Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 765
ХуЛитери: 5
Всичко: 770

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕволюция
раздел: Други ...
автор: LeoBedrosian

Из старите антропологични речници

миналото
HOMO ERECTUS (Изправен човек) – Това е първото същество дръзнало да се изправи на задните си крайници, участващи до този момент заедно с предните в процеса на предвижването му, както по клоните на древните гори така и по земната повърхност. Не че homo-то не е ял бананите, държейки ги със задния си крайник, докато с предния се е крепял за клона, но в един момент същото това същество, което антрополозите наричат човек решило да направи разделение на функциите и просто се изправило (Erestus). Да не се бърка с вечно еректиралия самец, който упорито се съвъкуплявал с разгонените женски. Еволюцията на изправената стойка давала по-добра възможност да се нанасят болезнени удари със предните крайници на себеподобен, който не бил особено приятен на homo-то.

HOMO HABILIS (Сръчен човек) – Изминали няколко милиона години и нашият homo решил, че освен да бере плодове, иначе ненужно висящите предни крайници които умишлено до сега не наричам ръце могат да му послужат и да разбие коравия кокос. Дори нещо повече, да използва жилава остра пръчка с която да изчовърка сладката ядка. Демек нашия homo придобил сръчност и антрополозите решили, че вече е достоен да носи името „сръчен”, макар по-често да използвал това си свойство за да пробие с острата пръчка черепа на нахалния самец, упорито опитващ да се съвъкупли с най-гъзестата женска от стадото.

HOMO SAPIENS (Мислещ човек) – Изминали още доста милиони години и еволюцията изиграла най-лошата си шега на homo-то. Правейки го все по-сръчен и умел както в ловуването, така и в отбраната и нападението го поставила сред все по-сложни житейски ситуации. И за да ги разреши успешно homo-то трябвало да развие своят главен мозък с който да взима все по-сложни решения. Бившата космата маймуна почнала да мисли и да се самоосъзнава като космата маймуна. Засрамила се, сложила смокинов лист и хоп – ето ти Адам и Ева, а заедно с тях и началото на едно потекло, достигнало и до наше време, което всеки може да види наоколо.
Все по-развиващият се главен мозък давал на sapiensa все по-големи възможности. И всичко това би било много хубаво, ако sapiensa не използвал разума си и за все по-ефективно унищожаване на себеподобни. Стигнало се до там, че само с едно устройство – усъвършенствувана заострена пръчка за човъркане на кокоси и пробиване на чужди черепи били избити няколко стотин хиляди sapiensa /справка-Хирошима/.

Текущо състояние
HOMO URBANIS (Градски човек) – Въпреки редовните усилия на homo-то да се самоунищожи неговият брой достига невероятни размери. Първо милиони, сега милиарди, а скоро и билиарди. Успоредно с неимоверното разпространение се запазва старото стадно чувство на homo-то и той се струпва на тесни пространства – градове, където гъстотата му може да достигне до няколко стотин на квадратен метър, разположени във височина. Следствие – прогресивно изчерпване на естествените ресурси на хабитата и постепенното израждане или изчезване на обитателите му – homo.

Бъдещи перспективи
HOMO NATURIS (Естествен човек) – Единственият вариант за развитие на homo-то, при който може да се предпази хабитата му способен да създава благоприятна среда за живот и просперитет без да бъдат изчерпани напълно естествените му ресурси.

HOMO FUTURIS (Бъдещ човек) – Продължаващо своето технологично развитие homo при което то намира нов или обогатява съществуващия си хабитат.

HOMO MORTALIS (Мъртъв човек) – Към момента най-вероятния вариант за бъдещо развитие на homo-то. Непрекъснатото експлоатиране на естествените ресурси водещо до изчерпването им, без да се осигури регенериране или добив от други източници ще доведе до изчезване или непоправимо увреждане на хабитата. Което от своя страна ще премахне или стесни естествените рамки за живот на homo-то и до неговото пълно изчезване, най-малкото до силното му редуциране до брой, който ще позволи на хабитата да започне да се обновява и регенерира /справка – Библията, Второто пришествие/.

Помислете!


Публикувано от aurora на 29.02.2008 @ 15:47:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:35:58 часа

добави твой текст
"Еволюция" | Вход | 5 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Еволюция
от pinkmousy (pinkmousy@abv.bg) на 29.02.2008 @ 18:05:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pinkmousy.dir.bg
Оригинална идея:) Поздрав! И дано някой наистина се замисли... може пък да върнат софийското гражданство...


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 04.03.2008 @ 07:21:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ни се наложи да се замислим, Пинк. Ако не ние, то нашите потомци когато яйцето им опре до гъза. Дано не е прекалено късно тогава!

Поздрав!


Re: Еволюция
от karabalak на 04.03.2008 @ 14:10:19
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си си един еволюирал HOMO ALCOHOLICUS :)


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 04.03.2008 @ 14:16:30
(Профил | Изпрати бележка)
Ако имаш предвид "Махмурлия човек" не можеш да си представиш колко си прав!

Къде сме довечера?

]


Re: Еволюция
от Milvushina на 09.11.2012 @ 13:20:47
(Профил | Изпрати бележка)
Много ме кефи как си ги наредил на латински и в превод. Според мен между Sapiens и Urbanis трябва да турим и един Homo Vulgaris. По повод на човека, който измислил виното и псувните. :)

А Хомо Морталис няма да ни се размине. Ако не е следващата пустинна или ледникова епоха, ще е астероид, ако сме късметлии, или гама лъчение, ако не сме. А ако и това някак ни се размине, Слънцето ще ни утрепе по естествен път след едни милиони години. :)


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 09.11.2012 @ 14:25:44
(Профил | Изпрати бележка)
Не зма дали знаеш, но в гръцкия няма звука "Б". Затова ние сме Вулгари, а от там и нарицателното за псуващи, безхаберни и вечно недоволни антропоиди.

