Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 979
ХуЛитери: 5
Всичко: 984

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: p12a28n
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖеланията са безбройни звездопади (осма глава)
раздел: Романи
автор: anton_fotev

За момент остана безмълвен и объркан, след което изведнъж проумя, че има възможност да избегне смъртта си. В сърцето му избухна неистово, неописуемо по своята сила отрицание срещу прилива на бялата светлина, родено от копнежа да продължи съществуването си, да диша и стъпва по земята с крехката, негова си плът. Могъщото чувство го разтърси и от безплътните му гърди изригна тъмен, прекрасен огън, противопостави се на прииждащото сияние и го запрати сред хаос от образи и внезапно събудени звуци.

... Объркването премина с бързината на мълния и той се озова в клетката на собственото си тяло - едва дишащ, агонизиращ дори през успокояващата ласка на безрасъдно мощните обезболяващи, щедро разтворени в кръвта му. Само няколко секунди се оказаха достатъчни, за да намери бутона за мед-сестрите и да прикове показалеца си върху квадратната му повърхност, крещейки на глупачките да дойдат по-бързо. В отговор силуети в бели престилки се отзоваха и забиха вездесъщите си игла, а дихание по-късно вселената, състояща се от разбитото му тяло и леглото под него, се обви в копринена мекота. Времето полудя и докато повдигането на гърдите му ставаше все по-бавно, силуетите на лекарите се превърнаха в проблясващи, размазани от бързина светли фигури. Усмихна им се и почувства, че пропада в мека, бледорозова бездна, мамеща и ласкава като жена.... като Анна.

.... Болката беше дълбока вода, покрита от лепкавата повърхност на морфина, а словата на лекаря му напомниха за тревожните вихри, идващи преди голяма буря. Гласът на хирурга разлюля тънката, многоцветна ципа, която държеше Вихрен над подводните течения на агонията и заради това последният отказа да слуша. Ала докторът продължи упорито да задава един и същ въпрос:
- Искаш ли си живота или ще се оставиш без борба, а?

Попитаният отвърна с онова особено мълчание, от което се излъчват непреодолимо отчаяние и слабост, ала то само амбицира възрастният мъж:
- Слушай, момче - прогъгна за пореден път гласът му и сякаш гръм се изтърколи по небосвода на потъналото в мрак съзнание на Вихрен - слушай, момче, стегни се! Щом си скочил пред маршуртката заради детето, значи ще пребориш болката. Спирам ти морфина, за да те кача на операционната. Разбираш ли ме?

Вихрен отвори очи и дълго премигва, съсредоточавайки с усилие погледа си върху пълното лице на мъжа в бяла престилка. Накрая някак успя да го стори и се озъби, прекалено слаб, за да протегне заканително ръка:
- Само посмей.... само посмей... ти не знаеш какво е!
- Сигурен ли си, момче? - усмихна се тъжно лекарят, който имаше дископатия, ошипяване на вратните прешлени и събираше вода в коленете. От двайсет годишен живееше с усещането, че в гръбначния му стълб има зъби и те са възпалени! За разлика от него проснатият в леглото младеж не знаеше какво е да свикнеш с болката, защото в краткия си живот се беше радвал на идеално здраве. Сега съдбата го запознаваше с ада на хроничната болка и психиката му просто не успяваше да се приспособи към новото състояние. От друга страна обаче той, хирургъj, смяташе да стори всичко по силите си, за да го вдигне бързо на крака - момъкът го заслужаваше заради героичната си постъпка!
- След три дни ще те направя като нов, хлапе, повярвай ми. Сега обаче трябва да стиснеш зъби!...

.... Но лекарят не успя да го възстанови, защото тежките увреждания при катастрофата стигнаха до мозъка и увредиха деликатната работа на вегетативната му нервна система. Бъбреците, черния дроб и цялата му обмяна на веществата продължиха да функционират само благодарение на специалните грижи и скъпите препарати. Болестта увреди периферната нервна система, лиши го от говор и замъгли съзнанието му. Деградира до там, че когато майката на спасеното от него момиченце дойде на свиждане, успя само няколко пъти немощно да й кимне. Жената се разрева, като го видя в това състояние, плака дълго и горчиво и разцелува ръцете му, изливайки едновремнно мъката си за него, съпруга й и самата нея.Тя през сълзи се зарече на родния си немски език, че ще продължи да плаща всички медикаменти, които са нужни на човека, пожертвал се за нейното детенце...

Накрая мед-сестрите отведоха изпадналата в истерия жена и Вихрен остана насаме с болката си, с океана от страдание, жалък и смазан от собствената си слабост. Сред внезапната тишина и безмълвие, настанали в болничната стая след излизането на гостенката му, той изведнъж проумя, че го крепи не жаждата за живот, а гневът срещу смъртта. Именно безмисленото упорство го караше да се вкопчва в дълбоките води на агонията и покрилата ги тънка ципа на морфина....


Публикувано от Administrator на 01.02.2008 @ 15:51:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   anton_fotev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:18:51 часа

добави твой текст
"Желанията са безбройни звездопади (осма глава)" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Желанията са безбройни звездопади (осма глава)
от radi_radev19441944 на 02.02.2008 @ 10:07:09
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Обнадеждаващо...