Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 904
ХуЛитери: 6
Всичко: 910

Онлайн сега:
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПауновата щерка
раздел: Разкази
автор: LeeAnn

Измъкна се Паун тихо от леглото и излезе навън, в двора. Животът наоколо точно се разбуждаше. Слънцето отдавна бе подало главица иззад хълма и просветваше през листата на дърветата, а чардака оставаше в сянка.

Паун седна на слънчице и извади лулата. Отвори кутийката с тютюна и лек омайващ аромат се разнесе наоколо. Натъпка бавно лулата, запали я, дръпна веднъж и блажено се отпусна в стола. Вдигна очи, сякаш да проследи облачето ароматен дим и се загледа в чардака.
Ах, този чардак. Сякаш беше вчера като дойде да го стегне и освежи, та да го ползва за повод да поиска ръката на Елена – да покаже, че и беден да е, добър е и сръчен и ще съумее да се грижи за нея. Неговата хубава Елена – помисли си за нея и усмивка фино набръчка крайчеца на очите му. Пусна ново облаче ароматен дим и се загледа в него така, сякаш спомените му бяха изрисувани там…

Когато взе Елена за жена, направи скромна сватба – толкова му стигаха възможностите. Но и тя повече не искаше. Пренесоха се в бащината й къща. Брат й вече беше хванал гората и нито се видя повече, нито някой нещо чу за него, само слухове, на които Елена ухо не даваше…

Паун на драго сърце се съгласи да се премести. Хем бащината му къща беше малка и имаше нужда от подробен ремонт – покривът течеше, дворът не беше изравнен – как да тичат децата там, хем да не дели Елена от майка й, че откакто бай Васил почина, кака Станка трудно оставаше сама. Пък и за децата да помага…

Мда… децата. Паун мечтаеше за цял отбор юнаци, с които денем да играе и да ги учи на занаят, а вечер край огъня да им разказва истории за чест и комити…

Димът от лулата продължаваше да се издига на ефирни споменчета нагоре…

Усмихна се.

Спомни си деня, в който Елена му каза, че ще става баща. Цялата гореше от вълнение и притеснение. Той се развълнува, както в деня, в който кака Станка му каза, че му дава Елена за жена. Не стъпваше по земята тогава, не стъпваше и сега. Представи си как прегръща сина си… Искаше да има много синове… Четирима… Поне.

Странно нещо е животът, помисли си Паун и дръпна блажено от лулата. Елена беше толкова фина и изящна, че едва понесе бременността. Раждането се оказа още по-трудно и беше цяло чудо, че тя и момиченцето оцеляха. Докато Елена лежеше с треска след раждането и нямаше сили да отвори очи, Паун седеше да нея, бършеше челото й, държеше ръката й и й говореше. Чакаше Елена да го погледне, за да й каже как иска да нарекат дъщеря си.

Нарекоха я Богдана – дадена от Бога.

То така си и беше, помисли си Паун и отново се усмихна.

В този момент от къщата излезе Елена, с джезве кафе в ръце. Пристъпи бавно и приседна тихичко до Паун, сякаш да не прекъсва блаженството му. Загледа се в кълбетата дим и спомените дойдоха и при нея.

Вчера беше като дойде Паун да я иска за жена – нямаше нищо тогава, освен добрината си, а сега е най-уважаваният занаятчия в село. Оправи чардаците на бащината й къща, премести се да живее при нея и майка й (бог да я прости кака Станка), а когато се роди Богдана, седеше до леглото й и благодареше на Бог, че не е прибрал жена му. Повече деца не поиска. Казваше „Две съкровища ми стигат, аз съм скромен човек” и я прегръщаше силно. А на Богдана все припяваше „Богдано, Богдано, момиче засмяно”.

Занаятът му идваше отръки, потръгна му, стегна и баш бащината си къща и сега зестра за Богдана я даваше…

Ехх, помисли си Елена, с любов и усмивка, живота леко минава…

Вчера беше като дойде да я иска за жена, а сега на вратата сватове тропат…

Усмихна се Елена, стана и отиде да събуди Богдана да се приготвя.


Публикувано от hixxtam на 06.10.2012 @ 09:10:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   LeeAnn

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:19:53 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пауновата щерка" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пауновата щерка
от LeeAnn на 06.10.2012 @ 09:22:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.leeneeann.info/blog
Този разказ е самостоятелен, но все пак е втора част от история...
Първата й част се нарича "Паунова невеста" и може да прочетете тук: http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=80854&mode=&order=0&thold=0/


Re: Пауновата щерка
от kameja на 05.03.2017 @ 17:42:08
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че открих разказите на сладкодумна и завладяваща авторка. Поздрав!