Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 1
Всичко: 860

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСвети Методий (брат на Константин Кирил философ)
раздел: Есета, пътеписи
автор: VOINOV

В младите си години Методий е назначен, от царя в Константинопол, за управител на славянско княжество, а по-късно го изпраща като учител и пръв архиепископ на славяните.
Когато решил, че не трябва повече да смущава благородната си душа със земни стремежи и да бъде непрекъснато свидетел на човешки низости, смутове и престъпления, отива в Олимп, в областта Витания, в днешна Мала Азия. Подстригва се и облякъл черното расо се отдава на изучаването на книгите.
Когато Константин – Кирил, по-малкият му брат, заминава да убеждава хазарите на север и да разяснява правия път на християнството, го взема със себе си.
След завръщането си от това трудно пътуване, застава игумен на манастира Полихрон, в който живеят над седемдесет души монаси.
Във времето, когато славянският княз Ростислав от Моравия моли цар Михаил да му изпрати учен мъж, който да обяснил смисъла на Писанието на народа му, царят предлага на Константин да замине за Моравия.
Тогава Константин Философ съставя първите славянски писмена, взема със себе си брата си Методий и заминават покорно за Морава за три години, където изучават много ученици.
След това време, посещават Рим по покана на папа Николай, където той благославя тяхното учение и посвещава Методий в духовен сан. А след смъртта на по-малкия си брат, Методий е ръкоположен за епископ и папата го изпраща при славяните в Панония, при княз Котцел.
След време е заточен от своите духовни противници в немските земи, а когато тази вест стига до знанието на папата, той издава църковно запрещение, за всички кралски епископи по тези земи, да не служат литургия (меса), докато държат Методий затворен, в следствие на което по-късно е освободен.
След две години и половина заминава за Моравия при княз Светополк – да воюва срещу езичниците – който му поверява всичките си църкви и всички духовници в своите градове и села.
Под негово ръководство, от гръцки на славянски, са преведени всички библейски книги, докато преди с брата си бяха превели само псалтиря, евангелието с апостола и някои църковни служби.
Така опазил вярата, той завършва земния си път, получил всеобща похвала за многогодишния си труд.
В последните си дни Методий благославя един от своите ученици на име Горазд, да наследи делото му и три дена след Цветница отдава Богу дух.
Изпратен е с големи почести от учениците си в съборната църква, а народът със свещи в ръце, плачейки, отдава последна почит на добрия учител и пастир.
И днес двамата свети братя Кирил и Методий са чествани като първо просветителите на една огромна част от славянския свят.






Публикувано от BlackCat на 23.07.2008 @ 08:51:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   VOINOV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.42
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:43:03 часа

добави твой текст
"Свети Методий (брат на Константин Кирил философ)" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Свети Методий (брат на Константин Кирил философ)
от ASTERI на 23.07.2008 @ 09:35:42
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей.Пак научих нещо ново.Благодаря ти.Пиши.


Re: Свети Методий (брат на Константин Кирил философ)
от mariniki на 23.07.2008 @ 10:47:42
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
това не съм го чела...пиши и просвещавай, Цветан...
но ми се ще да прочета един от ония твоите...мъжки разкази...с обич.


Re: Свети Методий (брат на Константин Кирил философ)
от aureliano (velitod@abv.bg) на 23.07.2008 @ 14:42:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lib.ru
достойни мъже са били
сигурно биха се обърнали в гроба, ако видят докъде сме я докарали
поздрав


Re: Свети Методий (брат на Константин Кирил философ)
от HAVA на 23.07.2008 @ 16:20:41
(Профил | Изпрати бележка)
От осем години излизам през лятото по морето да доработвам. там имам възможността да се срещам и с много руснаци, които твърдят, че Кирил и Методий са гърци, а кирилицата била тяхна. Това го чувам многократни и то много немци, но македонци да ти го потвърдят е вече възмутително. Така че - давай смело напред.


Re: Писмена.
от regulus на 23.07.2008 @ 20:47:33
(Профил | Изпрати бележка)
Според историците няма как да не са имали нещо българско (славянско) братята - демонстрирали са перфектно познаване и на двата езика (българския и славянския) и са съумяли да направят от тях нещо цяло!..
Според доста историци Борис І изпраща много младежи от благороднически родове да се обучават при Константин и Методий (и същия онзи Горазд!), та да могат после да му помогнат за неговите цели - самостоятелна българска църква и просвещение - чрез собствените си писмена хората вече се идентифицирали с държавата, използваща ги официално, а не с Ромейската империя!..
Наистина в глаголицата има нещо магическо - много изследователи правят паралели между нея и санскрита, не само графични!..
Освен в България (където се използва дори и през турското робство като... тайнопис! :) ), използва се, дори до 16 век, в Хърватска...
Руснаците ясни са - голяма държава, пък приела такова огромно и определящо културно влияние от българи! :( Затова се мъчат да извъртат! Македонците не са виновни - трябва им време да се осъзнаят (малкото неосъзнати още!) от коварните сръбски глупости!..
Вече разчетоха и тракийската писменост, с 1500 години по-стара от най-старата египетска и шумерска! Та комшиите да не се надуват много! :)) Ама стига, наистина!
Поздрави!


Re: Свети Методий (брат на Константин Кирил философ)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 23.07.2008 @ 23:43:19
(Профил | Изпрати бележка)
Изключително ми е интересно да чета написаното от тебе, Цветане!
За съжаление, историята никога не ми е била силна страна, така че.... бих попълнила доста празнини с твоите разкази.
Благодаря!
:-)