Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 554
ХуЛитери: 1
Всичко: 555

Онлайн сега:
:: Anyth1978

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоследен съдник е Народът!
раздел: Поезия
автор: valiordanov

Е, какво Господа управници?
Днес грешите, а утре се каете.
Народът не е стадо удавници,
но какво е, май още не знаете!

Днеска казвате:"Вчера сгрешихме!"
Утре днешните грешки отчитате...
Чужди хулите - свои щадите,
но народа за нищо не питате...

Помнете, страхът е начало
на безпаметен край и присъда.
Избирателят е огледало,
мълчалив, търпелив, но и мъдър.

От историята това го зная,
а тя е най-добрият учител:
"Всяко нещо достига края,
но не всеки е победител!"

Затова погледнете Народа.
Той отдавна реанимира.
Управлението не е мода!
Управляваният не умира!


Публикувано от aurora на 19.04.2010 @ 09:47:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   valiordanov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 02:27:09 часа

добави твой текст
"Последен съдник е Народът!" | Вход | 3 коментара (31 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Последен съдник е Народът!
от ASTERI на 19.04.2010 @ 10:46:40
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Вал!
Казваш:

,,Избирателят е огледало,
мълчалив, търпелив, но и мъдър."

...и се питам:Как става все така, че избирателят е недоволен от тези, които сам е избрал?

,,Управлението не е мода!"

Дали?!( в заседателните зали само висша мода гледаме, нищо дуго)
Поздрави!



Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 11:07:24
(Профил | Изпрати бележка)
Отговорът на твоят въпрос е много лесен и елементарен Данче. Избирателят е недоволен защото е наивен. Лесно е да го излъжеш, но е трудно да го накараш да приеме лъжата за битие... или както се казва в стиха - мълчалив, търпелив, но и мъдър!

Относно модата....Дядо ми имаше един лаф - Грозните измислят модата а красивите им подражават.... Бих перефразирал в политиката, ако управлението е мода, то народа щеше да му подражава... Е, негодува народа и скърца зъби за жалост....
Значи????
Управлението не е мода!!!!!!


]


Re: Последен съдник е Народът!
от ASTERI на 19.04.2010 @ 11:12:56
(Профил | Изпрати бележка)
Да....
но тези управляващи са наши връстници, значи сме учили заедно и сме възпитавани по един и същи начин...
Къде е сбърканото за да са такива?
Или и ние сме като тях?
:)

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 11:15:12
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересно обяснение - "Избирателят е недоволен защото е наивен."
А как наивният може да е и мъдър?
Не се вързва никак. А и - нима всеки недоволен е прав?

]


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 11:26:40
(Профил | Изпрати бележка)
Този въпрос ме озадачи почти толкова колкото и въпросът: Как облеченият може да е гладен?
Наивността и мъдростта не са под един знаменател, но това е въпрос на гледна точка. така разбираш Бойковизацията, така я коментираш...

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 11:38:45
(Профил | Изпрати бележка)
Не е въпрос на гледна точка, а на логика.
Наивният е наивен, защото не знае. Мъдрият се нарича мъдър, защото знае.
Да не би да смяташ, че да си недоволен е израз на мъдрост? Че това е най-лесното. Виж, по-трудно е да разбереш кое е в твой интерес и кое - не. А да се ругаят управниците, след като ние си ги избираме... не съм единствената, която се чуди. Значи трябва себе си да ругаем, не избираме когото трябва. :)))

]


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 11:45:19
(Профил | Изпрати бележка)
наивен - добродушен, откровен, искрен, чист, доверчив, непресторен

Това са част от значението на думата....

Най-лесното е на всяка тенджера да се намери похлупак, по-трудното е да се мисли с главата.
Всъщност, до сега ругаеха управниците тия, които не ходеха дори да си дадат гласа, а сега ги ругаят точно тия които гласуваха за тях. Малка, но значителна разлика!

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 11:56:10
(Профил | Изпрати бележка)
Да, това са детски качества. Затова децата не гласуват, гласуват само възрастни, от които се очаква да имат представа какво значи държавно управление.
Възрастният човек не може да си позволи да бъде наивен, ако е такъв, значи е просто глупав - и ще живее зле.

