го Черен Джак12. Така е по комунистически. Покойният ми баща казваше една крилата реплика, която запомних добре: "комунистът е като куче - вдигнеш ли тояга срещу него побягва, но ако му обърнеш гръб ще ти съдере и гащите!".

]


Re: Комунистически метаморфози
от LATINKA-ZLATNA на 15.07.2014 @ 00:01:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ох!...

]


Re: Комунистически метаморфози
от angar на 15.07.2014 @ 08:22:56
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Веленью Божию, о муза, будь послушна,
Обиды не страшась, не требуя венца;
Хвалу и клевету приемли равнодушно,
И не оспóривай глупца."


]


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 15.07.2014 @ 11:47:15
(Профил | Изпрати бележка)
"Читайте, завидуйте!
Я комунист болгарского
народа!"

]


Re: Комунистически метаморфози
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 12.07.2014 @ 15:49:45
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Към anonimapokrifoff:

Ганке, според мен, вроденото ти чувство за справедливост може да направи така, че да размиеш вината до степен - прехвърляне от болната глава на здравата.
Мисля, че след 89-та година изнасилвачите и грабителите на България са от комунистическото котило, независимо в какъв цвят партийни униформи са били облечени. Като се почне от Андрей Луканов - и до днес. Вече трето поколение...

Не намирам, че когато съм писал стихотворението си "Комунисти", целта ми е била мерзка:

Комунисти

Днес светът е до шията пълен с разгонени кучета.
Не ги дави изпратен от никой създател порой.
И целуват готвача, нарязал мечтите на кубчета.
И измислят поредния приказен бляскав герой.

Наживели се, близали в страх от високото задници,
стискат в кърпа сополи, преборили ланския грип.
Недовиждат с носа си червен, но ме водят на кланица.
И пикаят над мен, без да дръпнат проклетия цип.

Не са наши бащи, но отровното семе са хвърлили,
както техният дядо е хвърлял лъжи за разплод.
И коя ли е кучката луда, безпаметно кърмила
тези тежки момчета, охранени с моя живот?

Оцелявах сред тях и се учех свенливо на низости.
Свободата заспа под лъжичката с празна уста.
Поробители мои усмихнати, толкова близо сте,
че ножовете лъснали вече опряха в костта.

А децата ми бягат от вас през земи и галактики –
там, където звезди са звездите и хлябът е хляб.
И навлекли душите си в дрехи, с кръвта ми оплакнати,
пишат дълги писма за живота – от другия свят…

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=108162&mode=&order=0&thold=0


Както и не ми е ясно защо в началото на 89-та бях съден за следното мое "антикомунистическо" стихотворение:

Камбани

Когато прережеш въжето им, млъкват.
Гледаш, олекнали, литват към рая.
Камбани - доскоро от кръв и плът...
Останалите - оставаме.

Грешни и праведни, гладни и сити,
свидетели и палачи.
Плешивите си подстригват косите.
Крокодилите плачат.

Балканът, премръзнал, от себе си слиза
на равнината в полите и пазвите.
Юнаци, купувайте бели ризи -
обичая да спазите!

Някой блъска за раждане или смърт
на храма по онемелите камъни.
Камбаните доживяха отвъдното.
Въжето остана.

...

Да, тук не е място за политика. Но все пак ще кажа, че политическите ми убеждения са леви, каквото и да означава това.
И че подкрепям гражданската позиция на blackjack12, изразена в стихотворението му "Комунистически метаморфози".

В думите ми няма омраза или осъдителност. Вярвам, че има кой да съди. Във всеки случай - не съм аз.



Re: Комунистически метаморфози
от anonimapokrifoff на 12.07.2014 @ 16:34:47
(Профил | Изпрати бележка)
Трудно ще се разбера с вас, тримата, защото съм аполитична. В моята лична класация всички фанатици и престъпници, независимо дали са леви, или десни, са фанатици и престъпници. Не ти преча, Папакот, да изразяваш левите си убеждения, които обаче заклеймяват комунистите, и да подкрепяш Черния Джак, който може пък да се окаже с десен уклон. Не преча и на Ангар. Но всички вие отказвате да разберете, че тук не става дума за идеология, а за литература. Убедена съм, че спорът е безсмислен и все повече ще ни отдалечава от спецификата на сайта.

