Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 1
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУчениците на светите братя Кирил и Методий
раздел: Есета, пътеписи
автор: VOINOV

Създателите на славянската книжнина пристигнаха в Рим по покана на папа Адриан, който ги посрещна извън портите на великия град, придружен от целия духовен клир и известни сановници на гражданската власт.
В същия ден папата отслужи божествена литургия и подстрига в монашество малкия брат Константин Философ, който прие духовното име Кирил, а брата Методий назначи за епископ на Моравия и Панония.
След завършването на литургията, папата ръкоположи за свещеници и дякони учениците на светите славянски братя Климент и Наум.
В следващите дни всички в едно с папата славеха Господа едновременно, след като светия отец на западното християнство обяви, че признава българският за четвърти официален език, след латинския, гръцкия и еврейския.
Скоро след това, подир скоротечно заболяване Константин – Кирил Философ отдава Богу дух и на 14 февруари 869 година тялото му е положено в храма “Свети Климент Римски”, чийто мощи Кирил Философ открил при едно от предишните си пътувания при хазарите.
След 16 години, на 6 април 885 година се поминал и по-големият брат Методий.
Останали без закрилата на духовните си наставници Климент и Наум са подложени на унижения, обиди и мъчения от страна на западното духовенство.
Наследникът на Методий нарежда да бъдат оковани във вериги и хвърлени в тъмница, а след това са предадени на юдеите, които ги завеждат във Венеция за да ги продадат.
Когато научава за тях един мъж, царски човек, ги откупува и ги завежда при императора в Цариград.
Императорът ги посреща с благочестия, възстановява техните духовни чинове и им осигурява спокойствие и храна.
А Моравската земя скоро е завладяна от унгарците, като отмъщение на мъченията над просветителите.
По късно учените мъже са посрещнати с огромна радост от българският цар Борис, който след като покръстил българите приел името Михаил.
В 886 година цар БорисІ – Михаил изпраща Климент в югозападните предели на българските земи в местността Кутмичевица, където той основава западната книжовна школа и където обучил над 3500 ученици на писмена и превел множество богослужебни книги от гръцки. Назначен е за първи епископ на български език.
Наум остава в Плиска и Преслав и развива източната българска книжовна школа.
Самият цар Борис – Михаил след като царувал тридесет и шест години се отказал от престола и приел монашески чин, а неговият син Симеон построил много дворци и манастири, в които делото на светите просветители е продължено с ускорени темпове и българската държава е прославена пред целия тогавашен свят.


Публикувано от Amphibia на 25.07.2008 @ 14:10:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   VOINOV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:41:47 часа

добави твой текст
"Учениците на светите братя Кирил и Методий" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Учениците на светите братя Кирил и Методий
от mariniki на 25.07.2008 @ 16:03:54
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
разказвай...умееш и знаеш...чета те с удоволствие...с обич, Цветан.


Re: Последни.
от regulus на 25.07.2008 @ 16:47:22
(Профил | Изпрати бележка)
Смята се напоследък, че Борис І покръства само останалите последни непокръстени части от народа си - главно някои болярски родове и близки до управлението хора. Останалите - траки (от 4-ти век има преведена библия на бески език!), славяни и немалка част от българите - отдавна са приели християнството (а българите - и доста други религии!) и държавата де факто е християнска!..
Затова и няма почти никаква реакция на съвсем нехристиянските му методи на убеждение верско! :)


Re: Учениците на светите братя Кирил и Методий
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 25.07.2008 @ 23:01:58
(Профил | Изпрати бележка)
Отново с интерес те прочетох!
Малко объркване е станало във времената!
Сполай за удоволствието!
:-)))


Re: Учениците на светите братя Кирил и Методий
от VOINOV на 26.07.2008 @ 06:34:37
(Профил | Изпрати бележка) http://voinov50.blog.bg/
Регулус, за управлявящите кръгове тогава... съм пропуснал в бързината да кажа, че болшинството са били от бълг. етнос и яростно като такива са потдържали старата си религия (както и сегашните управляващи ги интересува собствената им религия, не общонародната - разбирай го в всякакъв смисъл) и по времето на Борис просто се е наложило някои от тях да се разделят с главите си... та да се стигне до консолидирането на държавата. Позрави!
Жени, аха, но така ми се е сторило, че изказът е по-силен. Дали е правилно - не съм сигурен.
Поздрави и за теб! Погледнах декларацията...
Войнов