]


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 12:01:50
(Профил | Изпрати бележка)
Интересното е , че очаквах точно такъв отговор. Явно е, че който и да се крие зад този ник, упорито е решил да отстоява право скрит зад булото на псевдоним. Може би в това е по-голямата трагедия. Анонимно всеки може да пледира за правота.
Аз мисля, че стих под който се заформи дискусия вече има постигната цел, да накара някой да мисли...било то и анонимно скрит от страх или срам....

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 12:25:13
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха-ха! Ами сега?
Как да се измъкнем от положението, м? Нали трябваше да мислим с главите си? Какво стана? Мислят главите, не имената или псевдонимите, каквито имат всички тук.
Съжалявам, че трябва да Ви го кажа, но това: " Анонимно всеки може да пледира за правота." си е направо безумие.

Впрочем, гласувах за Бойко Борисов и той прави точно това, което исках и очаквах от него. Така че бъдете добър да не говорите от името на "народа", а само от свое име. И да не се караме за политика, това е литературен сайт.

]


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 12:46:27
(Профил | Изпрати бележка)
И това уви се случва днес,
някой те заплашва с пръст сърдито.
Имам си достойнство, имам чест
и народът защитавам без да питам!

Писна ми от медийни звезди които ползват екрана за огледала в собственните си домове.
Точно така е - литературен сайт е.
Дали пък именно културата не е препъникамъчето на мутри и лъжеуправници?

Предлагам ти, след като е литературен сайта да изразиш своята позиция в произведение , а не в коментар. По-достойно ще е.
Успех!!!

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 13:12:54
(Профил | Изпрати бележка)
Пак се разсмях от твоите извъртания и измествания на въпроса. Коментирах "логиката" ти в един коментар.
Тя е логика и на текста, който си написал.
Не можеш да ми я обясниш, защото я няма.
Стига ми. :)))
Почети повече преди да пишеш, човече. Ето ти един подарък от мен за размишление:

"В петдесет и осмата глава на шестата книга Полибий вметва с омерзение към сънародниците си, че тогава, когато народът няма да желае да се подчинява на водачите си, ... а ще поиска цялата власт за себе си, тогава държавата ще промени наименованието си с най-добре звучащото – свобода и демокрация, но на практика – с най-лошата форма на управление, каквато е охлокрацията (властта на тълпата)."
Виж кога е писал Полибий и сметни сам откога умни глави се блъскат над най-удачната форма на държавното управление.

Успех!

]


Re: Последен съдник е Народът!
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 19.04.2010 @ 13:28:46
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Красавице, има още нещо, което бате ти Бойко не е направил за теб. Да си пусне дълга коса. Има още една форма на управление, за която или не си се сетил, или умишлено не споменаваш. Нарича се симбиоза. :)
И щом говориш, че той прави точно това, за което си гласувал, точно тази форма е сработила помежду ви. :)

Успех!

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 13:53:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, голем смех. Добре, че нямам много работа.
Мъжки мозък имам, нали? А съм жена... абе нема мъже в днешно време и това си е!
Само хленчите, само се оплаквате, все за нещо ви е виновна държавата, ама не се разбира за какво... това е най-женското държание, за Бога! Като оплаквачки на селско гробище сте. Какво искате всъщност? Кога и къде в историята всички са живяли добре, защото държавата се била погрижила? Ами своето участие в живота си къде слагате - или смятате да си лежите? Бъдете обосновано недоволни, кажете конкретно какво не е направено както трябва, като искате да критикувате. Говорите общо, насаждате национален нихилизъм и направо сте вредни.
Ето, сега най-важно ви е дали krasavitsa е мъж или е жена или - опааааа - мъж-гей! Хахаха, махленщини.
Нали мъжът уж затова е мъж - да е по-умен, за да се справя с живота? Къде отиваме с такива мъже?

]


Re: Последен съдник е Народът!
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 19.04.2010 @ 14:37:12
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Властта обича лакеите. Това е лесно обяснимо. Защо лакеите обичат властта?... Дали и това не е генетична предопределеност?...
Ти ми кажи какво е направено "както трябва" според теб от властта в България през последните 20 години. Грабежите и убийствата, нали? Баш както си трябва. Съсипването на производството, селското стопанство, здравната и образователната система. Както си трябва. Принудата над един милион българи да напуснат родината си. Както си трябва. Над 50 процента живот под прага на бедността за останалите. Както си трябва.
Олигархия, престъпност, безработица, мизерни заплати, както си трябва. Смешници-популисти, които наричат подобни факти национален нихилизъм - както си трябва.