]


Re: Комунистически метаморфози
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 12.07.2014 @ 17:24:06
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)
Е, от "нас тримата", ако някой иска да спори с теб, нека го прави, но без мен. :)
Провокира ме само изразът ти "тук не става дума за идеология, а за литература". Затова, (не заради някакъв безсмислен спор), искам да кажа, че според мен, няма начин да се отдели литературата от идеологията. И ще ти дам пример с двама автори, които ценя.
Единият е Ганка Филиповска, чиито разкази (тя знае, че ги харесвам), са пропити от идеология! (Не казвам политика).
Другият е Стайнбек, написал прекрасни социални романи. Също пропити от идеология. (Не казвам политика). Но прекрасни!
Същият Стайнбек е правил политически изявления в подкрепа на безумната агресия на САЩ срещу Виетнам... :)

Но... мисля, че те разбирам добре. Ако говориш единствено за художествената стойност на стихотворението, което коментираме, там има какво да се редактира, за да стане по-добро откъм така наречената "художествена гледна точка".
Аз просто подкрепих идеята и позицията на автора, а не художествените предимства или недостатъци. Та така...

Повечето от хората, Ганке, са изнервени и настръхнали един срещу друг. Е, сега как да не спомена и политиката, нейната мама, ама знаеш, че един от принципите на управление, освен "Хляб и зрелища", е "Разделяй и владей"... Не от вчера. :)

Хубавото тук в сайта е това, че всеки може да изразява мнението си, стига да не го прави по просташки начин. (Както аз съм го правил неведнъж). :)

Със здраве!

]


Re: Комунистически метаморфози
от angar на 12.07.2014 @ 23:20:29
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
За стихотворението ти "Комунисти" няма да говоря - достатъчно реплики сме разменили под него преди 5 години. Мнението си за него съм изказал тогава.
И "Камбани" е публикувано в сайта през 2009, но може би тогава не съм го прочел.
Много ми са странни думите ти, че през 1989 година са те съдили за него. Кой те е съдил и за какво? Кого може да е разгневило и с какво?
Та то е едно напълно безадресно стихотворение.
Нищо срещу никого няма в него. И да си искал да кажеш нещо бунтовно, казано е толкова замаскирано, толкова плахо, толкова неясно. Така че всеки да може да каже: това не се отнася за мене.
Странно ми е, че тогава, въпреки многобройните коментари под стихотворението и отговорите ти на тях, ти не си споменал кога е било написано това стихотворение и че някога си бил съден за него.
Много ми е любопитно: кой те е дал под съд, с какво обвинение, на какво са те осъдили или с какви доводи са те оправдали.
Още повече, че са те съдили, както твърдиш, през 1989 година, когато вече социализъм, може да се каже, нямаше.
Тези, които за всички посткомунистически престъпления обвинявате комунистите, изхождате от глупостта, че "бивш комунист и бивш негър няма!"
Но не е така - всякакви бивши има, в това число и бивши комунисти. И Жельо Желев е бивш комунист, и Иван Костов, и още и още - малко от сините лидери преди това не са били червени. Те наистина разориха България, но не защото бяха комунисти, а защото се бяха превърнали в антикомунисти.

]


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 15.07.2014 @ 00:03:28
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Ви, papacot, за доблестната и обективна позиция, която заемате. Аз също съм с леви убеждения и точно по тази причина си позволявам да излагам факти, които доказват, че винаги сме имали работа с една ултрадясна Партия /комунистическата/, експроприирала цялата собственост от редовите граждани, която си е служила с ултралява идеология, с демагогска цел. След 10 ноември 1989 г. тази Партия просто си свали маската и захвърли идеологията си-параван, за да граби открито /тя грабеше и преди 10 ноември, но зад този параван/ и безсрамно, защото съхрани всички икономически лостове в ръцете си.

