Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 597
ХуЛитери: 2
Всичко: 599

Онлайн сега:
:: pastirka
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтарицата
раздел: Разкази
автор: hristam

Намерих тази работа не по обява, а по препоръка на моя приятелка.
Старицата била особнячка, трудно се общувало с нея, но заплащането било добро, а грижите – стандартните, като за всеки друг възрастен човек, който не може да се обслужва сам. И преди бях гледала възрастни хора, имах опит, а и средствата определено ми трябваха – аз и приятелят ми бяхме студенти и се издържахме сами.

В началото не ми направи кой знае какво впечатление – абе, капризно бабе си беше, ама то и моята преди да почине беше станала същата. От опит знам, че от една възраст нататък всички се вдетиняват и започват да се държат като разглезени хлапета.
Аз обаче имах огромно търпение, а парите, които старицата ми оставяше вечер, заличаваха дори и най – малкия зачатък на недоволство, който бих могла да проявя. Вършех обичайните неща – обслужвах я, приготвях й закуска, обяд и вечеря и й помагах да се храни.
Всъщност единственото, което ме смущаваше в известна степен, беше особения й втренчен поглед, с който имах усещането, че прониква някъде отвъд мен, до някакви непознати за мен самата дълбини на моята същност.
Определено от този неин поглед тръпки ме побиваха, но не мислех, че това е кой знае колко основателна причина за притеснение. Просто беше неприятно, но в общуването с възрастни хора по този начин, малко неща всъщност могат да бъдат приятни.
Все пак един ден споделих това със същата онази приятелка, която ми я беше препоръчала.
Тя ме погледна замислено.
- Знаеш ли – започна колебливо – чух някои слухове за тази жена...Но аз самата изобщо не вярвам на такива неща, иначе никога не бих ти я препоръчала! – добави бързо.
- Какви слухове?
- Говорят, че е вещица – тя поклати глава – Виж само колко несериозно звучи!
- Вещица ли? – попитах. Всъщност ми прозвуча съвсем в реда на нещата, като си припомних погледа й. – Да не би да е омагьосала някого?
Приятелката ми нервно се изсмя.
- Е, подробности не знам! Но – тя се наведе и ми пошепна – казват, че е на повече от двеста години!
- Аха, със сигурност! – изкисках се аз – Изглежда дори по – възрастна за годините си!
- Виж, работата е там, че...така разправят поне, аз не знам, но можела да краде години от живота на хората.
- Е, браво, това вече е върхът! – разсмях се – Някой май е прекалил с филмите на ужасите. Или с романите на стария Кинг!
- Абе и аз много не вярвам на тия неща, нали ти казвам... – смънка приятелката ми, но ми се стори някак гузна и притеснена.
На другия ден се сетих за този наш разговор докато хранех старицата, защото тя отново се втренчи в мен с онзи неин поглед.
- Защо ме гледаш така? – не се сдържах и я попитах.
Не ми отговори веднага, наклони глава на една страна и сякаш ме погледна с всяко око поотделно. Беше особено усещане, заприлича ми на някаква зловеща екзотична птица, която оглежда жертвата си.
После каза :
- Хубава си, много! И толкова млада.
- Благодаря – промърморих, кой знае защо ужасно смутена.
Бях намислила да й кажа да престане да ме зяпа така, но незнайно защо думите й вместо да ме поласкаят, ужасно ме объркаха. Набързо приключих с вечерята й, и побързах да си тръгна с усещането за бягство от нещо опасно и зловредно.
В следващите дни се улавях, че ми е все по – трудно да отивам при нея, насилвах се да го правя. Имах странното усещане, че там въздухът е по – различен, тежък и труден за дишане, тръгвах си все по – изтощена и с все по – мрачно настроение.
Отдавах това на внушението – приятелката ми такива ми ги бе наговорила – вещици, магии...ужас! Знам как може да влияе самовнушението, понякога само мисълта за нещо такова е в състояние да съсипе човешки живот. Но приятелят ми също забеляза промяната в мен:
- Вероятно се преуморяваш – ми каза загрижено той – Слушай, имам идея! И без това сега съм без работа, и досега нищо подходящо не съм намерил. Защо да не те отменя за известно време при старицата, поне докато се почувстваш по – добре, а аз попадна на добро предложение?
Поколебах се, не знам защо.
- Май трябва първо да я попитам дали е съгласна...
- Питай я, да! – въодушевено каза той – Но не вярвам да откаже – на тази възраст им е все едно кой се грижи за тях! А ти определено имаш нужда от почивка.
Говорих с нея още на следващия ден. Тя пак ме погледна по нейния си начин, много дълго ме гледа, а после бавно каза:
- Нека дойде. Но от другата седмица. Трябваш ми още малко.
Не разбрах думите й, но сърцето ми се сви ужасено, сякаш ледена ръка го бе сграбчила и изстискваше последните остатъци човешка топлина.
Тази вечер се наложи да се прибера с такси, и си легнах веднага. Бях уморена до смърт.
До края на седмицата имаше още три дни. Само три, помислих си, преди да потъна в дълбок безпаметен сън.
В неделя вечерта приятелят ми предложи да извика линейка, когато ме видя. Изглеждаше изплашен.
- Всичко е наред – успях да изрека, макар да беше свръх силите ми – Просто имам нужда да си почина. Нека поспя, утре ще съм добре, ще видиш!
Не бях много убедителна, той ми помогна да си легна и остана до мен. Искаше ми се да му кажа да не се тревожи, но заспах докато си го мислех.
Когато отворих очи на другата сутрин, той тъкмо влизаше. Почудих се къде ли е ходил толкова рано сутринта? После се сетих, че днес трябва да отиде при старицата, и тъкмо щях да му го кажа, когато той се усмихна:
- Добро утро, госпожо! Аз съм приятелят на вашата помощничка, и ето ме днес на вашите услуги! Надявам се да останете доволна. С какво да започнем?



Публикувано от BlackCat на 02.05.2008 @ 09:35:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   hristam

Рейтинг за текст

Средна оценка: 1
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 21:30:41 часа

добави твой текст
"Старицата" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.