Това, което пишеш под това стихотворение, го правиш заради спорта, нали? Малко словесен фитнес. И малко PR. :) Е, и придворщината не е от вчера в световната история. :) Ако правеше днешните си политечески изказвания (щото в това стихотворение става дума за политика) преди 89-та, тогавашния "Бате Бойко" би те оценил. :) Тъжното е, че дори и грам дивидент не можеш да извлечеш сега от наследника му. :)




]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 15:23:24
(Профил | Изпрати бележка)
Пак намери за какво да тъжиш, papacot. :)))
Няма да правим политически дискусии тук, ставаше дума само за "логиката" на произведението.
(Пропускам намека за лакеите, забележи. :)))

]


Re: Последен съдник е Народът!
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 19.04.2010 @ 21:22:01
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ми да, папакотът на печалния образ. :))) Всеки с номера си. :)))

За лакеите правилно пропускаш, понеже не е било намек към теб. Предполагам, знаеш, този път успя да провокираш реакцията ми с това, че си гласувал за Б.Б. и той правел очакваното от теб. Дано да се окажа лош пророк, но мисля, че и той ще те разочарова. Интуитивно ти го казвам. :) Признавам, изненадва ме погкрепата, която му оказваш, след всички прочетени от теб книги, които в някаква степен влияят на светогледа ти. Освен в културните пластове, ние се случваме и в битието.
Темата "екзистенциализъм и политика" е друга, ама не е за пренебрегване. Понякога се налага да се прави избор между два "ефекта" - на пеперудата и на щрауса. :) При положение, че индивидът се вълнува от проекциите си в обществото, разбира се.

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 20.04.2010 @ 13:15:14
(Профил | Изпрати бележка)
Няма никаква опасност да се разочаровам, papacot - защото не чакам от никого да ми направи живота. Нося си отговорността и ако се разочаровам, ще бъде само от себе си.
Освен това нямам нереалистични очаквания – както мнозина българи, хукнали за чужбина с глупави представи за света, та сега и те, и родата се вайкат вкупом, че не били получили това, което очаквали.:)))

Ето ти част от веруюто ми:
“Децата имат повече нужди, отколкото възрастните, жените – повече от мъжете и болните – повече от здравите.
Казано накратко, винаги и навсякъде низшето има повече нужди, отколкото висшето. Затова боговете нямат нужда от нищо, а онези, които са най-близо до тях, имат най-малки потребности.”
Лукиан от Самосата, 2 век. :))))

Впрочем, да се оплакваш, че си зле и за това ти е виновна държавата, навсякъде из Европата е много срамно. У нас все още се приема за нормално - явно е остатък от комунистическо. Но ще си отиде заедно с онова поколение.
Препоръчвам ти книгата на Хаген Шулце “Държава и нация в европейската история”, София, 2002. Там може да се прочете откога съществува идеята за социалната държава и кога и кои държави са стигнали до пълен фалит поради желанието на правителствата да угодят на мъдрия народ. :)))

]


Re: Последен съдник е Народът!
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.04.2010 @ 14:32:58
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Умишлено ли правиш така, че все едно говорим на различни езици?
Кой е този, който се надява държавата да му прави живота, та ти си му в опозиция? (Да не забравя да пропусна покрай уштие си вярването ти, че жените са "по-низши" от мъжете). :)

Държавата събира пари от труда на глупавия(?) народ под формата на "законни" данъци. (Без значение дали е социална или не). С тези пари първо плаща на себе си (нормално), после останалите разпределя за различни услуги, от които "тъпия" народ има нужда (понеже е далеч от боговете). :) И за които услуги предварително си е платил. Бил съм в други държави (не само на екскурзия) и смея да твърдя, че държавното разпределение на народните пари е в пъти по-адекватно от това, което се прави в България. След като си плащаш на полицаи, за да те пазят от престъпници, на съдии - да решават правните ти проблеми, на лекари - да те лекуват, на учители - да учат децата ти, на асфалтаджии - да поддържат пътищата ти, на чистачи и т.н. - и не получаваш това, за което си платил, проява на последна степен на мазохизъм е да подкрепяш държавата. Пак казвам - няма значение дали е социална или не. Достатъчно е да направи така, че да не се краде от данъците и средствата да са точно за това, заради което се събират.
Ако смяташ, върху основата на личното ти справяне с живота, че случващото се в нашата държава не е никакъв проблем, с каква цел го демонстрираш?

