Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 691
ХуЛитери: 3
Всичко: 694

Онлайн сега:
:: rosi45
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГлупомерът на професор Н
раздел: Разкази
автор: radi_radev19441944

гротески



Тази модернизация се наложи по съвсем тривиални причини. Заетостта на професор Н не му позволяваше да отделя достатъчно внимание по отношение на учебния процес при подготовката на възпитаниците на академията, поради което се наложи да конструира специална апаратура, отчитаща автоматично нивото на интелигентност и най- вече допустимия минимум при усвояването на материала, с цел пестене на време.
Самият професор беше виртуоз в програмирането, така че не беше проблем да създаде необходимия програмен продукт, както и проект, касаещ конструкцията на апаратурата. По принцип, тя се състоеше от специален датчик, свързан с компютър и подходяща програма, съдържаща необходимото количество информация относно учебния материал.
Професор Н беше много сериозен човек и се зае с необходимата вещина към изготвянето, програмирането и изпитанието на въпросното устройство, а освен това в отношението си към студентите имаше специфичен подход. Той разговаряше с тях като с равни: съвсем официално, съвсем сериозно, никога не си позволяваше дребни шеги по отношение на тяхната външност или интелигентност; с всички разговаряше на „ Ви „ и изискваше абсолютно уважение. Вместо да каже на съответния студент директно и право в очите: „ Иване, ти хал хабер си нямаш от програмиране с Асемблер и тези микропроцесори ти са пълна мъгла”, той започва от далеч: „ Колега Иванов, вие имате сериозни проблеми с асемблирането, поради което вашият процесор ще зацикли още на първата наносекунда- едно обстоятелство налагащо да се видим пак през септември, през което време аз силно се надявам, че ще съумеете да докажете превъзходството си дори над самия Питър Нортън.”
Общо взето в такъв дух вървяха неговите изявления, но времето все не стигаше и в края на краищата, за да се игнорират всякакви субективни преценки в учебния процес, след сполучливи изпитания бе включена и новата апаратура, която скоро след това студентите нарекоха „ Глупомер”, предвид обстоятелството, че по парадоксален начин отчиташе не нивото на познанията, а обратно- нивото на незнанията.
И така- принципът на „глупомера” се състоеше в следното: информацията, която представя изпитвания студент, се приема от микрофон, вкарва се и се обработва в устройството, подава се на компютър, където след съответната компилация и сравнение с наличната информация, отнасяща се до темата, броят се грешките се отчита, доколко говорещият изобщо е наясно по въпроса. Дори беше предвидена специална скала – подобна на скоростомер, разграфена до десет и часовниковият механизъм отчиташе предела на несъответствията, тоест, колкото по- надясно се отклонява стрелката, толкова повече са грешките в текста. На тази база се отчиташе и предела на незнанията.
И понеже този уред имаше за база не интелектуалното равнище, а равнището на посредственост, терминът „глупомер” се наложи и се оказа доста сполучливо попадение.
Професор Н бързо възприе новата тенденция и с трогателна сериозност се съобразяваше най- вече и преди всичко с данните от апаратурата.
„ Я да видим, колега, какво показва „глупомерът”. О да- нивата на вашите „глупотворения” са твърде високи: клонят към десятката, което означава, драги колега, че ще трябва да се видим пак. Но от друга страна този факт си има своите добри позиции- успокоява го той загрижено- защото е възможно през тази дълга лятна пауза да започнем да тъгуваме един за друг”.
При тази явна съпричастност потърпевшият няма как да остане недоволен. Той почти се радва, че ще има възможност да се види още веднъж със своя скъп наставник.