С Уважение: blackjack12

]


Re: Комунистически метаморфози
от voda на 13.07.2014 @ 21:09:46
(Профил | Изпрати бележка)
Моето мнение е, че комунизъм в България не е имало и не можеше да има. Както и в бившия СССР. Просто не му беше дошло времето. И тези, които се опитаха да го наложат, просто строиха замъци без основи. Затова всичко рухна и трябваше да се връщаме "крачка назад".
При тези условия, насилието и извращенията са неминуеми.
Но те са престъпления на отделни личности, обсебили властта, и не бива да се приписват на идеологията.

Истинските комунисти паднаха в борбата, те не биха си хвърлили партийния билет, не биха изменили на Вярата си, дори в името на живота...

Днес тези, които действат от името на комунизма и вършат престъпления, за които фактите говорят, имат още един, по-голям грях: те убиха вярата на хората в една хуманна и светла идеология, талантливо разработена от Маркс.









Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 14.07.2014 @ 23:44:23
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ви отговоря voda, защото виждам, че разсъждавате по начин, който Ви въвежда в заблуждение. Ако трябва да сте коректна в твърдението си:

"Моето мнение е, че комунизъм в България не е имало и не можеше да има. Както и в бившия СССР. Просто не му беше дошло времето.",

то следваше да го преформулирате в следния вид:

"Моето мнение е, че комунизъм никъде досега не е имало и не можеше да има. Просто още не му е дошло времето."

Причината се корени в човешкия геном, който е неприспособим и неподатлив на учението на Маркс. Човекът е несъвършено същество и се стреми към лично благо чрез натрупване. Това е заложено в гените му. Докато генното инженерство не отстрани този негов иманентен дефект, комунистическата утопия не може да пусне корен в него.

За какво е нужна тогава подобна неприложима на практика идеология.
Тук големият въпрос е защо именно тази широко прокламирана, като хуманна, идеология унищожи, в името на хуманизма, стотици милиони невинни жертви? Никога в човешката история не е имало такъв масов мор, както при комунизма.
Това е факт, пред който всеки човек със съвест следва да сведе глава и да остане поне в едноминутно мълчание. Нещо повече, това е феномен свързан именно с комунизма. Защото той взе много повече жертви от нацисткия режим и неговия фюрер.

Управляващите при комунизма никога не са виновни. Спомням си Добри Джуров, който веднага след 10 ноември каза крилатата реплика:

"Времето беше виновно!".

И Вие сега voda казвате, че престъпленията на комунизма били престъпления на отделни личности. Да, всяко престъпление се извършва от персонален извършител, но пак повтарям, защо единствено при комунизма се стигна до такова свръхмасово избиване на хора? На този въпрос си отговорете. А моят отговор е: Защото неговата идеология е съвместима към девизи като: "Целта оправдава средствата!"

Със същата наивна лекота, Вие voda, бихте оправдали и режима на Сталин за масовите зверства, които той извърши и бихте ги приписали само на няколко демонични личности като: Ягода, Ежов, Абакумов и Берия. А Сталин /представете си/ нищичко не е знаел, както и цялото политбюро на КПСС. Тези над 50 милиона невинни жертви избити в концентрационните лагери от комунистическия режим в СССР, ще се окажат злокачествени грешки на цитираните имена. Много "чугунени комунистически глави" твърдят именно това.

С вашите "оневиняващи" аргументи, voda, някой би могъл да оправдае и националсоциализма и да твърди, че жертвите, които той взе са дело на няколко особено жестоки луди глави в управляващия елит на Третия рай, во главе с неговия фюрер Адолф Хитлер. Ами тогава да позволим да се пръкне Четвърти райх с надеждата, че неговите управници ще бъдат просветлени и благи като Ашока.
И редовите националсоциалисти са вярвали в идеологията като редовите честни комунисти. Не мислите ли? Просто "лошите" са ги подвели и са се възползвали от доверието им.

Мога да бъда много по-задълбочен, но мисля, че е време сама да осъзнаете принципиалната грешка, която допускате, отделяйки комунистическата идеология на Маркс от "лошите личности злодеи", които я опорочават и от "добрата членска маса", състояща се от Павел Корчагиновци. Според мен допускате голяма доза наивност, а оттам правите и грешни изводи.