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 20.04.2010 @ 16:25:39
(Профил | Изпрати бележка)
Дай да зарежем Полибий и Лукиан, по-важно е какво казва кака Николинка, която е гласът на народа и даде нов принос към остарелите схващания на некви си философи. (Ако не се сещаш, това е същата, дето не знае какво значат думите инкриминирам, хомосексуален, хетеросексуален, послепис, послеслов, ама ги използва).
Та кака Николинка каза, че жената ражда живот, а мъжът го унищожава с игра на войни, убийства, насилие, разпространение на наркотици и разврат.
Предлагам ти като едни истински мъже да не се занимаваме с разни ми ти политики, ами да си гледаме разврата и наркотиците. :)))

]


Re: Последен съдник е Народът!
от NikolRus на 20.04.2010 @ 17:12:00
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявайте, че се намесвам, но красави(е)це(о), вие по-низшо същество ли се смятате като афиширате така гръмогласно, че сте жена??? Аз като 150% жена с деца и внуци, направо се почувствах обидена от едно низше същество (както се самоопределяте), което същество използва мястото за коментари на произведението в говорилня, за да обяснява собственото си криворазбиране на живота. По хубаво е това дето го пишете тук да го напишете в един труд, да го издадете и да се радвате, ако пред книжарниците се извиват опашки от желаеще да си го купят...

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 12:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха-ха! Ами сега?
Как да се измъкнем от положението, м? Нали трябваше да мислим с главите си? Какво стана? Мислят главите, не имената или псевдонимите, каквито имат всички тук.
Съжалявам, че трябва да Ви го кажа, но това: " Анонимно всеки може да пледира за правота." си е направо безумие.

Впрочем, гласувах за Бойко Борисов и той прави точно това, което исках и очаквах от него. Така че бъдете добър да не говорите от името на "народа", а само от свое име. И да не се караме за политика, това е литературен сайт.

]


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 13:00:39
(Профил | Изпрати бележка)
А тук на повторният ти коментар, ще ти призная и аз нещо - гласувах за доброто на този наш народ и днес роптая против медийният му управляващ пак за добро на народа и за бъдеще на децата ни.

Това , че си гласувала или гласувал за бойко си личи по ника ти, ако беше за България може би щеше да се пишеш Умницата...

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 19.04.2010 @ 13:17:08
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха-ха, когато нямаме аргументи за спора, винаги минаваме към лични нападки.
Не ми действат. :))

]


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 20.04.2010 @ 20:47:07
(Профил | Изпрати бележка)
Хахаха верно, че си бил намагнитизиран скандалджия... Мен обаче не ми е нужно да търся рейтинг и затова потърси друг за рейтинг повишения....

]


Re: Последен съдник е Народът!
от krasavitsa на 21.04.2010 @ 13:00:56
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))))
Виж сега, valiordanov. За мен не е никакъв проблем да говоря за себе си в мъжки род, но когато в сайта се появят онези, които знаят със сигурност какво съм, вие двамата с papacot ще се обяснявате. :))
Под текстове, които са нещо като политически памфлети, няма начин да не се разразят страсти. Ако не искаш разправии, не пиши текстове на такива теми. Аз се въздЪржах от политически изказвания, но вие двамата с papacot тръгнахте натам. Исках само да си изясня логиката ти - изясних си я. :))))
И за какъв мой рейтинг може да се говори, след като не е ясно дали съм мъж, жена, хермафродит, лесбийка, мъж-гей, транссексуален (добави каквото се сетиш още) - а и името ми не е известно? Пак много интересна за мен логика...
:)))))

]


Re: Последен съдник е Народът!
от NikolRus на 19.04.2010 @ 12:03:53
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Вал! Много хубав стих, много ми допадна, освен долния цитат:

"Избирателят е огледало,
мълчалив, търпелив, но и мъдър. "

може би си допуснал правописна грешка и трябва да се чете:

Избирателят е огледало,
мълчалив, търпелив, нЕ и мъдър.