„ Колежке,- обръща се професорът с подчертана топлота, визирайки деколтето на една дългобедреста блондинка, попаднала по странни стечения на обстоятелствата в компанията на бъдещите компютърни величия, ангажирани с патриотичната задача да разбият монопола на Майкрософт- скъпа колежке, имайки предвид нивото на вашите постижения, твърде се опасявам, че глупомерът би могъл да блокира, поради претоварване. Аз много, много ще бъда щастлив, когато се видим следващата сесия.”
При тези загрижени слова скъпата колежка изпитва неистово желание да се хвърли и разцелува своя скъп ръководител.
И така нататък…
Лекциите, които представяше професор Н бяха също така наситени с въодушевяваща загриженост:
„ И така, драги колежки и колеги,- говореше той с подчертана тържественост- днес ще разгледаме нова тема, касаеща процеса на „обезглупяване” на наличната аудитория, тъй като потенциалът на конкретната посредственост, съобразно данните на „глупомера” и моето скромно мнение, е твърде внушителен. Поради което, дами и господа, аз не се съмнявам, че в края на краищата, като резултат от вашата усилена творческа дейност Бил Гейтс ще се принуди да отиде на манастир и ще се отдаде на пост и молитви. Което означава, че при програмиране със С++ е наложително….” И т.н.- следва лекцията.
Другото нововъведение беше, че в съответствие с данните на „глупомера”, бяха въведени съответни нива на некомпетентност. Като се пренебрегнат нискоразредните и малко по- високорозредни, следваха високите нива на майстори и гросмайстори- тоест- както следва: класиралите се на трето място придобиваха титлата „глупиент”, тези на второ- „глупендър”, а абсолютните шампиони бяха закичени с величественото звание „глупозавър”. И, което беше най- впечатляващото, оказа се, че съобразно показанията на глупомера и скромното мнение на професор Н, броят на „глупозаврите” в аудиторията е внушителен. Бяха въведени също така някои допълнителни междинни звания като: „глупохвъргачка”, „глупомет” и други. При това състояние на нещата възникна проблем с наградния фонд, понеже се налагаше да бъдат награждавани твърде много лауреати.
Общо взето ситуацията се затвърди и всички свикнаха с новите тенденции. Самият професор отначало от части, а после все по- очевидно разчиташе на безпогрешността на апаратурата, особено по време на изпитните сесии и много често, докато изпитваният студент излагаше своята концепция по темата, той се занимаваше с нещо съвсем друго: четеше книга, слушаше музика от уокмена, ровеше из интернет- сайтовете или зяпаше разсеяно през прозореца. Накрая оценките биваха оформяни на базата на показанията на апаратурата, което се оказа едно голямо удобство.
Разбира се, студентите бързо се ориентираха в обстановката; често се явяваха на изпит „ въоръжени до зъби с пищови” и други полезни средства и си четяха направо от тях. В края на краищата, както можеше да се очаква, се получи гаф. В аудиторията се появи най- големият тарикат от випуска- Илийчо красивия и както е редно, отвори една тетрадка със записки, от която най- спокойно започна да диктува версията си пред микрофона, докато професорът се разхождаше из кабинета и зяпаше студентките през прозореца, които съвсем провокативно бяха накацали по пейките отсреща с някакви главозамайващи минижупи.
Когато Илийчо приключи своето изложение, той бавно и сякаш с неохота се приближи до апаратурата и натисна съответния бутон, за да бъдат отчетени резултатите. Изненадващо се оказа, че равнището на незнание е изключително завишено. Стрелката беше забита плътно вдясно и вибрираше застрашително.
„ Съжалявам, колега- произнесе съчувствено професор Н- но нивото на вашата некомпетентност клони към безкрайност. Има твърде голяма опасност „глупомерът” да блокира, поради което ще се наложи да се видим на следващата сесия.”
„ Съжалявам професоре, - отговори невъзмутимо възпитаникът- но данните, които представих, са извадени директно и без промяна от вашата последна лекция по темата. Ето го и записът от касетофона…”