С Уважение: blackjack12

]


Re: Комунистически метаморфози
от anonimapokrifoff на 15.07.2014 @ 00:30:10
(Профил | Изпрати бележка)
Вода е абсолютно права - комунизъм (във вида, в който са го виждали идеолозите) никога не е имало на тази планета. По нашите земи не е имало и социализъм според правилата - зърнах го преди 13 години... в Норвегия. Режимът, който властва в Русия и Източна Европа десетилетия, роди не само Павел Корчагин и Павлик Морозов, но и Борис Пастернак и Солженицин например. Ренесансът в Европа е покълнал не кога да е, а в Тъмните векове.
Вярно е, че са извършени чудовищни престъпления, загинали са хиляди (а може би милиони) хора. Щеше да е добре, ако някой си беше взел поука, ако управляващите ни бяха станали по-хуманни. Но не. Днес се изтребват не части от населението на една страна, а цели народи и нации. Изтребителите действат не само с репресивните органи, но и с фармацията, медицината, науката като цяло. Ние, българите, изчезваме - независимо от политическите си пристрастия. Езикът ни също.

]


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 15.07.2014 @ 01:16:18
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм с Вас, anonimapokrifoff, че Тъмнината ражда Светлина /казаното от Вас за Тъмните векове и Ренесанса/. Не случайно е казано: "Най-тъмно е преди разсъмване!"

Хегел, в своята "История на философията казва":

"Единствената поука, която може да се извлече от Историята е, че никой не си извлича поуки от Историята!"

За съжаление тази негова мисъл се потвърждава, ако не на 100 процента, то поне на 99! Утопия е да се има доверие в управляващите и да се разчита, че те ще си извлекат поука. Гъбите бързо никнат, във влажна почва. За съжаление комунизмът, като идеология, съдържа твърде много "влага", в която бързо поникват "отровни гъби". Дори основният принцип за разпределение на благата при комунизма:

"От всекиму според способностите, на всекиго според потребностите!" , съдържа възможност за проява на върховна несправедливост. Защото Някой ще трябва да ни определи най-напред способностите, а после Той /или Друг/ - потребностите. И този Някой може да реши, че blackjack12 има много повече способности от angar /а тогава дайте да изrскваме до дупка от blackjack12, съобразно способностите му и да не тормозим angar, пак съобразно способностите му/. Но този Някой /или Друг/ може да реши, че blackjack12 има много по-малки потребности от angar и следователно трябва да получава много по-малко блага. И какво излиза тогава: blackjack12 да работи за лудо до спукване и да не получава почти нищо, а angar да си лежи по цял ден и да му се трупат блага. Егати справедливия и хуманен принцип. И кой е този Някой, който ще решава кой какъв е? Пак ще е нещо от рода на Политбюро на ЦК на БКП. Пак ще има "богоизбрани" и следователно касти. Защото при комунизма имаше касти. Той като идеология е кастовообразуващ и в това се корени основния му порок!

А това, че днес светът върви към изтребване на населението е следствие на прекомерното нарастване на населението /проблем отбелязан още от Томас Робърт Малтус/. Природата не търпи натрупване на проблеми. Тя ги решава с всякакви средства. И използва, както в книгите на Кастанеда, свои наместници. Те могат да са от непредсказуемо естество, но преобладаващо са човешки. Може да са служби като ЦРУ и ФСБ, може да са международни концерни. Това е без значение, защото всички тези са кванти на едно Свръхполе, отговорно да управлява вселената и да решава проблемите в нея. Наивно е хората да си мислят, че държат съдбата си в собствените си ръце.

Аз продължавам да си мисля, че позицията на voda е много наивна. Възхищавам се от високия й морал, но тя е млада и постепенно сама ще достигне до Истината за комунизма. Той може да съществува пълноценно само в кибуци.