Наздраве за Слънцето, което все някога ще си свърши работата!

]


Re: Еволюция
от Milvushina на 09.11.2012 @ 14:54:16
(Профил | Изпрати бележка)
Знам, бе знам. Само че светът не се върти около нас българите. Пък и трябва да ти кажа, че глупостта и болестите са общочовешки, не само общонационален проблем. :-Р

Това за раздуването на Слънцето ми е ама от най-любимите теми. Това са само 800 милиона години и преди това гама лъчението няма как да не ни е видяло сметката, ама за Слънцето просто е 100% сигурно. И нас, и птички, и тревичките, че чак и на хлебарките, дето викат, че били устойчиви на радиация.

Наздраве!

]


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 09.11.2012 @ 15:37:03
(Профил | Изпрати бележка)
Циник! А мислиш ли за безсмъртните божества, дето ще доживеят тоз момент? А за потомците ни, а за ... не знам за кой вече да порева! А ти, След мен и потоп! ДО кога нии, людете ще сме толкова себични, тесногръди и късогледи? ДО кога?

]


Re: Еволюция
от Milvushina на 09.11.2012 @ 15:51:06
(Профил | Изпрати бележка)
Я, посмали, манго, посмали! :)

Като почнеш да говориш така и не мога да отгатна дали се шегуваш или какво. След мен и потоп, разбира се. Че след кого друг.

]


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 09.11.2012 @ 16:30:26
(Профил | Изпрати бележка)
След мен, как след кого другиго!

]


Re: Еволюция
от Trend на 06.04.2016 @ 16:49:18
(Профил | Изпрати бележка)
Много интелигентен подход към темата. А има ли HOMO MORALIS ? Не съм учила латински и не знам как е "морал" на този език. Поздрави. Лили


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 06.04.2016 @ 17:58:15
(Профил | Изпрати бележка)
От къде изрови тая стара тема? И то баш на финала... Хах!

Като се огледам никъде не съзирам морален човек. Вероятно това е бъдещ вид, за чието появяване все още няма условия. Но ще видим...

Поздрави,
Людмил

]


Re: Еволюция
от Trend на 10.04.2016 @ 00:54:44
(Профил | Изпрати бележка)
Произведението ти ме накара за се замисля. И случващото се около мен. Това не е бъдещ вид, а вид, който се появява по традиция сякаш преди времето си. Лекарят от унгарски произход Филип Земелвайс бил уволнен от работа и обявен от колегите си за маниак, след като 17 години писал писма на светила в геникологията по онова време, в които настоятелно ги молел да си мият ръцете с разтвор на вар преди да преглеждат гениталите на родилките. Самият той приложил на практика идеята си във виенската клиника, където работел, и успял да смъкне смъртността на родилките от родилна треска от 1 на 3 до 1 на 20. Грешката му била единствено в това, че 20 години преди Пастьор и изобретяването на микроскопа, се опитвал да убеди колегите си в правотата си, а те го мислели за луд, защото не допускали, че нещо невидимо за окото може да причинява болест и смърт...Не знам дали съм точна с примера си. Нестандартният човек винаги рискува да остане неразбран. Боли ме от това, че в наше време изпитваме неудобство да говорим за морал...Ако се боим, че с това ще изглеждаме старомодни, кой ще научи децата ни кое е добро и кое лошо? ...Навремето в музея на Батак се чудех как да обясня на 5- годишната си дъщеря какво е станало там някога. Погледът ми попадна на Вазовото " От Батак съм. чичо, змаеш ли Батак?" Дотогава считах Вазов за малко старомоден, в този момент разбрах, че е гениален...Просто мисля, че литературата освен образи и изящен изказ, е призвана и да възпитава. Боже, благодарим ти за класиците!...

]


Re: Еволюция
от Trend на 10.04.2016 @ 01:30:16
(Профил | Изпрати бележка)
гинекологията...

]


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 10.04.2016 @ 11:34:11
(Профил | Изпрати бележка)
Въпросите за морала са толкова обхватни, затънтени и безкрайни, че едва ли ще ни стигне времето до закриването на сайта за да ги изчерпим. Моралността е многопосочна категория, която не засяга само един или няколко аспекта от човешките отношения, а всичките. Не мисля, че исках да я разгледам в това старо есе, въпреки, че неминуемо присъства в човешкото развитие.

Един интересен феномен се забелязва в еволюцията ни, като вид. Ако технологично се усъвършенстваме с експоненциално ускорение, то емоционалното и моралното ни развитие съвсем не могат да се похвалят с такива темпове. Аз дори смея да твърдя, че не сме претърпели почти никакво развитие в тая област, ако изключим смяната на ценностите. От морално, към материално ориентиране. И ако се "боим да говорим за морал", както справедливо отбелязваш, то не е заради старомодност, а поради изчерпване на давността по въпроса. Моралния човек не е доволен и богат, а по-скоро нещастен и озлобен, поради неминуемото му изоставане от съвременността, която по никакъв начин не бих нарекъл морална. Днес е модерно да си задоволено прасе повече, отколкото да си благороден елен.

ПОздрави!

]


Re: Еволюция
от Trend на 11.04.2016 @ 10:19:11
(Профил | Изпрати бележка)
Ботев: "...по- добре недоволен човек, отколкото доволна свиня"... ( публицистиката му, която сега отрязаха от изпитите за вузовете). Поздрави.

]


Re: Еволюция
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 11.04.2016 @ 22:20:32
(Профил | Изпрати бележка)
https://otkrovenia.com/bg/eseta/potypkvane-na-nacionalni-cennosti

]