Р


Публикувано от hixxtam на 31.01.2008 @ 23:17:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 40207
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Глупомерът на професор Н" | Вход | 12 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Глупомерът на професор Н
от vanya777 на 31.01.2008 @ 23:40:54
(Профил | Изпрати бележка)
Ако имаш достъп до този глупомер започвай разпространение:)

Много завладяващо пишеш!!!


Re: Глупомерът на професор Н
от sineva на 31.01.2008 @ 23:52:41
(Профил | Изпрати бележка)
РАД-здравей!
Пак ме изненадваш-но този път с технически знания!
Страхотен си! Този Глупомер-Глупозавър -Глупомед-така ме разсмяха...
Поздравявам те и Бъди- Сладкодумни разказвачо!
..:)))


Re: Глупомерът на професор Н
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 01.02.2008 @ 00:00:48
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:))))) А за оригиналното тестване на Илийчо, може и на повечко сесии да се видят!:)))
Поздрави за текста, Ради!:)


Re: Глупомерът на професор Н
от dimension на 01.02.2008 @ 10:36:57
(Профил | Изпрати бележка)
Гротескна ситуация със забиване на пирон в края.
Увлекателен разказ, хареса ми много, само дето на мен не ми беше смешно.
Поздрави!


Re: Глупомерът на професор Н
от miglena на 01.02.2008 @ 12:15:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:))))) Досега само СРАДЕВ публикуваше подобни шедьоври тук, той ще може да оцени твоя по събратско достойнство - като се появи тук след глупоносната сесия ... а аз пръхтя от удоволствие пред производните думички, особено ГЛУПЕНДЪР си е ТИТЛА :))))))


Re: Глупомерът на професор Н
от Ljastoviza на 01.02.2008 @ 14:12:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха-ха-ха-ха, страхотно,radi_radev19441944!!!! Страхотно,защото звучи съвсем истнски и правдоподобно. Дали ще ми повярваш,или не,ама като бях студентка,имаше наистина подобен случай по време на една изпитна сесия: доцентката,която трябваше да изпитва,се беше разболяла внезапно и я заместваше неин колега,също доцент. Идва изпитния ред на един наш колега,известен зубрач,който,знаейки,че ще изпитва доцентката,беше се постарал да научи лекциите й НАИЗУСТ.Влиза на изпит,тегли въпрос и буквално започва да рецитира.Изпитващият доцент го слушал,слушал,слушал,най-накрая казва: "Абе, колега,през цялото време говорите глупости,но ми прави впечатление,че ги изказвате много системетизирано.Как го постигате?!"А нашият колега отговорил втрещен:"Ама Доц. .....,как ще са глупости,това са лекциите на доцентката ....".
Благодаря ти,че ме върна със сполучливия си разказ толкова години назад и ме разсмя! Поздрави!


Re: Глупомерът на професор Н
от LATINKA-ZLATNA на 02.02.2008 @ 14:18:24
(Профил | Изпрати бележка)
Ради, разказът ти много ми напомня на един такъв случай, който
чух преди две година от мой познат, а именно как Иван Вазов получил двойка на разработена тема по български език, която той
написал на племеника си.

Техниката отнема доста от въображението на младите, научи ги да
мързелуват.

Хареса ми, Ради!

Приятен уикенд!


Re: Глупомерът на професор Н
от Hulia на 02.02.2008 @ 15:13:09
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Ради, чудно хубаво нещо си написал, приеми топли поздрави от мен:))) Тези камъни падат и по глави, като моята:))))))))))))))))0


Re: Глупомерът на професор Н
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 02.02.2008 @ 18:13:17
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
сетих се за студентката с отрицателно знание - 8 пъти попълва тест от 10 въпроса и събра 0 точки, докато хвърлянето на монета би й дало 4 точки, някъде по онова време се отказах от тестове с отрицателни оценки - вместо да съберат 3 точки даващи тройка те събираха по минус едно, минус едно и половина


Re: Глупомерът на професор Н
от kristi на 03.02.2008 @ 14:45:57
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))))) Добре, че не са започнали масово производство на конвейр на такива глупомери и засега си остават само в хрумката ти /която е чудесна! /, защото представяш ли си какво ще се случва, ъм?



Re: Глупомерът на професор Н
от Ufff на 12.02.2008 @ 02:02:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-хааа!
Зарадвах се на идеята за такова изобретение- "глупомер", макар че то винаги ще остане там- в сферата на фантастиката;). Няма адекватни мерки и теглилки за безкрайното, таквоз де...глупостта.

Поздрав специален!


Re: Глупомерът на професор Н
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 12.02.2008 @ 16:04:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
що ли си мисля, че усещам леко следсесийно недоволство ;-)))

финал - трепач ;-)))))))