Благодаря Ви за хубавите мисли, които споделихте: blackjack12


]


Re: Комунистически метаморфози
от voda на 15.07.2014 @ 01:20:42
(Профил | Изпрати бележка)
Не оправдавам, Джак. Само казвам, че извращенията, масовите убийства... не са продиктувани от самата идеология, а от НАСИЛСТВЕНОТО й и НЕНАВРЕМЕННО приложение.
Такъв измислен комунизъм можеше да се задържи известно време само по този начин.
И, ако "целта оправдава средствата", в конкретния случай аз отричам именно целта.
Повече - на лични.


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 15.07.2014 @ 01:52:41
(Профил | Изпрати бележка)
Отнасям се с голямо уважение към големия Ви поетичен талант, voda!
Приветствам и високия Ви морал и опитите да защитите комунистическата идеология. Но Вие разделяте идеологията от Властта и Технологията на Властта. В един комунистически режим това обаче, е невъзможна задача - като задачата за квадратурата на кръга, задачата за трисекция на ъгъла, или знаменитата Делоска задача. Защото комунистическата идеология се олицетворява от властта и се реализира чрез нея. И тук ние можем да извършим следния мислен експеримент. Да изберем най-честните комунисти от типа Павел Корчагин и да ги въдворим във висшия ешелон на властта. Първоначално нещата ще вървят добре, но нали тези хора са смъртни. Ще измине времеви интервал с големина "делта те" и някои от тези Корчагиновци ще излязат от строя. Ще бъдат заменени от други. Постепенно новите ще дифузират в управляващото тяло и ще отровят здравата ябълка. Защото самата комунистическа идеология е идеално наторената почва, за поникване на плевели. А тези плевели много бързо проникват в управляващото тяло и го превземат. Така започва началото на краха. Това се опитвам да Ви кажа и дано този път сте ме разбрали. Защото властта при комунизма е Абсолютна. В комунистическият манифест Маркс никъде не посочва механизъм как се контролира "отдолу" тази Абсолютна власт. Как може да бъде извършена корекция в случай на грешка. Налице е смесване на Абстрактна идеология с Конкретна Абсолютна власт, без никакъв посредник между тях. Абсолютната власт е голям хищник, който изяжда всичко. Изяжда и лелеените мечти за плодове от тази идеология. Беше дадено Историческо доказателство на това мое твърдение в лицето на краха на Соцсистемата.

А Вие пак премислете нещата!

]


Re: Комунистически метаморфози
от anonimapokrifoff на 15.07.2014 @ 13:38:24
(Профил | Изпрати бележка)
Комунистическата утопия е изградена на базата на промененото човешко съзнание, т.е. се приема за аксиома, че всеки ще бъде съвестен, справедлив, човеколюбив и пр. и че никой няма да поиска повече от това, което му се полага, няма да има експлоататори и експлоатирани. Точно това превръща теорията в неприложима на практика, защото съзнанието е почти константа - понятията за добро и зло са заложени още в пещерно време, като винаги е имало индивиди, стоящи над тях. Изграждали са се и са се вкоренявали табута с цел опазване на рода - забраната на инсекта например, които в съвремието започват постепенно да отпадат, както това се случи с хомосексуализма (прозорец на Овертон). Вече се избиват хора поради "хуманни" подбуди - достатъчен е примерът с външната политика на САЩ. По скромното ми мнение моралните ценности не са в криза, а в разпад - съзнанието, за което приемаме, че някога се е развивало, е в регрес.

]


Re: Комунистически метаморфози
от blackjack12 на 16.07.2014 @ 18:23:06
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно се солидаризирам с мнението на anonimapokrifoff. Човекът - като геном, биолигия и нравственост, не е помръднал в сравнение с древния свой представител, обитавал пещерите. Налице е само едно лустро.
По тази причина той не удовлетворява предпоставените изисквания за висока нравственост, върху която трябва да се изгражда утопичното комунистическо общество. Точно това написах и в отговора си към коментара на voda:

"Причината се корени в човешкия геном, който е неприспособим и неподатлив на учението на Маркс. Човекът е несъвършено същество и се стреми към лично благо чрез натрупване. Това е заложено в гените му. Докато генното инженерство не отстрани този негов иманентен дефект, комунистическата утопия не може да пусне корен в него."

]