Защото мъдрите не гласуват. И понеже са мъдри са разбрали, че не трябва да дават своя глас за политици - мафиоти, проститутки, продажници... И май да си политик е станало мода, защото само такива виждаме в политиката. За съжаление, умните и мъдрите не искат да се занимават с политика, за да ги избереме да ни управляват...


Re: Последен съдник е Народът!
от valiordanov (val_iordanov@abv.bg) на 19.04.2010 @ 12:15:32
(Профил | Изпрати бележка)
Не Ники, не съм допуснал грешка!
Мисля , че за да гласуваш , мъдростта няма отношение. Тя има отношение после - когато даваш дали пред себе си, дали пред всички своята оценка.
Народът ни носи на плещите си доста тегло и доста рани зеят в паметта все още.
Да! Народът ни е мълчалив, търпелив, дори твърде търпелив, но е МЪДЪР.
Винаги се получава така, че някой плюе по търпението, а друг се опитва да пробуди заспалият.... Аз не зная от кои съм, но се надявам, че съм постигнал целта си щом провокирах толкова много разсъждения с творбата си.
Капка по капка става вир. Надявам се да не дебатираме коментирайки и чешейки си езиците, а да творим и провокираме подсъзнателната мисъл която отдавна е заспала. Има опасност от закърняване на чувства като - любов, родолюбие, почит.
Накрая ще кажа, че нарочно прегледах стиха за правописна грешка влияеща на усещането му в друга посока на мисълта, а не в тази която съм вложил и разбрах, че няма такава!

]


Re: Последен съдник е Народът!
от NikolRus на 19.04.2010 @ 13:10:39
(Профил | Изпрати бележка)
Скъпи ми Вал, ти знаеш вече какво родолюбка съм и какво правя за да събудя съзнанието на народа, който обичам много без разлика каква вяра изповядват, как наричат себе си, и колко са успели да се образоват. Проблема е, че много наши сънародници просто живеят в една мъгла като пилета в кълчища, като в потъващи пясъци където са ги вкарали тези наши политици. Да гласуваш или не, те са си изфабрикували такива закони, че дори никой да не е гласувал за дадена личност пак ще бъдат депутати по пропорционалния принцип. Аз имам една ода за политиците, но се страхувам, че мога да наруша правилата на този сайт ако я публикувам, но на теб ще ти я изпратя по скайпа.
А тук ще дам няколко цитата на Захари Стоянов от "Записки по българските въстания":

“Вижда се работата, че тия момци не са знаяли каймета на своя живот.( говори за загиналите въстанници) Где ги сега да видят как живеят благоразумните хора, не се сърдят на нищо, не се докачат не само от изказване на едно съмнително недоверие, но и да ги плюеш, пак ще ти благодарят – ще кажат, че божа росица паднала на лицето им.”


“Тия депутати, избрани и назначени по кьошетата и плевниците, аз ги обожавам сто пъти повече, отколкото днешните белоръкавични депутати, които, докато се изберат, продават и майка и баща, и чест и съвест; които не народът избира, както те обичат да казват, но техните пияни агитатори, безсъвестните лъжи и подкупвания. Моите оборищки депутати са ангели, най-честните, идеални личности измежду народа, единствените възнаграждения на които бяха: грозната бесилка и заптийският камшик. Подобни депутати българският народ няма да види вече, докато свят пребъде.”


“Всичко е трудно в социалният живот, но надали има по-трудно от това, да управляваш и нареждаш тълпа, която е останала без правителство, от което всеки да си мисли, че не е отговорен пред никого. Крайностите са две: или никого не слушат, или пък слагат глава пред всекиго авантюриста, който знае да дига гюрултия, да лъже и омайва.”


“Богатите хора по целият свят са врагове на свободата, при всичко че мнозина се стараят да докажат, че те са благодетели на човечеството и без тях се не може.”

]


Re: Последен съдник е Народът!
от savana на 19.04.2010 @ 15:38:25
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
"Кой казва ,че победителите не ги съдят. Напротив, те се самоосъждат, опиянени от отровния дъх на победата."
Много подходяща мисъл за днешните управници.